-
Gry w Internecie 2011
... zdecydowanym liderem są wciąż komputery i laptopy, choć z raportu "Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce", opublikowanego w listopadzie ubiegłego roku przez NoNoobs.pl i Internetowy Instytut ... O ile komputery i konsole wydają się być nadal domeną mężczyzn, o tyle kobiety zaczynają już całkiem wyraźnie dominować, jeśli chodzi o pozostałe. Już w 2010 ...
-
King, Sapkowski, Kapuściński czyli Polak pokazuje jak czyta
... w plenerze, a 28% badanych deklaruje czytanie w łazience/toalecie. Warto dodać, że kobiety znacznie częściej spędzają czas na czytaniu w łóżku, podczas posiłku oraz w ... .pl wykazuje również, że zdaniem czytających, konieczna jest szeroka promocja czytelnictwa w Polsce, w tym zaangażowanie mainstreamowych mediów czy głośne kampanie kreujące modę ...
-
Wyższe wykształcenie warte ponad 0,5 mln zł netto
... do przodu ok. 187 tys. USD PPP netto (mężczyźni – 229 tys. kobiety – 145 tys.). Należy jednak zauważyć, że nasze finansowe zyski związane z wykształceniem znacznie różnią się ... (mężczyźni – 338 tys., kobiety – 210 tys.). Przeliczając tę kwotę na złote, zgodnie z zasadą przedstawioną wcześniej, możemy ocenić, że średnio dyplom w Polsce jest wart netto ...
-
Praca szuka pracownika
... Polsce został sztucznie zahamowany, bo godził w interesy biznesowego lobby – mówiła minister. I za to spadła na nią lawina mniej lub bardziej cywilizowanej krytyki. 50+ i kobiety ... , a nawet Międzynarodowego Funduszu Walutowego sugerujące, że program Rodzina 500+ odciągnie kobiety z rynku pracy. Eksperci MFW ostrzegali, że z rynku pracy może odejść ...
-
Pandemia niszczy karierę zawodową Polek?
... kobiety w badaniu międzynarodowym. Kobiety na świecie na pierwszym miejscu wymieniły awans lub podwyżkę – 59 proc. Podobnie odpowiedziało tylko 28 proc. Polek, a czynnik ten znalazł się dopiero na siódmej pozycji. Na drugiej, zdaniem prawie połowy zapytanych na świecie znalazły się bardziej elastyczne formy wykonywania pracy. W Polsce ...
-
Dobry pracodawca, czyli wynagrodzenie, elastyczność i reputacja
... kobiety (81%) częściej niż mężczyźni (74%) lepiej postrzegają oferty, w których pokazane są widełki wynagrodzeń. Wpływ na to może mieć wskaźnik luki płacowej między płciami w Polsce ... . Co ciekawe, nieco częściej uwagę zwracają na tę kwestię kobiety (77%). Nasze badania potwierdzają, że obecna sytuacja gospodarcza, w której duże zapotrzebowanie ...
-
Sytuacja na rynku pracy w Unii Europejskiej
... dla mężczyzn. Największe różnice pomiędzy wysokością stopy bezrobocia pomiędzy kobietami i mężczyznami wystąpiły w Grecji (kobiety 13,3%, mężczyźni 5,4%), Hiszpanii (kobiety 11,9%, mężczyźni 6,2%) i Czechach (kobiety 8,6%, mężczyźni 5,1%). W Polsce wartości te kształtowały się na poziomie 14,2% dla kobiet i 11,2% dla mężczyzn. Wskaźnik zatrudnienia ...
-
Jakie wyjazdy wakacyjne popularne?
... Wschodu i Afryki (27 proc.). Taki wypoczynek preferowany jest częściej przez kobiety i częściej osoby w wieku ponad 50 lat. Wyjazdy „na łono natury, ... także Afryki Południowej i Korei Południowej (po 7 proc.), najrzadziej przez osoby mieszkające w Turcji, Rosji, Polsce i na Węgrzech (po 1 proc.). Tego rodzaju wakacje wydają się najbardziej atrakcyjne ...
-
Wakacje Polaków najczęściej w domu
... młode kobiety w wieku 18-35 lat, o wysokich dochodach. Życiowi optymiści natomiast oglądają telewizję, spotykają się z przyjaciółmi i rodziną, słuchają muzyki. Urlop spędzają w domu, na wczasach w Polsce ... w wieku 45 lat, o niższych dochodach. Oszczędni z aspiracjami to przeważnie kobiety po 36 roku życia. Poza oglądaniem telewizji lubią spędzać czas ...
-
Molestowanie w pracy: problem czy nie?
... . W badaniu 77% kobiet i 67% mężczyzn przyznało, że molestowanie seksualne stanowi w Polsce realny problem. Jednocześnie według 63% badanych pracodawcy nie walczą z ... wyglądu i ciała (33%) oraz pytaniami o ich życie seksualne, fantazje i preferencje (33%). Kobiety zdecydowanie bardziej od mężczyzn są narażone na molestowanie w formie fizycznej (np ...
-
W branży IT dominuje kontrakt B2B
... kontrakt B2B - podaje No Fluff Jobs. Pod koniec sierpnia 2023 r. w Polsce było zarejestrowanych 177 tys. firm informatycznych, z czego większość to jednoosobowe ... – po 1 proc. – w świętokrzyskim i opolskim. Przez kobiety prowadzonych jest 38 proc. działalności informatycznych. Z kolei z raportu No Fluff Jobs „Kobiety w IT” wynika, że umowa o pracę ...
-
Ile wyniosą wydatki świąteczne Polaków?
... . 62% Polaków pokonuje ją w mniej niż 10 minut. Kobiety i mężczyźni mają zupełnie inne nastawienie do zakupów. Podczas badań ... Polsce podczas świątecznych zakupów kartą chętniej posługują się mężczyźni (32%) niż kobiety (22%). Podobną tendencję GE Money Bank zaobserwował w innych krajach, za wyjątkiem Czech. U naszych południowych sąsiadów to kobiety ...
-
Polski konsument 2009
... . W równym stopniu nie potrafią dokonać takiego wyboru zarówno mężczyźni, jak i kobiety (odpowiednio 29 proc. mężczyzn i 32 proc. kobiet). Ocena jakości danego produktu ... swoich praw uzyskamy od powiatowych lub miejskich rzeczników konsumentów. Znajdziemy ich w całej Polsce w urzędach miasta lub starostwach powiatowych. Pełna lista rzeczników wraz z ...
-
Pinterest wzbudza emocje
... jak Kwejk czy Demotywatory. Kuratorzy treści Nie doczekaliśmy się jeszcze w Polsce rodzimego odpowiednika dla sformułowania „content curation”. W zalewie ogromnej ilości informacji ... wśród nich serwisy takie jak Polyvore.com czy MarthaStewart.com. Kobiety podejmują decyzje zakupowe Kobiety decydują o tym, co znika z półek fizycznych i wirtualnych ...
-
Spółki giełdowe ciągle bez kobiet
... miejsc w zarządach oraz kierownictwie spółek przede wszystkim w wyniku odgórnych zarządzeń i wymuszających to przepisów. Kultura korporacyjna w Polsce nadal jest taka, że rzadko sami akcjonariusze chcą, aby kobiety w organach decyzyjnych spółek stanowiły większą grupę. Potrzebna jest wyższa świadomość tego, że równowaga płci wpływa korzystnie ...
-
Zbyt obciążeni na work-life balance
... zrobieniem zakupów, przygotowaniem posiłków, posprzątaniem domu. Między innymi z tego powodu to kobiety zdecydowanie częściej niż mężczyźni zwracają uwagę na lokalizację miejsca pracy ... 23 krajach i obejmuje 200 000 respondentów. W tym roku ma czwartą edycję w Polsce. W naszym kraju badanie objęło 150 największych pracodawców oraz 8000 respondentów, ...
-
Dzień Kobiet w pracy: kwiaty i czekoladki
... da się zignorować tak w życiu prywatnym, jak i w miejscu pracy. W Polsce obdarowywanie kobiet z tej okazji drobnymi upominkami jest niemal elementem naszego savoir-vivre ... samych stanowiskach co kobiety otrzymują wyższe płace – dodał Krzysztof Inglot. Z danych Komisji Europejskiej za rok 2014 wynika, że kobiety w Unii Europejskiej zarabiają średnio ...
-
Dzień Kobiet? Nie na rynku pracy
... Belgii i Słowenii. To oznacza, że pod względem wynagrodzeń Polki są mniej dyskryminowane niż np. kobiety we Francji (15,5%), Wielkiej Brytanii (20,9%) czy w Niemczech (22,3%). ... przepracowany czas. Dane GUS wskazują, że kobiety pracują mniej niż mężczyźni, średnio o 4 godziny tygodniowo. W związku z tym, że w Polsce wiele osób wynagradzana jest za ...
-
Kompetencje cyfrowe zniszczą lukę w płacach?
... spadek dysproporcji płacowej między płciami na świecie o 35% – komentuje Edyta Gałaszewska-Bogusz, Dyrektor Accenture Operations w Polsce. Sama kieruje zespołem ponad 2000 wysoko wykwalifikowanych specjalistów i wspiera ambitne kobiety. W jej organizacji aż 60% ról liderskich obejmują właśnie panie. Kompetencje cyfrowe Obecne studentki, które będą ...
-
Budowlanka i handel najmocniej odczuły odpływ pracowników z Ukrainy
... co oznacza, że kobiety nie wypełniają luk w tej branży. Kobiety pracują na kasie, ... kobiety nie są w stanie zastąpić ich na budowach. Co prawda, co piąta firma z branży budowlanej dostrzega napływ Ukraińców po wybuchu wojny, ale nie tak mocno jak handel i usługi, gdzie ten wpływ jest silniejszy. Jak wiemy, z 420 tys. osób, które podjęły pracę w Polsce ...
-
Sukces finansowy okiem młodych: oszczędności, dom czy trzy auta?
... stopniu udało się już zrealizować cel, jakim jest posiadanie mieszkania. Zgodnie z danymi Eurostatu, w Polsce ponad połowa osób w wieku od 25 do 34 lat nadal mieszka ... kobiet i mniej niż połowa mężczyzn. Każdy z wskaźników sukcesu był wybierany częściej przez kobiety niż przez mężczyzn poza jednym - posiadaniem drogiego samochodu lub kilku samochodów ...
-
Internauci i Dzień Dziecka
... różnice w tym względzie ze względu na płeć. Kobiety dwa razy częściej od mężczyzn planują zakup ubrania lub butów (odpowiednio: 39,0 proc. kobiety i 15,2 proc. mężczyźni). Mężczyźni zaś częściej od ... do końca przez osoby powyżej 15 roku życia. Dane zostały doważone do struktury internautów w Polsce na podstawie danych z badania Interbus TNS OBOP. ...
-
Zwyczaje żywieniowe: na śniadanie kanapki
... mężczyźni częściej jedzą śniadanie w dni wolne od pracy (86 proc.) niż kobiety (79 proc.). Kobiety (92 proc.) również częściej niż mężczyźni (81 proc.) jedzą ... bogatsza. Każdy znajdzie coś dla siebie. Coraz większą popularnością cieszą się w Polsce produkty śniadaniowe dla dorosłych. Ich udział w całym rynku wynosi 5 proc.W najbliższych latach może ...
-
Kim są internauci z regionu CEE?
... angażującym tę część widowni portalem jest goldpara.com (serwis biznesowy). Kobiety z kolei stanowią silniejszą grupę użytkowników sieci na Łotwie (ponad 53% – ... ten był o ok. 3 punkty procentowe, a na Białorusi o ok. 5 punktów procentowych niższy. W Polsce grupa internautów z tytułem magistra jest równie silna (ok. 25% ogólnej liczby internautów ...
-
Smartfon za zakupach
... przebywający w sklepie tradycyjnym częściej korzystają z telefonów komórkowych w celu porównania cen niż kobiety (odpowiednio 42 i 37 proc.). Najbardziej aktywną grupą wiekową wśród takich ... sklepach z rad znajomych udzielanych przez telefon komórkowy występują w Meksyku, Polsce i Turcji (odpowiednio 55, 53 i 52 proc.). Najrzadziej tego typu pomocy ...
-
7 czynników sukcesu firmy rodzinnej
... 60% wszystkich Europejczyków. Z danych opublikowanych przez PARP wynika, że w minionym roku w Polsce stanowią one aż 68% wszystkich przedsiębiorstw, ale jedynie nieco ponad 7% ... 95%) oraz etykę prowadzenia biznesu (wg 97%). Kobiety na wysokich stanowiskach W firmach rodzinnych kobiety odgrywają większą rolę niż w pozostałych przedsiębiorstwach. Ponad ...
-
Wakacje 2016 według polskiego podróżnika
... Polsce rosła w tym czasie blisko cztery razy szybciej. Wakacje z roku na rok stają się dla polskich turystów relatywnie tańsze. Płeć – znamienna zmiana Drugi rok z rzędu kobiety częściej rezerwują wakacyjny wypoczynek niż mężczyźni. Już w 2014 roku wśród użytkowników strony www.travelplanet.pl aż 63% stanowiły kobiety. Ze ...
-
Rozwój demograficzny Polski 2016
... wyniósł 10,1‰ (w 2015 r. – 10,3‰). W ciągu ostatnich kilkunastu lat natężenie zgonów w Polsce nie zmienia się istotnie, tempo zmian jest niewielkie - z lekką tendencją ... obserwowany jest także dalszy wzrost liczby osób w wieku poprodukcyjnym (mężczyźni 65 lat i więcej, kobiety 60 lat i więcej). W końcu 2016 r. ludność w wieku poprodukcyjnym ...
-
Polski e-commerce na tle Europy: dlaczego nie jest lepiej?
... życia korzysta z usług e-commerce, z czego 3,2 mln to kobiety. Natomiast najnowsze badania wykazały, że aż 2 miliony kobiet w tym wieku jest wykluczonych cyfrowo. Jak wynika z Raportu Aasa – Polki Wykluczone Cyfrowo 2017, opracowanego we współpracy z Kantar Public w Polsce, większość z nich ma problem nawet z najprostszymi aktywnościami ...
-
Polacy a usługi assistance 2017
... w Polsce głównie z holowaniem samochodu po wypadku lub awarii. Jednak świadomość klientów dotycząca różnego rodzaju usług assistance systematycznie rośnie, a ich funkcjonalności i dostępność powodują, że są coraz bardziej popularne - uważa Ryszard Grzelak. Wśród badanych wstępują również preferencje co do określonego rodzaju świadczeń. Kobiety ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... czasu na podjęcie nowego zatrudnienia w ostatnim czasie potrzebowali zarówno mężczyźni (2,6 miesiąca), jak i kobiety (2,9 miesiąca). Okres konieczny do rozpoczęcia pracy wydłużył się ... Monitor Rynku Pracy jest kwartalnym sondażem realizowanym w Polsce od 2010 roku. Obecnie realizowany jest w Polsce przez Instytut Badań Pollster. Prowadzony jest ...
-
Dzień długu ekologicznego: czy obchodzą nas zmiany klimatyczne?
... działania – mówi Irena Pichola, partnerka, liderka zespołu ds. zrównoważonego rozwoju w Polsce i Europie Środkowej, Deloitte, a jednocześnie globalna liderka ds. klimatu i zrównoważonego rozwoju sektora publicznego. Ekspertka zauważa, że najbardziej zaniepokojone grupy to kobiety, osoby w wieku 50+, aktywne zawodowo i posiadające dzieci. Co istotne ...
-
Wyższe wynagrodzenie powodem zmiany pracy dla niemal połowy Polaków
... Polacy oceniają swoje szanse na znalezienie nowej pracy? Różnorodność najbardziej doceniają kobiety i najstarsi pracownicy To, jak polscy pracownicy postrzegają kwestię równego ... kwestii wdrażania idei społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Już blisko połowa pracodawców w Polsce angażuje się w działania charytatywne (49 proc.) lub na rzecz ...
-
Satysfakcja z pracy: w branży IT lepiej niż gdzie indziej?
... uwagę na problem wciąż niskiej reprezentacji kobiet w branży IT. Obecnie globalnie kobiety wciąż stanowią mniej niż jedną trzecią pracowników w branżach związanych z technologią, a w Polsce w sektorze IT jedynie ok. 15 proc. zatrudnionych stanowią kobiety. Przyczyną braku równowagi płci w tym obszarze są m.in. kulturowe i społeczne stereotypy ...
-
Badanie preferencji telewidzów 2006
... publicznej od komercyjnej. Europejska średnia rozkłada preferencje łagodniej: 31% przypada telewizji publicznej, 37% komercyjnej. W Polsce 49% wybiera stacje publiczne, 34% - komercyjne. W Polsce bardziej lubią oglądać telewizję publiczną kobiety niż mężczyźni i starsi niż młodsi. Jak komentuje to prof. Wiesław Godzic: „(…) Wśród młodych polskich ...