-
Sprzedaż papierosów w Polsce spadła
Wzrost cen papierosów w Polsce spowodował, że ich legalna sprzedaż spadła o ponad 10 proc. To druga po branży piwnej grupa producentów, która notuje tak wysoki spadek sprzedaży. Browary szacują, że ich sprzedaż spadła aż o 12,5 proc. W niewiele lepszej sytuacji są ...
-
Upadłości firm w Polsce I-IX 2009
... zewnętrzne, w tym osłabienie wzrostu gospodarczego w krajach, które są głównymi odbiorcami polskiego eksportu i wynikające z tego zmniejszenie zamówień na nasze towary. Duża grupa polskich firm zdążyła się jednak przygotować na nadejście kryzysu, który do Polski dotarł później niż do krajów Europy Zachodniej, znajdując ...
-
Mikroblogi coraz popuplarniejsze
... Swoi, POP oraz Heyah. Informacje o badaniu Podstawą dla powyższej analizy są wyniki badania Megapanel PBI/Gemius za czerwiec 2008 – czerwiec 2009. Grupa objętych badaniem: wszyscy 7+. Zestawienie zostało przygotowane w oparciu o wyniki oglądalności witryn z niestandardowego drzewka agregatów "Serwisy mikroblogingowe" autoryzowanego przez Gemius SA ...
-
Przedsiębiorcy a cloud computing
... z wdrażaniem rozwiązań tego typu do czasu, gdy będzie mieć pewność, że nie spowoduje to poważnych zagrożeń dla bezpieczeństwa sieci. Mniejsza grupa - 27% - podała, że obawy o bezpieczeństwo skłaniają do rozwagi, ale korzyści z przetwarzania poza siecią lokalną są większe niż zagrożenia, więc nie ...
-
Telefony komórkowe wypierają stacjonarne
... 3 lat najbardziej do korzystania z telefonów komórkowych przekonały się osoby powyżej 50. roku życia, określone w badaniu jako "Tradycjonaliści". To najszybciej rosnąca grupa użytkowników komórek, w której stopień penetracji wzrósł ponad dwukrotnie z 23% do 54%. Do korzystania z telefonii mobilnej nowych użytkowników mogą zachęcić niższe ...
-
Badania marketingowe a wybór marki
... spośród najbardziej znanych w USA marek - piwo Miller z piwem Budweiser. Pretesty storyboardów reklam na grupach fokusowych Jednym z najprostszych badań jakościowych jest grupa fokusowa, czyli wywiad zogniskowany. Jest to bardzo użyteczne narzędzie znajdowania insightu konsumenckiego. Niestety, często stosuje się fokusy do badania nie ...
-
Inflacja IX 2009
We wrześniu 2009 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się przeciętnie na poziomie zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen - podał Główny Urząd Statystyczny. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym ...
-
Tydzień 42/2009 (12-18.10.2009)
... wywoławcza całego majątku Stoczni Gdynia wynosi 267 mln zł. Trwają przygotowania do największego od 2004 r. debiutu na warszawskie GPW. Polska Grupa Energetyczna wyemituje akcje za prawie 5 mld zł. Komentarz do wydarzeń gospodarczych MOŻE JEST PRAWDĄ, ŻE NIE MA TEGO ZŁEGO, CO ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2009
Grupa Euler Hermes, specjalizująca się w zakresie ubezpieczeń transakcji handlowych, przedstawiła kolejny raport analizujący liczbę i przyczyny upadłości firm w Polsce - wyniki po trzech ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego III kw. 2009
... w grupie dostawców usług masowych – ponad połowa badanych (51%) deklaruje, że kryzys nie wpłynął na sytuację ich firmy. Jest to jedyna grupa, wśród której ilość przedstawicieli firm nieodczuwających efektów kryzysu jest większa niż tych, którzy odczuli jego negatywne skutki. Na uwagę zasługuje ...
-
Bezrobocie w Polsce IX 2009
... in minus o 2,5 punktu procentowego) oraz w grupie do 24 lat (różnica in plus o 2,4 punktu procentowego). Podobnie jak w poprzednich okresach, największa grupa bezrobotnych posiadała wykształcenie gimnazjalne i niższe – 28,1% oraz zasadnicze zawodowe – 28,5% ogółu zarejestrowanych w urzędach pracy. Świadectwem ukończenia szkół średnich zawodowych ...
-
GUS o PKB w rachunkach regionalnych 2007
... do 21,7% w roku 2007, natomiast udział województwa śląskiego zmniejszył się z 13,5% w roku 2000 do 13,0% w 2007 roku. Stała była również grupa województw, dla których w kolejnych latach omawianego okresu odnotowano najniższe udziały w tworzeniu produktu krajowego brutto (3% i mniej każde), były to województwa: opolskie ...
-
Sklep Intermarche w Kamieniu Pomorskim
... towarzyszyły promocje, o których klienci dowiedzieli się z gazetek handlowych oraz billboardów. Dodatkowo w stacjach TV emitowana jest reklama Intermarché. Grupa Muszkieterów to zrzeszenie niezależnych polskich przedsiębiorców, zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Muszkieterowie ...
-
Zatrudnienie zewnętrzne niedoceniane
... zewnętrznego. Globalnie, 62% respondentów nie postrzega pracowników zatrudnienia zewnętrznego jako kluczowego elementu strategii zatrudnienia w ich organizacjach. Dla 34% grupa ta pełni ważną rolę w zapewnieniu płynności funkcjonowania organizacji. Pytani o powody korzystania z zatrudnienia zewnętrznego, pracodawcy wskazują przyczyny w tej samej ...
-
Cyfryzacja w Polsce wciąż nieznana
... wśród ludzi młodych. Zaledwie 35% z nich deklaruje, że słyszało o dacie przejścia na sygnał analogowy. Najbardziej świadomą nadchodzących zmian okazuje się grupa osób w wieku 40-49 lat (60% respondentów). Prawie 60% osób, które słyszały o cyfryzacji, w ogóle nie myślało jeszcze o tym, by przygotować się ...
-
ESET: lista zagrożeń X 2009
... z październikowej listy to rodzina programów INF/Autorun atakujących niepostrzeżenie poprzez pliki automatycznego startu różnego typu nośników. Pierwszą trójkę zestawienia zamyka grupa koni trojańskich Win32/PSW.OnLineGames działających również jako keyloggery oraz rootkity. Programy te wykradają loginy oraz hasła graczy sieciowych MMORPG takich ...
-
Szerokopasmowy router MiFi 2352 w iPlus
... (10.4.7+):Linux (2.4, 2.6) oraz obsługującego WLAN 802.11 b/g. Konfiguracja urządzenia jest bardzo prosta – użytkownik korzysta z przeglądarki internetowej i intuicyjnego interfejsu graficznego – a grupa użytkowników może rozpocząć pracę w ciągu kilku minut. Istnieją dwie metody podłączenia routera do komputera: tryb Wi-Fi lub tryb USB. Urządzenie ...
-
Problemy finansowe Polaków pogłębił kryzys
... % respondentów ma trudności ze spłatą zadłużenia i w większości (56%) nie potrafi się z tymi trudnościami uporać. Wyniki badania pokazują jednak, że spora grupa osób podejmuje działania, aby móc spłacać kredyt bez kłopotów. Te działania polegają na wzmożonym oszczędzaniu, poszukiwaniu nowych źródeł przychodów, podejmowaniu ...
-
Trendy w budowaniu marki
... , że nasze ulice staną się piękniejsze przez pojawiające się na nich coraz piękniejsze klasyczne logotypy, mam jednak nadzieję, że zostanie grupa zarówno projektantów, jak i klientów, dla których nadrzędnym celem będzie wyróżnić się. Pisząc to, oddaję ukłon w stronę twórców identyfikacji PLAY i dziękuję ...
-
Kampanie reklamowe: shock advertising
... ́ra miała charakter społecznościowy, obecność w komunikatorze GG, a także klasyczne działania banerowe. Inny obraz, którego celem było szokowanie, to grupa znajomych, którzy wychodzą z kina, wsiadają do samochodu i po chwili jazdy mają wypadek. Chłopak, który jako jedyny nie zapia ...
-
Konica Minolta bizhub C220, C280 i C360
Firma Konica Minolta rozszerzyła swoją ofertę wielofunkcyjnych urządzeń bizhub o nową serię, obejmującą modele C220, C280 i C360. Najnowsze urządzenia realizują zadania związane z produkcją czarno-białych, a w razie potrzeby także kolorowych dokumentów w firmach, biurach i grupach roboczych. Trzy nowe modele bizhub łączą funkcje niezbędne w pracy ...
-
Handel detaliczny a kradzież towaru 2009
... zdarza się jednak złapać nieuczciwego klienta niż kradnącego pracownika. W zeszłym roku na 5,8 mln zatrzymanych złodziei, aż 4,96 mln stanowiła pierwsza grupa. Szkodliwą działalność osób zatrudnionych w sklepie znacznie trudniej jest zauważyć, gdyż przestępca zazwyczaj wciąż jest w firmie i może ukrywać dowody swoich czynów ...
-
Tydzień 46/2009 (09-15.11.2009)
... . Algieria poinformowała też o zwiększeniu wydobycia gazu z 62 do 85 mld m³ rocznie. Według IHS Global Insight po pierwszych trzech kwartałach roku grupa VW-Porsche (obejmującej także marki Audi, Skodę i Seata) znajduje się na czele rankingu światowych producentów samochodów (4,4 mln aut), wyprzedzając Toyotę (4 mln ...
-
Inflacja X 2009
W październiku 2009 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły przeciętnie o 0,1%. W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen - podał Główny Urząd Statystyczny. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miał w tym okresie wzrost cen odzieży i obuwia (o 1,7%), ...
-
Jakość obrazu HD ceniona wśród Polaków
... z uzyskiwanymi dochodami. Osoby posiadające wykupiony abonament cyfrowej telewizji kablowej w równym stopniu (49%) wskazywały takie korzyści jak jakość HD i dźwięk przestrzenny. Grupa respondentów, którzy nie posiadali abonamentu telewizji kablowej lub platformy cyfrowej wskazywała mniej korzyści, niż osoby, które taki abonament mają wykupiony ...
-
Programy lojalnościowe mniej atrakcyjne?
... kupować. Większość konsumentów nadal jednak deklaruje, że wprowadzenie programu nie miało wpływu na ich zakupowe decyzje. „Kryzysowe” uczestnictwo Nadal maleje grupa osób deklarujących uczestnictwo w chwili obecnej w programie lojalnościowym. W 2009 roku udział w przynajmniej jednym programie lojalnościowym potwierdza co piąty Polak, co oznacza ...
-
Tydzień 47/2009 (16-22.11.2009)
... akcji Enei miała być największą w tym roku zaplanowaną przez rząd prywatyzacją (wartość transakcji jest szacowana na 6-10 mld zł). Polska Grupa Energetyczna i Electricite de France podpisały memorandum o współpracy w zakresie energii jądrowej. W wyniku jego realizacji ma powstać pierwsza elektrownia atomowa w Polsce. Wykorzystane ...
-
Tydzień 47/2009 (16-22.11.2009)
... światowi przywódcy przyjęli strategię strusia. Wśród przywódców 60 krajów, którzy uczestniczyli w tej konferencji z grupy krajów G8 uczestniczył tylko premier Berlusconi, a grupa tych najbogatszych dziś krajów świata przeznaczyła na ostatnim swoim spotkaniu tylko 20 mld USD na walkę z głodem w najbliższych trzech latach ...
-
Nowoczesne przedsiębiorstwa a strategie innowacji
... w celu wymiany doświadczeń. Klastry - to grupy niezależnych przedsiębiorstw, które podejmują wspólne przedsięwzięcia gospodarcze. Jest to przestrzennie skoncentrowana grupa przedsiębiorstw, instytucji i organizacji powiązanych siecią zależności, często o charakterze nieformalnym, która poprzez skupienie szczególnych zasobów pozwala osiągnąć tym ...
-
Sprzedaż firmy: wykup menedżerski
... każdej transakcji kupna/sprzedaży firmy zachodzi tutaj konieczność wyceny firmy, due dilligence oraz długotrwałych negocjacji. Ponadto z racji, iż zazwyczaj kupującym jest grupa osób, zachodzi konieczność podziału kompetencji, funkcji i udziałów w firmie oraz odpowiedniej struktury finansowania transakcji. Wbrew pozorom menedżerowie zazwyczaj nie ...
-
Przetargi w Polsce: zwycięzcy I-XI 2009
Grupa Marketingowa TAI Sp. z o.o. (dawniej TAI Sp. z o.o.) właściciel serwisu inwestycyjno-przetargowego PressInfo.pl przeanalizowała i podsumowała podmioty gospodarcze, które wygrały przetargi w Polsce w 2009 ...
-
Strategie pośrednie: część 1
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności ...
-
Kto wspiera akcje dobroczynne?
... non profit. W analizowanej bazie znalazło się ponad 494 000 osób. Co wyróżnia te osoby na tle innych? Jaki profil ma grupa darczyńców, którzy w przedświątecznym ferworze pamiętają również o najbardziej potrzebujących? W analizowanej grupie znajduje się prawie dwukrotnie więcej niż w całej bazie Acxiom młodych ...
-
KRD: długi Polaków III kw. 2009
... zobowiązania na kwotę poniżej 10.000 zł. Wśród dłużników przeważają mężczyźni (70%). 31,6% dłużników i dłużniczek ma 26-35 lat – to najliczniejsza grupa wiekowa. Najstarszy dłużnik liczy sobie 99 lat, mieszka w woj. warmińsko-mazurskim i zalega na niemal 1600 zł jednemu z operatorów komórkowych. Zadłużeni konsumenci ...
-
Strategie pośrednie: część 2
Strategie pośrednie niekiedy określane również mianem zrównoważonych, to grupa strategii w których akcenty rozkładane są zarówno na zarządzanie poziomem ryzyka i poziomem maksymalnego obsunięcia kapitału od szczytu, jak i na maksymalizację rentowności ...