-
Polskie firmy a innowacyjność
... ., a w Niemczech przekracza 70 proc. Badania przeprowadzone przez PKPP Lewiatan oraz Deloitte wskazują jednak, że rodzimi przedsiębiorcy coraz częściej stawiają na innowacyjność swojej firmy, oceniając inwestycje w innowacje jako strategiczne. Jeszcze w 2006 roku prawie 60 proc. małych i średnich przedsiębiorstw uważało, że innowacje są ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
PKPP Lewiatan podaje, iż ponad 80% przebadanych Firm Innowacyjnych twierdzi, że ich inwestycje w innowacje procesowe, produktowe, marketingowe i organizacyjne mają pozytywny wpływ na ich dzisiejszą sytuację. Wyraźnie wskazują, że dzięki tym inwestycjom zrealizowanym w latach 2007-2008, ich pozycja konkurencyjna na rynku poprawiła się (61% firm), ...
-
Rok 2006 rekordowy dla polskich firm
... zakładających działalność gospodarczą, ale nie otwiera możliwości do efektywnego prowadzenia biznesu. Niezbędne, według PKPP Lewiatan, są również efektywne rozwiązania wspierające innowacyjność. Te, które już istnieją, są niewystarczające. Zaplanowana na lata 2007-2013, w ramach wykorzystania środków unijnych, pomoc publiczna na wsparcie projektów ...
-
Lewiatan: sektor małych i średnich przedsiębiorstw 2007
... Dzisiaj mniej firm niż w 2005 r. widzi uzasadnienie dla działań innowacyjnych. Potwierdza to analiza czynników, które wg MSP mogłyby zwiększyć ich innowacyjność – mniejsze jest zainteresowanie dostępem do preferencyjnych kredytów na prowadzenie działań innowacyjnych. Maleje znaczenie innowacyjnego charakteru produktów i usług dla budowania pozycji ...