-
Jak się miewa food court?
... i ciastko” w miejscach ukierunkowanych na chwilę odpoczynku i krótką przerwę (np. Costa Coffe, Starbucks) oraz speed eating - największa i najbardziej „sieciowa” kategoria mieszcząca restauracje szybkiej obsługi (np. KFC, McDonald’s czy North Fish). Wielofunkcyjna przestrzeń gastronomiczna Udział gastronomii w centrach handlowych wzrósł ilościowo ...
-
Nowe technologie w biurze. Czy oczekiwania pokrywają się z realiami?
... doświadczeń najemców. Sednem pierwszej kategorii jest rentowność danego budynku i optymalizacja zużycia mediów (centralne ogrzewanie, chłodzenie, energia elektryczna, woda). Druga kategoria odnosi się do poziomu satysfakcji i bezpieczeństwa użytkowników budynków. Do obu wymiarów przyporządkowano szczegółowe kryteria, które pozwoliły określić poziom ...
-
Konkurs "Pracodawca Godny Zaufania" rozstrzygnięty. Zobacz laureatów
Znamy laureatów IX edycji konkursu "Pracodawca Godny Zaufania", w którym nagradzane są firmy sięgające po interesujące rozwiązania w zakresie polityki pracowniczej. W tym roku nagrody przyznane zostały w siedmiu kategoriach. Triumfowali m.in. PGE Polska Grupa Energetyczna, Emitel, Żabka oraz Poczta Polska. Ideą konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” ...
-
Najlepiej oceniane sklepy internetowe 2019
Opineo.pl po raz dziesiąty już zaprezentowało ranking najwyżej ocenianych sklepów internetowych. Konsumenci, wyrażając opinię na temat szybkości realizacji zamówienia, poziomu obsługi oraz jakości zapakowania przesyłki, wybrali zwycięzców w 14 kategoriach. Niekwestionowanym liderem swojej specjalizacji oraz całego zestawienia okazał się - podobnie ...
-
Marki kosmetyczne sięgają po pieniądze na reklamę
... . Głównym czynnikiem wpływającym na dobre wyniki w Chinach było postawienie na reklamę w e-commerce. Sprzedaż detaliczna kosmetyków wzrosła szybciej niż jakakolwiek inna kategoria w zeszłym roku z powodu dużego popytu i rosnącego zainteresowania podkategorią kosmetyków dla mężczyzn. Przewiduje się, że do 2021 roku inwestycje na reklamę ...
-
Global Office Park. Nowe mieszkania i biura w Katowicach
... Global Office Park zdołał już zyskać uznanie ekspertów. W konkursie European Property Awards zdobył tytuł najlepszego wysokościowego projektu mieszkaniowego w naszym kraju (kategoria Residential High Rise Architecture Poland). Za architekturę doceniono również wieże biurowe będące częścią kompleksu, a sam projekt został nominowany do kolejnego ...
-
Grecja, first minute i all inclusive, czyli wakacje Polaków
Wakacje 2019 to stały się wspomnieniem, a większość z nas snuje już plany na kolejny, letni sezon. Warto jednak podsumować to, czym zaowocowało minione lato. Tradycyjnie już podjęły się tego Polska Izba Turystyki oraz Travelplanet.pl. Lektura ich wspólnego raportu pozwala dowiedzieć się m.in., gdzie najchętniej wybierali się Polacy, na jaki ...
-
Boże Narodzenie w wersji all inclusive
... hoteli o niższej kategorii niż 4*. I po okazjach?… Tych obiektów touroperatorzy zarezerwowali najwięcej, bo to – jak wynika z wieloletnich statystyk – najchętniej rezerwowana kategoria, z wyżywieniem HB, a jeszcze lepiej w wersji all inclusive. Ceny w porównaniu do pierwszej połowy listopada poszły nieznacznie w górę. Wówczas za 1700 – 2000 ...
-
73% Polaków wspiera akcje charytatywne. Komu pomagamy najczęściej?
... 24 proc. Polaków zamierza również wesprzeć osoby w trudnej sytuacji materialnej i co ciekawe, inicjatywy kulturalne (obie odpowiedzi – 23,7 proc.). Ta ostatnia kategoria w ciągu roku wzrosła o przeszło 100 proc. W ubiegłym roku na podium znalazła się pomoc dla najuboższych. W tym roku Polacy na prezenty ...
-
Już 1,6 mln Polaków stać jest na dobra luksusowe. Rynek ze wzrostem 5,4% rdr
... , powiększając się o ponad 9% r/r. Jednak dobrami luksusowymi, które rosną najszybciej są usługi hotelarskie i SPA (wzrost o 11,7% r/r). Według szacunków KPMG kategoria usług hotelarskich i SPA w 2024 roku może osiągnąć wartość 2,2 mld zł, co oznacza wzrost o 58% względem bieżącego roku. Inne, dynamicznie rosnące ...
-
Najszybszy internet mobilny 2019. Mamy dwóch liderów
... Mb/s, wyprzedzając Orange (25,33 Mb/s), Play (24,14 Mb/s) i Plus (20,66 Mb/s). Internet mobilny - najniższa wartość ping Trzecia kategoria rankingu RFBENCHMARK i drugie zwycięstwo Orange, który może pochwalić się najniższą wartością ping w 2019 wśród polskich operatorów komórkowych. Tytuł ten zawdzięcza ...
-
Społeczna odpowiedzialność biznesu - magnes na pracowników
... Działu Współpracy i Rozwoju w Stowarzyszeniu WIOSNA. Pomoc systemowa w ramach takich programów jak Szlachetna Paczka, zbiórki darów lub datków to nie jedyna kategoria działań CSR angażujących Polaków. Na dalszych miejscach znalazły się kiermasze i aukcje charytatywne (24%), zawody sportowe (20%) oraz wydarzenia dla potrzebujących ...
-
Polska gospodarka: niższy wzrost przy wyższej inflacji
... r/r (vs +4,4 proc. r/r konsensus), a w cenach bieżących o 5,7 proc. w skali roku (vs +6,6 proc. r/r konsensus). Największy wzrost sprzedaży w cenach stałych zanotowała kategoria „tekstylia, odzież, obuwie” (+10,5 proc. r/r). GUS opublikował szacunki tempa wzrostu polskiej gospodarki - Produkt Krajowy Brutto w 4. kwartale 2019 r. wzrósł o +3,1 proc ...
-
Koronawirus winduje sprzedaż laptopów. Wzrost przekracza 800 proc.
... o 825 proc., a notebooków o 566 proc. Na czele produktów cieszących się większym niż zwykle zainteresowaniem kupujących znalazły się także telewizory, ta kategoria zanotowała wzrost o 155 proc., oraz smartfony (133 proc.). Dość zaskakująco przedstawia się przy tym fakt, że Polacy chętniej zaciągali kredyty ...
-
Rekrutacje pracowników w czasie pandemii. Nowe realia
... produkcji. Redukcja etatów to rozwiązanie, które wprowadza 15% organizacji. Przyjmie ona formułę zwolnień indywidualnych (82%). Urlopy bezpłatne to najmniej liczna kategoria. Taką formę optymalizacji kosztów wybiera 6% badanych. W badaniu Lee Hecht Harrison Polska wzięło udział 133 respondentów z różnych branż. Najbardziej liczną grupą ...
-
Praca zdalna wchodzi do grafika? 64% pracowników na „tak”
Możliwość pracy zdalnej to opcja, na którą pracownicy przystają dość chętnie. Dotychczas jednak była ona traktowana bardziej w kategoriach benefitu pozapłacowego niż biurowego standardu. Wraz z nadejściem pandemii zostaliśmy do niej niemal zmuszeni, przechodząc tym samym przyspieszony kurs obycia z home office. W efekcie czego 64% zatrudnionych ...
-
Najszybszy internet mobilny w IV 2020. Orange znowu nr 1
RFBenchmark po raz kolejny dostarcza nam danych odnośnie operatorów komórkowych, którzy mają w swojej ofercie najszybszy internet mobilny. Najświeższe, kwietniowe zestawienie wskazuje m.in., że pod względem szybkości pobierania danych na pierwsze miejsce powrócił Orange, w innych kategoriach mieliśmy do czynienia z dość istotnym zagęszczeniem ...
-
Hotele w Polsce: nie ma co liczyć na bardzo dynamiczny rozwój?
... kraju 2635 hoteli, z czego blisko połowę stanowiły obiekty 3-gwiazdkowe. Czterema gwiazdkami mogło poszczycić się 418 hoteli, ale to właśnie ta kategoria zanotowała w ostatnich latach najbardziej dynamiczny wzrost - od 2012 ich ilość powiększyła się o blisko 100%. Pięciogwiazdkowych hoteli w Polsce jest natomiast tylko ...
-
Wracają kluby fitness, kina i teatry. Jakie zadłużenie ma kultura i rekreacja?
... i raty kredytów firm prowadzących działalność związaną z produkcją filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych wynosiło 25,7 mln zł. Ta kategoria obejmuje też projekcję filmów, ale instytucji zajmujących się taką działalnością, które miały problemy było jedynie 15, a ich zaległe zobowiązania były ...
-
Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
Pomimo tego, że dla wielu osób pandemia dobiega końca i panuje coraz powszechniejsze poczucie wracania do „normalności”, to nie ulega wątpliwości, że życie codzienne zmieniło się nieodwracalnie. Oto 3 główne trendy zmian, które już teraz można zauważyć w zachowaniach konsumenckich. Mimo, że wdrażane są kolejne etapy odmrażania gospodarki, a ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... Stany Zjednoczone. Analogiczny wzrost udziału sprzedaży internetowej zajął tam niemal 7 lat. Biorąc pod uwagę wzrost sprzedaży online wyraźnym liderem była kategoria odzieży i obuwia, gdzie porównując stan z kwietnia z tym z początku roku, udział sprzedaży internetowej wzrósł ponad 2,5-krotnie. Niemniej jednak, w miarę znoszenia kolejnych ...
-
Wakacje 2020: płatności kartą pokazują, gdzie i jak odpoczywają Polacy
Wprawdzie wakacje 2020 są zupełnie inne niż dotychczasowe, to jednak okazuje się, że Polacy nie zrezygnowali z urlopów. Świadczyć o tym może najnowsza analiza dokonywanych przez klientów Santander Bank Polska płatności kartą*, która wskazuje na wyraźny wzrost wydatków w punktach gastronomicznych usytuowanych w popularnych miejscowościach ...
-
Jakie studia wybrać? Ranking miast przyjaznych dla studenta
... w każdej maksymalnie można było uzyskać 18 pkt., a minimalnie – 1 pkt lub 0 – w przypadku, gdy miasto nie spełniało żadnego z warunków. Inaczej oceniana była kategoria Edukacja – gdzie ze względu na liczbę zmiennych, punktowane było miejsce w danym rankingu. Uznaliśmy tą kategorię za kluczową, dlatego tutaj do ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... Ferrero, Unilever, Wawel Kraków, Wedel. W branży motoryzacyjnej wydatki reklamowe najmocniej ograniczyły marki samochodów osobowych, m in.: Skoda, Seat, Toyota, Opel, Fiat. Kategoria stacje benzynowe zanotowała wzrost, dzięki dużym wydatkom PKN Orlen oraz Grupy Lotos. Kanały komunikacji W pierwszym półroczu spadki zanotowały wszystkie media ...
-
Deloitte: polscy konsumenci kupują online, ale zakupy odbierają w sklepie
... , a 12 proc. deklaruje w najbliższych tygodniach więcej wydać na alkohol. Polacy nie mogą się przekonać do zakupów spożywczych online. Żywność to kategoria zakupowa, którą najchętniej kupujemy w sklepach stacjonarnych (83 proc.). Bardziej od nas kupować produkty żywnościowe w sklepach fizycznych wolą tylko Belgowie (84 ...
-
Internetowa zbiórka pieniędzy. Czy w pandemii nadal jesteśmy hojni?
... zbiórkę pieniędzy? Bieżący rok został zdominowany przez przelewy o wartości do 50 zł. To już ponad ¾ wszystkich wpłat. To także jedyna kategoria, która odnotowała pozytywną dynamikę (108,97%) wzrostu w bieżącym roku w stosunku do analogicznego okresu w 2019r. Druga największa (20,56%) grupa wpłat ...
-
Nieruchomości komercyjne: kto inwestuje w Polsce i dlaczego nie Polacy?
... Firmom z Polski nie jest łatwo inwestować w nieruchomości komercyjne. Przeszkodą jest wysoki próg wejścia ze względu na brak REIT-ów (specyficzna kategoria funduszy, które umożliwiają inwestorom indywidualnym wygenerować skalę, pozwalającą kupić nieruchomość). Polskie fundusze emerytalne mogą natomiast lokować w nieruchomościach zaledwie niewielki ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Zachowania konsumentów: obawy na rekordowym poziomie, tniemy wydatki
... . Jedzenie w restauracjach zamawia aż 40 proc. respondentów Deloitte. O połowę mniejszy wzrost, choć nadal spory, dotyczy zakupów w sieci elektroniki. To też kategoria, którą najczęściej kupujemy online. Odpowiedziało tak aż 42 proc. naszych respondentów. W ciągu miesiąca przybyło też Polaków, którzy w Internecie kupują ubrania ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
... first minute? Jakie prezenty spodziewamy się znaleźć pod choinką? W tym roku są to przede wszystkim kosmetyki i perfumy, jest to także kategoria najbardziej pożądana przez kobiety. Na podium znalazły się również pieniądze, stanowiące kategorię najbardziej oczekiwaną przez mężczyzn, oraz gadżety elektroniczne – mówi ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
... narzędziem utrzymywania relacji z istniejącymi klientami, niwelowania strat w sprzedaży w sklepach, a nawet pozyskiwania zupełnie nowych klientów. Euromonitor International przewiduje, że kategoria zakupów online wzrośnie w tym roku o 25%, podczas gdy sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadnie o 5%. Marki zwiększyły swoje wydatki na media cyfrowe ...
-
1,22 mld zł nowych długów firm w pół roku. Jakie branże ucierpiały najbardziej?
... ., ale to właśnie wśród tych przedsiębiorstw, we wrześniu było najwięcej nowo zawieszonych firm. Jak wynika z danych GUS, to również jedyna kategoria, w której liczba podmiotów wyrejestrowanych przekroczyła liczbę nowych – zauważa Sławomir Grzelczak. Terminowość płatności B2B a pandemia w badaniu Zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor ...
-
Najszybszy internet mobilny w XI 2020. Ranking zdominowany przez Orange
Orange zdominował najnowszy ranking operatorów komórkowych dotyczący jakości i szybkości Internetu mobilnego, opracowywany co miesiąc przez portal RFBenchmark.pl. W listopadzie Orange był liderem w dwóch głównych kategoriach (średniej szybkości pobierania i wysyłania danych). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Który z operatorów oferował najszybszy ...
-
Polscy konsumenci: przed świętami mniejsze obawy i pełne koszyki
... więcej niż w ciągu ostatnich czerech tygodni. Dziewięciu na dziesięciu Polaków wybierze się po zakupy spożywcze do sklepów stacjonarnych. To też kategoria, którą najchętniej kupujemy w tradycyjny sposób, ponieważ wciąż ostrożnie podchodzimy do zakupów żywności w Internecie. Decyduje się na to tylko 6 proc. z nas ...
-
Najszybszy internet mobilny w XII 2020. Liderami Orange i T-Mobile
Orange zdominował kolejny ranking operatorów komórkowych dotyczący jakości i szybkości Internetu mobilnego, opracowywany co miesiąc przez portal RFBenchmark.pl. W grudniu, podobnie jak w listopadzie, Orange był liderem w dwóch głównych kategoriach (średniej szybkości pobierania i wysyłania danych). T-Mobile osiągnął najlepszy wynik w zestawieniu ...