-
Marketingowy Ranking Sieci Detalicznych w Polsce
... o polskim kapitale Piotr i Paweł. Nowością w sierpniowym wydaniu rankingu jest prezentacja sieci detalicznych z podziałem na poszczególne formaty handlu detalicznego. Pozwala to uzyskać bardziej przejrzyste zestawienie pozycji i ocen określonych sieci handlowych w porównaniu z bezpośrednimi konkurentami prezentującymi podobną koncepcję ...
-
Delikatesy w VIII 2010 - Alma liderem
... gr), kurczaka (drożej o około 1,50 zł) oraz jabłek (więcej o 1-2 zł). Odnośnie dwóch pierwszych produktów, podobne tendencje obserwujemy w innych formatach handlu detalicznego. W ostatnim przypadku znaczenie ma, że w ofercie są już owoce z tegorocznych zbiorów. Nie odnotowaliśmy natomiast wzrostu cen pieczywa. Wobec zapowiadanych przez ...
-
Seniorzy lubią kupować
... chętnie kupują odtwarzacze DVD, komputery z dostępem do internetu, telefony komórkowe, lodówki i zmywarki do naczyń. Trzeba zmiany podejścia do klienta Rynek handlu detalicznego wydaje się nie w pełni zauważać potencjał zakupowy emerytów. Wciąż rzadkością są produkty i oferty skomponowane specjalnie z myślą o starszych klientach i wyraźnie do ...
-
Polski PKB w górę, nastroje konsumentów w dół
... Europejskiej. Wartości wskaźników zależą od wyników ankiet skierowanych do przedstawicieli sektorów przemysłu (waga w indeksie 40%), usług (waga 30%), budownictwa (waga 5%) i handlu detalicznego (waga 5%) oraz do konsumentów (waga 20%) i publikowane są raz w miesiącu. ESI są wystandaryzowane w ten sposób, że poziom 100 reprezentuje długoterminową ...
-
Sklepy osiedlowe w VIII 2010
... . Koszyk produktów Handel-Netu pozostał taki sam. Spodziewaliśmy się drobnych zmian cen i nasze przypuszczenia okazały się słuszne. Tak, jak w innych formatach handlu detalicznego wzrosły ceny cukru. Za kilogram trzeba zapłacić o 60-65 gr więcej niż przed miesiącem (za wyjątkiem Żabki). Więcej, ponad 3 zł za ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 39/2010
... wyniósł +8 - był na podobnym poziomie jak w sierpniu. Również dla działalności finansowej i ubezpieczeniowej zanotowano wzrost o 5 do +34 we wrześniu. Klimat w sektorze handlu detalicznego był pozytywny i wyniósł +3. Według Analiz Online i Izby Zarządzających Funduszami i Aktywami poziom sprzedaży netto w miesiącu sierpień był na poziomie 479,2 mln ...
-
Ceny w hipermarketach X 2010
... 7-złotową w porównaniu z siecią E.Leclerc. Warto tez zwrócić uwagę, że mimo doniesień o trudnej sytuacji na rynku zbóż i wysokiej ceny pszenicy, gigantom handlu detalicznego nie tylko udaje się utrzymać ceny pieczywa, ale nawet obniżyć je. O jedna trzecią taniej chleb i kajzerki można było kupić w Realu ...
-
FortiMail-3000C: ochrona poczty elektronicznej
... usług aplikacyjnych i dostawców usług typu software-as-a-service (SaaS), zwłaszcza tych, które podlegają przepisom PCI/DSS lub HIPAA w zakresie handlu detalicznego, płatności, sektora finansowego oraz opieki zdrowotnej. FortiMail-3000C oferuje mechanizm szyfrowania IBE (Identity-Based Encryption), umożliwiający wysyłanie wiadomości szyfrowanych ...
-
Piwa regionalne przyszłością branży
... lub portery zdobywają nagrody na piwnych konkursach w kraju i zagranicą. Polska jest piątym producentem piwa w Europie i dziesiątym na świecie. Według „Panelu Handlu Detalicznego” firmy badawczej Nielsen wartość sprzedaży piwa w okresie od kwietnia 2009 r. do marca 2010 r. wyniosła 13,4 mld zł, i chociaż spożycie piwa ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 48/2010
... o koniunkturze dla głównych sektorów w miesiącu listopad. W przetwórstwie przemysłowym wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury był na poziomie 3 pkt (-1 pkt). Dla handlu detalicznego wskaźnik koniunktury również wyniósł 3 pkt - nie zmienił się w stosunku do października. Natomiast dla budownictwa klimat się pogorszył i wyniósł -8 w stosunku ...
-
Najtańsze dyskonty XII 2010
... kwota właściwie niezauważalna dla przeciętnego konsumenta. Reklamowe zapewnienia sieci dyskontowych o niskich cenach mają zatem potwierdzenie na półkach. Żaden inny format handlu detalicznego w Polsce nie charakteryzuje się tak stabilnym poziomem cen. Konsekwentna polityka zaopatrzeniowa sprawia, że dyskonty są niemal niezależne od sytuacji na ...
Tematy: dyskonty, sklepy dyskontowe, ceny żywności, sieci dyskontowe, POLOmarket, Biedronka, Lidl, Netto, Kaufland -
MAKRO Punkt w Radomiu
... jako filia hali w Kielcach. Kolejna w Polsce hala małego formatu, podobnie jak trzy poprzednie, to rozwiązanie skierowane głównie do klientów z sektora handlu detalicznego. Spośród 4000 produktów dostępnych w MAKRO Punkcie podstawę stanowią artykuły spożywcze, takie jak konserwy, przetwory, koncentraty spożywcze (np. sosy, przyprawy, zupki ...
-
Sektor TMT - nowe technologie górą
... nowoczesne technologie będzie rosło najszybciej wśród przedsiębiorstw - to one zakupią 25 % wszystkich tabletów. Szczególnie zainteresowane nimi będą podmioty z sektora handlu detalicznego oraz ochrony zdrowia. W nadchodzących latach telewizja pozostanie supermedium, ze stale rosnącą widownią i dochodami. Takie wnioski płyną z najnowszego raportu ...
-
Kształtowanie cen: modele i funkcje ceny
... wyjścia w różnych branżach Najważniejsze czynniki, w oparciu o które należy ustalać ceny, są różne dla każdej branży. Handel detaliczny W przypadku handlu detalicznego i producentów produktów konsumpcyjnych to konkurencja ma ogromny wpływ na wysokość stosowanych cen. W rozdziale traktującym o konkurencji przeczytasz o różnych strategiach, jakie ...
-
Upadłości firm w Europie 2010
... w stosunku do roku 2009 (240.000) oznacza wyraźny spadek o 40.000 osób. W Europie Środkowo-Wschodniej największy udział bankructw przypada na sektor handlu detalicznego i branżę hotelarsko-gastronomiczną – 36,8% (bez zmian w stosunku do 2009). Udział sektora usług jest również wysoki 33,7% (wzrost o 0,1% w stosunku do 2009). Udział ...
-
Data center w Niemczech najlepsze
... finansowych (odpowiednio 6,55; 5,91 i 5,80), natomiast najniższe wartości indeksu odnotowały firmy z branży mediów, z sektora publicznego i ― co najbardziej zaskakujące ― z branży handlu detalicznego (odpowiednio 4,78; 4,44 i 4,43). Inne wnioski z badań Niemal jedna czwarta (22%) przedsiębiorstw z Europy i USA nie podjęła jeszcze żadnych kroków ...
-
Polska gospodarka internetowa 2011
... współtworzą i korzystają z tzw. darmowych treści (druga na świecie pozycja w Wikipedii pod względem liczby haseł na mieszkańca). Dokonując zakupów w sieci (ok. 3% handlu detalicznego) internauci oszczędzają około 15% w stosunku do tego, co wydaliby w sklepach tradycyjnych, nawet po uwzględnieniu kosztów przesyłki. … ale przedsiębiorca zachowawczy ...
-
Globalny rynek fuzji i przejęć w I poł. 2011 r.
... odnotowany wzrost wartości transakcji o 52% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Najbardziej aktywne sektory to: energetyczny, telekomunikacyjny, spożywczy i handlu detalicznego. Równocześnie rośnie zainteresowanie sektorem finansowym dzięki przeświadczeniu, że organy regulacyjne w całym regionie stają się coraz bardziej spokojne ...
-
Tablet Motorola ET1
... , zaprezentowała ET1, pierwszy tablet z nowej kategorii urządzeń klasy korporacyjnej, zaprojektowany pod kątem różnych rynków wertykalnych, w tym dla sektora handlu detalicznego. Tablet ET1 oferuje komfort obsługi charakterystyczny dla rozwiązań konsumenckich, będąc jednocześnie urządzeniem klasy korporacyjnej, które obok zwiększonej wytrzymałości ...
-
Firmy w Europie Środkowej: nastroje II kw. 2011
... % szefów firm z tego sektora przyznało, że był to co najmniej jeden z decydujących czynników. Pogląd ten podzieliło zaledwie 22% prezesów z sektora handlu detalicznego i 15% z sektora energetycznego i surowców naturalnych” – podkreśliła Magdalena Burnat-Mikosz, Partner, Lider R&D and Government Incentives Europie Centralnej Deloitte. Wyniki ankiety ...
-
Rynek wyposażenia wnętrz w Polsce 2011
... przeprowadzają remont, lub odkładają remont a kupują tylko tańsze artykuły wyposażenia wnętrz z segmentu oświetleniowego, czy kuchennego”, wyjaśnia Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w PMR i autor raportu. W maju 2011 r. PMR Research przeprowadził badanie techniką wywiadów telefonicznych CATI na reprezentatywnej próbie 510 dorosłych ...
-
Sektor TMT - prognozy 2012
... analiz. Pionierami w dziedzinie operacji na dużych ilościach danych są firmy internetowe, jednak w ślad za nimi podąża sektor publiczny, usług finansowych, handlu detalicznego, rozrywkowy i mediów. „Ten wzrost zainteresowania może prowadzić do dużego zapotrzebowania na specjalistów w tej branży, z których około 190 000 potrzebnych jest ...
-
Sektor MŚP a ekologia
... Izraelu i Stanach Zjednoczonych. Badanie obejmowało przedsiębiorstwa zatrudniające co najmniej 1 osobę i działające w Unii Europejskiej w sektorach wytwarzania (kategoria C wg NACE), handlu detalicznego (kategoria G wg NACE), usług (kategorie I/J/K/H/L/M wg NACE) i przemysłu (kategorie B/D/E/F wg NACE). Nie obejmowało osób prowadzących jednoosobową ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2011
... na handel detaliczny w Polsce rok wcześniej. Kolejnym pozytywnym aspektem były zwiększone budżety reprezentacyjne klientów biznesowych”, wyjaśnia Jarosław Frontczak, analityk handlu detalicznego w PMR i autor raportu. Do czynników negatywnie rzutujących na sytuację na rynku restauracyjnym trzeba zaliczyć podwyżki cen towarów i produktów spożywczych ...
-
Upadłości firm I-VI 2012
... . Wydaje się to niedużo w odniesieniu do tysięcy sklepów, jednak we wspomnianych statystykach pojawiały się z reguły nie sklepy, ale raczej przedsiębiorstwa handlu detalicznego, mające obroty nawet na poziomie dwudziestu kilku milionów złotych, handlujące w kilku albo i więcej placówkach. Jeżeli liczba bankructw takich silniejszych w stosunku ...
-
Rynek odzieży i obuwia w Polsce 2011-2012
... , wskutek której słabsze marki oraz sklepy nie radzą sobie w sytuacji rosnących ostatnio kosztów i niewzrastających obrotów”, komentuje Patrycja Nalepa, Starszy analityk handlu detalicznego w PMR. W 2012 rynek wzrośnie bardziej Na rok 2012 PMR prognozuje wyższy wzrost rynku – na poziomie 2,5%. Z badania przeprowadzonego w maju br. wśród ...
-
Firmy bez strategii w social media
... technologii, mediów i telekomunikacji dominuje pod względem wykorzystania mediów społecznościowych, gdzie 83% firm posiada „strategię cyfrową”. W przypadku sektora konsumenckiego i handlu detalicznego, jest to 68% firm, a w branży transportowej, motoryzacyjnej i logistycznej tylko 60%. 78% firm z Europy Zachodniej, które wzięły udział w ankiecie ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2012
... możliwości wynikające z nowej podaży nowoczesnej powierzchni oraz stopniowo dojrzewających rynków handlowych. Jednak nowa polityka, której celem jest pobudzanie handlu detalicznego między innymi w Indiach i Chinach, może zmienić dynamikę wzrostu”. John Strachan, dyrektor globalnego działu powierzchni handlowych firmy Cushman & Wakefield ...
-
Jakość obsługi klienta ważniejsza od ceny
... podziela 77% ankietowanych. Średni czas oczekiwania na kontakt z obsługą we wszystkich branżach sięga niemal czterech minut, przy czym w przypadku branży handlu detalicznego reakcja na zgłoszenia klienta jest nieco szybsza niż w pozostałych sektorach. Czas oczekiwania okazał się najdłuższy w przypadku operatorów telekomunikacyjnych oraz dostawców ...
-
Najlepsi pracodawcy wg menedżerów 2012
... – na czoło wysunęły się następujące centra: Ikea, PMI Service Center Europe oraz Capgemini Polska. Zmieniło się również mocno postrzeganie branży handlu detalicznego, w której to pierwszą trójkę tworzą obecnie: Leroy Merlin, LPP, Douglas. W branży IT i Telekomunikacja niezmienną popularnością wśród specjalistów i menedżerów cieszą się ...
-
Nieruchomości biurowe i handlowe w Warszawie IV kw. 2012
... Mokobelle, Lilou, cocktail’me, Zień, Tomasz Ossolinski, Rina Cossack, Robert Kupisz, Bohoboco, a także Batycki oraz Loft37. Warszawa pozostaje najdroższą lokalizacją handlu detalicznego w Polsce, a stawki wyjściowe w wiodących centrach handlowych oraz na ulicach handlowych osiągają 90 - 95 EUR/m.kw./ miesiąc i wykazują tendencję wzrostową ...
-
Fundusze private equity w 2013 r.
... pozytywnym prognozom gospodarczym w tych krajach. Inwestorzy oczekują największej aktywności w sektorach środków farmaceutycznych i opieki zdrowotnej (54%), dóbr konsumpcyjnych i handlu detalicznego (51%), przedsiębiorstw użyteczności publicznej w obszarze energii (41%) oraz IT i telekomunikacji (41%). „W najbliższych latach, sektory te obiecują ...
-
Upadłości firm w Europie Środkowej - wiosna 2013
... wprowadzeniem programów oszczędnościowych i brakiem inwestycji w zakresie budownictwa mieszkaniowego. Podobnie jak branża budowlana, dotknięte zostały też sektory produkcji oraz handlu detalicznego i hurtowego. Na problemy w sprzedaży negatywny wpływ ma wysokie bezrobocie i zmniejszające się wydatki gospodarstw domowych. Najmniej dotknięte kryzysem ...
-
Polska gospodarka: ożywienie jeszcze nie teraz
... w eksporcie upatrywać można głównego czynnika, napędzającego wzrost polskiej gospodarki. Po bardzo słabej sytuacji z ubiegłego roku, poprawę wyraźnie widać w dynamice obrotów handlu detalicznego. Nie jest ona imponująca, ale od początku roku każdy miesiąc przynosił jej niewielki wzrost, co można uznać za przełamanie niekorzystnego ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... przeznaczają niemal 20% dostępnych budżetów marketingowych na usprawnienie rozwiązań infrastrukturalnych. Niewiele niższe nakłady na ten cel przeznaczają firmy z sektora handlu detalicznego (17%) oraz finansów (13%). Ogólnie jednak, 50% działów marketingu w ujętych w badaniu sektorach gospodarki, inwestuje mniej niż 5% posiadanych budżetów w oparte ...