-
PLAY wprowadza usługę Czat RCS
PLAY wprowadza w oparciu o własną platformę usługę Czat RCS (Rich Communication Services), czyli „następcę SMS”. Nowa usługa to m.in. obsługa długich komunikatów tekstowych, załączanie multimediów czy informacja o dostarczeniu i odczytaniu wiadomości. Korzystanie z Czatu RCS nie wymaga instalowania dodatkowej aplikacji – do ich wysyłania i ...
-
BrandZ: Amazon ponownie najcenniejszą marką świata, Google poza podium
W najświeższym zestawieniu BrandZTM Top 100 na pierwszym miejscu podium, podobnie jak rok wcześniej, uplasował się Amazon, druga pozycja przypadła w udziale Apple, a Microsoft zyskał tym razem brązowy medal, awansując o jedno oczko. Od początku publikacji rankingu, czyli od 2006 roku, najsilniejszą pozycję, która pozwala im triumfować na szczytach ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
Pandemia odciska swoje piętno również na rynku reklamy. Z najnowszych prognoz agencji mediowej Zenith wynika, że w tym roku wydatki reklamowe skurczą się o 9,1%. To porównywalny spadek do tego, z którym mieliśmy do czynienia w czasach recesji z 2009 roku. Jak jednak czytamy, konieczność zachowywania dystansu społecznego oraz nowe zachowania ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
Pokolenie Z to aktywni użytkownicy Tik Toka i Instagrama, ale także zapaleni gracze. Z danych przedstawionych przez Mobiem Polska wynika, że 22 proc. spośród 11 milionów osób wybierających gry mobilne to właśnie "Zetki". Eksperci podkreślają, że jednorazowa sesja mobile gamingu angażuje gracza na znacznie dłużej niż odwiedziny w mediach ...
-
Znamy Najlepsze Miejsca Pracy w Europie 2020. Triumf Salesforce
Jest już najnowszy ranking Najlepszych Miejsc Pracy w Europie. Tegoroczna lista liczy sobie 125 pozycji i podzielona jest tradycyjnie na cztery kategorie. W tym roku triumfuje międzynarodowy Salesforce, a także duński Sparekassen Kronjylland, niemiecki PASCOE Naturmedizin oraz szwedzki Regent. W zestawieniu nie zabrakło również polskich akcentów. ...
-
Customer experience: kto przoduje w ochronie danych osobowych?
Odpowiednia ochrona danych osobowych klientów to jeden z wyrazów dbałości o customer experience. Kto przoduje pod tym względem? Z badania opracowanego przez Genesys wynika, że najmniej mamy do zarzucenia bankom, opiece zdrowotnej oraz urzędom i administracji państwowej. Na drugim biegunie plasują się media społecznościowe, dostawcy kryptowalut ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
Wprawdzie decyzje zakupowe najlepiej byłoby podejmować wyłącznie na podstawie racjonalnych przemyśleń, to jednak nie od dziś wiadomo, że kupującymi bardzo często kierują emocje. Niektóre z badań wskazują wręcz, że to właśnie one mają kluczowe znaczenie i to zarówno dla kreowania konsumenckich doświadczeń, jak i powstającego w głowie konsumenta ...
-
Protest "Media bez wyboru" popierany przez 2/3 Polaków
Protest "Media bez wyboru", przeprowadzony w minioną środę, nie pozostał niezauważony. 91% Polaków przebadanych na zlecenie Komitetu Badań Radiowych odnotowało tę akcję protestacyjną, a 68% wyraziło dla niej poparcie. Protest gazet, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych skierowany był przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku ...
-
Jak rozwód Gatesów wpłynie na rynek start-upów?
Życie prywatne coraz częściej przecina się z życiem biznesowym - szczególnie w realiach amerykańskich. Nie dziwi więc fakt, iż decyzja Billa i Melindy Gatesów odbiła się wyjątkowo głośnym echem zarówno w tabloidach, jak i mediach branżowych. Rozwody najbogatszych obywateli USA to nierzadko wyjątkowo bolesny cios wymierzony m.in. w majątek osobisty ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
W czasach pandemii internetowy serwis informacyjny stał się jednym z głównych źródeł pozyskiwania niusów. Na popularności straciły zdecydowanie papierowe wydania dzienników i tygodników. Okazuje się jednak, że po wiadomości z internetu sięgamy chętnie, ale pod warunkiem, że są one bezpłatne. Powodów dla płacenia za treści z sieci nie znajduje 3 na ...
-
Top 10 polskich miast na Facebooku
Facebook jest najchętniej wykorzystywaną przez polskie miasta platformą społecznościową do kontaktu z mieszkańcami. Które miasto ma najwięcej fanów i obserwatorów? Z rankingu firmy Empemedia wynika, że jest to Łódź. Prawie każde polskie miasto ma swoje konto na Facebooku. Wybór tej właśnie platformy nie dziwi, jako że z najnowszego raportu firmy ...
-
Czy reklama sprzętu AGD cierpi przez pandemię?
Wydatki na reklamę sprzętu AGD będą piąć się w górę - wynika z najnowszych doniesień agencji mediowej Zenith. W 2023 roku budżety reklamowe mają sięgnąć kwoty 5,6 mld USD, co oznacza, że będą o ponad 1 mld USD wyższe aniżeli przed pandemią. Liderami wzrostu wydatków na reklamę produktów z tej kategorii mają być Indie oraz Rosja. Z tego tekstu ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2021
Przed nami wyniki XIV już edycji raportu Top Marka przygotowanego przez magazyn "Press" i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Najnowsze badanie objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 108 mln informacji. Tegorocznym zwycięzcą został PKO Bank Polski. Na podium uplasowały się także marki Orlen i Bank Pekao. Raporty magazynu „Press” i ...
-
ESET Mobile Security chroni przed Pegasusem
Jak informują krajowe i zagraniczne media adwokat Roman Giertych i prokurator Ewa Wrzosek byli inwigilowani przy pomocy oprogramowania Pegasus. To oprogramowanie szpiegujące, wykorzystywane przez służby specjalne w co najmniej kilkudziesięciu krajach świata. Podsłuchiwani mogą być wszyscy korzystający z urządzenia opartego o systemy operacyjne ...
-
Jak uniknąć Pegasusa?
Powszechnie uważa się, że nie jesteśmy w stanie całkowicie ochronić się przed profesjonalnym oprogramowaniem inwigilacyjnym. Niezależnie jednak od tego, jak trudno jest zapobiec infekcji urządzenia mobilnego takimi narzędziami, użytkownicy wciąż mogą podjąć pewne działania, które utrudnią życie atakującym. Według doniesień medialnych główny cel ...
-
5 cyberzagrożeń dla mediów społecznościowych i 7 sposobów obrony
Media społecznościowe dają firmom wiele możliwości promowania i rozwijania marki, a także zapewniają im wysoki poziom rozpoznawalności wśród potencjalnych klientów. W czasie pandemii COVID-19 stały się również jednymi z najważniejszych kanałów komunikacji nie tylko dla przedsiębiorstw, ale też dla użytkowników prywatnych. Jednak, jak prawie każda ...
-
Najczęstsze cyberataki i jak się przed nimi bronić
W ostatnich dwóch tygodniach sieć i media tradycyjne zalewają nas informacjami o przeprowadzanych przez grupy hakerskie cyberatakach. Trwająca w sieci wojna informacyjna pokazała nam, jak wielką moc ma w walce o pokój na świecie niszczenie i wykradanie danych z baz i systemów komunikowania się skonfliktowanych ze sobą państw. Ale czy cyberatak to ...
-
4 porady na bezpieczeństwo w sieci w wakacje
O bezpieczeństwo w sieci należy dbać także, a może szczególnie - w wakacje. Podczas wyjazdów korzystamy często z publicznych sieci WiFi, sprawdzając pocztę czy korzystając z mediów społecznościowych. Dlatego eksperci Fortinet przygotowali cztery porady dotyczące cyberbezpieczeństwa w wakacje. 1. Dokładnie sprawdzaj, z jaką siecią WiFi nawiązujesz ...
-
6 rad jak chronić tożsamość w mediach społecznościowych
Złodzieje tożsamości są szczególnie aktywni w mediach społecznościowych. Bitdefender przygotował sześć wskazówek dla korzystających z nich internautów, które pomogą im ochronić swoją tożsamość. Użytkownicy mediów społecznościowych lubią chwalić się nowymi zakupami, wakacjami w tropikach, podbojami miłosnymi czy awansami w pracy. Tego typu ...
-
TikTok rośnie w siłę. TOP5 polskich kont
Spośród wszystkich mediów społecznościowych TikTok odnotowuje najszybszy wzrost liczby obserwujących. Z analizy SentiOne wynika, że wśród 10 największych polskich kont firmowych od maja do sierpnia 2022 wyniósł on średnio aż 26 proc. A jak wygląda TOP 5 polskich kont? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie konta na TikToku odnotowały największy ...
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
Najpopularniejszą platformą e-commerce wśród internautów jest Ceneo. Największą sympatią cieszy się TaniaKsiazka.pl. Najczęściej wzmiankowane w mediach są Allegro i Amazon. Tak wynika z najnowszego rankingu popularności platform e-commerce przygotowanego przez SentiOne. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie platformy e-commerce są ...
-
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
Schyłek roku zbliża się nieubłaganie i tradycyjnie już jest to czas podsumowań. Temu trendowi poddaje się Kantar, który jak co roku publikuje raport zawierający prognozę rozwoju rynku mediów w kolejnych 12 miesiącach. Pod jakim znakiem upłynie 2023 rok? Autorzy opracowania zwracają uwagę na m.in. nowe modele VOD oraz gwałtownie rosnące koszty. Z ...
-
Najlepsi pracodawcy 2023 według Polaków
EMC Instytut Medyczny SA, LS Airport Services SA i Fujitsu Technology Solutions to podium rankingu Randstad Employer Brand Research 2023, który wyróżnia najbardziej atrakcyjne zdaniem Polaków miejsca pracy. Badanie Randstad Employer Brand Research 2023 jest realizowane w Polsce od 13 lat. W tym roku wzięło w nim udział blisko 5 tysięcy ...
-
Ujemne ceny energii - czy wytwórca zapłaci odbiorcy za zużycie?
W długi weekend media obiegła informacja, że po raz pierwszy w historii mieliśmy ujemne ceny energii w Polsce i wytwórca płaci odbiorcy za zużycie energii. Sytuacja ta miała miejsce w niedzielę 11 czerwca między 11.00 a 16.00. Był to m.in. efekt wysokiej produkcji prądu ze źródeł odnawialnych. Co to zjawisko oznacza w praktyce i czy stanie się to ...
-
Zniżka za aplikację sklepu, czyli jak Polacy dbają o bezpieczeństwo smartfonów
Aż 80% polskich użytkowników mediów społecznościowych deklaruje, że zarządza dostępem zainstalowanych na swoich smartfonach aplikacji do danych, aparatu i mikrofonu. Z badania przeprowadzonego przez firmę Sophos wynika także, że ponad połowa ankietowanych pobrała na swój telefon specjalną aplikację tylko dlatego, aby uzyskać zniżkę w sklepie. ...
-
Ekrany cyfrowe zmieniają zachowania konsumentów
Zachowania i decyzje zakupowe konsumentów ulegają silnym wpływom. Nie od dziś wiadomo, że dla zaangażowania kupujących istotne jest m.in. stworzenie im odpowiedniej atmosfery do dokonywania zakupów. W tym zakresie pomocne mogą okazać się inteligentne ekrany oraz kioski cyfrowe - zwraca uwagę Mood Media. Jak wykorzystać ich potencjał? Z tego tekstu ...
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego ...
-
Doxing to realne zagrożenie dla użytkowników sieci. Jak się chronić?
Korzystając z różnego rodzaju usług w internecie, na przykład z mediów społecznościowych, dobrowolnie udostępniamy nasze dane osobowe. Zdarza się także, że takie dane są upubliczniane bez naszej zgody i wiedzy. Może się tak stać w wyniku ataku, wycieku danych lub też być konsekwencją innego cyberzagrożenia, jakim jest doxing. Eksperci Fortinet ...
-
Protest rolników w mediach europejskich. Gdzie najwięcej publikacji?
Protesty rolników zdominowały media europejskie, Najwięcej publikacji pojawiło się w Niemczech, Francji i we Włoszech. Polska znalazła się na czwartym miejscu - wynika z analizy Instytutu Przywództwa. Niemcy, Francja i Włochy to kraje, w których rolnicze protesty się rozpoczęły. Tam też ukazało się najwięcej publikacji na ich temat: w Niemczech – ...
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
86,2% młodych Polaków z pokolenia Z przynajmniej raz w miesiącu kupuje online - wynika z marcowego raportu "Zakupy internetowe i w aplikacji mobilnej" przygotowanego na zlecenie MediaMarktSaturn Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co konsumenci z pokolenia Z kupują w sieci najczęściej? Dlaczego Generacja Z kupuje online i w aplikacjach ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w I kw. 2024
95 transakcji fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w I kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Media/IT/Telecom (20%), Przemysł (13%) oraz Healthcare (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które z transakcji fuzji i przejęć przeprowadzonych w I kw. 2024 ...
-
Oprogramowanie szpiegujące. Groźny nie tylko Pegasus
W ostatnich tygodniach polskie media poświęcają sporo miejsca oprogramowaniu szpiegującemu. Jest to bardzo poważny problem, którym wbrew obiegowym opiniom nie kończy się na jednym z izraelskich systemów - przekonują eksperci G Data. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak działa oprogramowanie szpiegujące? Jak spyware trafia na nasze urządzenia? ...
-
Miliony danych polskich pacjentów na celowniku hakerów
Miliony danych polskich pacjentów mogły wyciec z aplikacji wspierającej polskich lekarzy podczas obsługi wizyt. Aplikacja pozwala na dostęp do elektronicznej dokumentacji medycznej pacjentów i systemu eWUŚ (Elektroniczna Weryfikacja Uprawnień Świadczeniobiorców), który potwierdza prawo każdego pacjenta do publicznej opieki zdrowotnej. Według ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w II kw. 2024
82 transakcje fuzji i przejęć zrealizowano na polskim rynku w II kwartale 2024 roku - wynika z raportu M&A Index Poland przygotowanego przez Fordata i Navigator Capital. Dominowały sektory Technology/Media/Telecom (20%), Biotechnologia i ochrona zdrowia (15%) oraz FCMG (12%). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie były największe transakcje na ...
-
Cyberprzestępcy gotowi na igrzyska olimpijskie. Jakie działania podejmują?
26 lipca rozpoczynają się Igrzyska Olimpijskie. Sportowcy liczą na deszcz medali, kibice czekają na emocjonujące widowisko, a cyberprzestępcy już od dawna prowadzą działania mające na celu kradzież danych i pieniędzy. Fałszywe strony internetowe, ataki phishingowe, typosquatting - to niektóre z nich. Eksperci Fortinet radzą, jak zminimalizować ...