-
Rynek PR w Polsce: firmy w dobrej kondycji
... mają blisko dwie trzecie udziału w rynku. W Polsce, jak w żadnym innym kraju, zagraniczne firmy sieciowe nie są głównymi graczami w branży. Dlaczego? Zdaniem ... w konkretnym problemie, i najlepiej, aby agencja już kiedyś taki problem zakończyła sukcesem. Marka Wejcherta Według raportu tradycyjne media relations, najbardziej kojarzone w społeczeństwie z ...
-
Perswazja w biznesie
... dowodów, których szukaliśmy: Theraflu odniósł sukces. Dzięki determinacji naszego klienta marka Theraflu zawojowała amerykański rynek. Dzisiaj nadal czerpie ona korzyści z tej ... . JAK: Podkreślać znaczenie tradycji, kultury, sztuk i mody naszego kraju podczas czternastodniowego świętowania w październiku, co przyciągnie naszą klientelę, stworzy ...
-
Firmy deweloperskie: znajomość marek 2008
... deweloper firma działa dopiero od 2006 r. (jako Wrobis Developer Sp. z o.o.), jej marka ma za sobą ponad 50 lat tradycji jako największe przedsiębiorstwa budowlano-wykonawczego na ... spontanicznie wymienić ani jednej firmy deweloperskiej. Jest to największy odsetek w skali kraju, dla porównania w Warszawie wynosi on 14 proc., w Poznaniu – 25 proc." ...
-
Mini centra handlowe Świtalski & Synowie
... , łączących powierzchnie komercyjne i mieszkaniowe. Sieć będzie funkcjonowała pod nazwą Mini Park. - Nowa marka dla mini galerii handlowych jest kontynuacją ogłoszonego przez firmę Świtalski & Synowie pod ... firmy na rok 2009 zakłada wybudowanie około 20 obiektów komercyjnych na terenie całego kraju. Obecnie prace prowadzone są w Goleniowie, Lęborku ...
-
Klastry i parki technologiczne - źródła innowacji
... segmentu, inwentaryzacja możliwości, nowe miejsce spotkań, w średnim okresie: wspólna marka, wspólny marketing (pozyskiwanie nowych klientów, rynków, reklama), wspólne projekty, ... im. A. Mickiewicza. Po dziesięciu latach od utworzenia w Poznaniu pierwszego w kraju parku technologicznego identyfikujemy łącznie 27 inicjatyw parkowych, które ze względu ...
-
Rynek hotelowy w II kw. 2009
... . Ważnym wydarzeniem, mogącym mieć niebagatelny wpływ na rozwój turystyki w naszym kraju, było zaklasyfikowanie się Wielkich Jezior Mazurskich i Puszczy Białowieskiej do finału konkursu ... pokojami. W Krakowie otwarto pierwszy Hotel Park Inn w Polsce należący, podobnie jak marka Radisson Blu, do grupy Rezidor. Krakowski Park Inn oferuje 152 pokoje o ...
-
Bankructwa firm w Polsce I-IX 2009
... którym w przypadku negatywnej jego oceny przez rynek nie pomaga nawet znana marka. Upadłości w sektorach gospodarki Euler Hermes podaje, że duży udział w statystce firm usługowych ... osób). Eksperci przy tym zaznaczają, iż 80-90 procent firm transportowych w naszym kraju to małe przedsiębiorstwa rodzinne, w stosunku do których nie przeprowadza się ...
-
Galeria Mazovia w Płocku: otwarcie 2010
... 2010 roku zostanie otwarta największa na północnym Mazowszu galeria handlowa - płocka Mazovia. Do grona jej najemców dołączyła niedawno marka odzieżowa H&M, a nowa sieć w naszym kraju - TK Maxx - podpisała z galerią list intencyjny. Centrum jest obecnie skomercjalizowane w ponad 70 procentach. W Galerii Mazovia znajdą się ...
-
Najczęściej cytowane media I 2010
... się niewyjaśnioną i zagadkową śmiercią głównego świadka w sprawie zabójstwa generała Marka Papały, zbliżającymi się wyborami prezydenckimi i coraz bardziej widoczną w mediach ... która tradycyjnie już rozpoczęła w styczniu zbiórkę pieniędzy oraz możliwością wejścia naszego kraju do strefy euro oraz kontrowersjami wokół Janusza Palikota. Informacje o ...
-
Upadłości w Polsce w 2009r.
... oprócz małych i średnich przedsiębiorstw upadają także duże, publiczne spółki. Znana marka obecnie nie chroni przed kłopotami finansowymi, duże firmy nie radzą ... 520 osób). Wypada przy tym zaznaczyć, iż 80-90 procent firm transportowych w naszym kraju to małe przedsiębiorstwa rodzinne, w stosunku do których nie przeprowadza się sądowej procedury ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 14/2010
... decyzje dotyczące kursu juana w zależności od sytuacji ekonomicznej i monetarnej kraju. Amerykanie twierdzą, że kurs chińskiego juana jest niedowartościowany i wobec dolara ... r. na przejęcie szwedzkiego producenta Amerykanie wydali 6,5 mld USD! Volvo to prestiżowa marka, to producent wysokiej klasy aut, znanych z wysokiej jakości, bezpieczeństwa ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 16/2010
... czy 8 mld zł. Suma ta nie była uwzględniana w planach wpływów budżetowych. W opinii Marka Belki (dyrektora departamentu europejskiego Międzynarodowego Funduszu Walutowego) w 2010 roku tempo ... globalnej. Pojawiły się liczne wypowiedzi dotyczące prognoz dla naszego kraju, a nas zainteresowały przede wszystkim prognozy gospodarcze. By można mówić o ...
-
Hale magazynowe MARR BUSINESS PARK
... działalności produkcyjnej, w tym również w sektorze nowoczesnych technologii. Zdaniem Marka Bendo Wiceprezesa Małopolskiej Agencji Rozwoju Regionalnego przewagą MARR Business ... portu lotniczego Kraków–Balice. To optymalna lokalizacja dla firm prowadzących działalność w kraju i za granicą – dodatkową zaletą jest bliska lokalizacja Urzędu Celnego. MARR ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 25/2010
... . Obecnie12 reaktorów pracujących w Szwecji zapewnia ok. połowy prądu wytwarzanego w tym kraju. Spadek PKB Grecji szacowany jest na 3,1 proc. w br. i 2,7 proc. w 2011 r., zaś Hiszpanii ... definiuje się następująco: europejska waluta winna mieć takie cechy jak niemiecka marka, ale równocześnie powinna to być walutą opartą na: mocnych fundamentach ...
-
Czy małe sklepy przetrwają?
... to właśnie przedstawiciele handlowi, posiadający doświadczenie zebrane w sklepach w całym kraju oraz dysponujący profesjonalnymi narzędziami i materiałami, są w stanie najlepiej ... rozwój sieci franczyzowych pokazuje, że dla klientów ważna jest również rozpoznawalna marka oraz stały, wysoki standard jaki zapewniają wymagania sieciowe. Jest to ...
-
Netto liderem dyskontów w VIII 2010
... Polsce w 1995 r. W tej chwili sieć liczy 196 punkty zlokalizowane w północno-zachodniej części kraju, na lewo od linii Elbląg - Łódź - Zakopane.) wyjątkowo tanio - za ... tym, że w odwiedzonej przez nas Biedronce nie sprzedaje się alkoholu, a w Netto inna marka utrudnia porównanie jakościowe, tym razem podajemy wysokość rachunku z pominięciem piwa i ...
Tematy: Netto, dyskonty, sklepy dyskontowe, ceny żywności, sieci dyskontowe, POLOmarket, Biedronka, Lidl -
Polski rynek jogurtów: dynamiczny rozwój
... tym idzie zwiększa się też oferta. Odtłuszczone jogurty występują np. w wersji pitnej. - Marka Jovi proponuje od połowy kwietnia 2010 r. Jogurt Pitny 0%. Już po ... i wycofał się z Polski, osiągając zaledwie 1,8 procent udziału w sprzedaży jogurtów w naszym kraju. Müller Polska może się na razie pochwalić zaledwie 1-procentowym udziałem, jednak ...
-
Rynek herbat w Polsce nie traci rozpędu
... dla co trzeciego jest to ulubiony napój. Niemal 45 procent sprzedawanej w naszym kraju herbaty to herbata czarna (według raportu Nielsen Polska z 2009 r.). Jej udział ... a dodatkowo skutecznym rozgrzewa. Producenci wykorzystują też sprawdzone „babcine sposoby”. Niemal każda marka oferuje herbaty z aromatem miodu, wanilii, czy owocowej konfitury. ...
-
Media społecznościowe a zachowania konsumentów
... niż jak przedstawiciele świata biznesu. „Konsumenci poszukują dialogu – chcą, aby marka wysłuchała tego, co mają do powiedzenia, a nie tylko atakowała ich ... konkretnie wśród państw rozwijających się). Ponieważ indyjscy internauci chcą być postrzegani jako mieszkańcy kraju rozwiniętego, a nie rozwijającego się, coraz częściej przechodzą z serwisu Orkut ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2010 r.
... upadłościowe, które z pewnym opóźnieniem pokazują zmiany w sytuacji gospodarczej kraju. Od drugiego kwartału minionego roku obserwowaliśmy już stopniowe wyhamowywanie ... podmiot, tym łatwiej mu odmówić zapłaty. Za większym przedsiębiorstwem stoi zazwyczaj marka, a to stwarza perspektywę dalszej współpracy, co oznacza możliwość nowych zamówień. W kręgu ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 7/2011
... z grudniem 2010 r. o 1,2 proc., natomiast żywność i napoje zdrożały o 4,8 proc. r/r. W opinii ministra rolnictwa Marka Sawickiego ceny żywności w 2011 roku nie powinny wzrosnąć o więcej niż 5 ... miał do odegrania bardzo dużą rolę w rozwoju potencjału gospodarczego kraju. Przyjęcie takiego rozwiązania skutkowało obniżką wielkości środków wpływających do ...
-
Bankowość detaliczna na świecie
... banku. Na całym świecie tylko 27% klientów stwierdziło, że wizerunek i marka banku są dla nich ważne, podczas gdy aż 55% wskazywało na jakość ... w różnych regionach świata różnie postrzegają wagę poszczególnych kanałów bankowych. Lokalne czynniki: infrastruktura kraju oraz umiejętności techniczne klientów, są bardzo ważne. Banki muszą zidentyfikować ...
-
Przełomowy rok dla polskich gier komputerowych
... sprzedaży na Zachodzie nie zyskały tak wielkiego rozgłosu medialnego w naszym kraju. Pierwszym z nich był Call of Juarez – pierwszoosobowy shooter w klimacie Dzikiego ... 3, która powinna ten wynik znacznie poprawić. Nieśmiałe szacunki właściciela firmy, Marka Tymińskiego, mówią o zwiększeniu ogólnej liczby sprzedanych egzemplarzy do 1,5 mln sztuk. ...
-
Decyzje zakupowe kobiet
... Kobiety kochają zakupy i mogą je robić wszędzie – pojadą na drugi koniec miasta, kraju czy za ocean, jeżeli wiedzą, że jest przecena, outlet czy wyprzedaż. Kobieta ... , co robić, kierują się bardzo prostymi wskazówkami: najdroższe, to co kupują inni, marka, którą znam itd. Dlatego w przypadku kategorii mało znanych mężczyznom (czyli prawie wszystkich ...
-
Rynek wina w Polsce
... , dzięki promocjom cenowym i kampaniom telewizyjnym, są trunki ze Stanów Zjednoczonych, szczególnie marka Carlo Rossi. Stany Zjednoczone stały się również głównym eksporterem win do ... . Biedronka) prowadzą promocje wyprzedażowe. Przez pewien okres wprowadzają wina z określonego kraju po cenach znacznie niższych niż konkurencja, co pozwala im sprzedać ...
-
Reklama AGD w 2011 roku
... oznak nadchodzącej koniunktury lub kryzysu. Polska ma to szczęście, ze właśnie w naszym kraju ulokowali swoje fabryki główni gracze tego rynku: LG, Samsung, Indesit. Producenci ... wydaje najwięcej? Pod kątem wydatków (cennikowo) w tym roku na czoło wysunęła się koreańska marka Samsung z ponad 8 mln zł, Beko ponad 6,6 mln zł, Bosch 5,7 mln zł i Amica ...
-
2012 = podwyżki cen + spowolnienie gospodarcze
... się tylko 7% Polaków, a około 37% robi to nieregularnie. Zatem oszczędza łącznie ok. 44 % obywateli naszego kraju, podczas gdy aż 67% deklaruje, że warto tak robić. Według Marka Nienałtowskiego (DK Notus i Związek Firm Doradztwa Finansowego) Polacy od kilku miesięcy czynią starania, by zabezpieczyć ...
-
Rezerwacje wakacji przez Internet 2011
... klienci naszych portali swoimi wyborami zakupowymi na szczyt zestawienia wynieśli opolską Itakę. To marka, która od kilku sezonów cieszy się bardzo wysokim zaufaniem. W minionym ... POP turystyki i egzotyki w minionym roku dostępne były z większości portów lotniczych w kraju, a ceny ofert zbliżone były do dobrej jakości oferty tureckiej czy egipskiej ...
-
Polscy konsumenci a żywność funkcjonalna
... wśród Polaków, zetknął się z nim tylko co 10. mieszkaniec naszego kraju. Znajomość tego pojęcia jest szczególnie niska wśród osób najmłodszych (15-18 lat) i ... bardzo silna. Wybory konsumentów wskazują jednak na to, że produkty, których marka została zbudowana jako zdrowa lub dietetyczna kojarzy się z żywnością funkcjonalną, która zostaje wrzucona ...
-
Polacy a rynek energii
... ) oraz TNS OBOP. "W porównaniu z najbardziej rozwiniętymi państwami Europy, efektywność energetyczna w naszym kraju wypada trzy razy gorzej. To jeden z impulsów do prowadzonej przez ... badanych, a większa niezawodność dostaw przez 6 proc. Niewielkie znaczenie ma renomowana marka sprzedawcy, uznana za czynnik motywujący do zmiany przez zaledwie 2 proc. ...
-
Media społecznościowe w Polsce
... Google jako całość. A przecież w tym mieści się również armia użytkowników najpopularniejszej w naszym kraju wyszukiwarki internetowej. Czy można zatem już zaryzykować tezę, że „jeśli nie ma cię ... w newsfeedzie. I o tych kilka procent na pewno warto się bić. Każda marka powinna sprawdzić, czy ta obecność przekłada na sprzedaż lub wizerunek, czyli ...
-
Nazwa produktu spożywczego - wymagania
... przygotowanie. W ramach prac nad nową nazwą, lub przy rozszerzaniu rynku, na którym marka jest stosowana, konieczne są szczegółowe analizy oraz badania. Konsulting językowy obejmuje ... nie jest już stosowana na rynku przez inną firmę, nie ma ograniczeń w stosowaniu w kraju, czy nie narusza cudzych praw własności. W ten sposób oceny nazwy wykraczają ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 15/2013
... roku obniży się do 1,0 proc. r/r z 1,3 proc. r/r w lutym. Według prezesa NBP Marka Belki jeżeli inflacja utrzymałaby się w dłuższym okresie poniżej 1 proc., RPP ... zaspokojenia podstawowych potrzeb człowieka, tzw. społecznej infrastruktury oraz możliwości awansu społecznego. Rozwój kraju jest analizowany nie tylko pod kątem dynamiki PKB, ale także ...
-
Polski PKB wzrośnie o 1.5% w 2013
... średniookresowej wzrost polskiego PKB będzie się kształtował na poziomie 3,5% rocznie. Zdaniem Marka Rozkruta, Głównego Ekonomisty Ernst & Young, prognoza wzrostu PKB o 1,5% w tym roku jest ... przez trudną sytuację w strefie euro, szukają bowiem kapitału między innymi w naszym kraju i jest to na polskim rynku odczuwalne. Jednakże eksperci zauważają ...
-
Polski Internet a jazda na rowerze
... Warszawa posiada obecnie ok. 300 km ścieżek rowerowych, co jest rekordem w skali kraju. Niestety ścieżki nie docierają do ścisłego centrum stolicy, co jest dużym ... ciekawe, w przypadku każdej marki wspominanej przez rowerzystów w Internecie, przeważają pozytywne opinie. Marka jest jednym z głównych czynników decydujących o wyborze sprzętu. Na uwagę ...