-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2014
... wynieść nawet 330 tys. mkw., czy najwięcej od 2000 r. Duża liczba nowych projektów w stolicy, przy nadal spadającym udziale umów przednajmu, bardzo zaostrzy ... trzech lat). W sektorze spożywczym, poza lokalami handlowymi typu convenience, ekspansja super i hipermarketów w Polsce została wstrzymana. Dużą ostrożność w podejmowaniu decyzji o nowych ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
... sieci spożywczych. Obecnie w Polsce działa ponad 250 hipermarketów oraz kilka tysięcy supermarketów i dyskontów spożywczych. Wśród hipermarketów działalność w Polsce prowadzą Auchan, Carrefour, ... W pierwszym półroczu 2011 r. w segmencie popularnym rynku mieszkaniowego wzrosła liczba mieszkań na sprzedaż, a popyt nieznacznie spadł. Głównym ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
... najlepszy w Polsce wizerunek. W dyskontach najwięcej Za największą część sprzedaży marek handlowych w Polsce ... hipermarketów Tesco i Carrefour. Oferta marki własnej należąca do średniej półki cenowej w Tesco (linia Tesco) urosła z około 2 000 artykułów w 2006 roku do 7 000 na początku 2008 roku. Dwu i półkrotnie wzrosła w tym czasie liczba ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2015
... liczba transakcji najmu zawieranych na rynkach regionalnych Nieruchomości handlowe: W I półroczu br. ponad 67% wygenerowały duże miasta (powyżej 200 tys. mieszkańców) Szczególnie dynamiczny rozwój dotyczy sklepów formatu convenience oraz inwestycji w jakość istniejącej już bazy hipermarketów ... r. rynek magazynowy w Polsce kontynuował dynamiczny rozwój ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2011
... mniej (o 2,3%). W 2011 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 345 tys. i była niższa niż przed rokiem o 0,3%. Wśród wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, podobnie jak w latach ubiegłych, najwięcej sklepów przybyło w kategorii supermarketów, ale głównie o małej powierzchni (od 400-999 m²). Liczba hipermarketów w 2011 r. utrzymała się na ...
-
Powierzchnie handlowe w Polsce I-VI 2009
... Polsce, a także Galerii Jurajskiej w Częstochowie i Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Raport podaje, że z projektów planowanych na 2010 rok w budowie jest obecnie około 420 000 mkw. Ta liczba ... . W raporcie czytamy, iż na znaczeniu mogą również zyskać sieci hipermarketów i dyskontów oferujących marki własne oraz coraz bardziej popularne sieci ...
-
Rynek wewnętrzny w Polsce 2010
... 4,7%. W 2010 r. szacowana liczba sklepów w Polsce wyniosła 346 tys. i była niższa niż przed rokiem o 6,9 %. Wśród wielkopowierzchniowych obiektów handlowych, podobnie jak w latach ubiegłych, najwięcej sklepów przybyło w kategorii supermarketów. Ich liczba zwiększyła się o 420 obiektów (wzrost o 10,4%). Liczba hipermarketów w 2010 r. zwiększyła się ...
-
Rynek spożywczy w Polsce 2012-2014
... ceny, jak wynika z najnowszego raportu PMR pt. "Handel detaliczny artykułami spożywczymi w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Po umiarkowanym wzroście rynku ... Liczba sklepów dużego formatu na przestrzeni ostatnich lat wyraźnie wzrosła i na koniec tego roku na milion mieszkańców będzie przypadało niemal 11 hipermarketów ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... jeszcze sporo wyzwań. Podstawowym problemem towarzyszącym początkom usług merchandisingowych w Polsce była niska świadomość na temat znaczenia samego pojęcia merchandisingu. ... Rynkową czytamy, że w latach 2000 – 2004 liczba supermarketów zwiększyła się niemal o 50 proc., a liczba hipermarketów wzrosła jeszcze bardziej, bo aż trzykrotnie. ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2011 r.
... wszystkich przypadków niewypłacalności w Polsce, podczas gdy dwa lata temu udział ten wynosił około 10 proc. Zmniejszyła się natomiast liczba upadłości w sektorze ... okazji. Klienci odchodzą i będą odchodzić z supermarketów i sklepów osiedlowych do dyskontów i hipermarketów, oferujących niższe ceny. To w efekcie powoduje, że na wojnie cenowej pomiędzy ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2013 r.
... udane. Świadczy o tym duża liczba umów podpisanych w III kw. br. oraz ... Polsce silnie rozwija się sektor parków handlowych, w którym prężnie działa kilkanaście firm deweloperskich. Trwa również dynamiczna ekspansja sieci dyskontowych, które podnoszą standard sklepów i wkraczają do galerii handlowych oraz centrów miast. Z kolei sieci hipermarketów ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w 2014 r.
... z firmy Cushman & Wakefield. Nieruchomości biurowe w Polsce 2014 rok to zdecydowanie rok najemców. Presja podażowa i rosnąca liczba pustostanów w Warszawie dyktowały bardzo atrakcyjne ... (np. Żabka, Freshmarket, Carrefour Express, Odido). Rynek dużych hipermarketów pozostaje w fazie stagnacji. „Największym zainteresowaniem w 2014 roku cieszyły się ...
-
Supermarkety w Polsce zwiększą obroty o 8 proc.
... Euromonitor International supermarkety rosną najszybciej na rynku detalicznym w Polsce. Otwierają je zarówno zagraniczne sieci handlowe, takie jak ... polskim firmom. Supermarkety otwierają Tesco i Carrefour, znane głównie z hipermarketów. Obie sieci mają po ponad 13 proc. udziałów w polskim rynku ... raportu firmy Nielsen wynika, że w ub.r. ich liczba ...
-
Małe sklepy ustępują hipermarketom
... wynika, że wzrasta liczba nowoczesnych sklepów wielkopowierzchniowych, spada natomiast liczba małych sklepów tradycyjnych. W Polsce przybywa hipermarketów (według klasyfikacji AC Nielsen sklepów o powierzchni ponad 2500 mkw.), supermarketów (poniżej 2500 mkw.) i dużych sklepów spożywczych. Liczba hipermarketów i supermarketów w 2008 r. zwiększyła ...
-
Tydzień 47/2004 (15-21.11.2004)
... hipermarketów HIT. Obecnie Carrefour kupuje 13 największych hipermarketów Hypernova i stanie się drugą co do wielkości siecią hipermarketów w Polsce ( ma już w Polsce 16 hipermarketów, ... wskaźnik rentowności netto osiagnął 5,1% w stosunku do 2% przed rokiem. Rośnie liczba firm angażujących swój potencjał w działalność eksportową. GUS przebadał 15 tys ...
-
Hipermarkety w oczach klientów
... zakupem produktów tych firm. „Liczba doniesień prasowych na temat ... Polsce. Z drugiej strony, każde podejrzenie niskiej jakości może wyrządzić znacznie więcej szkód” Raport wskazuje, że kryzysy dotyczące relacji marketów ze swoimi pracownikami rzutują negatywnie na reputację całej branży handlowej. Na pytanie o uczciwość super- i hipermarketów ...
-
Internauci lubią hipermarkety
... raportu Gemius SA, skuteczne działania reklamowe. Co roku w Polsce powstaje wiele nowych hipermarketów. Rozwój zagranicznych sieci handlowych budzi sprzeciw lokalnych kupców, ... się natomiast sprzęt komputerowy oraz artykuły dla dzieci. Rosnąca liczba hipermarketów sprzyja coraz aktywniejszej działalności promocyjnej i reklamowej. Gazetki reklamowe, ...
-
Małe sklepy spożywcze zagrożone przez dyskonty
... liczba wynosiła 3567 w 2007 r., 3916 w 2008 r. i 4201 na koniec 2009 r. Hipermarketów mamy obecnie 282. Ich liczba wzrosła z 267 pod koniec 2008 r. W 2007 r. mieliśmy 245 hipermarketów ...
-
Analiza rynku kosmetycznego 2011
... zawartego w najnowszym raporcie PMR pt. "Rynek dystrybucji artykułów kosmetycznych w Polsce 2011. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2011-2013". Jak czytamy ... , oczekują szerokiej oferty oraz pomocy ze strony obsługi, a więc oferta hipermarketów nie jest już dla nich wystarczająca. W rezultacie wyspecjalizowane w zakresie kosmetyków ...
-
Podatek obrotowy w social media
... zwanego też "podatkiem od hipermarketów" – wynika z analizy IMM prowadzonej od lutego do kwietnia. W ... Polsce było 77,5 tys. spożywczych sklepów małoformatowych. Euromonitor w prognozie sprzed kilku lat, która nie uwzględnia projektu podatku sklepowego Prawa i Sprawiedliwości, stwierdza, że w 2025 roku liczba spożywczych sklepów osiedlowych w Polsce ...
-
Konkurencja obniży ceny benzyny
... dysponować siecią ponad 100 tanich stacji "Bliska". W ciągu zaledwie trzech lat, liczba obiektów działających pod tą marką ma sięgnąć tysiąca. Podobną strategię przyjął norweski Statoil ... wydać w tym roku 100 mln zł na rozwój swoich stacji w Polsce. Dużym atutem należących do hipermarketów stacji benzynowych jest to, że są w stanie sprzedawać paliwo ...
-
Nowe supermarkety Tesco
... Polsce powiększy się o 7 nowych lokalizacji i osiągnie łącznie 420 sklepów. Tesco buduje coraz więcej ... Lesznie. Od tego czasu Tesco koncentruje się na oddawaniu do dyspozycji klientów mniejszych sklepów – 6 hipermarketów kompaktowych i 17 supermarketów. Sklepy Tesco powstają w coraz mniejszych miejscowościach, poniżej 10 tysięcy mieszkańców, ...
-
Sklepy na lekkim minusie w 2023 roku. Hipermarkety z największym spadkiem ruchu
... 1,7%. Liczba wizyt zmniejszyła się najbardziej w hipermarketach - o 8,1% rdr. Niewielki wzrost - o 1,2% rdr - odnotowały dyskonty - wynika z ... 2022 roku nastąpił minimalny spadek ruchu (-1,7% rdr.) w sklepach spożywczo-przemysłowych w Polsce. Dotyczyło to dyskontów, supermarketów, hipermarketów i sieci convenience. Przy tym na całym rynku ubyło mniej ...
-
Rynek konsumencki 2004
... że w Polsce wciąż mamy do ... hipermarketów i wynikającej z tego konkurencji właśnie w naszym kraju. Walka o konsumenta trwa. W 1997 r. mieliśmy na rynku detalicznym 42 hipermarkety. W 2004 r. było ich już 240. Podobnie jest ze supermarketami i sklepami dyskontowymi. Ich liczba skoczyła w omawianym przedziale czasowym z 1100 do 2300. Spada za to liczba ...
-
Handel detaliczny w 2004r.
... sklepów tego typu, podczas gdy w roku 2003 liczba nowych otwarć supermarketów była praktycznie niezauważalna (2 nowe sklepy). Liczba nowo otwartych hipermarketów utrzymuje się od kilku lat na ... w sprzedaży produktów FMCG, ale także pozycja największych sieci detalicznych. W Polsce Top 10 detalistów ma około 25% udział w sprzedaży produktów FMCG. ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 01/2016
... liczba ... hipermarketów) są szacowane są na 7,5 mld złotych. Rząd prognozuje na 2016 r. wpływy budżetowe z dywidend spółek SP na poziomie ok. 4,5 mld zł. Według Eurostat-u sprzedaż detaliczna w Polsce w listopadzie wzrosła o 5,9 proc. r/r (po wzroście o 5,6 proc. r/r w październiku). Stopa bezrobocia (według metodologii Eurostatu) w XI w Polsce ...
-
Rośnie rumuński rynek detaliczny
... w 1996 roku). Wczesne wejście na rynek i wciąż jeszcze mała liczba hipermarketów powodują, że Rumunii traktują hurtownie cash and carry jako placówki detalicznie. W tym miejscu trzeba zauważyć, wciąż jeszcze podobnie zachowuje się wielu klientów w Polsce. Po formacie cash and carry zadebiutowały w Rumunii sieci supermarketów ...
-
Rośnie popyt na magazyny chłodnicze
... hipermarketów ... liczba chłodni, ich optymalna lokalizacja i pojemność będzie miała kluczowe znaczenie dla obsługi magazynowej i dystrybucyjnej producentów produktów mrożonych oraz ogólnopolskich sieci handlowych, aż do poziomu operacyjnego stacji benzynowych - mówi prezes Gościniak. - Do końca 2010 roku chcemy mieć pięć takich obiektów w Polsce ...
-
Parki handlowe nadal na topie w II kw. 2024
... BNP Paribas Real Estate Poland, rynek nowoczesnego handlu w Polsce ciągle podlega zmianom ze względu na jego dojrzałość i nasycenie ... liczba sklepów wyniosła prawie 340 tys., natomiast na koniec 2022 r. niespełna 326 tys. Oznacza to, że na przestrzeni 4 lat liczba sklepów zmniejszyła się o 14 tys. placówek. Po erze supermarketów i hipermarketów ...
-
Rynek kosmetyczny kwitnie
... raporcie firmy PMR pt. „Rynek dystrybucji artykułów drogeryjno-kosmetycznych w Polsce. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata ... roku. W ciągu ostatnich lat obserwowany jest spadek udziału hipermarketów i wzrost znaczenia supermarketów. Za wzrost ... względem ich liczebnego rozwoju. Liczba sklepów w największych sieciach zwiększy się o ok. 270 punktów w ...
-
Rynek handlowy 2022 i prognozy na rok 2023
... jej majątek, podejmie syndyk masy upadłościowej. O zakończeniu działalności w Polsce podjęła również rosyjska sieć dyskontów Mere. 2. ... powstała na bazie zamkniętych w poprzednich latach hipermarketów sieci Tesco. W dużych miastach z kolei ... na rynku q-commerce odnotowano wyjście JOKR. Liczba automatów paczkowych rośnie, a najwięcej lokalizacji mają ...
-
Gazetki promocyjne bez promocji
... liczba oferowanych promocji skurczyła się względem analogicznego okresu rok wcześniej o ponad 12%. Najbliższa przyszłość niesie szanse na polepszenie oferty promocyjnej. Wiele zależy tu jednak od dynamiki spadku inflacji w Polsce ... . Sprawdzono publikacje wszystkich dyskontów, hipermarketów, supermarketów, sieci convenience, cash&carry, drogerii i ...
-
Carrefour zainwestuje w sklepy osiedlowe
... Polsce przewiduje intensywny rozwój franczyzowej sieci sklepów osiedlowych 5 minut. Nasycenie polskiego handlu detalicznego wielkimi hipermarketami jest już wysokie, możliwości rozwoju w tym segmencie są ograniczone. Carrefour jest jednym z głównych graczy wśród operatorów hipermarketów ...
Tematy: Carrefour, sklepy osiedlowe, sklepy spożywcze, sieci franczyzowe, 5 minut, Bomi, Emperia, Eurocash -
Czy reklama telewizyjna ustąpi miejsca programmatic TV?
... ogląda kanały telewizyjne w internecie. Rosnąca liczba gospodarstw bez TV to jednak nie jedyny problem telewizyjnych reklamodawców. W przerwie reklamowej W Polsce coraz bardziej zauważalne jest ... grupie abonentów. Dysponujemy także danymi dotyczącymi zakupów w sieci hipermarketów pochodzącymi z kart lojalnościowych. Nakładamy na siebie obie bazy. Na ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
... do góry Wydatki na promocję pierwszej dziesiątki reklamodawców wśród supermarketów, hipermarketów, dyskontów i sklepów convinence zamknęły się w kwocie 277 mln zł. ... spotów z popularną piosenką „Dwudziestolatki” w roli głównej świętowała 20-lecie istnienia sieci w Polsce oraz „niskie ceny”. Sieć Jeronimo Martins, emitując trzy spoty przygotowane na ...