-
Zainwestuj w e-marketing
... , a nie ilości userów – inwestycja w profil na Facebooku będzie tylko stratą czasu, co więcej może przynieść zgoła odmienny od zamierzonego efekt. O Golden Line czy LinkedIn mówi się, że to są dość martwe media – jednak tylko i wyłącznie z tego powodu nie należy ich od razu ...
-
Wyższe uczelnie na social media
... są to materiały nagrane przez użytkowników, lecz przez uczelnię. Kolejnym elementem sieciowej układanki są 3 społeczności w serwisie LinkedIn (polskim odpowiednikiem jest Golden Line) zrzeszające ponad 15 tys. użytkowników. Całość uzupełnia 5 kont na Facebooku, z czego największe - Harvard Business Review - zrzesza prawie 60 tys. użytkowników ...
-
Jak wygląda życie studenckie?
... z niego studenci nauk technicznych. Ponadto, studenci częściej niż reszta społeczeństwa, korzystają również z portalu Golden Line. Oznacza to, że już w trakcie studiów zaczynają kreować swoją przyszłością zawodową. Z kolei Golden Line jest bardziej popularny wśród osób studiujących medycynę, kierunki prawnicze i ekonomiczne, zaś cieszy się mniejszą ...
-
Internauci chętnie podają dane osobowe
... internautów. Popularny na świecie Facebook w Polsce znajduje się na miejscu piątym. Wśród serwisów o charakterze biznesowym na szóstym miejscu znalazł się Golden Line, na dziewiątym – LinkedIn. Ponad 30 proc. respondentów ma swój profil na pięciu do dziewięciu różnego typu serwisach. Kolejne 28 proc ...
-
Jaki był rynek pracy w 2010?
... specjalistów ds. rekrutacji o tym, że sytuacja na rynku pracy poprawiła się świadczy też fakt, że na biznesowych portalach społecznościowych typu Golden Line o wiele więcej osób niż rok temu wpisuje w nagłówku, że nie szuka pracy albo że czeka tylko na poważne oferty. Przygotowani ...
-
Bezpieczeństwo IT w polskich firmach
... , korzystanie z którego zadeklarowało 30% pracowników, dalej uplasowała się Nasza Klasa (obecnie NK), której używanie zadeklarowało 28%, a grupę najpopularniejszych serwisów zamyka Golden Line z wynikiem 17%. Według autorów raportu liczby te są dosyć rażące, biorąc pod uwagę niewielki stopień przygotowania jasnych procedur dostępu oraz ...
-
Smartfony opanowują rynek
... z nich twierdzi, że surfowanie w Internecie z wykorzystaniem tego narzędzia to dla ich rozrywka. Ponadto, częściej niż użytkownicy zwykłych telefonów użytkują oni Golden Line, a mniej Naszą Klasę. Co ciekawe, prawie połowa z nich korzysta z portali społecznościowych codziennie lub prawie codziennie. Posiadacze smartfonów są najczęściej abonamentami ...
-
Insight czyli wyczucie klienta
... biznesowych, nowych rozwiązań. Nie jest wielką tajemnicą, że mBank powstawał między innymi w oparciu o obserwację Wallmartu czy ING Direct, tak jak Golden Line był inspirowany mySpace. Poza czynnikami zewnętrznymi oraz działaniami innych firm często eksploatowanym źródłem możliwości biznesowych są własne zasoby firmy, takie ...
-
Hakerzy a portale społecznościowe
Czym są portale społecznościowe, nie trzeba nikomu wyjaśniać. Dziś niemal każdy użytkownik Internetu ma swój profil na Naszej - Klasie, Goldenline, Facebooku czy BLIP-ie. Skupiając wielomilionowe grono Internatów, serwisy te stanowią nie lada wyzwanie dla hakerów - uważają eksperci z G Data. Jak działają hakerzy? W ostatnich miesiącach media ...
-
Portale społecznościowe zagrożone
Internetowe społeczności cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością. Aż dwie trzecie polskich internautów posiada konto na portalu społecznościowym. Furorę robi łącząca kolegów i koleżanki ze szkolnej ławki Nasza-klasa.pl - z 13 milionami użytkowników najpopularniejszy obecnie w Polsce serwis społecznościowy, biznesowo zorientowany ...
-
Portale społecznościowe w biznesie
Coraz więcej firm zauważa wpływ sieci społecznościowych na biznes i stara się wykorzystywać takie narzędzia jak Facebook, Goldenline czy YouTube do wzmocnienia przewagi konkurencyjnej. Jednak czy społeczności naprawdę mają wpływ na rozwój biznesu? Czy może jest to jedynie pomysł działów marketingu na pochwalenie się kreatywnością i innowacyjnymi ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
Social media zmieniły sposób pozyskiwania danych o pracodawcach. Coraz częściej Internauci informacje o warunkach pracy w danej firmie czerpią z serwisów społecznościowych. Najpopularniejszym źródłem takiej wiedzy jest GoldenLine, ale kandydaci przeszukują w tym celu również Facebook czy LinkedIn. Jest to duże wyzwanie dla pracodawców w obszarze ...
-
Polscy pracownicy dbają o dobre imię firmy
Większość Polaków poleciłaby swojego pracodawcę, zarówno potencjalnemu kandydatowi, jak i rodzinie czy przyjaciołom. Aż 40% badanych chciałoby pracować w obecnym miejscu pracy za 5 lat - wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych "Poszukiwanie pracy poprzez social media", przeprowadzonego wśród użytkowników biznesowego serwisu ...
-
Polscy pracownicy lubią swoje firmy
Według raportu GoldenLine większość Polaków pozytywnie ocenia swojego pracodawcę. Najczęściej o wystawieniu pozytywnej opinii decyduje atmosfera panująca w pracy. 56 proc. użytkowników biznesowego serwisu społecznościowego ocenia swojego pracodawcę pozytywnie – wynika z raportu przeprowadzonego przez GoldenLine. Negatywne oceny stanowią 44 proc. ...
-
Pasywne poszukiwanie pracy
Aktualnie nie poszukują pracy, nie odpowiadają na oferty, ich aplikacje nie trafiają do działów kadr poszukujących pracowników - mimo to coraz więcej firm w czasie spowolnienia gospodarczego stara się dotrzeć do nich różnymi kanałami. W dobie zapotrzebowania na wykwalifikowanych i doświadczonych specjalistów nowym trendem na rynku pracy staje się ...
-
Portale społecznościowe: dlaczego z nich korzystamy?
Podtrzymywanie kontaktów ze znajomymi, budowanie pozytywnego wizerunku w Internecie oraz szansa zostania znalezionym przez pracodawcę to trzy główne przyczyny, które skłaniają Polaków do korzystania z mediów społecznościowych - wynika z raportu "Socjalni Polacy" przygotowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez biznesowy serwis ...
-
Jak lojalni są polscy pracownicy?
Wyniki ankiety przeprowadzonej przez biznesowy serwis społecznościowy GoldenLine, wskazują, że polscy pracownicy w przypadku otrzymania atrakcyjnej propozycji z innej firmy rozważyliby zmianę pracy. Niemal połowa respondentów deklaruje chęć zmiany stanowiska pracy w ciągu najbliższych 5 lat. 56 proc. uczestników ankiety, przeprowadzonej we ...
-
Poszukiwanie pracy w social media nie jest skuteczne
Według przebadanych przez Michael Page 3800 pracowników sektora finansowego na świecie aktywne poszukiwanie zatrudnienia poprzez media społecznościowe, nawet te specjalizujące się w kontaktach biznesowych, jak LinkedIn, czy Goldenline nie jest skuteczne. Pomimo że 58% respondentów badania posiada konto i jest aktywna w LinkedIn, tylko 33% używa ...
-
Rynek pracy w 2013 roku
Informatyka/Programowanie to sektor, który najczęściej poszukuje nowych pracowników - czytamy w raporcie Rynek pracy w 2013 roku opracowanym przez Goldenline.pl. Za taki stan rzeczy odpowiada m.in.duża rotacja wśród pracowników tej branży, którzy nieustannie kuszeni są ofertami rekruterów. Z kolei branżą, która wzbudza największe zainteresowanie ...
-
LinkedIn i GoldenLine skutecznie sprzedają
Wśród Polskich przedsiębiorców w dalszym ciągu panuje przekonanie, iż serwisy biznesowe nie przynoszą zadowalających efektów, co czyni je bezproduktywnym elementem strategii marketingowo-komunikacyjnej marek. Jest to duży błąd w planowaniu działań własnej firmy! Powód? Liczba polskich użytkowników LinkedIn rośnie z miesiąca na miesiąc, a na ...
-
7 powodów, dla których pracodawcy sami szukają pracowników
Nadeszła moda na samodzielne poszukiwanie pracowników. Tak przynajmniej dowodzą statystyki serwisu rekrutacyjnego – GoldenLine.pl, z których wynika, że w ostatnim czasie aż 63 proc. przedsiębiorstw publikowało oferty pracy na własną rękę. Dlaczego zrezygnowały z usług firm rekrutacyjnych? Oto 7 powodów. Według serwisu rekrutacyjnego – GoldenLine. ...
-
Oferty pracy w I kw. 2015: najwięcej w branży IT i sprzedaży
Serwis GoldenLine.pl przeanalizował, jak wyglądała sytuacja na rynku pracy w I kwartale bieżącego roku. Zdecydowanie najwięcej publikowanych ofert skierowanych było do specjalistów z branży IT (26 proc.). Na dalszych pozycjach znalazły się sprzedaż i finanse. Kandydaci jednak aplikują inaczej – co dziesiąty odpowiada na ogłoszenia związane z IT, z ...
-
Dla kogo praca od ręki?
Eksperci twierdzą, że jeśli jednocyfrowe bezrobocie stanie się w naszym kraju faktem, będzie to również oznaczać, iż faktem staje się powoli rynek pracy pracownika. Już teraz jednak są takie profesje, których przedstawiciele są niemal rozchwytywani. Serwis GoldenLine postanowił sprawdzić, kogo poszukują pracodawcy i jakie kwalifikacje gwarantują ...
-
Rynek pracy: podstawowa znajomość języka to za mało
Podstawowa znajomość języka obcego to na rynku pracy absolutne minimum. Z analizy zrealizowanej przez GoldenLine wynika, że w większości przypadków od kandydatów do pracy wymaga się sprawnego posługiwania się językami. Serwis GoldenLine przygotował ranking najbardziej poszukiwanych stanowisk pracy, który następnie zestawił z wymaganiami ...
-
Kogo szukają rekruterzy?
Rekordowo niska stopa bezrobocia sprawia, że rekruterzy mają coraz większy problem z pozyskiwaniem pracowników. To powoduje, że pracodawcy nie ograniczają się już tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie do kandydatów. Z danych GoldenLine wynika, że w I kwartale bieżącego ...
-
Kogo szuka serwis GoldenLine?
Najświeższe doniesienia z rynku pracy wskazują, że w II kwartale br. stopa bezrobocia w naszym kraju zbliżyła się do 7%. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. ...
-
Kogo szukali rekruterzy w VII 2017 r.?
Rekordowo niska stopa bezrobocia oraz okres wakacyjny sprawiają, że rekruterzy mają coraz większy problem z pozyskiwaniem pracowników. To powoduje, że pracodawcy nie ograniczają się już tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie do kandydatów. Z danych GoldenLine wynika, że w ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w VIII 2017
Utrzymująca się na rekordowo niskim poziomie (ok. 7%) stopa bezrobocia sprawia, że rekruterzy mają coraz większy problem z pozyskiwaniem pracowników. To powoduje, że pracodawcy nie ograniczają się już tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie do kandydatów. Z danych ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w III kw. 2017
Stopa bezrobocia w naszym kraju zbliżyła się do 7%. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami odzywają się do kandydatów. W III kwartale ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w X 2017
Utrzymująca się na rekordowo niskim poziomie (6,6%) stopa bezrobocia sprawia, że rekruterzy mają coraz większy problem z pozyskiwaniem pracowników. To powoduje, że pracodawcy nie ograniczają się już tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie do kandydatów. Z danych GoldenLine ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w XI 2017
Stopa bezrobocia w naszym kraju osiągnęła poziom 6,6%. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami odzywają się do kandydatów. W listopadzie ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy 2017. Podsumowanie
Ubiegłoroczna stopa bezrobocia była tak niska (ok. 7%), że właściwie nikogo nie powinny były dziwić zgłaszane przez rekruterów trudności z pozyskiwaniem pracowników. Te ostatnie spowodowały, że pracodawcy przestali się już ograniczać tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w I 2018
Utrzymująca się na rekordowo niskim poziomie (6,6% w grudniu 2017 roku) stopa bezrobocia sprawia, że rekruterzy mają coraz większy problem z pozyskiwaniem pracowników. To powoduje, że pracodawcy nie ograniczają się już tylko do publikowania ofert pracy, ale również stosują takie metody jak direct search, czyli bezpośrednie dotarcie do kandydatów. ...
-
4 główne trendy w HR 2018
Tym, co dziś w największym stopniu determinuje kierunek prac działów HR, jest m.in. testowanie nowych rozwiązań rekrutacyjnych oraz podejmowanie starań w kierunku uzyskania większej transparentności w procesie rekrutacji. Z badania zrealizowanego przez GoldenLine wynika również, że w bieżącym roku rekruterom coraz trudniej będzie się obyć bez ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w II 2018
Na początku br. stopa bezrobocia w naszym kraju spadła do rekordowo niskiego poziomu 6,5%. To dobre wieści, ale niestety nie dla wszystkich. Okazuje się bowiem, że pracodawcy zgłaszają coraz większe trudności z pozyskaniem odpowiednich kandydatów do pracy. Z tego też powodu rekruterzy coraz częściej sięgają po tzw. direct search, a więc sami ...