-
Reklama w internecie: atrybucja nową bronią marketingu?
Od chwili powstania cyfrowej reklamy, marketerzy stoją przed wyzwaniem – jak znaleźć skuteczną strategię marketingową pozwalającą zmaksymalizować efekty przy określonych kosztach? Z pomocą przychodzą im dopasowane modele atrybucji. Pozwalają one efektywnie wydatkować budżety reklamowe w celu realizacji planowanych wyników sprzedaży. Model ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
Skuteczna strategia marketingowa musi opowiadać historię marki. Pozwala to marce jednoznacznie określić się na rynku poprzez spozycjonowanie adekwatne do potrzeb konsumentów i przy tym na tyle wartościowe, by wyróżniać ją na tle konkurencji. Zdecydowana większość średnich przedsiębiorstw, które mimo kryzysu nadal całkiem nieźle rozwijają się ...
-
Jak wzmocnić siłę reklamy mobilnej?
Liczba użytkowników smartfonów cały czas wzrasta, co sprawia, że reklama mobilna jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta. Ważne jest zatem, aby była odpowiednio zoptymalizowana do rozdzielczości urządzeń mobilnych. Co zrobić, by reklamy wyświetlane na tabletach i smartfonach wywoływały u odbiorców zaangażowanie i ...
-
Luksusowe marki: czy klasyka i prestiż potrzebują nowych technologii?
... i mistrzostwa rzemiosła. Dzięki wizycie w sklepie, klienci mogą poczuć się wyjątkowo, a zakupy stają się niezwykłym przeżyciem, które chcą powtarzać – mówi Katarzyna Wal, Senior Manager w Bain & Company. – Marki coraz więcej inwestują w rozwijanie multisensorycznych rozwiązań typu omnichannel. W swoich butikach, Zegna zaczął w tym roku korzystać ...
-
Telefon Samsung Galaxy Y Duos na 2 karty SIM
Samsung Galaxy Y Duos to wprowadzany właśnie na polski rynek smartfon pozwalający na wykonywanie połączeń z dwóch kart SIM bez konieczności przełączania się pomiędzy nimi. Telefon ma dotykowy wyświetlacz QVGA o przekątnej 3.14". Nowy smartfon Samsung wyposażył w system operacyjny Android 2.3. Nowy smartfon to oferta dla osób, które w codziennej ...
-
Content marketing - dlaczego warto inwestować w treści?
Jeszcze kilka lat temu sprzedawcy wspierani przez dział marketingu dyktowali warunki rynkowe. Kampanie reklamowe w tradycyjnych mediach, takich jak telewizja czy prasa oraz duża baza teleadresowa były czynnikami, które otwierały portfele klientów. Konsumenci, chcąc czy nie, musieli odnajdywać się w tych realiach. Dziś dotarcie z ofertą firmy do ...
-
Gospodarka światowa: banki wciąż w dołku
Eksperci Franklin Templeton uważają, że np. gwałtowne pogorszenie kondycji finansowej szeregu krajów potwierdza, że obecna sytuacja to poważny test dla wspólnej waluty; w związku z powyższym, pojawiły się głosy mówiące o konieczności większej integracji politycznej i budżetowej w Europie, jako konsekwencji działań w kierunku unii walutowej i ...
-
Cloud computing: historia "energii obliczeniowej" dopiero na starcie
Elektryczność, po raz pierwszy zastosowana w fabrykach na początku dwudziestego stulecia, mniej więcej 100 lat po wprowadzeniu silnika parowego, szybko zaburzyła i zmarginalizowała utrwalone wcześniej procesy komercyjne, praktyki, strategie i zainwestowany kapitał. Energia, którą wytwarzano wcześniej na miejscu, została zastąpiona maszynami ...
-
Dobra luksusowe: nadszedł czas na elastyczność
... ciągu ostatnich dwóch lat rynek opuściło 50 milionów konsumentów - mówi Katarzyna Wal, młodsza partnerka Bain & Company. - To sygnał dla marek, że nadszedł czas, ... sposób połączyć to, co sprawdzało się w przeszłości z nowymi trendami – twierdzi Katarzyna Wal, młodsza partnerka Bain & Company. – Niezbędny jest powrót do fundamentalnych wyróżników ...
-
Jak nie przegrać wojny cenowej
... oraz właścicielką firmy Schenk Institute. Pracuje z kadrą zarządzającą polskich i zagranicznych przedsiębiorstw. e-mail: mirka.bialobrzeska@schenk-institute.com.pl PRZYPISY: 1 Akshay R. Rao, Mar E. Bergen i Scott Davis "Jak prowadzić wojnę cenową", "Harvard Business Review" Polska, maj 2003 2 "Poradnik szefa działu sprzedaży", www.sprzedaz.info ...
-
Internetowe zakupy świąteczne 2006 na świecie
W październiku specjaliści z eMarketera przewidywali, iż sprzedaż sklepów internetowych w Stanach Zjednoczonych w ciągu sezonu świątecznego (listopad i grudzień) osiągnie 24,3 miliardy dolarów. Szacunki te dotyczą zarówno sprzedaży prezentów, jak i dóbr nie związanych ze świętami. Sezon zakupów świątecznych jest obecnie w pełni i według nowych ...
-
Samsung GALAXY S4 Active
Samsung GALAXY S4 Active, został zaprojektowany z myślą o zwiększeniu komfortu aktywnych użytkowników, którzy chcą pozostać w stałej łączności ze światem nawet podczas odkrywania najbardziej odległych miejsc – od niedostępnych górskich szczytów aż po rwące rzeki. Smartfon pozwala cieszyć się pełnią życia, zapewniając swobodę użytkowania bez ryzyka ...
-
Popularność smartfonów w firmach rośnie
Świat biznesu w błyskawicznym tempie opanowują smartfony. Pozwalają one na znacznie wszechstronniejsze zastosowanie niż dotychczasowe źródła komunikacji. Jednak wieszczenie śmierci tradycyjnym telefon jest stanowczo przedwczesne. Smartfony są coraz chętniej wykorzystywane przez biznes jako codzienne narzędzie pracy. Urządzenia te mogą służyć ...
-
Chorwacja, Polska i Malta: hity na wakacje 2016
... ), a na trzeciej Malta (Malta, Rabat). Poza podium znalazły się: Grecja (Korfu, Kreta), Hiszpania (Barcelona, Majorka, Teneryfa, Gran Canaria, Lloret de Mar) i Bułgaria (Słoneczny Brzeg, Złote Piaski). TOP 10 zamykają Włochy (Rzym, Sardynia, Tuscania i Rimini), Portugalia (Lizbona, Algarve), Anglia (Londyn) i Cypr (Pafos ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 28/2016
79 reprezentantów Polski weźmie udział w Rubik's Cube European Championship 2016 organizowanych 15-17 lipca w czeskiej Pradze. Do Czech pojadą m.in. Michał Rzewuski, który wspólnie z kolegami zasłynął ułożeniem wizerunku Michała Pazdana z prawie tysiąca kostek Rubika, Michał Pleskowicz, aktualny mistrz Europy w "speedcubingu" jedną ręką czy Marcin ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 14/2018
SEAT notuje w Polsce rekordowe wyniki sprzedaży. W 2017 roku klienci hiszpańskiej marki zarejestrowali 10,5 tys. aut. To najlepszy wynik od kilkunastu lat. W pierwszych miesiącach tego roku dynamika sprzedaży jest na poziomie 45 proc., co jest dobrym prognostykiem na kolejne kwartały. Tym bardziej że SEAT zapowiada szereg nowości. Na 2020 rok ...
-
Najcenniejsze marki świata 2013 - handel detaliczny
Amazon wyprzedził sieć Walmart i stał się najcenniejszą marką świata w kategorii handlu detalicznego w ósmym już dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 opracowywanym przez Millward Brown Optimor. Ten detalista osiągnął wzrost wartości swojej marki o 34% (45,7 mld USD) i podskoczył o cztery miejsca, zajmując 14. pozycję w ...
-
Outreach Marketing, czyli tajna broń marketera i SEO-wca
Marka, która chce dotrzeć z wartościowym contentem do odbiorców, musi mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest budowanie widoczności w sieci. Aby ten cel osiągnąć, marketerzy i SEO-wcy korzystają z różnych strategii i działań, które pozwalają zwiększyć widoczność marki online, co nie jest prostym zadaniem, nawet przy szerokim wachlarzu ...
-
Dialog z telewizorem
Z końcem 2003 roku do grona konkurentów Telekomunikacji Polskiej reklamujących swoje usługi w telewizji ogólnopolskiej dołączyła Telefonia Dialog, która dotąd skupiała działania marketingowe na terenie swoich regionów koncesyjnych. Netia i Tele2 - dwaj dotychczasowi rywale TP - reklamowali się w telewizji już blisko rok wcześniej (Netia od końca ...
-
Strategia komunikacyjna: istotne wzbudzanie emocji
Dobra strategia łączy twarde techniki pozyskiwania informacji i mierzenia marki oraz niemierzalną i nieprzewidywalną sferę ducha konsumenta. Strategia w najogólniejszym ujęciu mówi, w jaki sposób przy ograniczonych środkach osiągnąć założone cele. Strategie wojskowa pozwala osiągać cele wojskowe, strategia biznesowa - realizować przedsięwzięcia ...
-
Telefonia komórkowa 2006/2007
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował analizę dotyczącą preferencji konsumentów korzystających z usług dostępnych na rynku telefonii ruchomej w Polsce. Wynika z niej, że w zakresie znajomości operatorów najwięcej zyskała w latach 2006-2007 PTC Sp. z o.o. - wzrost rozpoznawalności marki Era o ponad 12%. Dzięki tak dynamicznemu wzrostowi ...
-
Cebra 2010: znane osobistości + marki
Wybór znanej osoby, która byłaby odpowiednia dla danej marki, jest zadaniem niełatwym. W tego typu "pary" inwestuje się niejednokrotnie miliony złotych, dlatego trafny wybór ma ogromne znaczenie zarówno dla marek, jak i dla reprezentujących je sławnych osób. 16 czerwca 2010 r. MillwardBrown SMG/KRC ogłosił wyniki badania marek i znanych osób Cebra ...
-
Cebra 2011: znane osobistości + marki
Instytut Badania Rynku i Opinii Publicznej SMG/KRC przedstawił wyniki badania CEBRA - narzędzia, które pozwala specjalistom w zakresie marketingu oraz agencjom mediowym na wyłonienie par typu "znana osoba + marka" o największym potencjale. Druga odsłona projektu CEBRA pozwala przyjrzeć się nietypowym celebrytom reprezentującym świat kultury ...
-
Kaspersky Mobile Security Lite
Smartfon może zostać skradziony tak samo jak portfel, karta płatnicza czy klucze do domu. Oznacza to, że dane, które są w nim przechowywane, mogą łatwo wpaść w niepowołane ręce. Kaspersky Lab przedstawia nowy produkt, który pozwala zabezpieczyć informacje poufne przechowywane w smartfonach i to całkowicie za darmo. Kaspersky Mobile Security Lite, ...
-
Smartfony Sony Xperia: miro i tipo
Sony Mobile Communications przedstawił dwa nowe smartfony Xperia, Xperia miro i Xperia tipo. Xperia miro to smukły i stylowy smartfon, dostępny w radosnej gamie kolorystycznej. Posiada głęboką integrację z portalem Facebook - pozwalającą na wszechstronne zarządzanie kontaktami i galeriami zdjęć. Smartfon wyposażony jest także w odtwarzacz muzyczny ...
-
Waldemar Pawlak już zdymisjonowany
Premier Donald Tusk przyjął dymisję Waldemara Pawlaka z funkcji wicepremiera i ministra gospodarki. Rezygnacja Pawlaka z rządowych stanowisk to efekt jego przegranej w wyborach na prezesa PSL. Waldemar Pawlak funkcje wiceprezesa Rady Ministrów i ministra gospodarki piastował w pierwszym i drugim rządzie Donalda Tuska, nieprzerwanie od 16 listopada ...
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2013
Koreański Samsung, walczący o palmę pierwszeństwa na rynku smartfonów z firmą Apple, osiągnął 51-procentowy wzrost wartości swojej marki (średni ważony wzrost dla całego rankingu Top 100 wyniósł 7%), osiągając pułap 21 mld USD. Samsung awansował o 25 miejsc, zajmując 30. pozycję w ósmym dorocznym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top ...
-
Działania marketingowe i PR w 2013 r.
Jednym z najważniejszych celów działów marketingu i PR kończącego się roku była budowa i utrzymywanie relacji z klientami. W większości firm bowiem działania marketingowe i PR są ściśle powiązane z procesem sprzedaży i strategią sprzedażową, co widoczne jest m.in. w strukturze organizacyjnej firm – w 38% przedsiębiorstw działy marketingu i PR są ...
-
Forward może wspomóc branżę turystyczną
Prowadzenie biznesu w branży turystycznej to sprawa dość skomplikowana. Już od lat bolączką touroperatorów są niskie marże i zależność od czynników zewnętrznych, na które nie mają oni żadnego wpływu, jak chociażby warunki polityczne czy pogoda w poszczególnych krajach. Dlatego też każdy element biznesu, który można kontrolować, zyskuje dla nich ...
-
Smartfon Philips S309 i telefon Philips E120 w Auchan i Real
W hipermarketach Auchan i Real zagościły właśnie dwie nowe propozycje marki Philips: smartfon Philips S309 oraz telefon komórkowy Philips E120. Oba urządzenia mogą pochwalić się niewygórowanymi cenami – za pierwszy zapłacimy 299 zł, za drugi – 69 zł. Smartfon posiada 4-calowy ekran, ciekawy design, 1 GB pamięci RAM, system Android 4.4 KitKat oraz ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 38/2018
Na rynku pojawia się coraz więcej urządzeń, którymi można sterować np. za pomocą głosu. Jednym z elementów inteligentnego domu jest także system multiroom, pozwalający na bezprzewodową emisję tego samego obrazu i dźwięku na wszystkich domowych urządzeniach, niezależnie czy są to głośniki, telewizory, czy smartfony. Technologia MusicCast pozwala ...
-
Najcenniejsze marki luksusowe 2019. LV i kto jeszcze?
Wartość marek luksusowych znowu rośnie. W minionym roku udało jej się zyskać aż 38 mld USD (+29%) i tym samym osiągnąć poziom 171,3 mld USD. To największy wzrost pośród wszystkich kategorii ujętych w najnowszym rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ. Na jego szczycie, niezmiennie zresztą, plasuje się marka Louis Vuitton, której udało się ...
-
Kryptowaluta oficjalnym środkiem płatniczym Wysp Marshalla
Rząd Wysp Marshalla zaskoczył świat w 2018 r., ogłaszając zamiar stworzenia nowej kryptowaluty pod nazwą Sovereign Coin (SOV) – co można przełożyć jako Suwerenna Moneta lub Suweren, ale dla wygody posłużymy się skrótem – która będzie nowym legalnym środkiem płatniczym tego kraju. Nasuwa się więc naturalne pytanie, dlaczego akurat Wyspy Marshalla i ...
-
Inteligentne miasta: "smart city" w dotychczasowym rozumieniu nie zdaje egzaminu
W ostatnich latach pojęcie smart city zostało odmienione przez chyba wszystkie przypadki. Hasło to pojawia się najczęściej w kontekście inteligentnych systemów transportowych, cyfryzacji urzędów, zbierania i wykorzystywania danych miejskich oraz możliwości tworzenia na ich bazie aplikacji pozwalających na lepsze funkcjonowanie mieszkańców w ...
-
Walentynki: czy ciągle królują tandetne prezenty?
Walentynki to święto, które pewnej grupie Polaków kojarzy się przede wszystkim z kiczem, jednak do jego obchodzenia przyznaje się zdecydowana większość z nas (75%). Serwis Prezentmarzeń już po raz kolejny przyjrzał się, jak celebrujemy święto zakochanych. Do jakich doszedł wniosków? Oto wyniki badania „Walentynki marzeń według Polaków”. Z tego ...