-
Polska: wydarzenia tygodnia 12/2018
... zaniepokoiła propozycja zmian zapisów ustawowych wg których będzie można zwolnić kobiety w ciąży! Dotychczas wg obowiązującego Kodeksem pracy "Pracodawca nie może wypowiedzieć ani rozwiązać ... wypowiedź prezesa ZBP Krzysztofa Pietraszkiewicza, że "kryptowaluty mogą być w Polsce zakazane, jeśli ich rynek będzie rozwijał się w złą stronę". Jednak ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2018 r.
... oraz w najmłodszej grupie wiekowej (80%). Wyższą satysfakcją z pracy charakteryzują się kobiety (78%) niż mężczyźni (72%). Nie zmienił się za to odsetek pracowników, ... o raporcie Monitor Rynku Pracy jest kwartalnym sondażem realizowanym w Polsce od 2010 roku. Obecnie realizowany jest w Polsce przez firmę badawczą TNS Polska. Prowadzony jest poprzez ...
-
Ekologia po polsku. Co robimy, aby zadbać o środowisko naturalne?
... osoby zainteresowane ekologią, które próbowały wprowadzać zasady takiego życia – kobiety, osoby w wieku 25-34 lata i mieszkańcy dużych miast. Z drugiej strony ... Polsce, to nie będzie to pokolenie Z, a raczej osoby w wieku powyżej 25 lat, w szczególności w przedziale 25-34 lata, mieszkańcy największych miast i wsi oraz zdecydowanie częściej kobiety ...
-
Ipsos Global Advisor: czego spodziewamy się w roku 2020?
... Niemiec (49 proc.) i Węgier (48 proc.). Polacy nie są przekonani, że kobiety będą w tym roku otrzymywać taką samą płacę, jak mężczyźni ... Polsce nastąpi poważny atak terrorystyczny" - 65 proc. uważa to za mało prawdopodobne. "Samochody autonomiczne staną się zwykłym widokiem na ulicach mojego miasta" - 64 proc. uważa, że to mało prawdopodobne. "Kobiety ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
... najbardziej popularnych mediów społecznościowych w Polsce i na świecie, to jednak pokolenie Z ... Polsce, aż 22 proc. stanowi kluczowa dla firm i marketerów generacja Z, która coraz częściej spędza czas na mobile gamingu. Profil użytkowników, jest tu również dużo bardziej zróżnicowany niż w przypadku Tik Toka. W gry mobilne grają zarówno kobiety ...
-
#Instamatka w czasie pandemii. Jak wygląda jej życie?
... badania wyselekcjonowano posty opublikowane na portalu w okresie pierwszego roku trwania pandemii w Polsce (od marca 2020). Autorki interesowało: jak często „instamatki” pracujące ... jest to rozwiązanie krótkookresowe, które nie sprawdza się, gdy kobiety przejmują na swoje barki obowiązki opiekuńczo-wychowawcze. Mamy aktywne na Instagramie pisały ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... jest obecnie największym wyzwaniem dla firm rodzinnych w Polsce. Pokolenie osób, które zakładały większość firm rodzinnych w Polsce, powoli szuka następców. A nie jest ... 1/5 (17%) członków rad nadzorczych i zarządów firm rodzinnych to kobiety. W gronie organizacji zarządzanych przez kobiety 54% pochodzi z Europy, 30% z obu Ameryk i 13% z Azji i ...
-
Wolontariat pracowniczy: chwyt wizerunkowy czy ważna inicjatywa?
... potrzeby zaangażowania w wolontariat w miejscu pracy zdecydowanie częściej deklarowali mężczyźni (32%) niż kobiety (19%). Z kolei panie nieco częściej (26%) niż mężczyźni (23%) ... i budowie jego pozytywnego wizerunku w Polsce pomagają inicjatywy wielu firm, wprowadzających np. programy grantowe w ramach wolontariatu pracowniczego. W Polsce najczęściej ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2024: aż 55 laureatów
... kobiety – kobiety nadal zarabiają mniej od mężczyzn i częściej na swojej drodze awansu napotykają szklany sufit. Wierzymy, że wyróżnienie firm, które w praktyce realizują u siebie politykę równouprawnienia płci, często w ramach szerszej strategii różnorodności, ma swoje przełożenie społeczne. W tym obszarze jest jeszcze wiele do zrobienia w Polsce ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
... że kobiety i mężczyźni mają równy ogólny iloraz "zakupowej inteligencji". Mężczyznom łatwiej przychodzi unikanie zakupów impulsowych, natomiast kobiety bardziej świadomie ... to, co najlepsze. Zdaniem Małgorzaty O’Shaughnessy, dyrektor generalnej Visa Europe w Polsce konsumenci w badanych krajach, w tym także zwycięzcy w rankingu Polacy ciągle jeszcze ...
-
Polscy menedżerowie najlepsi w regionie
... i dynamiczne 65% sądzi, że lokalni menedżerowie ciężko pracują 65% postrzega kobiety jako lepszych menedżerów (% - procent respondentów, którzy udzielili odpowiedzi twierdzącej na ... badaniu Badania przeprowadzone na jesieni 2008 roku w sześciu krajach: Bułgarii, Czechach, Polsce, Rumunii, Słowacji oraz na Węgrzech, miały odpowiedzieć na pytanie, czy ...
-
Europejczycy cenią bezpieczeństwo w pracy
... samych odpowiedzi wśród kobiet (odpowiednio 53% i 51%). Z drugiej strony wydaje się, że kobiety przykładają większą wagę do godzin pracy (26%) niż mężczyźni (19%). Ponadto ... przedsiębiorstwa w Unii Europejskiej”. Wyniki badania przeprowadzonego w Polsce Wyniki badania przeprowadzonego w Polsce wskazują, że opinie polskich pracowników są zbieżne z ...
-
Agencje zatrudnienia mniej efektywne
... obsługa klientów zagranicznych, którzy poszukują w Polsce silnych i wiarygodnych partnerów”, dodaje Bartosz Kaczmarczyk. W Polsce najwięcej osób do pracy za ... a prawie 19 000 jako marynarze oraz oficerowie pokładowi i piloci żeglugi. Kobiety najliczniej zatrudniane były w rolnictwie (7 665) oraz przy prostych pracach w przemyśle (5 352). ...
-
Wiosenne zakupy w Internecie
... niedostępnych w Polsce. Statystyki eBay’a pokazują, że kobiety potrafią wydać na markową torebkę nawet kilka tysięcy złotych (najdroższa kupiona w marcu kosztowala ponad 3000 PLN), dlatego ta kategoria znajduje się wysoko w rankingu najdroższych zakupów nie tylko w Polsce, ale i Włoszech, Wielkiej Brytanii czy Niemczech. Czego kobiety szukają ...
-
Polacy a otyłość
... badania, wciąż zdecydowanie mniej popularne pozostają natomiast w Polsce specjalistyczne preparaty wspomagające odchudzanie. Specjalistyczne diety stosuje zaledwie 16% ... europejskich wysokie wskaźniki otyłości generowane są głównie przez kobiety, jest tak np. w Hiszpanii (mężczyźni 16%, kobiety 21%), Rosji (odpowiednio 10% i 22%), Włoszech (18% ...
-
Co kupujemy w Internecie?
... mężczyzn, dokonało w sklepie internetowym zakupu sprzętu elektronicznego. Polacy, w zdecydowanej większości kobiety, coraz częściej kupują też odzież przez Internet. Dostęp do ... odpowiednio 11 i 6 proc. „Badanie wskazuje, że e-handel rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Właściciele sklepów internetowych muszą zdawać sobie sprawę z tego, że ...
-
Polscy internauci o Pinterest
... Zuckerberg – ani kobiety, ani hipsterzy; każdy z innego powodu założył sobie konto na Pinterest. Twórcę Facebooka tłumaczy zainteresowanie poczynaniami konkurencji, prezydenta USA - szukanie kontaktu z obywatelami i wrażliwość na trendy social media. Pinterest znajduje się obecnie w centrum zainteresowania marketerów – w Polsce o sposobach dotarcia ...
-
Polski dyrektor finansowy - lider z ambicjami
... stanowiskach CFO w polskich firmach jest coraz więcej kobiet. „W tym roku kobiety stanowią już 24% badanych w polskich firmach – to 5 punktów procentowych więcej ... finansowego to kobiety. Na tle innych państw Polska jest krajem najbardziej przyjaznym dla kobiet aspirujących do objęcia stanowiska CFO. „Z entuzjazmem odnotowujemy fakt, że w Polsce, ...
-
Czy przepisy unijne godzą w prawo wyboru?
... gospodarczej przez przedsiębiorstwa w Polsce?” – twierdząco odpowiedziało 57 proc. ankietowanych. 25 proc. było przeciwnego zdania, a 19 proc. badanych nie udzieliło żadnej odpowiedzi. Wśród zauważających większą ingerencję w wolności obywatelskie w 61 proc. przypadków stanowili mężczyźni, a jedynie 53 proc. kobiety. Twierdząco na zadane pytanie ...
-
Polacy a jazda na rowerze: wybieramy "holendry"
... miejskich... czekolady! Może za kilka lat taki scenariusz będzie możliwy w Polsce? Sezon rowerowy rozpoczyna się na dobre zazwyczaj podczas majowego weekendu. Piękna pogoda ... oryginalnymi akcesoriami. Nic więc dziwnego, że te niezwykle stylowe rowery upodobały sobie głównie kobiety – to one chętnie wybierają oryginalne modele, pasujące do ich sposobu ...
-
1452 dni na leczenie kaca
... cierpią ludzie młodzi, między 21 a 38 rokiem życia. A jak przedstawiają się porównywalne statystyki w Polsce? Z badania przeprowadzonego przez TNS na zlecenie marki Tiger wynika, że ... się to tylko raz. Mężczyźni częściej niż kobiety wiele razy miewali kaca w pracy czy na zajęciach (18% wobec 7%), a kobiety częściej niż mężczyźni deklarują, że nigdy ...
-
Kto zagląda na rosyjskie strony internetowe?
... ma wykształcenie zasadnicze, a niemal co czwarty ukończył studia. Badania pokazują, że w Polsce co czwarty użytkownik sieci to osoba w wieku 25–34 lata. Również co ... użytkowników rosyjskiej części sieci, nazywanej runetem, liczy powyżej 70 mln internautów. Kobiety w tej grupie stanowią 37,6 mln osób (54 proc. użytkowników). Mężczyzn jest ponad 5 ...
-
Festiwale muzyczne, sport... Jakie eventy wybierają Polacy?
... . Wyspecjalizowane festiwale i znane nazwiska Fani festiwali muzycznych mają w czym wybierać – latem w Polsce odbywa się ich kilkadziesiąt (60-70), w tym parę dużych imprez ... się teatry i kabarety. Kobiety przed komputerami Kim jest typowy kupujący? Kobietą w wieku 25-34 lat, korzystającą z komputera i mieszkającą w Polsce. eBilet.pl szacuje, że ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 49/2014
... Skandynawsko-Polskiej Izby Gospodarczej wynika, że w ciągu ostatnich 10 lat Skandynawowie zainwestowali w Polsce 11 mld euro. Najwięcej środków pochodzi z Danii, Szwecji oraz ... wyprzedzeniem myśli o prezencie dla kobiecej części rodziny i że planuje, co kupi. Natomiast kobiety zakup prezentów dla mężczyzn odkładają na ostatni moment – mówi Aniela ...
-
Wakacje 2015: Jak Polacy spędzą urlop?
... Plany urlopowe mają głównie osoby w wieku 25-49 lat, mieszkańcy największych miast w Polsce (61,8 proc.), posiadające wykształcenie licencjackie i inżynierskie (67,5 proc.) oraz pracujące ... wszystkim odpoczywając (64,5 proc., częściej kobiety i osoby w wieku 35-49 lat), zwiedzając nowe miejsca (50,5 proc.; częściej kobiety i osoby uczące się) oraz ...
-
Sektor TMT - prognozy 2016
... więcej jeden z trendów dotyczących przyszłości grafenu ma swoje źródło także w Polsce. Trzeba przypomnieć, że duży wkład nad badaniem tego nowatorskiego materiału, z którym ... 2016 roku: Technologia: Kobiety na stanowiskach informatycznych: chodzi o coś więcej niż tylko edukację. Do końca 2016 roku w krajach rozwiniętych kobiety będą zajmowały mniej ...
-
Uppies czy oldschoolowiec? Sprawdź, jak konsumujesz media
... a właściwie „Rozrywkowe”, bo ta grupa jest silnie sfeminizowana (59,8% stanowią kobiety), to osoby mieszkające w mniejszych miejscowościach i na terenach wiejskich, często członkowie rodzin nowoczesnych tradycjonalistów. Rozrywkowi stanowią 14% konsumentów informacji w Polsce. Na przeglądanie wiadomości poświęcają od 15 do 45 minut dziennie i robią ...
-
Zakupy online pod lupą
... Polacy dokonujący zakupów online i jakie są ich zwyczaje. Smartfony w tyle, kobiety górą Wprawdzie już od kilku lat każdy kolejny rok jest ... odpowiednio). W Polsce średnia wartość zamówienia w 2018 roku wyniosła 43€ (185 zł). Zakupy online w liczbach ¼ zakupów w polskim internecie to zakupy mobilne; 67% wszystkich zakupów w sieci zrobiły kobiety; 37 ...
-
Wyprawka szkolna 2019. Tanio nie będzie
... . Rodzice ze Stanów Zjednoczonych znacznie więcej pieniędzy wydają na ubrania i dodatki. W Polsce na ten cel przeznaczane jest 35 proc. budżetu na wyprawkę szkolną, w ... . rodziców deklaruje, że pomoc przeznaczy właśnie na zakup artykułów szkolnych. Decydują kobiety i dzieci Co znajdzie się w zakupowych koszykach Polaków? U 90 proc. ankietowanych będą ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
... za globalne ocieplenie. W tej grupie większy odsetek stanowią mężczyźni (39%) niż kobiety (28%), jak również mieszkańcy największych miast (42%). Skutkiem globalnego ocieplenia ... węgiel i produkcja energii z tego surowca. Jak respondenci podchodzą do wydobycia węgla w Polsce? Na pytanie, czy Polska powinna zrezygnować z wydobywania węgla i dążyć do ...
-
Polacy stawiają na rozwój zawodowy
... Aktywności Ekonomicznej Ludności) mówią o tym, że kobiety szukały zajęcia średnio 8,5 miesiąca, a mężczyźni – 8,1 miesiąca. Ta różnica między płciami może się zwiększyć w nadchodzących kwartałach: z polskiego rynku zniknęły dziesiątki tysięcy Ukraińców, którzy wrócili do domu bronić ojczyzny, a w Polsce schroniły się setki tysięcy kobiet – dodaje ...
-
Social commerce: transmisje live na Facebooku coraz popularniejsze
... zyskuje także Instagram (33%). MŁODE KOBIETY Z MNIEJSZYCH MIAST – CHOĆ NIE TYLKO Kto kupuje w social media? Nadal w przewadze są kobiety, ale różnica w strukturze płci znacząco ... coraz śmielej wchodzi w segment tzw. social payments, czyli płatności społecznościowych. W Polsce jesteśmy pierwszym operatorem, który opracował i wdrożył – wraz z KODA Bots ...
-
Jakie wyzwania w 2023 roku ma start-up?
... trzeci start-up został utworzony przez 20-latka, a jedynie 21 proc. firm przyznaje, że kobiety stanowią więcej niż połowę ich zespołu. Dwie trzecie polskich start-upów ... Nadchodzące wyzwania Jak wynika z raportu, obecnie główną barierą dla rozwoju start-upów w Polsce są problemy z pozyskaniem pracowników, przy jednoczesnym szybkim wzroście kosztów ich ...
-
Rynek pracy: jaka jest sytuacja pracowników 55+
... roku. Ten wynik wskazuje, że społeczeństwo UE należy do szybko starzejących się. W Polsce ten wzrost jest jeszcze wyższy i w analogicznym okresie wyniósł 3,5 roku. Najszybciej we wskazanym ... bardziej doceniają się mężczyźni, którzy wskazywali te cechy istotnie częściej niż kobiety (36% w stosunku do 22%). 44% przedstawicieli silver generation uważa, ...
-
Rynek pracy w 2024 roku czekają zmiany
... naszym kraju) przyznają, że nie czują, by kwestie dot. ich pobytu i pracy w Polsce były ważne dla krajowych polityków. Ugrupowania tworzące nowy rząd, jeszcze przed ... mają być wcielone w życie. Jednym ze zobowiązań jest zainicjowanie działań wspierających kobiety na rynku pracy. Cel to likwidacja różnic płacowych i przełamywanie barier ...