-
Wysoka jakość obsługi tłumaczy wyższą cenę
... . — Podczas badania, dzięki któremu możliwe było ustalenie wskaźnika DCX wielu firm, zadawano przedstawicielom wybranych organizacji wiele pytań, których celem było ustalenie, ... zwyczajnie opłaca się wydawać pieniądze na jakość obsługi, nawet kosztem podniesienia cen. Marketing to nie wszystko Jeszcze jeden ważny wniosek płynie z badań ...
-
Jak swoją sytuację na rynku oceniają specjaliści i menedżerowie?
... a znacząca większość (62%) nie szuka aktywnie ofert i nie aplikuje do firm - trzeba do nich trafić z ofertą bezpośrednio. Mimo dużej dostępności kandydatów ... , spersonalizowanym do nich przekazem” - podkreśla Joanna Kuzioła, menedżer Antal Sales & Marketing. Kandydaci również coraz bardziej kategorycznie stawiają warunki zmiany pracy. Podobnie ...
-
„Mieć przechlapane” jak polski menadżer?
... ale także czynnikach pozafinansowych. Presja związana z podwyższaniem wynagrodzeń powoduje, że zarządy firm często inwestują w pracowników liniowych, na niższych szczeblach, a tym samym na ... pracowników, firmy wydają na to mnóstwo pieniędzy. Zapominają jednak, że sam marketing się nie uda, jeżeli pracownicy, którzy każdy dzień spędzają w biurze, ...
-
Trendy HR 2018: po pierwsze społeczna odpowiedzialność
... jest dominującym sposobem zarządzania w polskich firmach. Wskazało na nią 41 proc. firm. W nieco ponad jednej trzeciej przedsiębiorstw obserwujemy model, w którym ... (w sumie 49 proc.). Dodatkowym celem prowadzonych działań w Polsce jest budowanie wizerunku, marketing i wsparcie sprzedaży (27 proc.). W analizie obejmującej wyniki badań we wszystkich ...
-
Czy chatboty wyprą aplikacje mobilne?
... że działają one znacznie szybciej niż aplikacje mobilne. W dzisiejszych czasach zarówno konsumenci, jak i właściciele firm cenią sobie szybki przepływ informacji, który nie zawsze jest możliwy przy korzystaniu z aplikacji. Boty ... którym za pomocą chatbota konsument uzyskuje dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. Andrzej Goleta, Digital Marketing ...
-
Sztuczna inteligencja w biznesie. Wyzwania i możliwości
... znaczeniu i znajduje zastosowanie w kolejnych branżach. IDC prognozuje, że w 2020 r. wydatki firm związane z wdrożeniem machine learning i sztucznej inteligencji wyniosą aż 47 miliardów USD. ... obrazów lub tworzenie prognoz). Motoryzacja, medycyna, HR, IT, finanse, marketing, e-commerce, retail, handel - niemalże w każdej branży AI może ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 4/2019
... zajął amerykański Wal-Mart, działający w 29 krajach. W pierwszej dziesiątce detalistów znalazło się siedem firm ze Stanów Zjednoczonych, dwie z Niemiec oraz jedna z Wielkiej Brytanii. Cztery spółki ... czy fałszywych informacji. – Warto też zwrócić uwagę na influencer marketing, który jest ostatnio dość popularną formą promocji. Portal The Atlantic ...
-
Które prognozy trendów IT 2018 okazały się trafne?
... tej kwestii wśród swoich pracowników . RODO – bodziec dla poprawy bezpieczeństwa infrastruktury IT Dla większości firm działających w Europie rok 2018 upłynął pod znakiem dostosowania procedur przechowywania i przetwarzania danych użytkowników do wymogów ... kraj będzie podążał za globalnymi trendami rozwoju BDaaS. Marcin Zmaczyński, Head of Marketing ...
-
Polskie MŚP bardziej optymistyczne niż reszta?
... miesiącach, charakteryzuje firmy amerykańskie. Jednocześnie, zdaniem 42 proc. wszystkich badanych firm, wojna handlowa między USA a Chinami to jeden z najpoważniejszych ... - planują inwestycje, które pomogą w przezwyciężeniu trudności. Głównie w obszarach takich jak sprzedaż i marketing, IT i szkolenia pracowników. Polska perspektywa Polskie MŚP na tym ...
-
W rekrutacji pracowników liczy się informacja zwrotna
... zostawia po sobie dobre wrażenie u rekrutowanych - mówi Julia Urbańska, Marketing & Customer Experience Senior Manager, eRecruiter. Trudna droga informacji zwrotnej Według odpowiedzi pracodawców, przedstawionych w raporcie eRecruiter, informacja zwrotna od firm dociera do specjalistów zdecydowanie rzadziej, niż tego oczekują. Rekruterzy najczęściej ...
-
Media społecznościowe znacznie efektywniejsze niż call center
... . Jak czytamy w komunikacie z badania, obecnie najczęściej wykorzystywane przez marketing platformy społecznościowe to Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn, Snapchat i ... inspiracje, które pozwolą rozkręcić Twój biznes. Media społecznościowe także dla firm z sektora B2B Salesforce podkreśla, że media społecznościowe to dobra przestrzeń do ...
-
Bezrobocie grozi nawet programistom. Kto jeszcze zatrudnia i ile płaci?
... No Fluff Jobs. Właściwie z dnia na dzień do wstrzymania lub znacznego ograniczenia aktywności zostało zmuszonych wiele firm z takich branż jak np. gastronomia, turystyka, hotelarstwo, beauty, czy eventy. Na pandemii tracą również usługi ... dla pracowników szansa na pracę zamiast jej utraty - przekonuje Marta Steiner, Head of Product & Jobs, Marketing ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... sprzedaży, marketingu i obsługi klientów ponad 150 tys. firm. O czym mówią? Okazuje się, że aż 87% firm zajmujących się sprzedażą detaliczną potwierdza, że pandemia ... firm może mieć trudności ze spłatą zadłużenia, co zwiększa ryzyko potencjalnej upadłości. Przepływy pieniężne – wszelkie koszty zmienne, takie jak wynagrodzenia, wydatki na marketing ...
-
Oferty pracy: czy spece od e-commerce mogą narzekać?
... dynamiczny wzrost ofert zatrudnienia dla kandydatów z obszarów CRM, marketing automation, programmaticu czy analityki danych digitalowych i CRM-owych – aż 90% kandydatów ... co tylko potwierdza kluczową i strategiczną rolę tego obszaru w strukturach firm. Branża potrzebuje menedżerów z doświadczeniem w zarządzaniu zmianą i wdrażaniu dużych projektów ...
-
6 trendów na rynku pracy 2022
... stały wzrost zainteresowania współpracą na zasadach freelancerskich. Nawet wieloletni pracownicy firm decydują się na rozpoczęcie pracy na własną rękę. To często obserwowany ... usług dla biznesu – dodaje Maryla Aftanasiuk-Lisiecka, dyrektor Antal Sales & Marketing. Trend 5: Transformacja kompetencji w organizacjach będzie postępować Wobec niedoboru ...
-
Sprzedaż e-commerce ruszyła za granicę. Skąd ten pęd?
... z tym potwierdzają, że ich inwestycje i aktywność w takich aspektach jak marketing internetowy, automatyzacja, zarządzanie kontaktami z klientami (systemy CRM), zarządzanie bazą i ... analizy „desk research” materiałów dostępnych w obszarze CBEC oraz badania firm. Badanie przeprowadzone zostało na próbie 88 sklepów internetowych. Opinie zebrano ...
-
Czy warto inwestować w studia biznesowe za granicą?
... podejmują pracę w bardzo różnych obszarach - począwszy od zarządzania zasobami ludzkimi, przez marketing i sprzedaż, kończąc na finansach i rachunkowości, a nawet analityce danych. Co wyróżnia ... absolwentki uczelni zagranicznych mają zwykle większe szanse na sukces w rekrutacji do ich firm, ze względu na biegłość w językach obcych oraz międzynarodowe ...
-
Nowa wersja WebTimeSheet dla agencji reklamowych
Powstała nowa wersja oprogramowania WebTimeSheet firmy Webtel – WebTimeSheet A.R. przeznaczona dla firm świadczących usługi marketingowe na rynku B2B, przede wszystkim dla agencji reklamowych. WebTimeSheet jest systemem kontroli rentowności projektów oraz ewidencji i nadzoru ...
Tematy: webtimesheet, agencje reklamowe -
Pytania o CRM
Co to jest CRM? Ogólnie rzecz ujmując oprogramowanie wspierające procesy zachodzące w przedsiębiorstwie można podzielić na dwa obszary. Pierwszy z nich obejmuje jakby wnętrze przedsiębiorstwa, czyli wszelkiego rodzaju programy wspomagające procesy produkcyjne, zarządzanie materiałami, personelem, finansami. Angielski termin "back-office" ...
Tematy: -
Aktualizacja i rozwój serwisu WWW
... istotnych wydarzeń z ostatniego tygodnia życia firmy. W CZYM MOŻE POMÓC AGENCJA? Praktyką najczęściej spotykaną wśród firm posiadających własny serwis WWW jest przekazanie wszystkich obowiązków wynikających z utrzymania witryny do agencji ... Webservice sp. z o.o. e-mail: tkarolak@webservice.pl Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Siła internetowego gadgetu
Przyszli, zobaczyli, ale czy wynieśli ze spotkania coś co sprawi, że będą o Tobie pamiętać dłużej niż przez następny kwadrans? W tradycyjnym marketingu obdarowałbyś ich małym prezentem: długopisem, kalendarzem, podkładką pod myszkę; czymś, co oprócz swej funkcji użytkowej będzie także nośnikiem informacji o Twojej firmie. Chodzi w końcu o to, by ...
Tematy: -
Wyzwania public relations 2004
... Aktywne relacje inwestorskie i wypracowanie solidnej komunikacji pomogą w skutecznym odróżnieniu się od firm oskarżanych lub podejrzewanych o nieczyste praktyki finansowe. Jeżeli spółka giełdowa ... i super-wydajne metody. To kieruje spojrzenia na wolne media i marketing bezpośredni i oznacza, że termin "komunikacja marketingowa" zajmie bardziej ...
Tematy: -
IAB reklamuje Internet
... grupie docelowej – mówi Dominik Kaznowski, wiceprezes zarządu IAB, odpowiedzialny za marketing i komunikację. IAB przewiduje kilka etapów kampanii "Internet też medium", którym ... "Internet tez medium" jest efektem zaangażowania wszystkich członków IAB, a także firm i osób nie będących oficjalnymi członkami stowarzyszenia. Za opracowanie zawartości ...
-
Nauka przez Internet coraz popularniejsza
... w Łodzi w październiku 2002 na dwóch kierunkach: zarządzanie i marketing oraz informatyka. Rok później rozpoczęły się zajęcia na następnych dwóch kierunkach ... Arena zaprezentowane zostały produkty i usługi wiodących na Polskim rynku e-learning firm. Uczestnicy targów mieli możliwość zapoznania się z najnowszymi produktami i rozwiązaniami a co ...
-
Najlepsi pracodawcy wg studentów 2007
... Ankietowani studenci i absolwenci mieli możliwość oceny czynników, które przyciągają pracowników do firm i są przez nich najbardziej pożądane w skali od 1 - mało ważny ... znajdowało się na kierunku technicznym - 16,3% oraz zarządzanie i marketing -15,5%, a najmniej na medycynie, pielęgniarstwie, rehabilitacji (1,8%). 61% respondentów stanowiły ...
-
Jaką strategię innowacji zastosować?
... , takie jak Wólczanka czy Próchnik, produkując na zlecenie znanych markowych firm z Niemiec i Francji. Firma Intergroclin z Grodziska Wielkopolskiego dostarcza elementy tapicerki do ... strategooo różnicowania. Powyższy fragment pochodzi z książki Wojciecha Grzegorczyka "Marketing na rynku międzynarodowym" (Wolters Kluwer Polska, Kraków 2009). Opisane ...
-
Budowanie modelu kompetencji
... czyli odzwierciedlające specyfikę wszystkich obszarów funkcjonalnych (np. produkcja, sprzedaż, marketing, IT, logistyka, itd.) Na podstawie modelu kompetencji tworzone są profile ... , stąd pojawiają się pokusy wykorzystania gotowych bibliotek kompetencji albo czerpania z doświadczeń innych firm. „Lepszy rydz niż nic”, ale tylko model szyty na miarę w ...
-
Public relations - rynek pracy I 2010
... niż w mediach elektronicznych nie były brane pod uwagę w analizie). W badanym okresie w branży media i marketing pojawiło się aż 98 ofert pracy, z czego większość pochodziła z agencji PR-owskich, interaktywnych i marketingowych lub firm działających na rynku mediów, osiem pochodziło z branży FMCG, po cztery z branż: edukacyjnej, konsultingowej ...
-
Które karty paliwowe najpopularniejsze?
... osobowych, natomiast DKV Card stosowana jest przez blisko połowę polskich firm zajmujących się transportem ciężkim. Klienci DKV to w głównej mierze floty z pojazdami ... na zlecenie DKV Euro Service niemiecka firma konsultingowa Produkt + Markt marketing research z siedzibą w Wallenhorst. Analiza objęła następujące kraje: Danię, Holandię, Luksemburg, ...
-
Strategia brand butler
... pojawia się praktycznie przez cały czas korzystania z programu. Ciekawym przykładem mariażu mobilnego kilku firm jest aplikacja L’OREAL i „Vanity Fair”, wykorzystana do głosowania podczas nocy oscarowej i oferująca ekskluzywne ... , należy bezwzględnie spełnić „tylko” kryterium kreatywności. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu
... . Zakupy grupowe wydawały się tak dochodową i szybko rozwijącą dziedziną, że w Mercata – jedną z pierwszych tego typu firm na rynku amerykańskim – zainwestował sam Paul Allen, współzałożyciel Microsoftu. Spółka jednak upadła w 2001 roku ... grupowe będą trzecią falą Internetu również w Polsce. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I-II kw. 2011
... udziałem w torcie w pierwszym półroczu 2011. Na kolejnych miejscach znalazły się odpowiednio: marketing w wyszukiwarkach (SEM – 34%), ogłoszenia (18%) oraz e-mail (7%). Wszystkie typy reklam ... AdEx dostarczonych przez PwC Polska. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają ...
-
Rynek pracy specjalistów I kw. 2012
... dla wykwalifikowanych specjalistów Z raportu Pracuj.pl wynika, że najwięcej firm, które poszukiwały pracowników w I kwartale tego roku pochodziło z branż: handel i sprzedaż – ... : turystyka, hotelarstwo i gastronomia (o 49%), edukacja, kształcenie i szkolenia (o 45%) oraz media, marketing i reklama (o 35%). Stagnację widać za to w przemyśle lekkim, w ...
-
Rynek pracy: bezrobocie młodych ciągle dotkliwe
... 25, bezrobotna studentka kierunku Zarządzanie i Marketing. - Wiem, że jest teraz ciężka sytuacja na rynku, ale z drugiej strony wymagania firm też wzrosły. Nie tylko ... pod okiem doświadczonych już biznesmenów. Niestety, jak podaje GUS, ¾ z młodych firm nie przetrwa nawet 5 lat, czego skutkiem najczęściej jest słomiany zapał młodych biznesmenów. ...
-
Insight czyli wyczucie klienta
... ING Direct, tak jak Golden Line był inspirowany mySpace. Poza czynnikami zewnętrznymi oraz działaniami innych firm często eksploatowanym źródłem możliwości biznesowych są własne zasoby firmy, takie jak umiejętności założyciela, ... przestrzeni rynkowej, która stanowi swoisty błękitny ocean. Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing ...