-
Polscy internauci a rynek ubezpieczeń
Gemius Polska prezentuje raport z kolejnej fali badania "Plany ubezpieczeniowe internautów", zrealizowanego we współpracy z Interaktywnym Instytutem Badań Rynkowym. W raporcie zaprezentowano dane na temat posiadanych przez internautów produktów ubezpieczeniowych i planach ich zakupu w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Rodzaje kupowanych ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna regionów w Polsce
Jak wynika z opublikowanego 16 grudnia 2011 roku raportu Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR), województwo śląskie jest najbardziej atrakcyjnym inwestycyjnie regionem w Polsce. Na kolejnych miejscach uplasowały się odpowiednio województwo mazowieckie, ...
-
Rynek pracy w Polsce III kw. 2011
... Instytut Ekonomiczny NBP pokazuje, że w III kwartale 2011 r. utrzymywały się niekorzystne tendencje obserwowane w II ... pogorszenia planów dotyczących zatrudnienia, przedsiębiorstwa planowały umiarkowany wzrost wynagrodzeń w 4q2011. Zgodnie z wynikami badań podwyżki obejmą jednak mniejszy odsetek ogółu zatrudnionych niż w 3q2011. II. PODAŻ PRACY I ...
-
Media a jednorazowe torby foliowe
... kampanii antyfoliówkowej, wynika, że z wiedzą na temat ekologii nie jest najlepiej. W tym kontekście negatywnie oceniono Polaków w 219 artykułach prezentujących wyniki badań. - Generalnie należy podkreślić, że zużyte opakowania z plastiku, czy inne wyroby plastikowe oraz wyroby gumowe, jak np. stare opony są idealnym ...
-
Polscy internauci o miłości
... cieszą się miłosne liściki (prawie 100 wzmianek), choć najlepiej widoczne jest ożywienie w sprawach miłosnych, romantycznych oraz pikantnych smsów. Wyniki różnorodnych badań dotyczących wyrażania uczuć za pomocą maili zostały opublikowane w sieci ponad 30 razy. Internet jest zresztą związany często z miłością bezpośrednio: w ciągu ...
-
Finanse i usługi bankowe wg polskich internautów IV 2012
Dostępny jest już raport z VII fali badania "Finanse i plany finansowe internautów", przygotowany przez Gemius i Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Wyniki badania przeprowadzonego w okresie marzec-kwiecień 2012 roku pozwoliły po raz kolejny na dogłębną analizę postaw użytkowników sieci: ich nastrojów, ...
-
Gry wideo zyskują zwolenników
Gry wideo zyskują coraz większe grono zwolenników. Jak wynika z badania Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych (IIBR) "Rynek elektronicznej roz(g)rywki", aż trzy czwarte polskich internautów (75%) w wieku co najmniej 15 lat grało kiedykolwiek w grę ...
-
Najbardziej opiniotwórcze social media
... z telewizji - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to ... pełnoprawnym kanałem informacyjnym – mówi Magdalena Grabarczyk-Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań z Instytutu Monitorowania Mediów – Wyniki badania IMM to potwierdzają. ...
-
Profile marek w social media zawiodły marketerów?
... nie ma w zwyczaju klikać "Lubię to!" na profilach produktów czy usług - wynika z badania "Marki w serwisach społecznościowych", zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). W dobie bardzo dużego nasycenia tradycyjnych mediów reklamami, coraz trudniej jest dotrzeć do odbiorców z przekazem marketingowym. Reklama traktowana jest ...
-
Zaległe płatności: polskie firmy unikają windykacji
... ponoszonych wydatków. To tani i skuteczny sposób zarządzania swoimi wierzytelnościami. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone na zlecenie EGB Finanse sp. z o.o. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych Gemius S.A. w okresie 5-11 lipca 2012 r. metodą CAWI na próbie 200 mikro i małych przedsiębiorców.
-
Marki w social media
... wartościami się kierują przy podejmowaniu decyzji zakupowych? Na te pytania odpowiada raport "Marki w serwisach społecznościowych", przygotowany przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). Wyniki analizy wyróżniają pięć grup użytkowników - odmiennych pod względem sposobu korzystania i zaangażowania w social media. Aktywność w serwisach ...
-
Polscy internauci a konkursy na Facebooku
... (36%) tego nie pamięta, a większość w ogóle nigdy nie bierze udziału w takich konkursach - wynika z badania "Marki w serwisach społecznościowych", zrealizowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). W opinii specjalistów zajmujących się promocją online konkursy są jednym z najbardziej skutecznych działań marketingowych na serwisach ...
-
Aplikacje popularyzują urządzenia mobilne
... sukces wpływ ma między innymi bogata oferta dostępnych na rynku aplikacji. Z raportu "Mobilny konsument w świecie mobilnego Internetu", przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) - wynika, że co drugi (47%) użytkownik smartfona lub tabletu za ich ogromną zaletę uważa możliwość pobierania za ich ...
-
Alkohol jako prezent świąteczny
... (29%) osoba uwzględniająca alkohol wśród planowanych zakupów upominkowych jest zdecydowana co do jego rodzaju i marki – wynika z badania przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR). Piętnaście procent polskich internautów kupiło w ubiegłym roku alkohol w prezencie świątecznym. W tym roku taki zakup planuje podobne grono ...
-
Polskie media a gotowanie w domu
... braki? U mamy, Makłowicza, Okrasy czy Pascala? - odpowiedzi na te pytania szukał Instytut Monitorowania Mediów w ramach projektu Kompas Social Media. W lipcu 2012 ruszyła ... dla siebie produkty spożywcze. W Internecie pojawiły się tez informacje na temat badań lekarskich, które można było przeprowadzić w analizowanym okresie dzięki sieci Netto. ...
-
Praca za granicą ciągle atrakcyjna
... . Wykonywanie pracy wymagającej niskich kompetencji, pomimo atrakcyjnego wynagrodzenia – nie jest kuszącą perspektywą. Informacje o badaniu Badania zostały przeprowadzone w marcu 2013 r. przez Instytut Badań Homo Homini na zlecenie Work Service. Na pytania odpowiadali wyłącznie respondenci czynni zawodowo.
-
Zmiana pracy: jakie zarobki przekonają?
... i nie rezygnują z dążeń do osiągnięcia sukcesu zawodowego i wysokich zarobków. Informacje o badaniu Badania zostały przeprowadzone w marcu 2013 r. na zlecenie Work Service (Instytut Badań Homo Homini). Na pytania odpowiadali wyłącznie respondenci czynni zawodowo.
-
Zakupy online: liczy się bezpieczeństwo
... instytut opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops ujawniają, co oprócz ceny liczy się dla ... badania, konsumenci nie postrzegają tego aspektu w kategoriach dodatkowego udogodnienia, ale standardu. „Warto przyjrzeć się wynikom badań pod kątem rozwiązań, które można wdrożyć w sklepie, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom klientów. Skoro dla ...
-
Komunikacja z klientem: rośnie popyt na nowe kanały
... wyobrażają sobie życia bez tego gadżetu w kieszeni.” Informacje o badaniu Badanie konsumenckie zostało wykonane na zlecenie Interactive Intelligence przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych. Dane pozyskano z wywiadów jakościowych w dwóch grupach fokusowych w grupach wiekowych 25-35 lat i 36-50 lat oraz badania ilościowego prowadzonego techniką ...
-
Sektor MSP zaczyna działać globalnie
... instytut Oxford Economics wspólnie opublikowały wyniki programu badawczego, sponsorowanego przez SAP, które dowodzą ... cechami charakterystycznymi dla odnoszących sukces małych i średnich przedsiębiorstw”. Informacje o badaniu Zaprezentowane wyniki badań opierają się na ankiecie internetowej przeprowadzonej w kwietniu 2013 roku. Wzięli w nim udział ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 27/2013
... w czerwcu wyniosła 13,2 proc. wobec 13,5 proc. w maju. Wolumen eksportu wzrośnie o 3,3 proc. w 2013 r., zaś w 2014 r. dynamika przyspieszy do 5,9 proc. - prognozuje Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur. Zdaniem Instytutu, wolumen importu w tym roku obniży się o 0,9 proc., a po roku wzrośnie o 4,3 proc. Ministerstwo finansów nie zamierza ...
-
Elastyczne zatrudnienie: idea flexicurity mało znana
... Badań i Analiz Rynku tylko 16,7% polskich przedsiębiorców zetknęło się z ideą elastycznego zatrudnienia ... flexibility (elastyczność) oraz security (bezpieczeństwo). Aby sprawdzić czy polscy przedsiębiorcy są gotowi na zmiany, Instytut badawczy ASM przeprowadził badanie znajomości idei flexicurity . NOWE HORYZONTY WIEDZY Znajomość idei flexicurity ...
-
Szukanie pracy: najłatwiej na Mazowszu
... Badań i Analiz Rynku blisko 30% pracodawców województwa mazowieckiego zamierza w okresie następnych 6 miesięcy ... mazowieckiego rynku pracy nie dotyczy niestety absolwentów. Badania realizowane przez Instytut ASM wśród przedsiębiorców ujawniają występowanie zasadniczych dysproporcji między nabywanymi kompetencjami i umiejętnościami absolwentów ...
-
Ile trwa poszukiwanie pracy?
... . Jednocześnie pokazuje kierunek zmian na rynku pracy w przyszłości – podsumowuje Tomasz Hanczarek. Informacje o badaniu Badania na zlecenie Work Service przeprowadzone przez Instytut Badań Homo Homini w lipcu 2013 r. na próbie reprezentatywnej 1100 osób
-
Sieci komórkowe: media a wydatki na reklamę
... złotych. Z tego prawie 40 proc. to wydatki poniesione przez Grupę Orange. Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował sytuację medialną wybranych sieci komórkowych oraz ich wydatki ... kart SIM. Oznacza to, że jest ich o wiele więcej niż mieszkańców naszego kraju. Z badań przeprowadzonych przez GUS wynika, że na 100 mieszkańców Polski przypada 142 ...
-
Satysfakcja z pracy: Polacy zadowoleni
... mężczyzn nie jest duża, bo wynosi zaledwie 5 proc. – podsumował temat Krzysztof Inglot. Informacje o badaniu Badanie Work Service zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Homo Homini na reprezentatywnej próbie n=1104 respondentów
-
Wyższe wykształcenie to krótszy czas pracy?
... prostu pracy spokojnej, etatowej, dającej poczucie bezpieczeństwa i podstawowe świadczenia – podsumowuje Krzysztof Inglot. Informacje o badaniu Badanie Work Service zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Homo Homini na reprezentatywnej próbie n=1104 respondentów
-
Polacy chcą prowadzić własny biznes
... odcinki 4, 5 i 6 serii emitowane są od poniedziałku do piątku o godzinie 20:00. Informacje o badanie Badanie zostało zrealizowane w październiku 2013 r. przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.
-
Polacy nie liczą na premie pieniężne za 2013 rok
... doceniony w ten sposób rzadziej szuka wyzwań zawodowych u innego pracodawcy – podsumowuje Krzysztof Inglot. Informacje o badaniu Badania przeprowadzone dla Work Service S.A. przez Instytut Badań Homo Homini na reprezentatywnej próbie N=1100 dnia 8.11.2013 r.
-
Koniunktura gospodarcza w Polsce IV kw. 2013
... . Okres ten był trzecim z kolei kwartałem, w którym dynamika produktu krajowego brutto była wyższa niż trzy miesiące wcześniej. Według oceny Instytutu Badań nad Gospodarką Rynkową, PKB w czwartym kwartale 2013 roku wzrósł o 2,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku po-przedniego. Tempo wzrostu gospodarczego osiągnęło tym ...
-
Multiscreen - antidotum na nudny program TV
... czy tablecie. Tak brzmi jeden z wniosków płynących z badania AdReaction 2014 zrealizowanego przez instytut Millward Brown. Tryb wieloekranowy zdecydowanie powszednieje. Jak jednak podkreśla Millward Brown, ekran ekranowi nierówny. Przedstawione wyniki badań oparte są na analizie zwyczajów konsumenckich z 30 krajów oraz gotowości konsumentów do ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2014 i prognoza II kw. 2014
... polska gospodarka osiągnęła wzrost PKB 3,9 proc., po słabym 2009 roku. – mówi Izabella Młynarczyk, analityk rynków Keralla Research, pierwszej w Polsce agencji badań B2B. – To ożywienie w nastrojach jest też znacząco lepsze porównując do analogicznych okresów lat ubiegłych. Historycznie rzecz analizując, drugi kwartał zawsze ...
-
Działy HR przytłoczone sprawami administracji
... (40 proc. wskazań). Podobną opinie formułuje jedna trzecia specjalistów HR. Informacje o badaniu: Badanie zrealizował na zlecenie Enxoo, twórcy systemu Skilo, Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini, w dniach 05-15 maja 2014 roku na grupie 500 menadżerów oraz 500 specjalistów HR ze średnich i dużych ...
-
Wiedza ekonomiczna głównie z Internetu
... Maklerskiego BOŚ. Informacje o badaniu Badanie w formie ankiety internetowej zostało przeprowadzone na zlecenie Domu Maklerskiego BOŚ i Union Investment TFI przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w marcu 2014 r. Wielkość próby: N=600, wiek: 20-65 lat.
-
Ubóstwo w Polsce 2013
... w Polsce. Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że ubóstwo dochodowe najczęściej dotyka wiejskie gospodarstwa domowe, których członkowie ... skrajnym mogło być związane m.in. ze wzrostem poziomu minimum egzystencji. Jak podaje Instytut Pracy i Spraw Socjalnych wartości koszyków minimum egzystencji w 2013 r. wzrosły w zależności od typu gospodarstwa ...