-
Showrooming z telefonem w dłoni
... (33%) Polaków. Tym samym zjawisko to staje się poważnym zagrożeniem dla handlu detalicznego. Coroczne badanie TNS Mobile Life, opierając się na wywiadach z 38 000 ... , wraz z coraz popularniejszymi zakupami online, mogą stwarzać pewne zagrożenie dla tradycyjnego handlu. Jednocześnie jednak są także szansą dla tych marek, które wykorzystując kanały ...
-
Ocena ryzyka krajów wg Coface I 2014
... Irlandia: gdzie w 2014 r. oczekiwany jest wzrost gospodarczy na poziomie 1,7%, przy zwiększeniu eksportu (dzięki poprawie koniunktury w USA i Wielkiej Brytanii), handlu detalicznego oraz rosnącym optymizmie przedsiębiorstw i gospodarstw domowych. Największe wyzwanie zeszłego roku – rynek pracy – również zaczyna notować poprawę, a ceny nieruchomości ...
-
Chińskie firmy to dobrzy kontrahenci
... , które skorzystały z silnego popytu krajowego – wyższego w 2013 o 8% w porównaniu do poprzedniego roku. Tymczasem firmy z sektorów energetycznego oraz dystrybucji hurtowej i handlu detalicznego napotkały większe trudności rynkowe i zaledwie jednej trzeciej z nich udało się osiągnąć wzrost sprzedaży. Powodem takich wyników był niski poziom popytu ...
-
Upadłości firm III 2014
... nie widać obecnie (jeszcze?) problemów z upadłościami firm produkujących artykuły spożywcze.… natomiast widoczne są problemy dystrybutorów hurtowych jak i części tradycyjnego handlu detalicznego, związanych właśnie z handlem art. spożywczymi. Pomimo umiarkowanie, ale jednak rosnącego popytu konsumenckiego. Perspektywy, nawet aktualne to więc jedno ...
-
Upadłości firm w Polsce I poł. 2014 r.
... się do zauważalnego spadku liczby upadłości przedsiębiorstw. Potwierdza to ogólna liczba upadłości, jednak założenie to nie sprawdza się w przypadku branży handlu detalicznego. Podczas gdy handel hurtowy wykazuje stabilizację liczby upadłości, bankructwa detalistów wzrosły prawie o 30% w porównaniu do zeszłego roku. Silna konkurencja, niskie ...
-
Jak postrzegane są centra handlowe we Wrocławiu?
... tego czasu centra handlowe na dobre zagościły w miejskiej rzeczywistości, zmieniając układ sił na rynku handlu detalicznego i wywierając znaczny wpływ na przyzwyczajenia zakupowe Polaków. − Wrocławski rynek handlu wielkopowierzchniowego jest najbardziej nasyconym rynkiem w kraju w przeliczeniu metrów kwadratowych na jednego mieszkańca. Dlatego to ...
-
Podatek obrotowy w social media
... na facebookowej stronie "Żelazna Logika", której autorzy odnoszą się do publikacji na internetowych stronach "Faktu". Dziennik cytuje prezes Federalnego Zrzeszenia Handlu Detalicznego Stefana Gentha, który w rozmowie z Die Welt powiedział, że "polskie plany utrudnią interesy zagranicznych firm i są jawną dyskryminacją m.in. niemieckich handlowców ...
-
Handel detaliczny w Polsce mocno zróżnicowany
... on 96 proc. wszystkich sklepów. Handel tradycyjny charakteryzuje się sporym usieciowieniem - co 4 sklep tradycyjny (26 proc.) zrzeszony jest w sieci, a rozwój handlu zrzeszonego zależy od regionu – najwięcej sklepów sieciowych znajduje się na Podkarpaciu (42 proc.), a najmniej na Mazowszu (22 proc.). Największym nasyceniem ...
-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych VIII 2017
... . Nie ulega wątpliwości, że to właśnie na polskich osiedlach w najbliższych latach odbędzie się bitwa o udziały rynkowe. Ze względu na różnorodność handlu detalicznego, obecnie brak jest wyraźnej przewagi któregokolwiek z formatów, co jest zjawiskiem charakterystycznym dla wielu krajów Europy Zachodniej. Dzięki temu polscy konsumenci ...
-
Największe sieci handlowe na świecie 2018
... budowania kompetencji cyfrowych na najwyższym poziomie. Przedstawiciele sektora detalicznego z całego świata w szybkim tempie przystosowują się do nowej ... 30 proc. Z kolei, jeżeli chodzi o zasięg geograficzny, to największe wzrosty w handlu internetowym zanotowano w Chinach (o 52 proc.), Korei Południowej (o 41 proc.), Wielkiej Brytanii (o 8 proc.) ...
-
Małe sklepy są niezbędne
... więc, jak widać, niezbędni do prawidłowego funkcjonowania całego ekosystemu handlu detalicznego. Spełniają także istotną rolę w każdej małej społeczności, a unikalne wartości, ... indywidualne z prof. dr. hab. Andrzejem Cieślikiem (Katedra Makroekonomii i Teorii Handlu Zagranicznego na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego) oraz prof. ...
-
Kaspersky ogłasza alarm na Czarny Piątek
... użytkową, 8 stron poświęconych rozrywce i grom, 3 popularne strony telekomunikacyjne, 2 strony przeznaczone do realizowania płatności online oraz 3 platformy internetowego handlu detalicznego. Zidentyfikowano ponad trzy miliony zestawów danych uwierzytelniających dostęp do stron związanych z handlem elektronicznym, które zostały wystawione na ...
-
Branża spożywcza. Ryzyko bez zmian, ale...
... skutki. Negatywną ocenę analityków Atradius otrzymuje sektor handlu detalicznego oraz hurtowego artykułami spożywczymi, gdzie wielu średnich graczy operuje niewielkimi lub wręcz ujemnymi marżami z powodu dużej konkurencji cenowej. Nie bez znaczenia dla tych firm jest również ograniczenie handlu w niedziele. Warto tutaj wspomnieć problemy takich ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2018 r.
... marżowość EBITDA na poziomie około 20%” - powiedział Karol Szykowny, Dyrektor w Navigator Capital Group. Na polskim rynku trwa konsolidacja podmiotów z branży handlu detalicznego. W ostatnim czasie możemy mówić o kilku głównych motywach transakcyjnych, którymi kierują się inwestorzy przejmujących punkty handlowe. ,,W ostatnim roku doszło do kilku ...
-
Jak koronawirus wpłynie na gospodarkę Polski?
... UE-27. Ze struktury konsumpcji gospodarstw domowych w Polsce wynika, że w przypadku dóbr i usług produkowanych w kraju największe ryzyko spadku popytu może dotyczyć handlu detalicznego (zwłaszcza dóbr trwałego użytku), usług finansowych oraz usług związanych z wyżywieniem. Usługi związane z rynkiem nieruchomości czy dostawami energii ze względu na ...
-
Dobra konsumpcyjne: 3 kroki do wyjścia z kryzysu po pandemiii
... pomysłów oraz na koncentracji na cięciu kosztów i zapewnieniu płynności finansowej. Jak wskazują eksperci Deloitte etap Reakcji był kluczowy, szczególnie dla handlu detalicznego z sektora artykułów nieżywnościowych oraz sektora usług (w tym hoteli, restauracji, a także firm cateringowych). Co ważne, w ciągu 2-3 tygodni od wybuchu epidemii ...
-
Centra handlowe kompletnie zdominowane przez pandemię
... handlowy bez wątpienia będzie jednym z tych, który bardzo dotkliwie odczuje skutki pandemii COVID-19, co w konsekwencji zainicjuje wiele zmian na rynku handlu detalicznego. Trudno dzisiaj ocenić długofalowe efekty obecnej sytuacji, zarówno te negatywne, jak i pozytywne. Z perspektywy krótkoterminowej już teraz obserwujemy znaczny wzrost sprzedaży ...
-
Pracodawcy planują przyszłość. Wynagrodzenia i zatrudnienie raczej bez zmian
... pandemii zanurkować rekordowo głęboko. Dla przykładu w branży zakwaterowania i gastronomii do minus 70 punktów w kwietniu 2020 roku z minus 9 punktów w marcu, a dla handlu detalicznego – do minus 50 z minus 3. Mamy do czynienia z podwójnym kryzysem: na i tak zapowiadane spowolnienie gospodarcze nałożył się szok zamrożenia funkcjonowania całych ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... management (po 12%). W podziale na branże, pracę w nowym przedsiębiorstwie podjęło najwięcej przedstawicieli hotelarstwa i gastronomii (36%), ochrony (27%) oraz handlu detalicznego i hurtowego (21%). Najmniej osób, które zmieniły pracodawcę w ostatnich 6 miesiącach reprezentuje sektor edukacji (4%). Od początku 2020 r. zaobserwować można również ...
-
Hakerzy też czekają na Czarny Piątek. Uważaj na kody QR
... imponująca, że kusić będzie z pewnością także różnej maści hakerów. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż w 2019 roku liczba ataków phishingowych w sektorze handlu detalicznego wzrosła o 233 procent w ujęciu rocznym. Bardzo duża liczba reklam przekazywanych za pośrednictwem mediów społecznościowych i poczty e-mail, często prowadzi do tego ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
... Research, w imieniu Capgemini, w październiku 2020 r. za pomocą zaproszenia e-mail i ankiety online. Badanie zostało przeprowadzone wśród 851 menedżerów handlu detalicznego w 6 regionach: w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Francji, Holandii i Skandynawii, w firmach zatrudniających co najmniej 250 pracowników. Sondaż konsumencki ...
-
Coface: ukryta niewypłacalność początkiem fali upadłości firm?
... się w recesji, odnotowały jednak wzrost niewypłacalności w porównaniu z 2019 r. W Hiszpanii skuteczne okazały się przymusowe urlopy. Na przykład w odniesieniu do sektora handlu detalicznego symulacje Coface wskazują, że zastosowanie przymusowych urlopów ograniczyło spadek zysków do -26 proc. w drugim kwartale wobec spadku o -67 proc., który ...
-
Inflacja: gwałtowny wzrost cen żywności w Europie, Polska liderem
... instrumenty, którymi posługują się detaliści, aby zachować rentowność. Detaliści mają obecnie większą siłę cenową niż w minionych okresach szczytowej inflacji. Oblicza handlu detalicznego uległy w ciągu ostatnich kilku lat znacznej zmianie. Dodatkowo, obecny wzrost inflacji ma miejsce w bardzo szczególnym dla branży momencie, ponieważ Europa ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce w 3 kwartałach 2022 roku
... dóbr trwałego użytku, ale także wybierając tańsze zamienniki produktów codziennej potrzeby. Słabnąca koniunktura gospodarcza bezpośrednio przełożyła się na branżę handlu detalicznego, która jako kolejna odnotowała dwucyfrową dynamikę wzrostu liczby postanowień w pierwszych trzech kwartałach tego roku. Wzrost liczby niewypłacalności przedsiębiorstw ...
-
Rośnie niewypłacalność firm. Czeka nas fala upadłości?
... i wynagrodzeń w kontekście niskiego wzrostu gospodarczego sprawia, że najbardziej zagrożone są sektory budownictwa, transportu, telekomunikacji, maszyn i urządzeń, handlu detalicznego, sprzętu gospodarstwa domowego, elektroniki, motoryzacji i tekstyliów, wylicza Ana Boata, Dyrektor Globalnego Działu Analiz Ekonomicznych w Allianz Trade. Wsparcie ...
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
... dla wielu detalistów – dlatego też tegoroczny Black Friday i otaczające go tygodnie silnych działań promocyjnych powiedzą dużo o kondycji polskiego handlu detalicznego. Ostatnie, trudne miesiące przyniosły dalsze zmiany w zachowaniach konsumentów – kupujemy mniej, często oszczędniej wybierając zamienniki ulubionych marek. Tradycyjnie Polacy ...
-
Zachowania konsumentów: cena liczy się mniej niż zaufanie do marki
... nie lada wyzwaniem. Jak wynika z polskiej edycji badania EY dotyczącego handlu detalicznego – Retail Performance Ranking 2023 – cena jest wciąż ważna dla kupujących ... kupuje – podsumowuje Grzegorz Przytuła, Partner EY-Parthenon, ekspert ds. sektora handlu i produktów konsumenckich. Zrównoważony rozwój jest ważny, ale nietani Działania sprzedawców w ...
-
Gospodarka Polski rośnie, a Niemcy mierzą się z recesją
... w Polsce, pesymizm w Niemczech Od półtora roku we wskaźniku nastrojów gospodarczych Komisji Europejskiej (składającego się z oceny przemysłu, budownictwa, usług, handlu detalicznego i zaufania konsumentów) dla Polski i Niemiec narastają rozbieżności – w Polsce sentyment poprawia się, a w Niemczech pogarsza. Polska przeszła już z fazy ożywienia ...
-
Kierownicy w obliczu katastrofy
... kwietniu i maju 2003 roku. Przebadano kierowników z różnych branż – w tym usług finansowych, przemysłu wytwórczego, służby zdrowia, organizacji rządowych, handlu detalicznego i telekomunikacji – w następujących krajach: Belgia, Francja, Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i Szwajcaria. Wybrano kierowników z firm zatrudniających ponad 1000 pracowników ...
Tematy: badania kadry zarządzającej, kierownictwo -
Mapa Rynku Pracy - Czerwiec 2003
... może być sezonowy zastój, który dotknął tę branżę, zazwyczaj mniej aktywną w miesiącach letnich. Mniej ogłoszeń zamieściły w tym miesiącu także branże: handlu detalicznego (8,1%) - w tej branży spadek ich liczby był niewielki i generalnie sytuacja przedstawia się stabilnie; finansów i bankowości (7,5%), gdzie sytuacja pogarsza się z miesiąca na ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Lipiec 2003
... do opalania. Wiele firm należących do tej branży już odnotowało sprzedaż większą od zakładanej. W tym miesiącu uaktywnili się pracodawcy z branży handlu detalicznego - ilość ogłoszeń pochodzących z tej branży wzrosła o trzy punkty procentowe i wyniosła 11,7%. Jak można przypuszczać przyczyną jest – podobnie jak w przypadku FMCG ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Wrzesień 2003
... obserwujemy wahania liczby pojawiających się ogłoszeń, sytuacja w tej branży stabilizuje się. Spadła również ilość ogłoszeń pochodzących z branż FMCG oraz handlu detalicznego. Spadek ten jest jednak niewielki i obie te branże po produkcyjno-przemysłowej pozostają najbardziej aktywnymi sektorami rekrutującymi pracowników. Rynek ogłoszeń odczuł ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Listopad 2003
... konsultantów ds. reklamy, a agencje reklamowe copywriterów oraz Art. Directorów i Junior Art. Directorów. W listopadzie zmniejszyła się liczba ofert pracy pochodzących z sektora handlu detalicznego. Branża ta nadal ma jednak spory udział w rynku ogłoszeń sięgający prawie 10%. Najbardziej stracił w porównaniu do października sektor dóbr szybko ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Styczeń 2004
... zainteresowaniem cieszyli się sprzedawcy oraz pracownicy działów marketingu. Nieznacznie zwiększyła się ilość ogłoszeń zamieszczanych przez pracodawców z logistyki oraz handlu detalicznego. Najbardziej spadła ilość ofert w hotelarstwie i gastronomii. O ile w ubiegłym miesiącu pracodawcy z tej branży zamieścili prawie 5% wszystkich ogłoszeń, o tyle ...
Tematy: -
Mapa Rynku Pracy - Luty 2004
... także pracodawcy z sektora handlowego. Liczba ofert wzrosła o 1,4 punktu procentowego i osiągnęła poziom 10,1%. Więcej ofert niż przed miesiącem pochodziło z branż: handlu detalicznego, logistyki oraz IT&Telecom. Praca - Stanowiska W lutym sprzedawcy byli nadal najchętniej zatrudnianą grupą zawodową. Wprawdzie liczba ofert pracy dla nich ...
Tematy: