-
Kaspersky Lab: szkodliwe programy IX 2010
Kaspersky Lab opublikował zestawienie najpopularniejszych szkodliwych programów września 2010 r. Na początku jesieni obserwowaliśmy wzrost aktywności wirusa Sality oraz programów adware. Zgodnie ze statystykami Kaspersky Lab nowa wersja (.bh) niesławnego wirusa polimorficznego Sality panoszy się na komputerach użytkowników. Szkodnik ten jest ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2010
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, we wrześniu 2010 roku do rankingu głównego "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" powróciło Radio ZET. W poprzednim miesiącu praktycznie nie istniało w badaniu. Obecnie znajduje się na dziewiątej pozycji, wyprzedzając TOK FM i notując gwałtowny wzrost liczby cytowań (z 8 do 179). Pierwsze miejsce ...
-
Cyfryzacja telewizji w Europie
Konsumenci w Wielkiej Brytanii mają najlepszy dostęp do usług telewizyjnych w Europie - wynika z najnowszego rankingu Instytutu Globalizacji. Polska uplasowała się w środku stawki - zajęła ex aequo ze Szwecją 12 miejsce, co sprawia, że zalicza się do grupy "krajów rozwojowych". Najbardziej rozwiniętym krajem pod względem cyfryzacji telewizji ...
-
Najczęściej cytowane media X 2010
Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, październik 2010 to miesiąc dużych zmian w rankingu głównym "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Po rocznym panowaniu Rzeczpospolitej, na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, a do TOP 15 najczęściej cytowanych mediów powrócił portal internetowy tvn24.pl. Październikowy raport Instytutu ...
-
Polskie górnictwo czekają zmiany
Gwałtowny proces industrializacji obserwowany na rynkach wschodzących sprawia, że zapotrzebowanie na surowce będzie rosło w zawrotnym tempie. Jednocześnie wiele krajów podejmuje działania mające na celu zabezpieczenie własnych zasobów, poprzez ograniczenie eksportu i zamykanie niektórych z dotychczasowych rynków zbytu. Pozycję światowego potentata ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2010
W grudniu 2010 roku zaobserwowano powrót do często pojawiającego się układu tytułów w TOP15 najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Prowadzi Rzeczpospolita, tuż za nią Gazeta Wyborcza. Na kolejnych dwóch miejscach TVN24 i Dziennik Gazeta Prawna. Najwyżej z rozgłośni radiowych plasuje się RMF FM, któremu po piętach depcze Radio ZET. W środku ...
-
Najczęściej cytowane media III 2011
Twórczość publicystyczna polskich polityków miała decydujący wpływ na kształt najnowszego rankingu IMM "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce". Tekst premiera Donalda Tuska ("Czego dokonaliśmy, co nam się nie udało", Gazeta Wyborcza, 12-13.03.2011) był nie tylko popularnym tematem dyskusji w mediach, ale stał się początkiem swoistej debaty ...
-
Najcenniejsze marki świata 2011 - produkty luksusowe
Wśród 13 sektorów rynkowych objętych szóstym już dorocznym rankingiem najcenniejszych marek świata pod nazwą BrandZ Top 100 marki luksusowe zajęły drugie miejsce pod względem dynamiki wzrostu. Na podstawie pełnych wyników badania, opublikowanego w poniedziałek 9 maja 2011 r., można stwierdzić, że marki luksusowe znajdują się wśród najbardziej ...
-
Zarządzanie strategiczne: Pierścionek Strategii
Jako w miarę oczytany dyrektor znasz kilka narzędzi strategicznych i wynikających z nich strategii. SWOT. Macierz BCG. EVA. Six Sigma. Benchmarking. Franczyza. Dywersyfikacja. Rozszerzenie marki. Innowacyjność i przedsiębiorczość. Ale czy umiesz podjąć i uzasadnić decyzję która z tych strategii jest najbardziej odpowiednia dla TWOJEJ firmy? Jeśli ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2010
Niemal 80% największych firm w Europie Środkowej odnotowało wzrost przychodów w 2010 roku. Jest to ogromna zmiana w porównaniu z rokiem poprzednim kiedy tylko 16% przedsiębiorstw zwiększyło swoje przychody. Liderami pod względem wielkości przychodów pozostają firmy z branży energetycznej - PKN Orlen i MOL, tuż za nimi plasuje się koncern ...
-
Ranking gospodarek świata 2011
Nasz kraj nie rozwija się tak dynamicznie jak dotychczas - wynika z najnowszego Rankingu Instytutu Globalizacji oceniającego najszybciej rozwijające się państwa świata. Pozycja naszego kraju pogorszyła się o 3 miejsca, ale wciąż znajdujemy się w elitarnym klubie 30. najlepiej rozwijających się państw globu. Znacznie lepiej w ostatnim roku radzili ...
-
Sektor IT: ocena konkurencyjności 2011
Z danych Indeksu konkurencyjności branży informatycznej opracowanego na zlecenie Business Software Alliance (BSA) przez Economist Intelligence Unit wynika, że Polska zwiększyła swoją konkurencyjność w dziedzinie technologii informatycznych. W stosunku do rankingu z 2009 r. Polska z wynikiem 44,6 punktów awansowała o 5 miejsc na 30 pozycję w ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2011
Według najnowszego rankingu Instytutu Monitowania Mediów Gazeta Wyborcza była najbardziej opiniotwórczym medium września. Jednocześnie gazeta.pl wygrała w gronie najczęściej przywoływanych portali internetowych, wyprzedzając onet.pl i tvn24.pl. Na drugim miejscu w zestawieniu generalnym znalazły się powołania na informacje opublikowane w ...
-
Marki samochodowe na Facebooku
Agencja social media brand karma we współpracy z fanpagead prezentuje ranking najlepszych marek motoryzacyjnych na Facebooku. Obecnie najbardziej angażujący, i do niedawna najliczniejszy, jest fanpejdż KIA Motors Polska. Swoje profile na Facebooku posiadają prawie wszystkie marki samochodowe obecne na polskim rynku. Liderem pod względem ...
-
Polacy a oglądanie TV w święta
W czasie zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia warto wykorzystać zdobycze technologicznej rewolucji, po to, by spędzić je jak najbardziej wartościwo. Dwie trzecie respondentów badania UPC (68%) uznało Święta za idealny czas na wspólne, rodzinne oglądanie dobrych filmów. Choć Kevin wciąż wiedzie prym w rankingach na najpopularnijeszy ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2011
Najbardziej opiniotwórcze media listopada postawiły na unikalne tematy. Zwycięzcy rankingów wyróżniali się nie tylko największą liczbą cytowań, ale również indywidualnymi zagadnieniami, które okazały się interesujące dla pozostałych mediów - wynika z badania Instytutu Monitorowania Mediów. Pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych mediów ...
-
Kadra zarządzająca w social media I 2012
Najbardziej medialnym "Bossem polskiej gospodarki" stycznia był Maciej Witucki - szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej - pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w ...
-
Kadra zarządzająca w social media VI 2012
Wieloletni prezes Lotosu Paweł Olechnowicz, debiutujący w rankingu bossów gospodarki, od razu znalazł się na trzeciej pozycji zestawienia - informuje Instytut Monitorowania Mediów w najnowszym raporcie o medialności szefów największych polskich firm. Najbardziej medialnym prezesem czerwca był Zygmunt Solorz-Żak, a wszystko dzięki różnorodności ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2012
W czerwcu 2012 roku piłkarskie mistrzostwa zdominowały media, odsuwając w kąt nawet politykę. EURO nie tylko było głównym tematem cytowań, ale też pozwoliło na zaistnienie - a przynajmniej spory awans - w rankingu opiniotwórczości, sportowej prasie i portalom. Sportowe awanse nie sięgnęły jednak podium: pierwsze miejsce wśród najbardziej ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2011
Liderami pod względem wielkości przychodów wśród największych firm regionu Europy Środkowej pozostają te z branży energetycznej: PKN Orlen i MOL. Tuż za nimi znalazł się koncern samochodowy Skoda. Wśród największych spółek dominują firmy energetyczne i paliwowe, które zajęły siedem na dziesięć pierwszych miejsc. W gronie największych spółek ...
-
Najpopularniejsze dyscypliny sportowe VIII 2012
Występ Polaków na EURO 2012 uznany został za klęskę. Niedobór wzruszeń nadrobić miały Igrzyska Olimpijskie w Londynie: 218 sportowców startujących w ponad 20 dyscyplinach, w tym kilku medalowych pewniaków - miało być pięknie, wyszło jak zawsze. Kto zawiódł najbardziej i dlaczego? - to chyba najczęściej powtarzane przez kibiców i media pytanie. ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów -
Polska Ekstraklasa 2012
KGHM Zagłębie Lubin jest najstabilniejszym finansowo klubem w Polsce, ale największe przychody generuje Legia. Klub ze stolicy jest też najbardziej medialny w kraju i to on wygrał biznesowy ranking polskich klubów opublikowany w raporcie Ekstraklasa piłkarskiego biznesu, przygotowanym już po raz czwarty przez firmę doradczą Ernst & Young, we ...
-
Działanie 4.4 PO IG - konieczny eksport w 30 miesięcy
Firmy, aby znaleźć się na liście beneficjentów Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka działanie 4.4 musiały zdobyć 97 procent punktów w projekcie. Oznacza to, że wszystkie podmioty z list rankingowych ogłoszonych od 2008 roku musiały zadeklarować możliwość wypełnienia wskaźnika eksportu, będącego jednym z kluczowych zobowiązań, ...
-
Niekonkurencyjny system zachęt na badania i rozwój
Nawet najbardziej innowacyjne gospodarki na świecie zachęcają przedsiębiorców do inwestowania w działalność badawczo-rozwojową. Tymczasem Polska oparła swój system finansowania B+R głównie na dotacjach (np. funduszach europejskich). Dlatego też Polska znajduje się daleko w rankingach innowacyjności, przegrywając chociażby z Czechami, Węgrami czy ...
-
Kraje rozwinięte społecznie: ranking 2013
Polska znalazła się na 13. miejscu w rankingu krajów najbardziej rozwiniętych społecznie na świecie. Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez organizację Social Progress Imperative we współpracy z m.in. firmą doradczą Deloitte bezkonkurencyjna na tym tle wśród 50. przebadanych krajów okazała się Szwecja. Wskaźnik rozwoju społecznego tzw. ...
-
Specjalne Strefy Ekonomiczne: inwestycje z mniejszym wsparciem
Dotychczasowa działalność specjalnych stref ekonomicznych (SSE) w Polsce zaowocowała inwestycjami wartymi ponad 20 mld euro oraz powstaniem 186 tysięcy nowych miejsc pracy. 5 spośród 14 polskich stref znalazło się w rankingu 50 najlepszych SSE na świecie. Jednak eksperci zwracają uwagę, że mimo wydłużenia terminu działalności polskich SSE, ...
-
Najlepsze reklamy telewizyjne X 2013
Dom mediowy Lowe Media bada to jakie spoty reklamowe najbardziej lubią Polacy. Najnowszy ranking z cyklu Spot Liga by Lowe Media dotyczy telewizyjnych reklam, które pokazywały telewizje w październiku. Ulubione reklamy Lowe Media podzieliło na dwa podsumowania. Spot Liga – 10 najbardziej lubianych reklam z najpopularniejszych kategorii ...
-
Najcenniejsze marki odzieżowe świata 2014
Branża odzieżowa może poszczycić się najbardziej dynamicznymi wzrostami (29 procent rok do roku) wśród 14 kluczowych sektorów analizowanych w ramach badania najcenniejszych marek świata BrandZTM Top 100. Zwycięzcą tegorocznego rankingu okazał się Nike. Tuż za nim uplasowały się sieciówki: Zara oraz H&M. Wartość firm z pierwszej dziesiątki ...
-
Globalne sieci handlowe w 2013 roku
Paryż to najbardziej pożądany rynek handlowy na świecie, który w minionym roku przyciągnął aż piećdziesiąt nowych marek - wynika z najnowszej edycji raportu How Global is the Business of Retail? (Globalne aspekty rynku powierzchni handlowych), opublikowanego przez CBRE, firmę doradczą działającą na rynku nieruchomości komercyjnych. Kolejne miejsca ...
-
PwC Top 100: największe spółki giełdowe 2014
Apple, Google i Wells Fargo&Co to liderzy sporządzonego przez PwC rankingu 100 najbardziej wartościowych spółek giełdowych. Na kolejnych miejscach uplasowały się Microsoft, Berkshire Hathaway, General Electric, Samsung Electronics oraz Roche Holding. W analizie wzięto pod uwagę zmiany kapitalizacji przedsiębiorstw w okresie od marca 2009 roku do ...
-
Sektor IT napędzi innowacyjność?
O innowacyjności polskiej gospodarki trudno pisać peany - we wszelkich rankingach nasz kraj znajduje się na szarym końcu. Sytuacji nie było w stanie zmienić nawet wdrożenie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Gdzie należy pokładać nadzieje? Wiele wskazuje, że w sektorze IT, który rokrocznie otwiera zestawienia najbardziej ...
-
Spożycie alkoholu na urlopie: Polska w TOP 10
Belgia, Dania i Wielka Brytania to czołówka dość niechlubnego rankingu państw, których obywatele podczas urlopów piją najwięcej alkoholu. Statystyczny Polak spożywa na wakacjach tylko 3 szklanki alkoholu dziennie, co plasuje nas na 10 miejscu zestawienia. Taki wynik nie świadczy o nas najgorzej, jeśliby pominąć fakt, że to właśnie my stanowimy ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Najlepsze sklepy odzieżowe online
Sklep sklepowi nierówny. Trafienie na dobrego sprzedawcę wcale nie jest sprawą oczywistą. Tym bardziej przydatną lekturą mogą okazać się rankingi sprzedawców stworzone w oparciu o opinie klientów. Takie właśnie zestawienie najlepszych internetowych sklepów odzieżowych stworzył serwis Opineo.pl. Jego liderami zostali Sklep.wittchen.com, Eobuwie.pl, ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 13/2015
Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce była w lutym "Gazeta Wyborcza" – wynika z najnowszego rankingu Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się jeszcze "Rzeczpospolita" i Radio RMF FM. W polskich mediach koncentrowano się w tym czasie na doniesieniach ze Wschodu, relacjach wyborczych oraz podsłuchach z MSW. Według Ministerstwa ...