-
6 na 10 Europejczyków ogranicza wydatki
... tym roku na jego przebieg? Z badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021" wynika, że Europejczycy ograniczyli swoje wydatki, starając się odpowiedzialnie zarządzać swoim ... , Prezes Intrum w Polsce. Oto wyniki badania Intrum "European Consumer Payment Report 2021": 6 na 10 Europejczyków przyznaje, że obecnie kupuje mniej niż przed pandemią ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w styczniu 2022 wyższe o 28,5% r/r
... wzrosły o 0,4% w porównaniu do poprzedniego miesiąca i o 28,5% w porównaniu do stycznia 2021. Ceny skupu i ceny uzyskiwane przez rolników na targowiskach W styczniu 2022 ... mleka w skupie oraz żywca wołowego na targowiskach. W porównaniu ze styczniem 2021 r. ceny skupu wszystkich produktów rolnych były wyższe. Ceny ważniejszych produktów rolnych w ...
-
Branża motoryzacyjny: brak półprzewodników kosztuje 100 mld EUR
... każdego samochodu wyprodukowanego w Europie. Z Allianz Trade obliczeń wynika, że już w 2021 roku utracono ponad 50 mld EUR, czyli równowartość 0,4% PKB regionu. Zakładając, że ... EUR. Największe straty (47,5 mld EUR utraconej wartości dodanej w latach 2021 i 2022) odnotowały Niemcy, ponieważ ich branża motoryzacyjna odpowiada za większą część ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w grudniu 2022 wyższe o 43,9% r/r
... zarówno w stosunku do listopada 2022 r. (o 1,7%), jak i w porównaniu z grudniem 2021 r. (o 22,2%). Cena żywca wołowego w skupie (10,92 zł za kg) wzrosła w skali ... ) – tak w stosunku do listopada 2022 r. (o 3,8%), jak i do analogicznego okresu 2021 r. (o 36,2%). W grudniu 2022 r. cena żywca wieprzowego w skupie wyniosła 7,87 zł za kg i była o 6,0% ...
-
Rewolucja w e-commerce. Oto, jak ostatni rok zmienił zakupy
... pandemii – odsetek kupujących internautów wyniósł 72%, w tym 14% badanych zadeklarowało, że kupuje produkty spożywcze w sieci z powodu pandemii. Teraz – w połowie roku 2021 – aż 84% kupuje w e-commerce, a zakupy spożywcze zdołały utrzymać swoją pozycję. Dodatkowo, z powodu pandemii elektronikę w Internecie zaczęło kupować 20% internautów, produkty ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... kupujących. Obecnie online kupuje już 84% internautów (źródło: „Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2021”). Kategorie, które kiedyś były najrzadziej kupowane w sieci, teraz zyskały na popularności. ... kolejnych opakowań. Jak pokazuje badanie „Co (u)gryzie e-commerce”? (z lutego 2021), 18% e-klientów przyznaje się do zwrotów, a kolejne 38% potwierdza, że ...
-
Black Friday: co 2. Polak dostrzega manipulacje
... przepadają? Jak dużo osób przymierza się do zakupów w dniu 26 listopada 2021 r. Które kategorie produktów cieszą się największym zainteresowaniem klientów? Duży spadek ... Friday jest okazją do kupowania drogich rzeczy z dużym upustem. Black Friday 2021: co kupimy, ile wydamy Chęć udziału w tegorocznym Black Friday zadeklarowało 31% ankietowanych. ...
-
Czy zabraknie nam pieniędzy na ubezpieczenia?
... w tej kwestii na najbliższy czas. Sektor ubezpieczeń kwitnie po pandemii W 2021 r. wraz z popandemicznym otwarciem i ożywieniem polskiej gospodarki, łączna wartość polis Polaków wzrosła o ... obu tych działalności jednocześnie. Polacy skorzystali ze swoich polis W 2021 roku ubezpieczyciele wypłacili więcej pieniędzy z tytułu roszczeń niż rok wcześniej ...
-
Obniżki cen tracą popularność
... pod wpływem promocji zakupy na zapas – o 7 p. p. (z 41% w 2020 do 48% w 2021). Jednocześnie konsumenci rzadziej kupowali produkty, o promocji których dowiadywali się w miejscu zakupu. ... roku zmieniali, pod wpływem promocji, zazwyczaj wybieraną markę (z 26% w 2020 do 22% w 2021). Podobnie jak w ubiegłym roku co piąty konsument przyznawał, że promocja ...
-
Automotive: ceny samochodów rosną, Polska odporna na COVID
... W każdym z 11 państw, w których zostało przeprowadzone badanie „MotoBarometr 2021”, przedstawiciele zakładów motoryzacyjnych najczęściej byli zdania, że automotive w ich kraju ucierpiało ... z Polskiego Funduszu Rozwoju podkreśla, że prognozy PKB Polski na 2021 roku wskazują, że gospodarka bardzo dynamicznie odbiła i odrabia straty po recesji ...
-
Polacy wierzą w promocje
... 15% versus 21% w 2021 roku) Polacy rzadziej też robią zakupy na zapas (38% versus 48% w 2021 roku). W porównaniu z rokiem 2021 zmalał (z 39% w 2021 do 33% w 2022) ... strony niższy również jest odsetek osób, które mają negatywne doświadczenia z promocjami (28% w 2021 w porównaniu z 22% w 2022). Warto podkreślić, że na stosunek Polaków do promocji ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
... dostawców działających zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju. Jest to tym bardziej prawdopodobne, że, jak mówią wyniki badania „Co (u)gryzie e-commerce?” z początku 2021 roku, polscy konsumenci oczekują, że e-commerce jako nowoczesna i dynamicznie rosnąca gałąź gospodarki, będzie wyznaczał innym standardy. W Allegro do tematu zrównoważonego ...
-
Nie ma cię w e-commerce, nie istniejesz. 84% Polaków robi zakupy online
... elementy wyposażenia wnętrz. Zainteresowanie zakupami przez Internet niezmiennie rośnie - obecnie dokonuje ich 84% internautów. Taki wynik w raporcie ,,Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” pokazuje, że tendencja w kierunku zakupów w sieci się utrzymuje oraz preferencje konsumenta, aby kupować szybko, łatwo i wygodnie, się nie zmieniają. Ponadto ...
-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
... w wieku 18-65 lat zamawiających jedzenie danego dnia wzrósł o 5 p.p. z 32% w kwietniu 2021 roku do 38% w czerwcu 2021 roku. Może to mieć związek z powrotami do pracy oraz ... online zrealizowane na ePanel.pl). Termin realizacji: 21-28.04.2021 (badanie 1, Próba N=1020) oraz 10-17.06.2021 (badanie 2, Próba N=1011). Próby były reprezentatywne pod względem ...
-
Polski rynek sztuki z rekordowymi wzrostami
... inne źródła, np. obligacje, nieruchomości czy złoto. Tylko między lutym 2020 r. a lipcem 2021 r. wartość depozytów terminowych w polskich bankach spadła o 125 mld zł, czyli o 42 ... aukcji sztuki w Polsce - 13,2 mln zł. Rzeźba sprzedana w DESA Unicum w październiku 2021 r., uważana jest za jedną z najważniejszych prac tej artystki. Autor: Adam Białas, ...
-
Zero waste i recykling, czyli Polacy bardziej eko
... eksperci Intrum. Polacy są coraz bardziej eko - wynika z raportu Intrum ”European Consumer Payment Report 2021”. 62 proc. Polaków deklaruje, że kupuje mniej. 56 proc. gotuje w duchu zero waste. A aż ... sztukę mądrego, zrównoważonego kupowania – wyjaśnia Katarzyna Wieliczko, ekspert Intrum. Intrum, European Consumer Payment Report 2021, listopad 2021. ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w lutym 2022 wyższe o 24,2% r/r
... . Na obu rynkach spadły ceny żywca wieprzowego. W porównaniu z lutym 2021 r. ceny skupu wszystkich produktów rolnych były wyższe. Ceny ważniejszych produktów rolnych w ... i była niższa w porównaniu z poprzednim miesiącem (o 0,1%), ale wyższa niż w z lutym 2021 r. (o 59,6%). W obrocie targowiskowym cena żyta (104,86 zł za dt) wzrosła o 2,6% ...
-
Second hand w internecie: dlaczego kupujemy rzeczy używane?
... zmiany obostrzeń związanych z pandemią - po kilkukrotnych znaczących skokach sprzedaży gier wideo w 2021 roku, obecnie utrzymuje się on na poziomie 20%. Jeśli zaś chodzi o ... będzie dynamicznie się rozwijał w kolejnych miesiącach. Badanie Online Resale in Poland 2021 zostało zlecone przez Allegro Lokalnie i przeprowadzone przez PMR. Dane opierają ...
-
E-commerce pomoże logistyce w kryzysie, ale cena będzie wysoka
... w tym roku. Na koniec prognozowanego okresu do 20,6 mln z 17,1 mln w 2021 r. wzrośnie ponadto liczba e-konsumentów, których obsłuży 282 tys. sprzedawców internetowych. ... urośnie w tym roku o 9% (rdr) i przekroczy wartość ponad 503,5 mld euro. W 2021 r. w 6 z 7 głównych regionów świata obserwowano dwucyfrowe wzrosty, a cały rynek powiększył się o ...
-
Świąteczny koszyk zakupowy droższy o 18% niż rok temu
... 9 analizowanych sieciach odnotowano dwucyfrowy wzrost cen koszyka świątecznego wobec 2021 roku. Największy wzrost odnotowano w sieci Makro Cash & Carry, w ... kategorii produktowych rok do roku pokazuje, że w listopadzie 2022 r. względem 2021 r. podrożały wszystkie z 10 analizowanych kategorii produktów: chemia domowa i kosmetyki, produkty tłuszczowe, ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
... że 42 proc. Polaków ograniczy w tym roku bożonarodzeniowe wydatki. Dla porównania, w 2021 takie plany miało tylko 26 proc. ankietowanych. Ograniczenie wydatków w szczególności planują ... liczba osób kupujących wyłącznie/głównie online (44 proc. w 2022 roku vs 41 proc. w 2021). Wybór formy zakupu powiązany jest z wiekiem. Im starsza grupa wiekowa, tym ...
-
Rynek handlowy 2022: Polacy wrócili na zakupy
... na rynku handlowym był niejako miksem tego, co działo się w 2020 i 2021 roku. Z jednej strony, początek przypominał szczyt pandemii, bo liczba zachorowań była duża ... o bardzo prężnym rozwoju sieci Rituals, który pierwszy swój sklep otworzył jeszcze w sierpniu 2021. Inne przykłady to kolejne sklepy Primark w Silesii City Centre w Katowicach czy ...
-
Sezon grillowy 2024 rozpoczęty. Co się zmieniło?
... inny pomysł na spędzenie majówki. Trzeba jednak zauważyć, że po raz pierwszy od 2021 roku, widoczny był niewielki spadek zainteresowania imprezami grillowymi, głównie z powodu braku ... niewielka zmiana w stosunku do maja 2023, ale bardzo duża wobec pierwszej fali badania w 2021 r., kiedy to średnie wydatki wynosiły 186 zł. Po tego rodzaju zakupy ...
-
Udział e-commerce w handlu rośnie do 8 proc. Rekord dzięki pandemii?
... udziału, czego najlepszym przykładem jest sprzedaż produktów spożywczych. Perspektywy na 2021 r. – Nie wiemy jeszcze jak dokładnie pandemia wpłynęła na ... udział e-commerce w handlu detalicznym może się ustabilizować na poziomie ok. 8% vs 5,4% w 2021. Trwałe przesunięcie części wydatków konsumenckich do Internetu znacząco przyspieszy rozwój ...
-
Polacy wydadzą na prezenty na Walentynki 170 zł
... świętem. 80 proc naszych rodaków obchodzi Walentynki, a 82% zamierza obdarować swoich ukochanych jakimś upominkiem. Co Polki i Polacy zamierzają sobie kupić w 2021 roku? Mężczyźni wskazywali kolację w restauracji – 28% ankietowanych liczy, że w Walentynki restrykcje zostaną rozluźnione. Drugim najczęściej wybieranym prezentem okazały się kwiaty ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
... za zakupy online? Jakie serwisy płatności wybierają Polacy? Z raportu "E-commerce w Polsce. 2021" wynika, że Polacy wydają w sieci najwięcej na zakup obuwia (201 ... Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce. 2021”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Przedmiotem badania ...
-
Pandemia nie wpływa na strategie i plany Private Equity?
... rosła – w listopadzie 2019 r. żaden z respondentów nie wspominał o możliwości poprawy nastrojów, a w czerwcu 2021 r. nikt nie spodziewał się pogorszenia warunków – po raz pierwszy od 2007 ... Europie Środkowo-Wschodniej. Ta edycja skupia się na oczekiwaniach obejmujących okres od grudnia 2021 do czerwca 2022 roku. PE Confidence Index obliczany jest na ...
-
Jak dostosować e-commerce do wymogów B2B?
... tys. merchantów, a obroty e-commerców, które skorzystały z oferty partnerów, wzrosły w styczniu tego roku, w porównaniu do poprzedniego, o 74 proc. (dane Tpay, styczeń 2021 vs. styczeń 2022). Właścicielom e-biznesów taka współpraca między firmami umożliwia otrzymanie kompleksowych i atrakcyjniejszych cenowo ofert – w naszym przypadku, na tak ważny ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w marcu 2022 wzrosły aż o 35,9% r/r
... - ziemniaki. Ceny skupu były również dużo wyższe w porównaniu z marcem 2021 r. Najbardziej wzrosły ceny zbóż, żywca wołowego i drobiu. Ceny ważniejszych produktów rolnych w ... wzrosła zarówno w stosunku do miesiąca poprzedniego, jak i w porównaniu z marcem 2021 r. – odpowiednio o 9,4% i o 55,3%. Na targowiskach za żywiec wołowy płacono 8,03 zł za kg ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w kwietniu 2022 wzrosły aż o 45,1% r/r
... kg) wzrosła zarówno w stosunku do miesiąca poprzedniego, jak i w porównaniu z kwietniem 2021 r. – odpowiednio o 5,1% i o 56,1%. Na targowiskach za żywiec wołowy płacono 9,91 zł za kg, ... ) wzrosła zarówno w stosunku do marca 2022 r. (o 12,5%), jak i w porównaniu z kwietniem 2021 r. (o 54,4%). Za 1 hl mleka płacono w skupie 213,47 zł, tj. o 8,6% więcej ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w maju 2022 wzrosły o 46,3% r/r
... za kg) wzrosła zarówno w stosunku do miesiąca poprzedniego, jak i w porównaniu z majem 2021 r. – odpowiednio o 4,4% i o 61,5%. Na targowiskach za żywiec wołowy płacono 10,97 zł za kg ... ) wzrosła zarówno w stosunku do kwietnia 2022 r. (o 3,7%), jak i w porównaniu z majem 2021 r. (o 54,9%). Za 1 hl mleka płacono w skupie 221,11 zł, tj. o 3,6% więcej niż ...
-
Zachowania konsumentów: sklepy stacjonarne czy jednak e-commerce?
... deklarowało, że będzie zamawiać online zamiast kupować produkty w sklepach stacjonarnych. W marcu 2021 r. było to 24% - różnica to 9 punktów procentowych. Warte podkreślenia ... wskazywało na to 22% ankietowanych (wzrost o 3 pkt. proc. w porównaniu do marca 2021 r.). Bezpośrednio na maila Znoszenie związanych z pandemią restrykcji zadziałało w ...
-
GUS: w sierpniu 2022 ceny produktów rolnych wyższe o 56,3% rdr
... 1 kg żywca wieprzowego płacono w skupie 7,61 zł, tj. więcej niż w lipcu br. (o 5,6%), jak i w sierpniu 2021 r. (o 47,4%). Cena tego żywca zanotowana na targowiskach wyniosła 6,73 zł za 1 kg i ... wzrosła w stosunku do lipca 2022 r. (o 0,3%), a także w porównaniu z sierpniem 2021 r. (o 48,8%). Za 1 hl mleka płacono w skupie 238,97 zł, tj. o 2,3% więcej ...
-
Dekarbonizacja transportu drogowego - cele unijne trudne do realizacji
... 6,2% benzyną. Niski udział w rynku przypadł także hybrydom oraz hybrydom plug-in (odpowiednio 0,01 i 0,06%). Nieco lepiej wyglądał wskaźnik rejestracji elektrycznych vanów w 2021 r., ale wciąż stanowiły one zaledwie 3% nowych pojazdów. Dla porównania rejestracje diesli sięgnęły 90,2%. Choć planowane regulacje mają sprzyjać elektryfikacji, to ...
-
Rozwój e-commerce napędza logistykę ostatniej mili
... . W efekcie całkowita sprzedaż detaliczna za pośrednictwem kanałów e-commerce w Polsce w 2021 r. przekroczyła 100 mld zł i rosła średnio o 28,1% rocznie (CAGR). Intensywny ... , która stanowi 15 proc. zamówień. Z kolei najszybciej rozwijającym się segmentem w 2021 r. był e-grocery ze wzrostem na poziomie ok. 30 proc. – jednak w tym przypadku ...