-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
Weryfikacja tożsamości: linie papilarne czy kod sms?
Żyjemy w czasach, w których trudno już obejść się bez konieczności logowania do bankowości internetowej. Z kolei przechwycenie dostępu do konta to marzenie większości oszustów żerujących na słabych zabezpieczeniach serwisów. Na drodze do ich sukcesu staje jednak weryfikacja tożsamości. I choć jej metody są coraz bardziej nowoczesne, to nie ...
-
Jak uniknąć oszustw na OLX?
Oszustwa internetowe stały się prawdziwą plagą naszych czasów. Cyberprzestępcy podszywają się pod firmy kurierskie, banki, urzędy, operatorów płatności czy strony serwisów ogłoszeniowych. Jak rozpoznać, że mamy do czynienia z oszustwem, radzą eksperci z OLX. „Potwierdź dostawa, bezpieczeństwo płatność” Błędne konstrukcje językowe to dobra ...
-
7 kroków do uporządkowania swojego śladu cyfrowego
W kwietniu 2022 roku Google dodał do swojej wyszukiwarki nowe opcje usuwania informacji umożliwiających identyfikację użytkowników, w tym rządowych numerów identyfikacyjnych, zdjęć, danych bankowych, kontaktów, danych osobowych czy dokumentacji medycznej. Nie jest możliwe zniknięcie z Internetu, ale można podjąć kroki, które pozwolą nam na ...
-
Inwestycje w ziemię: czy kupno działki jest opłacalne?
W czasach rekordowo nisko oprocentowanych lokat inwestycje w nieruchomości uchodziły za jedną z najbardziej bezpiecznych przystani. Obecnie banki proponują nam nieco lepsze oprocentowanie, z drugiej jednak strony aktualne uwarunkowania rynkowe nie należą do najłatwiejszych. Czy w takich realiach inwestowanie w ziemię nadal postrzegane jest jako ...
-
Cyfrowa tożsamość to już standard nawet w Afryce?
Powiększa się grono Polaków korzystających z bankowości internetowej i innych usług cygrowych, a wraz z nim rośnie rzesza osób, którym zależy na korzystaniu z tożsamości cyfrowej. Państwa wychodzą temu naprzeciw, oferując swoim obywatelom chociażby cyfrowe dowody tożsamości czy uprawnienia do kierowania pojazdem. Na przestrzeni ostatnich 4 lat w ...
-
Kod QR równie niebezpieczny jak fałszywy link
Kody QR stały się coraz popularniejsze, o czym wiedzą także cyberprzestępcy, którzy za pomocą takich fałszywych piktogramów wyłudzają dane osobowe, uzyskują dostęp do kart płatniczych czy bankowości internetowej, albo infekują telefon złośliwym oprogramowaniem - ostrzegają eksperci serwisu ChronPESEL.pl. Polacy najczęściej skanują kody QR w ...
-
Zakupy online (ale nie spożywcze) wybiera już 88 proc. Polaków
Zakupy online szturmem zdobyły serca kupujących. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że przez internet kupuje już 88 proc. Polaków. Poszczególne kategorie zakupowe cieszą się ...
-
Second hand po polsku: czy chętnie kupujemy rzeczy używane?
Popularność drugiego obiegu nie tylko nie maleje, ale wręcz rośnie, a potwierdzeniem tego są wyniki zleconego przez Santander Consumer Bank badania „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania”. Blisko 6 na 10 jego respondentów deklaruje, że w przeszłości zdecydowało się na zakup używanego samochodu, a ...
-
Oszustwa internetowe, czyli phishing, vishing czy smishing w natarciu
O tym, że cyberprzestępcy nieustannie wręcz doskonalą się i sięgają po coraz to bardziej wyrafinowane metody nabierania swoich ofiar, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Opracowany przez Santander Consumer Banku "Test z cyberbezpieczeństwa" wskazuje, że już co piąty Polak na własnej skórze doświadczył kradzieży wrażliwych danych lub pieniędzy ...
Tematy: spoofing, smishing, oszustwa, cyberataki, ataki hakerów, cyberataki, SMS, złośliwe oprogramowanie -
Polacy oblewają test z cyberbezpieczeństwa?
Internet należy dziś do źródeł informacji, do których sięgamy w pierwszej kolejności. Niestety nie zawsze towarzyszy nam przy tym wystarczająca ostrożność. Potwierdzeniem tego jest chociażby opracowanie "Test z cyberbezpieczeństwa" autorstwa Santander Consumer Banku. Raport potwierdza, że w dobie powszechnej wręcz dezinformacji Polacy zbyt rzadko ...
-
Deepfake, phishing, spoofing. Jakie cyberataki będziemy odpierać w 2025 r.?
O tym, że cyberataki stają się coraz bardziej wyrafinowane, nie trzeba już przekonywać chyba nikogo. Serwis ChronPESEL.pl przestrzega, że nadchodzące miesiące będą tylko tego potwierdzeniem - przyniosą kolejne zagrożenia, a cyberprzestępcy dołożą starań, aby nami jeszcze skuteczniej manipulować. Czujność zachować powinni m.in. użytkownicy ...
-
Zakupy online: dlaczego nie finalizujemy transakcji w sklepach internetowych?
Zakupy online to już codzienność. Polacy coraz częściej odwiedzają sklepy internetowe, zapełniają koszyki zakupowe, a potem...rezygnują z finalizacji transakcji. Do takiej praktyki, jak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku "Doświadczenia e-commerce", przyznaje się blisko co 4. kupujący. To duże wyzwanie dla e-sprzedawców. Jakie ...