-
Salony fryzjerskie otwarte. Więcej płacą wszyscy
Od 18 maja br., ku uciesze większości Polaków, swoje drzwi dla klientów ponownie otworzyły salony fryzjerskie. Co w ich działalności zmienił COVID-19? Zasadniczą kwestią jest konieczność zapewnienia bezpieczeństwa klientów i personelu oraz sprostanie procedurom w tym zakresie. Jak się można domyślić, to wszystko wiąże się nie tylko z dodatkowymi ...
-
Co polscy nastolatkowie wiedzą o finansach? Wyniki badania PISA
... podejmować rozsądne i świadome decyzje w zakresie ekonomii i finansów. Istotne jest więc dotarcie do młodzieży z właściwą edukacją finansową - mówi dr hab. Mariusz Jerzy Golecki, Rzecznik Finansowy – Szczególnie teraz, gdy kryzys wywołany pandemią wpłynął na finanse i oszczędności tak wielu osób – dodaje. Program badawczy PISA ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2020. Onet.pl, RMF FM i Rzeczpospolita na podium
... Rozenek. Kolejne miejsca na podium zajęły TVN24 i TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie ...
-
Jak pandemia zmieniła zwyczaje kulinarne Polaków?
... po pandemii. To pokazuje, że trudna sytuacja, w jakiej obecnie jesteśmy, pozwoliła nam sobie przypomnieć, jak bezcenne są relacje z najbliższymi – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe. Badanie zrealizowane przez Fly Research na próbie 19 000 dorosłych w 19 krajach, styczeń/luty ...
-
Polacy wspierają 30. finał WOŚP mimo pandemii
... w Polsce. Nie słabnie również uznanie dla twórcy WOŚP – Jerzego Owsiaka, choć w mediach obserwujemy sporo kontrowersji. Mimo to badania pokazują, że Jerzy Owsiak znajduje się w czołówce rankingów najbardziej cenionych osób przez naszych Rodaków (Ranking „World’s Most Admired”; YouGov 2021). Polacy nie zgadzają ...
-
ABSL: świetlana przyszłość przed centrami usług dla biznesu?
... . W rozwoju sektora usług ważną rolę odgrywają krakowskie uczelnie, które stanowią zaplecze kadrowe doceniane przez zagranicznych inwestorów - zwraca uwagę Jerzy Muzyk, Zastępca Prezydenta Krakowa. W kontekście umiędzynarodowienia sektora, lokalizacja inwestycji musi być również oceniana w kategorii atrakcyjności zarówno dla inwestora ...
-
Spowolnienie gospodarcze uderza w Szwecję. Co to oznacza dla polskich eksporterów?
... już rozpoznawanych w Szwecji produktów spożywczych, ale też firmy szukające kontrahentów np. w sektorze maszyn i urządzeń, a nawet zaawansowanych usług IT i AI – tłumaczy Jerzy Rałowski, wiceprzewodniczący Izby. – Istotne dla rozwoju współpracy niezależnie od sektora są jednak cierpliwość oraz dogłębna znajomość konkretnego segmentu rynku, potrzeby ...
-
Napoje energetyzujące. Dlaczego nie są polecane dzieciom i młodzieży?
... , 125–132. Żukiewicz-Sobczak, Wioletta, Paweł Sobczak, Marta Siłuch, Marcin Weiner, . Ewa T. Pawłowicz-Sosnowska, Paulina Wojtyła-Buciora, Jarosław Chmielewski, Ilona Żeber-Dzikowska, Barbara Gworek, i Jerzy Zagórski. 2018. „Analysis of the Chemical Composition of Energy Drinks for Contents of Stimulant and Filling Compounds”. Przemysł Chemiczny 97 ...
Tematy: napoje energetyzujące, napoje energetyczne, energetyki, dzieci, młodzież, zdrowie, cukier, kofeina, napoje -
Kariera zawodowa kobiet ciągle pełna barier
Wprawdzie praktyk dyskryminacyjnych na rynku pracy jest coraz mniej i coraz częściej stosowane są działania, które skutecznie je eliminują, to do ideału ciągle jest daleko. Potwierdzeniem tego są wyniki najnowszego, globalnego sondażu autorstwa Hays. Wynika z niego, że dyskryminacja, uprzedzenia, nieelastyczne zasady pracy oraz luka płacowa to ...
-
O wynikach II tury wyborów współdecydują media społecznościowe
... na prezydenta Olsztyna zmierzy się kandydat Koalicji Obywatelskiej - Robert Szewczyk, który uzyskał 32,81% głosów oraz startujący z własnego komitetu - Czesław Jerzy Małkowski, na którego zagłosowało 21,16% wyborców. Kandydaci nie wpisują się we współczesne ramy prowadzenia profili społecznościowych przez polityków. Nie ...
-
Gorsze nastroje konsumentów w maju 2024
Z komunikatu GUS wynika, że w kwietniu 2024 nastroje konsumentów pogorszyły się. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,8 i był o 2,3 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca. ...
-
Nie tylko piłka nożna. Jakie emocje budzą w nas wydarzenia sportowe?
... krajowej drużyny sportowej. Polacy z ogromną pasją oglądają i kibicują swoim ulubionym zawodnikom i zespołom, czerpiąc z tego wiele radości oraz pozytywnych emocji – komentuje Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard. Ekonomia sportowych doświadczeń: na emocje i przeżycia chcemy wydawać więcej Mimo wielkiej pasji ...
-
Pokolenie Z wybiera prezenty w formie przeżyć
... emocji, są bezcenne, ponieważ tworzą wspomnienia, które pozostaną z nami na zawsze. Konsumenci z młodego pokolenia właśnie takie prezenty doceniają najbardziej – mówi Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard. O badaniu: W badaniu przeprowadzonym przez Vitreous Worldwide dla Mastercard wzięło udział 14 125 ...
-
WCAG: uczelnie wyższe w Polsce nie dbają o dostępność stron www?
... pozycjonują się jako liderzy w zakresie integracji, zapewniając, że ich obecność cyfrowa odzwierciedla przyszłościowe wartości nowoczesnej instytucji akademickiej. – podkreśla Jerzy Kozyra, CEO Ambiscale. Obowiązki etyczne cyfrowej edukacji Raport Ambiscale ujawnił istotne problemy związane z dostępnością WCAG i optymalizacją stron internetowych ...
-
Doświadczenia, emocje, przeżycia. W to inwestują polscy konsumenci
... , ale również ofertą wyjątkowych doświadczeń, dzięki którym ich klienci mogą przeżywać to, czego nie da się przełożyć na pieniądze – mówi Jerzy Hołub, wiceprezes, dyrektor ds. komunikacji i marketingu na Polskę, Czechy i Słowację, Mastercard Europe. Lista marzeń Polaków Jakie doświadczenia w 2025 r. najbardziej ekscytują ...
-
Rzetelne opinie vs fałszywe recenzje w internecie. Czy umiemy je odróżnić?
... aktywnych użytkowników sieci. Wyniki naszego, najnowszego badania są alarmujące i pokazują, jak powszechny stał się problem fałszywych recenzji w polskiej sieci. - mówi Jerzy Krawczyk, prezes zarządu TRUSTMATE.io. - Manipulowanie opiniami online nie tylko zaburza uczciwą konkurencję, ale przede wszystkim wprowadza w błąd konsumentów, którzy ...