-
Photoshop Express do pracy online
Firma Adobe poinformowała o udostępnieniu publicznej wersji beta oprogramowania Adobe Photoshop Express, bezpłatnej aplikacji typu RIA (Rich Internet Application). Mogą z niej korzystać wszyscy użytkownicy, którzy chcą przechowywać, sortować i prezentować zdjęcia cyfrowe wzbogacone o efekty graficzne. Oprogramowanie Photoshop Express pozwala ...
-
Media online o branży PR I-VI 2008
NewsPoint przygotował kolejny raport na temat wizerunku agencji public relations w Internecie. W rankingu uwzględniono 31 znanych i najczęściej wymienianych w mediach online agencji PR działających na polskim rynku. Pierwsze 5 miejsc w rankingu przypadło kolejno agencjom: ComPress (284 publikacje), OnBoard PR (249), Euro RSCG Sensors (211), ...
-
Kryzys a rynek pracy w I kw. 2009
Od momentu, w którym pojawiły się doniesienia o kryzysie, można zaobserwować mniejszą mobilność pracowników i ich malejące zainteresowanie zmianą pracy. Zauważalny jest ogólny spadek liczby ofert pracy w porównaniu do lat ubiegłych, ale również spadek aplikacji spływających w odpowiedzi na poszczególne ogłoszenia - różnica wynosi około 30%. ...
-
Płyta główna GIGABYTE GA-790FXTA-UD5
Firma GIGABYTE przygotowała nową płytę główną dla procesorów AMD AM3 (PhenomII/ AthlonII) - GA-790FXTA-UD5 (chipset AMD 790FX). W porównaniu do swojej poprzedniczki GA-MA790FXT-UD5P, płyta została przeprojektowana i dodatkowo wyposażona w rozbudowaną sekcję zasilania, więcej złączy PCI-Express 2.0 oraz rozwiązanie GIGABYTE 333 (GIGABYTE 333 ...
-
Audiobooki: preferencje konsumentów
Rynek audiobooków w Polsce stale rośnie, zarówno pod względem wielkości oferty, jak i wartości sprzedaży. Zwłaszcza wzrost liczby oferowanych tytułów jest imponujący - w 2009 roku wyniósł blisko 30 proc. Kto jednak korzysta z tej oferty? Kim dokładnie są "słuchacze" audiobooków? Na te pytania odpowiada firma NetPress Digital, która we współpracy z ...
-
Świąteczne e-zakupy bez pułapek
W tegorocznej gorączce przedświątecznych zakupów Polacy zostawią w sklepach ponad 20 mld zł, z czego połowę przeznaczą na choinkowe prezenty. Aż trzy czwarte z nas zdecyduje się na poszukiwania gwiazdkowych upominków w Internecie. We wspólnej przedświątecznej akcji edukacyjnej serwisy Allegro i Platnosci.pl wraz z partnerami: Policją, Pocztą ...
-
Jaki był rynek pracy w 2010?
Polacy coraz lepiej poruszają się po rynku pracy. W 2010 roku byli bardziej aktywni i samodzielni w poszukiwaniu zatrudnienia. Niestety wielu wciąż jeszcze wierzy bardziej w porady z Internetu niż w... siebie - mówią eksperci z Work Express. Kryzys z jakim borykali się także polscy pracodawcy zmienił nie tylko rynek pracy, ale też podejście ...
-
Najczęściej cytowane media II 2011
W lutym media najczęściej cytowały Rzeczpospolitą (779) i Gazetę Wyborczą (655). Na kolejnych miejscach znalazła się TVN24 (332) i Dziennik Gazeta Prawna (285). W zestawieniu najczęściej cytowanych periodyków po raz pierwszy zagościł tygodnik Uważam Rze. W rankingu generalnym znalazło się w sumie 9 tytułów prasowych (Rzeczpospolita, Gazeta ...
-
Kluby piłkarskie a zainteresowanie mediów
Piątka najbardziej medialnych klubów piłkarskich to drużyny z największych miast - wynika z badania POLSKA PIŁKA prowadzonego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". Podczas rundy wiosennej w prasie i Internecie najczęściej pojawiał się Lech Poznań, Cracovia, Legia Warszawa, Wisła Kraków i Polonia Warszawa. Warto zwrócić uwagę, że w czołowej ...
-
Media a polska prezydencja w UE
Na podstawie liczby doniesień medialnych można wnioskować, że społeczny poziom wiedzy na temat polskiego przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej powinien być wysoki. Przeciętnie w lipcu 2011 roku statystyczny Polak miał szansę zetknąć się z informacją na temat prezydencji aż 821 razy - podała agencja informacyjna "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2011
Aż czterech z dziesięciu czołowych przedsiębiorców w Polsce stroni od mediów - dowiadujemy się z raportu "Najbogatsi Polacy" przygotowanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". O pozostałych w mediach mówi się raczej niewiele. Czy to ich przemyślana strategia? I dlaczego dziennikarze nie interesują się osobami, od decyzji których zależy często ...
-
Kandydaci w wyborach nieprzygotowani do rekrutacji
Większość kandydatów do parlamentu niestety nadal zapomina, że ich pracodawcami są wyborcy i nie przykłada się do swoich internetowych "aplikacji". A przecież w wyborach jest jak w rekrutacji, tylko pracodawców więcej. Jak swoich wyborców przekonują do siebie młodzi kandydaci zabiegający o etat w Sejmie czy Senacie, sprawdzili specjaliści ds. ...
-
Płyty główne ASUS F1A55
ASUS wprowadza na rynek układy hybrydowe z serii AMD A oraz E2 z procesorem graficznym AMD Radeon z serii HD 6000. Płyty główne ASUS F1A55 obsługują chipset AMD A55 FCH (Hudson D2) z szybkością interfejsu do 5 GT/s oraz grafiki PCI Express 2.0 x16 (z prędkością x4). Chipset AMDA55 FCH obsługuje również 6 gniazd SATA 3 Gb/s i 2 gniazda USB 3.0. ...
-
Przetargi w branży IT w Polsce I-III 2012
Instytut Inwestycyjno-Przetargowy www.pressinfo.pl razem z Grupą Marketingową TAI przygotował raport, który podsumowuje rozstrzygnięcia przetargów w branży IT opublikowane w I kwartale 2012 roku. Przeanalizowanych zostało 3218 wyników postępowań przetargowych na takie usługi jak: dostawa sprzętu, części komputerowych, Internetu, montaż sieci ...
-
Polacy na niemieckim rynku pracy
Pracodawcy z Niemiec wykazują coraz większe zainteresowanie pracownikami z Polski a liczba zapytań o możliwość zatrudnienia naszych fachowców w porównaniu ze styczniem 2012 wzrosła o 90%. Statystyki Bundesagentur Fur Arbeit niezmiennie wykazują ogromną liczbę wolnych miejsc pracy a średnia stopa bezrobocia wynosi niewiele ponad 7%, co oznacza, że ...
-
Rynek IT w mediach
Wg najnowszego raportu „Rynek IT w mediach” – nikt nie jest w stanie pokonać Google. Wyszukiwarkowy gigant ma niezachwianą pozycję i reputację innowatora oraz pioniera. Analiza „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” bierze pod lupę nie tylko wizerunek największych korporacji IT, ale także sprawdza pozycję mobilnych systemów operacyjnych oraz ...
-
Banki i produkty bankowe w mediach
Średnio 764 informacje dziennie dotyczą banków – wynika z badania „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w którym przeanalizowano publikacje na temat 23 marek banków i 11 produktów bankowych, które ukazały się we wrześniu br. Blisko 90 proc. publikowanych jest w internecie i social media. Pod lupę wzięto brandy, które znalazły się w sierpniowym ...
-
Gender Słowem Roku 2013
Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem internautów wybrali Słowo Roku 2013, a PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i widzialni.pl przebadali medialność i popularność zwycięskiego słowa oraz wszystkich wyróżnionych w plebiscycie. Naukowcy z Uniwersytetu Warszawskiego i Fundacji Języka Polskiego z udziałem ...
-
Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta
Wymyślone na potrzeby serialu "Na dobre i złe" miasteczko Leśna Góra jest najlepszym dowodem na to, że nieistniejąca marka również może wzbudzać duże zainteresowanie. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku poświęcono jej słowo w 741 materiałach ogólnopolskich - wynika z raportu na temat promocji miast w serialach cyklicznie opracowywanego przez ...
-
Festiwale muzyczne w mediach
Woodstock i Opener to najpopularniejsze w polskich mediach festiwale muzyczne - wynika z analizy, jakiej dokonał „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”. O pierwszym z nich mówiono w niemal 16,5 tys. informacji, drugi wzbudzał nieco mniejsze, choć i tak duże zainteresowanie (12,9 tys. wzmianek). Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych festiwali ...
-
Paweł Kukiz wciąż lubiany przez media
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował, jak kształtowała się w ostatnim czasie popularność medialna Pawła Kukiza. Jak się okazuje, polityk radzi sobie całkiem nieźle – zarówno pod względem liczby publikacji (5,7 tys. w okresie od 25 maja do 7 czerwca), jak i postrzegania – tylko 1% doniesień miało wydźwięk negatywny. Najwięcej informacji ...
-
Medialny Paweł Kukiz
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, jak kształtowała się medialna popularność Pawła Kukiza między 8 czerwca a 5 lipca 2015 r. Okazuje się, że w badanym okresie na temat polityka ukazało się blisko 28 tysięcy materiałów, co daje liczbę prawie tysiąca publikacji dziennie. Na taki wynik w przeważającej mierze wpływ miała aktywność ...
-
Ile można zarobić na blogu?
Kampanie promocyjne, artykuły sponsorowane, sieci afiliacyjne, programy partnerskie, reklamy – wszystko to są sposoby na zarabianie na blogu czy portalu internetowym. Które z nich się najlepiej sprawdzają? Jak oceniają je właściciele portali i blogerzy? Odpowiedzi na te pytania starała się uzyskać platforma Whitepress w badaniach, w których wzięło ...
-
Zagraniczne zakupy online: co kupują Polacy?
Jak wynika z najnowszego raportu Gemiusa o rynku e-commerce, 13 proc. polskich internautów kupuje na zagranicznych stronach WWW. Najczęściej wymienianą platformą jest eBay, przed Amazonem i AliExpress. Co kupujemy? Najchętniej odzień, dodatki i akcesoria, ale powodzeniem cieszą się również książki czy multimedia. Użytkownicy sieci z Polski, ...
-
Banki spółdzielcze w mediach
Banki spółdzielcze stanowią atrakcyjną alternatywę dla instytucji komercyjnych. Jak wynika z analizy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, informacje na ich temat często pojawiają się w mediach – głównie w internecie. Łącznie w ciągu roku opublikowano o bankach spółdzielczych 13,4 tys. materiałów, a ich wartość wyniosła 60 mln złotych. Z analizy ...
-
Expose Beaty Szydło na Twitterze
Wczorajsze expose Beaty Szydło wzbudziło wiele emocji, co znalazło odzwierciedlenie również w mediach społecznościowych. "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" przeanalizował "twitterową" aktywność internautów - 2,7 tys. użytkowników sieci ćwierkało o wystąpieniu, dzieląc się swoimi odczuciami i przemyśleniami aż 7,8 tys. razy. Wczorajsze wystąpienie ...
-
Robert Lewandowski królem social media
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” zbadał, jak kształtowało się medialne zainteresowanie Robertem Lewandowskim w listopadzie bieżącego roku. Nie ulega wątpliwości, że piłkarz wciąż wzbudza wiele emocji – w analizowanym miesiącu na jego temat pojawiło się 323,3 tys. materiałów, a ich ekwiwalent reklamowy wyniósł blisko 56 mln zł. Listopad ...
-
Piotr Głowacki i inni serialowi amanci w mediach w 2015 r.
Serialowi amanci liczyć mogą nie tylko na wzdychania zauroczonych fanek, lecz również na medialne zainteresowanie – jak wynika z analizy „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”, w 2015 r. najwięcej publikacji poświęcono Piotrowi Głowackiemu. Łączna wartość materiałów na temat 10 najpopularniejszych aktorów została wyceniona na 236 mln złotych. Ranking „ ...
-
Robert Lewandowski kontra Artur Szpilka: nokaut
PRESS-SERVICE Monitoring Mediów przeanalizował medialną popularność dwóch polskich sportowców – Roberta Lewandowskiego oraz Artura Szpilki w styczniu 2016 r. Który z nich mógł liczyć na większą liczbę publikacji i zainteresowanie użytkowników social media? Różnica w liczbie publikacji między sportowcami wynosi nieco ponad 2 tys. materiałów, jednak ...
-
Robert Lewandowski i Angelique Kerber: w lutym media należały do nich
Zwycięstwo w Australian Open było życiowym sukcesem Angelique Kerber, co nie uszło uwadze mediów. Niemiecka tenisistka wzbudza zainteresowanie w kraju nad Wisłą ze względu na polskie pochodzenie i podwójne obywatelstwo. Niezmienną popularnością cieszy się również Robert Lewandowski, który świętował swój 50 występ w rozgrywkach Bundesligi w barwach ...
-
Miasta wojewódzkie w mediach w I kw. 2016 r.
Jak wynika z najnowszego cyklicznego raportu "Stolice Regionów", przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów", w pierwszym kwartale 2016 roku na temat miast wojewódzkich ukazały się w prasie, internecie radiu i telewizji łącznie blisko 2 miliony informacji. Zdecydowanym liderem niezmiennie pozostaje Warszawa, jednak to Kraków najczęściej ...
-
Prezes Rzepliński milczy, a Internet szaleje #BoRejting
Kilka dni temu minister Szałamacha wezwał prezesa Rzeplińskiego do powstrzymania się od wypowiedzi w mediach do dnia ogłoszenia wiarygodności kredytowej naszego kraju. Temat natychmiast podchwycili internauci. Od 5 maja akcja #borejting zdołała podbić media społecznościowe - na Facebooku i Twitterze hashtag ten pojawił się 6 tys. razy – wynika z ...
-
Call center walczy o dobre imię
„PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” na zlecenie Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego przyjrzał się emocjom, jakie w rodzimych mediach wzbudza branża call center. Okazuje się, że publikacje o negatywnym wydźwięku należą raczej do rzadkości. Jeżeli już się pojawiają, to przeważnie są to komentarze internautów do pojawiających się w sieci artykułów ...
-
WordPress i SQL Injection. To się daje we znaki
Jakiego rodzaju ataki najczęściej celują w polskie strony internetowe? Z badań zrealizowanych w I półroczu br. przez grupę hostingową H88 wynika, że są to najczęściej ataki na WordPress’a, SQL Injection, a także spam poprzez formularze oraz próby odgadnięcia haseł typu brute force. Boty, które nas atakują, pochodzą głównie z Finlandii, Francji, ...
-
W mediach coraz ciszej o szczepieniach przeciwko COVID-19?
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku rodzime media nieco rzadziej dostarczały nam wzmianek odnośnie szczepień przeciwko COVID-19 - wynika z najnowszej odsłony badania PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Na wysokim poziomie utrzymała się popularność szczepionek Pfizer i BioNTech. W swoich przekazach media tradycyjne najczęściej powoływały się ...