-
Dr.Web Security Space i Dr.Web Antywirus w wersji 11
Doctor Web, rosyjski producent rozwiązań antywirusowych, ogłosił wydanie 11 wersji swoich aplikacji Dr.Web dla Windows: Dr.Web Security Space i Dr.Web Antywirus. Wersja 11 posiada rozbudowany zestaw rozwiązań i technologii zapewniających rozszerzoną ochronę przed exploitami zero-day i innymi zwodniczymi technikami, używanymi przez przestępców dziś ...
-
(Nie)świadomość prawna Polaków
Podstawowa wiedza prawna w polskim społeczeństwie niestety kuleje, a dobitnym na to dowodem mogą być chociażby wyniki „Diagnozy świadomości Polaków 2016” - badania, które z inicjatywy Kwartalnika Iustitia przeprowadziła agencja badawcza Maison&Partners we współpracy z Warsaw Enterprise Institute. Niski poziom wiedzy jest faktem Zaledwie nieco ...
Tematy: świadomość prawna, znajomość prawa -
Wakacje 2016: Turcja ciągle traci, zyskuje Egipt
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA przedstawił najświeższą, cykliczną analizę dotyczącą tegorocznych wyjazdów wakacyjnych poza granice naszego kraju. Autorzy opracowania tradycyjnie już wzięli pod lupę pierwsze siedem dni sierpnia, a więc okres, na który przypada tzw. wysoki sezon. Najświeższa porcja informacji dowodzi dalszych kłopotów ...
-
Pół Polski czyta pirackie e-booki
Z badań, które w minionym roku przeprowadzono w Wielkiej Brytanii, wynika, że z nielegalnych źródeł pozyskiwania e-booków korzysta zaledwie 1% mieszkańców tego kraju. Jak sytuacja wygląda w Polsce? Wyniki wspólnego badania zrealizowanego przez firmę Virtualo i Instytut GRAPE Wydziału Nauk Ekonomicznych UW dowodzą, że nad Wisłą skala tego procederu ...
-
Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe
Ubranie, towarzystwo, samochód, telefon, torebka, mieszkanie, sztuka, styl życia. Zamożni od zawsze potrzebowali wyraźnie pokazać swój status. Mody przemijają, jednak wszystkie te emblematy łączy jedno: są wyjątkowe i trudno dostępne. Tę rolę do niedawna z powodzeniem spełniały luksusowe marki tylko dla bogatych. Jednak „bogate dzieciaki ...
-
Wakacje 2016: Euro 2016 zabójcą zysków?
Przed nami najświeższa odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się w nadchodzącym sezonie letnim. Jego autorzy przyglądają się jak zwykle pierwszemu tygodniowi sierpnia, a więc okresowi tzw. wysokiego sezonu. Najnowsza porcja informacji potwierdza to, o czym ...
-
Internet nie zastąpi sprzedawcy
Wydawać by się mogło, że w dobie internetu i e-commerce rola konsultanta sprzedaży nieco się zdewaluowała. Tymczasem przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) badanie dowodzi, że klienci nadal cenią sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą, który pozwala im nie tylko spokojnie zapoznać się z każdym szczegółem oferty handlowej ...
-
Wakacje 2016: turystyka musi walczyć z innymi branżami
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA przedstawił najświeższą, cotygodniową analizę dotyczącą tegorocznych wyjazdów wakacyjnych poza granice naszego kraju. Pod lupę wzięty został tym razem pierwszy pełny tydzień września. Najnowsza porcja informacji wskazuje, że tegoroczne ceny są o około 106 złotych wyższe od ubiegłorocznych. Autorzy ...
-
Ataki hakerskie w bankach. To już nie są przelewki
Instytucje finansowe w coraz większym stopniu narzekają na różnego typu nadużycia. Najpopularniejsze z nich to wyłudzenia z użyciem skradzionego bądź podrobionego dowodu tożsamości oraz nadużycia, do których dochodzi wewnątrz firmy. Poważnym i jednocześnie najszybciej rosnącym zagrożeniem są jednak ataki hakerskie oraz cyberprzestępcy. Respondenci ...
-
Polacy i ubezpieczenie społeczne, czyli jak niewielka jest nasza wiedza
Ubezpieczenie społeczne to temat, którego znajomością raczej nie możemy się chwalić. Z badania przeprowadzonego dla ZUS przez Instytut Spraw Publicznych oraz Millward Brown wynika, że 6 na 10 Polaków nie wie nic na temat obowiązującego w naszym kraju systemu ubezpieczeń, a dostateczną znajomością tego zagadnienia legitymuje się zaledwie 10 proc. ...
-
Cyberprzestępczość mobilna 2016. Co nęka smartfony i tablety?
Cyberprzestępczość mobilna ma się bardzo dobrze. Z analizy zrealizowanej przez Kaspersky Lab wynika, że ilość mobilnych zagrożeń wzrosła w minionym roku niemal trzykrotnie. Niebezpieczne aplikacje mobilne zainstalowano aż 8,5 mln razy. Najpopularniejsze okazały się trojany wyświetlające niechciane reklamy, w tym np. fałszywy przewodnik do Pokemon ...
-
Moda na ebooki: tylko chwilowy trend?
Audiobooki i ebooki zyskują coraz większą rzeszę amatorów. Badania zrealizowane przez Virtualo oraz Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia dowodzi, że już 6 na 10 Polaków jest przekonanych o nastaniu mody na cyfrowe czytelnictwo. Co sprawia, że tak chętnie sięgamy po elektroniczne książki? Czy to przejściowy trend czy raczej trwała zmiana ...
-
Ataki hakerskie droższe niż inwestycja w cyberbezpieczeństwo
Ataki hakerskie kosztują coraz więcej. To tylko jeden z powodów, dla których warto zadbać o wysoki poziom bezpieczeństwa sieci teleinformatycznych i firmowych. Jaki rodzaj zabezpieczenia wybrać, aby zagwarantować ochronę i jednocześnie nie przepłacić? System antywirusowy i firewall? A może rozwiązania UTM lub next generation firewall? W podjęciu ...
-
Kradzież tożsamości może dotknąć każdego
Kradzież tożsamości doskwiera nam coraz bardziej. Według CERT, w 2016 r. liczba tego rodzaju wzrosła ponad dwukrotnie. Najczęściej jesteśmy atakowani poprzez phishing, czyli maile podszywające się pod różnego rodzaju firmy czy instytucje wyłudzające od nas loginy, hasła czy numery kart płatniczych. Nierzadko zawierają one również załączniki ...
-
Instagram, WhatsApp i Spotify, czyli jak rozwścieczyć 2 mld internautów
Nawet krótki, ale zupełnie nieplanowany przestój w działaniu firmy wystarczy, aby jej wizerunek mocno podupadł. Doskonałym na to dowodem może być sytuacja z ostatnich dni, kiedy to niespodziewanych przerw w działaniu doświadczyły Instagram, WhatsApp i Spotify. Trwający zaledwie kilka godzin brak dostępu do wymienionych aplikacji rozjuszył ich ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 21/2017
Wiadomości mailowe są obecnie jedną z najbardziej powszechnych form komunikacji, zarówno w sferze zawodowej jak i prywatnej. Codziennie otrzymujemy ich od kilku do nawet kilkudziesięciu. E-maile wykorzystują także cyberprzestępcy. Wysyłają za ich pomocą złośliwe oprogramowania, które są niebezpieczne nie tylko dla adresata wiadomości, ale również ...
-
Wakacje 2017. Gdzie jechać po najpopularniejsze hashtagi?
Wakacje bez smartfona? Takiego scenariusza nie wyobraża sobie połowa pokolenia Y. I nie ma w tym właściwie nic zaskakującego, skoro 62% tej grupy lubi na bieżąco dzielić się z bliskimi wrażeniami z urlopu. Instagram pełen jest hashtagów z wielu zakątków świata. Które z nich są najpopularniejsze? Jak najtaniej dostać się w te miejsca? Oto ...
-
Nie płacisz kontrahentom? To zapłacisz wyższy podatek dochodowy
Czy brak rzetelności płatniczej to duży problem polskich przedsiębiorców? Niestety tak. Dowodzą tego wyniki najnowszego, cokwartalnego badania realizowanego przez Instytut Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Okazuje się bowiem, że na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy co drugi przedsiębiorca na należną mu zapłatę musiał czekać ...
-
Ferie zimowe 2018: Egipt znowu w modzie
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA opublikował właśnie najnowsze opracowanie na temat wyjazdów turystycznych, które będą zrealizowane pomiędzy 15 a 21 stycznia 2018, a więc w pierwszych siedmiu dniach ferii dla województwa mazowieckiego. Dowodzi ono m.in. błyskawicznie rosnącej popularności Egiptu, przy jednoczesnym spadku ilości osób ...
-
Złośliwe oprogramowanie: nowości i zero-day atakują
WatchGuard Technologies przedstawia kolejną odsłonę WatchGuard Internet Security Report. Opracowanie z kwartalną częstotliwością zbiera najświeższe dane pochodzące z Firebox Feed (anonimowego narzędzia analitycznego z Fireboxów zainstalowanych na całym świecie) i analizuje tendencje panujące w świecie złośliwego oprogramowania. Najnowsza analiza ...
-
Ferie zimowe 2018: bardzo tani Cypr
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA opublikował właśnie najnowsze opracowanie na temat wyjazdów turystycznych, które będą zrealizowane pomiędzy 15 a 21 stycznia 2018, a więc w pierwszych siedmiu dniach ferii dla województwa mazowieckiego. Dowodzi ono m.in. dynamicznie rosnącej popularności Egiptu oraz wyraźnego spadku cen na wielu ...
-
Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował listopadowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się farmacja, która odpowiadała za aż 38% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim na ...
-
Ferie zimowe 2018: sprzedaż wycieczek nieco hamuje
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA opublikował najnowsze opracowanie na temat wyjazdów turystycznych, które będą zrealizowane pomiędzy 15 a 21 stycznia 2018, a więc w pierwszych siedmiu dniach ferii dla województwa mazowieckiego. Dowodzi ono m.in. ciągle rosnącej popularności Egiptu oraz dużego udziału Włoch w typowo narciarskich ...
-
Ferie zimowe 2018: Egipt 400 zł taniej niż rok temu
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA rozpoczyna kolejny już cykl publikacji dotyczący zagranicznych wyjazdów turystycznych. Tym razem autorzy przyglądają się nadchodzącemu sezonowi zimowemu. Najnowsza z analiz dotyczy pierwszego tygodnia ferii zimowych na Mazowszu, a więc okresu od 15-21 stycznia 2018 roku. Dowodzi ona m.in. dość ...
-
Jak polskie firmy wykorzystują potencjał komunikacji SMS?
Doniesienia płynące z rynku dowodzą, że Polacy nadal chętnie korzystają z krótkich wiadomości tekstowych, co oznacza, że pozycji tych ostatnich nie zagroziły tak rozpowszechnione komunikatory mobilne. Polacy są również otwarci na otrzymywanie SMS-ów nie tylko od znajomych, lecz również od instytucji takich jak urzędy czy placówki zdrowia. ...
-
Ferie zimowe: Egipt umacnia pozycję
Instytut Badań Rynku Turystycznego TravelDATA opublikował najnowsze opracowanie na temat wyjazdów turystycznych, które będą zrealizowane pomiędzy 15 a 21 stycznia 2018, a więc w pierwszych siedmiu dniach ferii dla województwa mazowieckiego. Dowodzi ono m.in., że w zestawieniu z minionym rokiem mniejsze lub większe podwyżki widoczne są na każdym z ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2017 r.
Przed nami najnowsza, 30. już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad „Monitora Rynku Pracy”. Najświeższa porcja informacji dowodzi m.in., że na początku roku firmy silnie mogą odczuwać presję płacową ze strony pracowników - podwyżki oczekuje 35% badanych. Jednocześnie rynek pracy odczuwa stabilizację w zakresie rotacji pracowników, ...
-
Cyfrową transformację napędzają systemy wielochmurowe
Przed nami czwarta już edycja raportu State of Application Delivery (SOAD 2018). Opracowanie dowodzi m.in. rosnącego znaczenia systemów wielochmurowych w rejonie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), co nie pozostaje oczywiście bez wpływu na optymalizację aplikacji, automatyzację oraz cyfrową transformację firm i instytucji. Dokument poświęca ...
-
Mobilne porno. Trojany dla dorosłych atakują
O tym, że seks sprzedaje się świetnie, wiadomo nie od dziś. Dobrze wiedzą o tym również cyberprzestępcy. Dowodem na to może być chociażby ostatni przegląd Kaspersky Lab pt. „Cyberzagrożenia stojące przed użytkownikami stron internetowych oraz aplikacji dla dorosłych”. Wynika z niego, że w minionym roku przeszło 1,2 mln użytkowników padło ofiarą ...
-
Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował lutowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się farmacja, która odpowiadała za niemal połowę ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że niemal wszyscy postawili przede wszystkim na ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
Instytut Monitorowania Mediów kolejny już raz przeanalizował wydatki na reklamę w pięciu branżach (handel, farmacja, finanse, Telekomunikacja oraz motoryzacja). Przeprowadzone badanie dowodzi, że w maju na promocję nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 39% ogółu analizowanych wydatków (w ...
-
Aplikacje zakupowe walczą o klienta
Aplikacje zakupowe to dziś bez wątpienia skuteczne narzędzie w pozyskiwaniu i budowaniu lojalności klientów - wszak już co drugi użytkownik ma na swoim zarządzeniu zainstalowany choć jeden program tego typu. Jednocześnie jednak walka o klientów musi być i zacięta i przemyślana. Dowodzi tego chociażby najnowsza analiza Just Run App oraz Spicy ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2018 r.
Przed nami najnowsza, 32. już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad „Monitora Rynku Pracy”. Najświeższa porcja informacji dowodzi m.in., że poszukiwanie pracy zabiera dziś średnio 2,3 miesiąca, co oznacza istotny spadek względem czasu, który musieliśmy na to poświęcać jeszcze przed 2-3 laty. Na rynku pracy odczuwalna jest również ...
-
Wydatki reklamowe w czerwcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował czerwcowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszym reklamodawcą okazała się branża handlowa, która odpowiadała za aż 38% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie sektory postawiły przede wszystkim ...
-
Wydatki reklamowe w sierpniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sierpniowe wydatki na reklamę w pięciu branżach. Przeprowadzona analiza dowodzi, że na promocję ostatnio nie szczędzono. Najhojniejszymi reklamodawcami okazały się branże handlowa oraz farmaceutyczna, które odpowiadały łącznie za 70% ogółu analizowanych wydatków. Okazuje się również, że wszystkie ...