-
Świat: wydarzenia tygodnia 8/2015
... Federalnego Komitetu Otwartego Rynku (FOMC) jest gotowa do "dłuższego" utrzymywania stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych bez zmian. Równocześnie wskazano na zagrożenia wynikające z umacniającego ... Global 500 2015 najwyżej wycenianych i najsilniejszych na świecie marek. Czołówkę tego rankingu stanowią: Apple, Samsung, Google, Microsoft, Verizon ...
-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
... naszego rynku. Jako znaki unijne zarejestrowano już ponad milion marek. Wiele lokalnych marek planuje ekspansję poza granice naszego kraju. Na co zwrócić ... Koniecznością stał się nowy naming produktów i zmiana nazwy na Diet Ayds w Stanach Zjednoczonych oraz Aydslim w Wielkiej Brytanii. Naming produktów był także problemem w relacji języków ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 16/2016
... Szwajcarzy bardzo dużo inwestują w Polsce. Są drugim co do wielkości inwestorem spoza Unii Europejskiej po Stanach Zjednoczonych i są z tych inwestycji zadowoleni – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Marek Szymański, prezes Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej. – Wymiana handlowa między Szwajcarią a Polską jest na bardzo wysokim poziomie ...
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie
... 67% w ciągu ostatnich czterech lat. Niewykorzystaną szansą dla marek pozostaje zrównoważony rozwój – tylko 2% najcenniejszych globalnych marek jest postrzeganych jako liderzy w tym obszarze. Historie ... marka ta umocniła swoją pozycję cenową w kategorii premium w Stanach Zjednoczonych, a jednocześnie jest uważana za markę tańszą w pozostałych krajach ...
-
Najlepsze marki świata a kryzys
... niewielki spadek wartości aktywów może je zepchnąć na skraj bankructwa. W Stanach Zjednoczonych nie ma szansy na większe ożywienie gospodarcze. Kraje BRIC ... wartości w tak renomowanych zestawieniach najbardziej wartościowych marek świata, jak wspomniany już „BrandZ” czy ranking najlepszych marek świata Interbrandu, to możemy wyodrębnić pewne ...
-
Dobra konsumpcyjne: największe wyzwania branży
... 95% przychodów ze sprzedaży dóbr konsumpcyjnych (FMCG) pochodzi z handlu w sklepach stacjonarnych. W Stanach Zjednoczonych ma on wartość 1,01 bln USD, przy czym sektor ... , a 51% twierdzi, że jest on dużym zagrożeniem dla ich marek; 49% firm postrzega rozwój marek własnych jako zagrożenie biznesowe; Tylko połowa producentów dóbr konsumpcyjnych uważa ...
-
Product placement po polsku
... marki. Praktyka pokazuje, że ryzykowne jest także umieszczanie produktów w polskich teledyskach. Działanie to jest wykorzystywane w Stanach Zjednoczonych na olbrzymią skalę, w popowych teledyskach wokaliści noszą ubrania konkretnych marek, jeżdżą wybranymi modelami samochodów i jest to w pełni akceptowalne. W Polsce nie do końca. Wynika to zapewne ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 21/2015
... rozmowie z agencją Newseria Jan Kolański, prezes zarządu Colian Holding. W ubiegłym roku producent takich marek jak Jutrzenka, Goplana, czy Solidarność zanotował blisko 884 mln zł ... dużo skupisko Polonii. – Oryginalne Jeżyki można kupić w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych. Ale te same produkty w tej samej szacie graficznej sprzedajemy ...
Tematy: gospodarka, wydarzenia, komentarz gospodarczy, świat, Grupa Colian, Jutrzenka, Hellena, Goplana -
Świat: wydarzenia tygodnia 27/2018
... …). Walka o chiński rynek motoryzacyjny. Daimler, niemiecki producent aut takich marek jak Mercedes-Benz czy Maybach, jest pierwszym zagranicznym koncernem motoryzacyjnym, który ... mln USD ( tyle kosztować będą rosyjskich dostawców cła, które muszą płacić w Stanach Zjednoczonych). Lecz na tym nie koniec. Rosyjski rząd zastrzegł sobie możliwość ...
-
System finansowy w Polsce. Nie można popełnić błędu
... zmieniłyby rzeczywistość polityczną, mogą się przełożyć na rynki finansowe w Europie? Marek Chrzanowski: Można powiedzieć, że takie sytuacje były już testowane przez rynki ... , czyli praktycznie wszystkim! Sytuacja jest dynamiczna: widzimy perspektywy podwyżek stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych, nie wiemy, jak się zachowa Europejski Bank ...
-
Fuzje i przejęcia w sektorze chemicznym będą rosnąć
... będzie się utrzymywać. Przemawia za tym utrzymujący się wzrost gospodarczy w Stanach, ożywienie w Wielkiej Brytanii, lepsze wyniki bilansowe spółek, większe możliwości zadłużania się oraz ... oraz ich dywersyfikacja to klucz do zyskowności w branży” – wyjaśnia Marek Turczyński, Partner w Dziale Audytu Deloitte. W regionie Azji i Pacyfiku oczekuje ...
-
Sieci handlowe muszą zmienić modele biznesowe
... Można się więc spodziewać znacznego rozwoju wspólnych przedsięwzięć dużych marek produktowych i sieci handlowych adresowanych przede wszystkim do odbiorców w ... recipe for CPG success?” jest corocznym badaniem przeprowadzonym wśród kupujących artykuły spożywcze w Stanach Zjednoczonych w celu zrozumienia ich zachowań zakupowych. Badanie objęło 2000 ...
-
Polskie firmy nieprzygotowane na kryzys
... Stanach Zjednoczonych bardzo szybko ogarnął swoim zasięgiem cały świat. Jego skutki są odczuwalne także w ... uśpiły” czujność firm. W czasie ekonomicznego prosperity mało które przedsiębiorstwo inwestowało fundusze w optymalizację pracy” - powiedział Marek Smolarz, Dyrektor Generalny firmy Diners Club Polska. Wśród uczestników badania Talent Club ...
-
Czego nauczyły nas najbardziej spektakularne wojny cenowe?
... klientów. Obserwując zmagania przeróżnych marek można dojść do jeszcze kilku innych wniosków. 1.Podbijając w ten sposób rynek, możesz zapomnieć o zysku Prawdopodobnie najwięcej cenowych potyczek można zaobserwować w przypadku sieci Wal-Mart i platformy Amazon. Dość komiczna sytuacja miała miejsce w 2009 roku w Stanach, gdy Wal-Mart obniżył cenę ...
-
Motoryzacja: tego Polacy szukają w Google
... popularnością? Analiza pokazuje, że są to pojazdy, jak i części konkretnych marek. Za samochodami, zarówno używanymi, jak i nowymi, najczęściej rozglądają się ... czym w niedalekiej przyszłości mogą zacząć interesować się także polscy kierowcy. W Stanach Zjednoczonych utrzymuje się stały wzrost zainteresowania oklejaniem samochodów specjalną folią ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... sprzedaży detalicznej w Europie (od 9% w Niemczech do prawie 18% w Wielkiej Brytanii). W Stanach Zjednoczonych szoki zaufania odpowiadają jedynie za 7% wahań sprzedaży detalicznej. ... zwiększyli również różnorodność swojego asortymentu produktów poprzez dalszy rozwój marek własnych, których postrzegana wartość znacznie wzrosła w ostatnich latach, ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2013
... duże transakcje i umowy najmu powierzchni przy Piątej Alei z udziałem marek takich jak Ralph Lauren, Valentino i Cartier. Matt Winn, dyrektor działu powierzchni handlowych w Ameryce Północnej i Południowej w firmie Cushman & Wakefield, powiedział: „Ożywienie gospodarcze w Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej po raz kolejny przyczyniło się do ...
-
Konsumenci przyszłości: pokolenie XD
... … Większość specjalistów z dziedziny marketingu zdaje sobie sprawę z tego, że dzieci są dla marek ważne jako konsumenci przyszłości. To jednak tylko jeden z aspektów wartych poruszenia ... , zasada ta obowiązuje nie tylko przy zakupach spożywczych czy odzieżowych. W Stanach Zjednoczonych w 32 proc. przypadków dzieci mają wpływ nawet na zakup samochodu ...
-
Oszustwa internetowe XI 2006
... powiązana z faktem, że w Stanach Zjednoczonych ... Stanach Zjednoczonych, który do tej pory wynosił 75 proc. spadł o niemal 10 punktów procentowych do 67 proc., a na trzecie miejsce w rankingu przesunęła się Kanada, która w październiku była siódmym najczęściej atakowanym krajem, również Niemcy odnotowały lekki wzrost ataków na banki. Liczba marek ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 23/2017
... 2017 r. Sytuacja w Stanach Zjednoczonych. USA, które nadal pozostają największym rynkiem osobistych towarów luksusowych, stoją przed połączeniem różnych czynników, które hamują wzrost. Spowolnienie w turystyce, nadal nerwowa atmosfera polityczna i niełatwe perspektywy dla domów towarowych tworzą bardzo trudne otoczenie dla marek luksusowych, które ...
-
Reklama cyfrowa w II kw. 2012 r.
... marek na Facebooku — o 60% kwartał do kwartału i o 338% rok do roku. Prognoza na III i IV kwartał 2012 r. Na podstawie indeksu klientów z okresu poprzednich trzech kwartałów (licząc od III kw. 2011) można określić pewne istotne trendy. Przewiduje się, że wydatki w Stanach ...
-
Najdroższe ulice handlowe świata 2012
... dziesiątce najdroższych ulic handlowych Ameryki Północnej i Południowej ponownie dominowały miasta w Stanach Zjednoczonych, a liderem rankingu była Piąta Aleja w Nowym Jorku. Jednak w ... o 1,7%, do czego przyczynił się utrzymujący się popyt ze strony międzynarodowych marek odzieżowych i sektora towarów luksusowych. Najwyższe czynsze w 25 z 31 ...
-
Budowanie marki w gestii dyrektora marketingu
... uwagę. Stosunek członków zarządu do nich powinien się zmienić, tak jak zmienia się znaczenie marek w procesie tworzenia wartości firmy. W rzeczywistości spółki dość rzadko pokazują dane dotyczące swoich marek. O ile w Stanach Zjednoczonych czy Skandynawii panuje w tym obszarze całkiem duża transparentność, to w Azji i niektórych krajach ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 38/2016
... stóp procentowych. W ostatnich dniach notowania krajowej waluty wobec dolara, jak zauważa Marek Wołos, umocniły się głównie na skutek podjęcia na wrześniowym posiedzeniu przez komitet Rezerwy Federalnej decyzji o pozostawieniu stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych na niezmienionym poziomie. W wyniku tego tylko w środę i czwartek wartość dolara ...
-
Pokolenie Millenium napędza dobra luksusowe
... 2017 r. Sytuacja w Stanach Zjednoczonych. USA, które nadal pozostają największym rynkiem osobistych towarów luksusowych, stoją przed połączeniem różnych czynników, które hamują wzrost. Spowolnienie w turystyce, nadal nerwowa atmosfera polityczna i niełatwe perspektywy dla domów towarowych tworzą bardzo trudne otoczenie dla marek luksusowych, które ...
-
Węgiel ma wciąż przyszłość?
... surowców. – Polska powinna iść w tym samym kierunku – mówi prof. Marek Ściążko, główny specjalista Centrum Energetyki Akademii Górniczo-Hutniczej i wieloletni szef Instytutu Chemicznej ... nim energii. Dwie europejskie elektrownie na gaz z węgla zostały zamknięte, a w Stanach Zjednoczonych przestano budować kolejne. Wodorowa szansa JSW Nie znaczy to ...
-
Polski branding narodowy w powijakach
... proc. PKB. Udział wydatków na R&D w PKB wynosi w: Szwecji 4 proc., Japonii 3,2 proc., Stanach Zjednoczonych 2,6 proc." – przyznaje Jan Mazurek. Jego zdaniem wiedza o Polsce ... zajmują marki Zelmer i Amica, często przed światowymi gigantami. Obie mają potencjał marek światowych. Większość wymienionych produktów jest obecnych na pólkach sklepów w całej ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... marek i nową, jeszcze lepszą ofertą, dopasowaną do potrzeb klientów. 3. Konsolidacje – budowanie silnych marek Wzrost konkurencyjności w skali globalnej oraz ekspansja znanych marek ... Wzrost mimo kryzysu Spowolnienie gospodarcze, zwłaszcza w krajach strefy euro oraz Stanach Zjednoczonych, które obserwujemy już od drugiej połowy 2011 r. przybierze na ...
-
Jak zostać królem customer experience?
... 100 najlepiej ocenionych przez konsumentów marek w obszarze zarządzania doświadczeniami klientów znalazło się stosunkowo dużo marek o polskich korzeniach. Aż połowa docenionych ... czasu i wysiłku oraz oczekiwań. Analizy KPMG pokazują, że marki w Stanach Zjednoczonych osiągnęły najwyższe wyniki w pięciu z Sześciu Filarów™ Customer Experience, ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
... bezpośrednio na 45 kierunkach w Brazylii oraz 18-tu w Ameryce Południowej, Europie i Stanach Zjednoczonych. Firma powstała w roku 1976 i ma obecnie prawie 40% ... portfelu holdingu są już cukierki, przyprawy, napoje, czekolady, ciastka i wafle. Portfolio marek jest pokaźne: Jutrzenka, Ziołopex, Grześki, Wafle Familijne, Appetita, Hellena, Siesta Jeżyki, ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2018
... i Rzym Jeszcze do niedawna działalność marek luksusowych skupiał się głównie na rynkach europejskich i Stanach Zjednoczonych. Jednak od kilku lat ... nawet luksusowe alkohole. Przykładem jest właśnie koncern LVMH, w skład którego wchodzi kilkadziesiąt marek – mówi Katarzyna Sermanowicz-Giza, Dyrektor w Dziale Doradztwa Finansowego Deloitte. O raporcie ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w III kw. 2016 r.
... gospodarczego Chin, kryzys migracyjny w Europie, a także, wybory w Stanach Zjednoczonych i zaostrzanie w wielu krajach polityki podatkowej względem korporacji. ... zamierza wspierać rozwój AmRestu poprzez przejęcia nowych marek i konceptów, rozwój nowych produktów i usług, a także istniejących marek i konceptów na obecnych i nowych rynkach ...
-
Jak Rich Kids of Instagram zabijają marki luksusowe
... inwestorowi giełdowemu. Na Instagramie pozuje z dziewczętami, bronią palną albo w prywatnym odrzutowcu. W Stanach Zjednoczonych jest wzorem dla wielu studentów. Jego majątek ... badawczej China Market Research Group. Prada odnotowała 44-procentowy spadek zysków, a właściciel marek Gucci, Alexander McQueen oraz Stella McCartney – grupa Kering zaliczyła ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2018
... sprzedania od 2009 roku co najmniej 210 tys. pojazdów w Europie i Stanach Zjednoczonych. Te samochody były wyposażone przez niedozwolone oprogramowanie umożliwiające ... najwyższe w Europie). Social media są wpływowymi narzędziami promocji nowych marek i produktów branży kosmetycznej. Przykładowo, Inglot prowadzi osobne profile dla poszczególnych ...
-
Pop up store: rozwiązanie na czas pandemii czy długotrwały trend?
... , a styczniu tego roku poznaliśmy szczegóły wyczekiwanej przez rynek kolekcji kapsułowej Gucci i North Face. Efekty kolaboracji obu marek można było oglądać do 14 lutego w wybranych lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. Część tymczasowych sklepów otworzono również w istniejących salonach Gucci w formule „sklep w sklepie”. To dość ...