-
Polskie przedsiębiorstwa rosną
... przedsiębiorstwa. Co prawda wartość kredytów zaciągniętych przez przedsiębiorstwa od początku roku do 30.09.2007 r. wzrosła o 20,3%, ale jednocześnie wartość kredytów była wyższa od depozytów jedynie o 30%. Tymczasem w 2003 r. relacja ta (kredyty/depozyty) wynosiła 250%. Dlaczego przedsiębiorstwa nie korzystają z kredytów? Przecież także koszt ...
-
Przedsiębiorstwa za mało inwestują
... 24 proc., ale są wciąż niewystarczające w stosunku do rosnącego popytu. Jeśli potrzeby popytowe zaspokoi import, przedsiębiorstwa stracą udziały w rosnącym rynku. W trzech pierwszych kwartałach poprawiła się rentowność sprzedaży firm (do 5,7%). Wynik finansowy netto jest po 9 miesiącach 2006 r. prawie taki (50,7 mld zł), jak ...
-
RODO minimalizuje opóźnienia w sprzedaży
... aspekt działalności przyczynia się do mniej znaczących opóźnień w sprzedaży, a przypadki naruszenia danych zdarzają się rzadziej i ... , uzyskania przewagi konkurencyjnej oraz poprawy efektywności przedsiębiorstwa dzięki lepszej organizacji oraz katalogizacji danych. W ... % firm deklarujących zgodność z RODO doświadczyło naruszeń danych, których koszt ...
-
Przedsiębiorstwa handlowe a outsourcing
... przedziale 10-20% kosztów operacyjnych. Przedsiębiorstwa handlowe wykorzystują potencjał outsourcingu, współpracując w tym zakresie z firmami zewnętrznymi. Najczęściej outsourcują procesy związane ze szkoleniami i usługami transportowymi. Ponadto aż 50% przedsiębiorstw zleca na zewnątrz obsługę nieruchomości, sprzedaży i marketingu. „Firmy handlowe ...
-
Zarządzanie kapitałem obrotowym przedsiębiorstwa
... zobowiązania oraz dysponuje wolnymi środkami pieniężnymi na okresowy zakup krótkoterminowych papierów wartościowych. Firma podjęła szereg działań prowadzących do zwiększenia sprzedaży, co pociągnie za sobą wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy. kapitał obrotowy > zapotrzebowanie na kapitał obrotowy środki pieniężne > 0 kredyty krótkoterminowe ...
-
Czym jest CRM?
... , iż firma ponosi mniejszy koszt sprzedaży danego towaru stałemu klientowi, niż klientowi okazjonalnemu, gdzie koszt takiej transakcji może być nawet sześć razy wyższy (wprowadzenie nowego klienta do systemu, zebranie informacji itd...). W ten sposób klient zaczął być postrzegany jako element aktywów przedsiębiorstwa, a podtrzymanie kontaktu z nim ...
Tematy: -
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw II kw. 2012
... najmniejszy, dzięki relatywnie niewielkiemu spadkowi wyniku na sprzedaży (o niespełna 8%). W przedsiębiorstwach z zatrudnieniem do 500 osób odsetek firm zyskownych zwiększył się w ciągu roku. 2. Aktywność inwestycyjna Po czterech kwartałach dwucyfrowego wzrostu inwestycji przedsiębiorstwa wyraźnie obniżyły tempo rozwoju. Realna dynamika nakładów ...
-
Mobilny sprzedawca - tani sprzedawca
... przedsiębiorstwa wynosi od 2 do około 6 lat. Systemy te jednak, ze względu na stosunkowo łatwą możliwość rozbudowy, są w stanie “rosnąć” wraz z rozwojem przedsiębiorstwa ... znajdującej się na serwerze aplikacji obsługującej system mobilnej sprzedaży. Wydajniej znaczy taniej Ruchomy dostęp do zasobów informatycznych firmy poprawia wydajność pracowników ...
-
Plus FaMoC i VoxTrack dla firm
... Oba rozwiązania pozwalają na zredukowanie kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa, gwarantując jednocześnie pełne bezpieczeństwo przechowywanych danych. Plus FaMoC to ... komórkową (np. rozproszone call center) oraz prowadzących telefoniczny proces sprzedaży. Stałe dokumentowanie i monitorowanie treści rozmów umożliwia przeprowadzenie bezpiecznych ...
-
Kształtowanie cen: modele i funkcje ceny
... być np. koszt transportu, ... przedsiębiorstwa Cena spełnia różne funkcje także z perspektywy przedsiębiorstwa: Przychody w przeliczeniu na sztukę, godzinę itp. Przychody przy wysokich ilościach sprzedaży Wizerunek firmy Przychody na sztukę Może się wydawać, że zwiększenie ceny zawsze skutkuje zwiększeniem obrotu (a zatem i opłacalności sprzedaży ...
-
Lewiatan: prognozy na 2007 rok
... sprzedaży na eksport w sprzedaży ogółem (do ponad 20%). Przedsiębiorstwa „wygenerowały” w 2006 r. bardzo dużą wartość dodaną – ok. 700 mld zł. To 70% Produktu Krajowego Brutto. Gospodarka i przedsiębiorstwa ... procentowe (0,5 punktu bazowego), wyższa inflacja, wyższy dług publiczny i koszt jego obsługi. Jak podkreśla PKPP Lewiatan silna złotówka, „ ...
-
Strona www a promocja firmy w sieci
... korzystanie z szablonu płatna jest raz w roku, dzięki czemu koszt wykonania serwisu jest niewielki i nie stanowi problemu nawet dla rozpoczynających działalność przedsiębiorstw. Szablony oferowane w sprzedaży różnią się formą oraz podzielone są na kategorie. Dzięki temu przedsiębiorstwa mają możliwość jak największego dopasowania formy serwisu do ...
-
Jak cena energii elektrycznej niweluje zyski firm
... wiedzą szczególnie przedsiębiorstwa energochłonne, które długoterminowo kontraktują swoją produkcję. Droższy prąd już wkrótce może skutecznie zniwelować ich zyski ze sprzedaży. ... sprawdzić możliwości obniżenia pozostałych składników wpływających na końcowy koszt energii elektrycznej. Obecnie udział zielonych certyfikatów w koszcie energii ...
-
Sprzedaż, marketing, technologie i cyfrowa transformacja - trendy 2023
... zasobów. Największy sukces odniosą przedsiębiorstwa inwestujące w elastyczną strategię cyfrową i przyszłościowy model operacyjny. Przyszłość sprzedaży, obsługi klienta i marketingu Rok 2023 będzie okresem „wielkiego przekwalifikowania” wśród specjalistów ds. sprzedaży. Największe korzyści osiągną te przedsiębiorstwa, które inwestują w swoje zespoły ...
-
Sytuacja finansowa sektora przedsiębiorstw III kw. 2011
... . Dodatni, choć niższy niż w II kw. wynik zanotowano na pozostałej działalności operacyjnej; przedsiębiorstwa wypracowały na tych operacjach 1,3 mld PLN wobec 3,2 PLN w poprzednim kwartale. Rentowność Poza rentownością sprzedaży, która zwiększyła się w ujęciu kw/kw, pozostałe analizowane miary zyskowności sektora przedsiębiorstw pogorszyły się ...
-
Cyfryzacja w biznesie idzie pełną parą. Dane z małych firm zaskakują
... przedsiębiorstwa. Co szczególnie ważne, w coraz szerszym zakresie cyfryzują się nie tylko największe marki, jak też mniejsze podmioty – komentuje Dorota Zaremba, wiceprezeska, dyrektorka sprzedaży ...
-
Transport w Polsce - wyniki działalności w 2010 r.
... było większe o 2,3%. W 2010 r. przychody ze sprzedaży usług we wszystkich jednostkach transportu były większe o 5,5% w porównaniu z 2009 r. i wyniosły 124,9 mld zł. Około 50% tych przychodów wypracowały przedsiębiorstwa o liczbie pracujących powyżej 49 osób, a wzrost sprzedaży usług w tych jednostkach wynosił 8,7%. Koszt własny sprzedanych usług we ...
-
Polski przemysł: branża metalowa apeluje o pomoc
... branżą energochłonną, stąd koszty energii znacząco obciążają przedsiębiorstwa. Ceny energii dla polskiego przemysłu są ... co dla eksporterów oznacza niższe dochody ze sprzedaży zagranicznej. W 2024 roku dynamika produkcji przemysłowej w ... jest duża, podwyżki będą szczególnie odczuwalne. Koszt zatrudnienia jednego pracownika na płacy minimalnej wzrośnie ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-III 2013 r.
... przedsiębiorstwa uzyskały słabsze niż rok wcześniej wyniki finansowe. Pogorszeniu uległy podstawowe wskaźniki ... na eksport wobec 45,2% rok wcześniej. Poziom sprzedaży eksportowej był o 7,6% wyższy niż w analogicznym okresie ub. roku, a jej udział w przychodach netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów ogółu badanych podmiotów zwiększył ...
-
Szanse i zagrożenia dla firm w 2010 r.
... Przedsiębiorstwa obawiają się również wzrostu konkurencji. W 2009 r. konsumpcja wzrosła o 2 proc., w tym konsumpcja indywidualna o 2,3 proc. Początek 2010 r. zapowiadał zahamowanie dynamiki spożycia (niski wzrost sprzedaży ...
-
Polskie firmy 2017: warunki prowadzenia biznesu
... której jedna ze stron nie dotrzymała warunków umowy sprzedaży o wartości dwukrotności dochodu w przeliczeniu na mieszkańca danego ... w wysokości 12,1 proc. dochodu per capita (w ubiegłorocznej edycji raportu, koszt był niemal taki sam). Warto zaznaczyć, że - ... ich wpływu na mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Wynik takich badań ma być obowiązkowym ...
-
Ile kosztują e-commerce zmiany w prawie?
... (DSA), sięgają łącznie 55,4 miliarda złotych, co stanowi około 6% rocznej sprzedaży sektora e-commerce B2C i B2B oraz 18-20% marży firm. Średni koszt wdrożenia wyniósł 159,5 tysiąca złotych na firmę, przy czym największe przedsiębiorstwa ponosiły wydatki sięgające nawet miliona złotych. Tak znaczące obciążenia finansowe dodatkowo ...
-
CRM dla dużych i małych
... wzrostu sprzedaży i zadowolenia klienta). Mniejsze przedsiębiorstwa powinny jednak korzystać z innych rozwiązań CRM niż te duże, nawet jeśli dostawcy twierdzą, że mają rozwiązanie uniwersalne. Przedsiębiorstwo średniej wielkości zapewne chętnie skorzystałoby z systemu CRM przeznaczonego dla dużej korporacji, ale - choćby z uwagi na koszt - byłoby ...
Tematy: -
Badanie kondycji polskich firm 2006
... że w 2005 r. tylko 32% przedsiębiorstw odnotowało wzrost sprzedaży, podczas gdy w 34% MSP przychody spadły, a taka sama ... wysokie pozapłacowe koszty pracy wysokie podatki i wysoki koszt ich pobierania nieefektywane procedury administracyjne ... kraju Najważniejszą barierą, na którą wskazują przedsiębiorstwa małe i średnie, są pozapłacowe koszty pracy ( ...
-
Domena firmowa: dane abonenta powinny być aktualne
... wypełnić formularz rejestracyjny. Wartość domeny dla przedsiębiorstwa jest znacznie wyższa niż cena jej rejestracji oraz koszt przedłużeń. Dlatego firmy powinny podejść do etapu ... jaki przeprowadza on cesję domen, czyli zmianę ich Abonenta (najczęściej przy sprzedaży usługi). Mając świadomość wartości firmowej domeny, cesja musi przebiegać pod pełną ...
-
Systemy klasy ERP docenione
... klasy ERP (ang. Enterprise Resource Planning, Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa) mają za zadanie integrowanie wszystkich tradycyjnych obszarów operacyjnych firmy, m.in. finansów i księgowości, zarządzania kadrami i płacami, operacji logistycznych, zakupów i sprzedaży czy zarządzania jakością. Przedsiębiorcy, którzy już skorzystali z systemów ...
-
Budżet środków pieniężnych
... finansowej. Rozwój pogarsza płynność finansową Także przedsiębiorstwa generujące zysk mogą mieć problemy z płynnością ... dochodowy. W spółkach kapitałowych wynagrodzenie wspólnika stanowi koszt firmy (jeśli jest on zatrudniony w spółce na ... sprzedaży za gotówkę praca nad budżetem środków pieniężnych będzie dużo łatwiejsza. Trudniej będzie przy sprzedaży ...
-
Redukcja kosztów priorytetem większości firm na świecie
... first biennial global cost survey report”. Jednocześnie okazuje się, że analizowane przedsiębiorstwa ciągle jeszcze nie przywiązują należytej wagi do wpływu, jaki na zarządzanie ... rynków pozwalają stwierdzić, że priorytetem na najbliższe dwa lata jest wzrost sprzedaży. O ile jednak mówi o nim aż 65 proc. ankietowanych z Ameryki Łacińskiej, o tyle ...
-
Co może HR biznes partner?
... mocno skoncentrowani są zazwyczaj na finansach. Interesują ich przychody, zyski, wolumen sprzedaży, redukcja kosztów, czy też efektywność rozumiana jako sposób generowania ... pracownikami, kwestie komunikacyjne, employer branding oraz inne aspekty pracy z celami przedsiębiorstwa. Te natomiast prawie zawsze wiążą się z finansami. - HR biznes partner ...
-
Sektor MSP w Polsce i Europie
... tu wyraźne różnice Analiza rentowności operacyjnej (stosunek zysku operacyjnego do sprzedaży) oraz wskaźnika ROE (stosunek zysku netto do kapitału własnego) spółek francuskich i włoskich ujawniła znaczne różnice pomiędzy poszczególnymi branżami. Zwycięzcy: przedsiębiorstwa farmaceutyczne i rolno-spożywcze. Te dwie branże utrzymały rentowność w 2008 ...
-
Profesjonalna obsługa klienta wspomaga budżet firmowy
... roku przez Interactive Intelligence, zdarzyło się opuścić grono klientów przedsiębiorstwa z powodu słabej obsługi. - Konsumenci coraz częściej wymieniają się między sobą informacjami o firmach, które ich zdaniem niezbyt sumiennie podchodzą zarówno do sprzedaży telefonicznej, sieciowej, jak i obsługi posprzedażowej. To naturalna tendencja w czasach ...
-
Rozwój przedsiębiorstw przez wzrost płac?
... że chciałoby podnosić pensje. – Jeśli porównamy przedsiębiorstwa z polskim i z zagranicznym kapitałem, z którymi pracujemy, to ... „na rękę” niecałe 2900 zł, całkowity koszt po stronie przedsiębiorcy wynosi blisko 4900 zł. Oznacza ... wskaźniki najczęściej stosuje się w odniesieniu do działu sprzedaży – 46% i do kierownictwa – 41%. Praktycznie wszyscy, ...
-
Pytania o CRM
... związane z samym produktem jak i sposobem sprzedaży, użytkowania, finansowania czy utylizacji. Z drugiej strony naczelnym czynnikiem działania przedsiębiorstwa jest maksymalizacja zysku, którą można prowadzić na dwa sposoby: zwiększając przychód oraz zmniejszając koszty. Sprawdzono również że koszt zdobycia nowego klienta jest wielokrotnie większy ...
Tematy: -
Jaką strategię innowacji zastosować?
... fazie wzrostu sprzedaży), Sprzedaży licencji na nowe produkty przed końcem okresu ich ochrony, Tworzeniu sojuszów strategicznych z innymi przedsiębiorstwami w celu wspólnych prac nad wykreowaniem nowych produktów. Strategia innowacyjna jest możliwa do stosowania na rynkach zagranicznych tylko przez duże przedsiębiorstwa, głownie o charakterze ...
-
Kampanie reklamowe: czego oczekują klienci?
... przedsiębiorstwa, jeśli już dopuszczają marketerów do wyrażenia jakiejś cennej opinii, to zazwyczaj jest to okrojona wersja obrazu nabywcy, rynku oraz oferty konkurencji. A przecież bez uwzględnienia tych trzech głównych elementów nie da się planować biznesu i tworzyć długoterminowe plany sprzedaży ...