-
Spółki na GPW: którym grozi upadłość?
Po trzecim kwartale 2009 r., 64 przedsiębiorstwa notowane na warszawskiej GPW mogą być narażone na zwiększone ryzyko upadłości, a 94 spółki cechuje niepewna sytuacja finansowa. W ostatnich miesiącach roku wciąż najbardziej zagrożona jest branża deweloperska, podczas gdy w nowy rok w najlepszej kondycji mają szanse wejść firmy z sektora mediowego, ...
-
Sektor IT: ocena konkurencyjności 2011
Z danych Indeksu konkurencyjności branży informatycznej opracowanego na zlecenie Business Software Alliance (BSA) przez Economist Intelligence Unit wynika, że Polska zwiększyła swoją konkurencyjność w dziedzinie technologii informatycznych. W stosunku do rankingu z 2009 r. Polska z wynikiem 44,6 punktów awansowała o 5 miejsc na 30 pozycję w ...
-
Top Marka 2011 - ubezpieczenia
Wizerunek i rozpoznawalność firm ubezpieczeniowych szczególnie mocno przekładają się na pozyskiwanie klientów. To branża, w której zaufanie jest pojęciem kluczowym. Pięć najlepiej radzących sobie w medialnym świecie graczy to PZU, Allianz, Aviva, Generali oraz ING - wynika z badania Top Marka przeprowadzonego po raz czwarty przez "PRESS SERVICE ...
-
Rośnie ilość cyfrowych danych na świecie
... z przepisami i zabezpieczenia – obecnie 20% cyfrowego wszechświata objęte jest wymogami regulacji prawnych i norm, zaś około 30% podlega potencjalnie różnym zabezpieczeniom. Klasyfikacja – firma IDC szacuje, że obecnie poniżej 10% posiadanych przez instytucje informacji jest „sklasyfikowanych”, tj. uporządkowanych pod względem wartości. Firma ...
-
Hotele, czyli nocleg + doświadczenia
... dziś hotele. Dynamicznie zmieniająca się rzeczywistość, w tym ulegający przemianom profil gości hotelowych i ewolucja ich oczekiwań, sprawia, że tradycyjna, gwiazdkowa klasyfikacja obiektów hotelowych jest sukcesywnie zastępowana nowymi podziałami. I tak mamy dziś hotele ekonomiczne, biznesowe, lifestyle’owe oraz takie, które mają zagwarantować ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
... formatów – wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która wciąż notuje wskaźnik ujemny. Zmianie nie uległ także udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. Ranking sektorów jest prawie identyczny jak w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Na miejscu zdecydowanego lidera plasuje się handel ...
-
Kawiarnie a jakość obsługi klienta
... punktów), obsługa klienta (89,1 proc.) jak i serwowane produkty (94,1 proc.) są na bardzo wysokim poziomie mogącym stanowić wzór dla innych branż. Polem do popisu pozostaje tylko budowanie trwałych relacji z klientami i przywiązanie ich do marki. Średni wynik 24 proc. jest wynikiem bardzo ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
... reklama sprzedawana w modelu programmatic (wzrost o 35%), reklama w social media (+21%) oraz wideo online (+17%). Istotnej zmianie nie uległ udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. W rankingu top 5 podstawowych sektorów, które pozyskują ponad połowę wartości rynku (handel, telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność), doszło ...
-
Zarządzanie ryzykiem IT - obalenie mitów
... wdrożyło nawet najbardziej podstawowych mechanizmów zarządzania ryzykiem informatycznym, takich jak klasyfikacja i zarządzanie zasobami, a tylko 40 procent uczestników badania oceniło ich ... informatycznej. Różnice branżowe Okazuje się, że spośród wszystkich branż respondenci działający w sektorze medycznym spodziewają się największej liczby tzw. ...
-
Praca tymczasowa szansą na etat
... 57 proc. Listę zamyka pomorskie z wynikiem – 0,21 proc. Nieco inaczej wygląda klasyfikacja województw pod względem liczby pracowników tymczasowych, których pracodawca użytkownik ... na stałe pracowników tymczasowych. Wynika to ze specyfiki tych branż, które wymagają specjalistycznych kwalifikacji, a dzięki pracy tymczasowej pracodawca ma okazję ...