-
Handel: dyskonty i parki handlowe rosną w siłę
... handlowej. Otworzyły się m.in.: dwa sklepy należące do sieci Leroy Merlin; zajmujący 8 tys. m kw. obiekt przy powstającym centrum Karuzela w Kołobrzegu i drugi, o powierzchni około 7 tys. m kw., przy Galerii ... zaoferują najemcom i klientom więcej niż 20 tys. m kw. powierzchni handlowej. To Karuzela Kołobrzeg o powierzchni 30 tys. m kw. i Galeria ...
-
Centra handlowe w Europie w I poł. 2013
... . 6,2 mln mkw. powierzchni GLA. Wśród krajów Europy Zachodniej najszybciej będzie się rozwijać sektor centrów handlowych w Finlandii, której łączne zasoby powierzchni handlowej powiększą się do końca przyszłego roku o 13,7%. Pomimo niewielkiej aktywności deweloperskiej w pierwszej połowie 2013 r. i braku nowej podaży w Norwegii, zasoby tego ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych III kw. 2016
... ramach rozbudowy Galerii Rynek w Tomaszowie Lubelskim oraz 3 800 mkw. parku handlowego w Radomsku. W rezultacie pod koniec badanego okresu całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce ... , JLL. Na koniec III kw. 2016 r. w budowie pozostawało 663 000 powierzchni handlowej w ramach wszystkich formatów, z czego prawie 591 000 mkw. przypadało ...
-
Gdzie jest jeszcze miejsce na galerie handlowe?
... zasłużyła sobie na miano liderki aglomeracji pod względem całkowitego zasobu powierzchni handlowej, który zdołał już osiągnąć niemal 1,7 mln mkw. Za nią plasuje się Górny ... plac budowy W ciągu ostatnich 12 miesięcy w Polsce przybyło 430 tys. mkw. powierzchni handlowej (+3,7% r/r) – wynika z raportu CBRE „Market View: polski rynek handlowy po IV kw. ...
-
Jak szybko polska gospodarka goni Europę?
... na przestrzeni ostatniej dekady – uległa zachwianiu w latach kryzysowych (kryzys osiągnął apogeum w latach 2008–2009). W jego efekcie zmniejszyła się dynamika wymiany handlowej, a utrata zaufania do rynków finansowych doprowadziła do kryzysu zadłużeniowego. Skutki kryzysu silnie odczuła strefa euro, co w wielu przypadkach przełożyło się ...
-
Centra handlowe po pandemii. Jakie trendy?
... 15,4 mln m kw. powierzchni handlowej. Najwięcej w Warszawie (ponad 2,1 mln m kw.), w konurbacji ... galerii handlowych - zaznacza Klaudia Okoń, Konsultantka w dziale Business Intelligence Hub&Consultancy, BNP Paribas Real Estate Poland. Na koniec roku parki handlowe i wolnostojące obiekty miały w sumie 30 proc. udziału w rynku powierzchni handlowej ...
-
Gospodarka Niemiec: stagnacja i spadek wzrostu PKB nawet o 50%?
... 2024 r. prognozujemy -0,1%, a następnie tempo wzrostu na poziomie +0,4% w 2025 r. (skorygowany poziom bazowy po uwzględnieniu niepewności wynikającej z wyborów i ograniczonej wojny handlowej ze strony USA) oraz +0,9% w 2026 r. (wykres 2). Następny niemiecki rząd musi pilnie wdrożyć znaczące reformy strukturalne, aby poprawić perspektywy gospodarcze ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w styczniu br. jest oceniany nieco gorzej niż przed miesiącem i w styczniu ub. r. Odnotowywane są w szczególności negatywne oceny dotyczące bieżącego portfela zamówień i produkcji. Prognozy wskazują jednak na możliwość poprawy w przyszłych okresach. Sygnalizowane są trudności w terminowym ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w lutym jest oceniany korzystnie, lepiej niż przed miesiącem, ale nieco gorzej niż w lutym ubiegłego roku - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Na poprawę koniunktury mają wpływ bardzo optymistyczne przewidywania w zakresie portfela zamówień i produkcji, choć odpowiednie oceny bieżące są ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w marcu jest oceniany korzystnie, lepiej niż przed miesiącem, ale gorzej niż w marcu ub. r. Na poprawę koniunktury mają wpływ bardziej optymistyczne niż przed miesiącem przewidywania portfela zamówień i produkcji, a także poprawa ocen bieżących w tym zakresie. Utrzymują się trudności w ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w kwietniu oceniany jest korzystnie, na poziomie zbliżonym do odnotowanego przed miesiącem, ale gorzej niż przed rokiem. Utrzymują się korzystne prognozy portfela zamówień i produkcji. Odpowiednie oceny bieżące są lepsze niż w marcu. Przewidywania dotyczące terminowego regulowania bieżących ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w maju oceniany jest korzystnie, podobnie jak przed miesiącem, ale gorzej niż przed rokiem. Korzystne są oceny zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela zamówień oraz produkcji. Utrzymują się trudności w terminowym regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych, jednak przewidywania w tym ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w lipcu oceniany jest pozytywnie, podobnie jak przed miesiącem, choć gorzej niż przed rokiem. Wpływają na to nieco mniej korzystne niż w czerwcu bieżące oceny portfela zamówień i produkcji przy bardziej optymistycznych prognozach w tym zakresie. Nieznacznie zmniejszają się trudności w ...
-
Wydatki reklamowe w październiku. Kto i co reklamował?
... znalazły się: Media Expert, Media Markt , Biedronka oraz Euro RTV AGD. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz dyskontów (27 proc.) i sklepów w elektroniką (24 proc.), które mogą pochwalić się dużymi budżetami reklamowymi, w zestawieniu na wysokim miejscu znalazła ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
... miejscach znalazły się: Lidl, Media Markt , Euro RTV AGD oraz Biedronka. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (42 proc.) i dyskontów (24 proc.), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (7 proc.), a za nimi hipermarkety ...
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
... znalazły się: Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Media Markt. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (30 proc.), w zestawieniu na wysokim miejscu znalazły się sklepy meblowe (9 proc.), a za nimi hipermarkety ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
... znalazły się: Media Expert, Media Markt, Biedronka oraz Euro RTV AGD. Handel: typy reklamowanych sklepów Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz sklepów z elektroniką (31 proc.) i dyskontów (26 proc.), w zestawieniu na trzecim miejscu znalazły się m.in. sklepy meblowe (8 proc.), a za nimi ...
-
Co czeka Chiny, czyli chińska gospodarka w roku smoka
... Chiny są mniej atrakcyjne jako miejsce docelowe dla zagranicznych pieniędzy: wolniejszy wzrost, bariery regulacyjne i pogarszająca się geopolityka. W ankiecie Amerykańskiej Izby Handlowej w Chinach na temat klimatu biznesowego w 2023 r. 45% respondentów stwierdziło, że środowisko inwestycyjne w Chinach pogarsza się - wzrost ze średnio 16% w latach ...
-
Europa Środkowa: wzrost upadłości
... o blisko 40%, a korona analogicznie o także niemałe 30%. Zmniejszanie się opłacalności eksportu na zachód w obydwu krajach zwiększa jednocześnie atrakcyjność wzajemnej wymiany handlowej. Co ciekawe, jest to w coraz większym stopniu wymiana produktów wysoko przetworzonych – elektroniki i maszyn, a nie jak niegdyś – głównie surowców czy żywności ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce 2009
... Z raportu wynika, że małe i średnie miasta dysponują obecnie około 2,6 mln mkw powierzchni handlowej, co stanowi 34% całkowitej podaży w Polsce. W 2009 roku prawie 490 000 mkw powierzchni ... (27 500 mkw) i drugą fazę Galerii Sfera (24 900 mkw) – na skutek czego nasycenie osiągnęło 900 mkw na 1000 mieszkańców. Otwarcie Galerii Jurajskiej (49 000 mkw) i ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w 2010 r.
W 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę wyników na rynku inwestycyjnym nieruchomości komercyjnych w Polsce. Był to także rekordowy rok pod względem wielkości wynajętej powierzchni biurowej w Warszawie. Ponadto optymizm wrócił na rynek najmu w sektorze handlowym oraz magazynowym - wynika z wiosennej edycji raportu Marketbeat przygotowanego przez firmę ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w czerwcu oceniany jest korzystnie, choć nieco gorzej niż przed miesiącem i przed rokiem. Wpływają na to ostrożniejsze niż w maju prognozy portfela zamówień oraz bieżącej i przyszłej produkcji. Nieznacznie zmniejszają się trudności w terminowym regulowaniu bieżących zobowiązań finansowych, ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w sierpniu oceniany jest pozytywnie, podobnie jak przed miesiącem, choć gorzej niż przed rokiem. W stosunku do lipca pogorszyły się oceny bieżącego portfela zamówień i produkcji, co powoduje, że przedsiębiorcy nadal sygnalizują trudności w terminowym regulowaniu bieżących zobowiązań ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
... wynajęte w 100% w dniu otwarcia należą do rzadkości. Największym powodzeniem cieszą się obiekty w dobrej lokalizacji, o sprawdzonym koncepcie komercyjnym oraz ustabilizowanej pozycji handlowej. Najwyższe czynsze w tego typu budynkach wynoszą nawet 75-80 EUR za mkw. miesięcznie za lokal o wielkości 100-150 mkw. W pozostałych aglomeracjach plasują ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2011
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym we wrześniu oceniany jest gorzej niż przed miesiącem i przed rokiem, choć nadal pozytywnie. Wpływają na to mniej optymistyczne niż w sierpniu prognozy portfela zamówień i produkcji. Bieżący portfel zamówień utrzymuje się na poziomie z sierpnia, natomiast produkcja jest w niewielkim stopniu ...
-
Centra handlowe w Europie w 2011 r.
... nowej podaży w drugim półroczu 2011 r. i w 2012 r. W Rosji zasoby powierzchni handlowej mogą wzrosnąć do końca przyszłego roku o prawie 3 mln mkw., w tym w obiektach ... Wielkiej Brytanii, powiedział: „W wielu krajach Europy obserwujemy niedostateczną podaż powierzchni handlowej wysokiej jakości i silny popyt handlowców. W dalszym ciągu poprawia ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych V 2012
... Interesującym zjawiskiem w ostatnich miesiącach jest rosnąca pozycja sieci partnerskich stanowiących atrakcyjną alternatywę dla handlowców, którzy nie chcą prowadzić samodzielnej działalności handlowej, ale też nie odpowiada im formuła franczyzowa. Intermarché utrzymała silną siódmą pozycję w łącznym rankingu, a Top Market zanotował wzrost o ponad ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2013 r.
... połowie roku, kiedy zostanie ukończone blisko 450.000 mkw. powierzchni, między innymi w Galerii Katowickiej i Poznań City Center. Analiza projektów w przygotowaniu pozwala jednak prognozować niewielki spadek rocznej podaży powierzchni handlowej w kolejnych dwóch latach. Obecna struktura popytu sprawia, że okresy komercjalizacji nowych obiektów ...
-
Rynek pracy: jakie szanse na zatrudnienie i podwyżki wynagrodzeń?
... kwartale 2024 r. liderami w zwiększaniu wynagrodzeń pracowników były firmy z branży handlowej (37%) oraz usługowej (34%). Sektor publiczny oferował podwyżki w najmniejszym stopniu ... a na największe obniżki wynagrodzenia decydowało się 15 proc. firm z branży handlowej. Trzy na dziesięć firm planuje zwiększyć pensje Plany zwiększenia wynagrodzeń ...
-
Centra handlowe w Polsce IV kw. 2014
... raportu, w całym minionym roku dostarczono na rynek 425 000 mkw. powierzchni handlowej. Taki wynik oznacza 30-procentowy spadek w stosunku do poziomu, który osiągnięto w ... kolejne 770 000 mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej. Tym, co szczególnie rzuca się w oczy jest trend związany z poszerzaniem oferty handlowej na terenie mniejszych miast - ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2015
... przez JLL, pod koniec czerwca bieżącego roku podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w naszym kraju sięgała 12,54 mln mkw., z czego 72% zagarnęły centra handlowe, ... handlowej i 13 000 mkw. biurowej). Aktywność deweloperów w pozostałych miastach Polski jest umiarkowana. W II półroczu ukończone zostaną Zielone Arkady (50 000 mkw.) i rozbudowa Galerii ...
-
Polskie firmy: plany, rozwój, finansowanie działalności
... zaznaczyć, iż zasięg rozumiany jest przez polskich przedsiębiorców także przez pryzmat realizowanej wymiany handlowej. Tylko 13 proc. respondentów działa na skalę regionalną. Co ważne, jak ... do zwiększania zatrudnienia – zauważa prof. Małgorzata Bombol ze Szkoły Głównej Handlowej. – W badaniu widzimy jednak zróżnicowane podejście do sposobów ...
-
Upadłości firm w Polsce 2016 r.
... Europie Zachodniej, ponieważ polskie komponenty i półprodukty wykorzystywane są także w dalszym eksporcie naszych partnerów handlowych. Tym samym słabnące tempo globalnej wymiany handlowej znalazło odzwierciedlenie w niższym wzroście polskiego eksportu w zeszłym roku w porównaniu do roku 2015. W rezultacie, wspierana przez bardzo dobrą sytuację na ...
-
Eksport na Ukrainę w rozkwicie?
... Europejską a Ukrainą (DCFTA), która zniosła wiele barier we wzajemnej wymianie handlowej. – Umowa DCFTA funkcjonuje na zasadach tymczasowych już od 2016 roku, ale dopiero ... Inglot, Prezes Personnel Service, nie bez znaczenia dla polsko-ukraińskiej wymiany handlowej pozostaje kwestia większej obecności Ukraińców w Polsce. – Już od jakiegoś czasu ...
-
Miliardowe inwestycje w nieruchomości handlowe
... stacjonarne punkty. Wyjątkiem będą centra handlowe. Jak oceniają eksperci, rynek galerii handlowych nie będzie rósł tylko w USA i Kanadzie. Po drugiej ... firm z branży handlowej wdraża rozwiązania w zakresie Internetu Rzeczy (IoT). Według agencji badawczej Transparency Market Research (TMR), wartość rozwiązań IoT dedykowanych branży handlowej, na ...