-
Relacje międzyludzkie w pracy. Czy jest miejsce na przyjaźń i akceptację?
Relacje międzyludzkie w pracy bywają trudne, ale okazuje się, że w przypadku polskich pracowników ta kwestia nie prezentuje się najgorzej. 2/3 Polaków przyznaje, że lubi ludzi, z którymi pracuje. U kolegów doceniamy w szczególności poczucie humoru, wiedzę merytoryczną, zaangażowanie w pracę, chęć niesienia pomocy innym oraz komunikatywność. ...
-
Handel międzynarodowy po pandemii. Chiny stracą na znaczeniu?
Zmniejszenie importu dóbr finalnych i usług z Chin oraz chińskich półproduktów i zastąpienie ich dostawami z innych krajów to jeden z możliwych, postpandemicznych scenariuszy. Polski Instytut Ekonomiczny szacuje, że wycofanie części produkcji z Chin mogłoby uszczuplić PKB Państwa Środka o 1,64 proc., zwiększając jednocześnie wartość dodaną ...
-
Gospodarstwa domowe w pandemii: nastroje niezłe, ale tniemy inwestycje
Z najnowszego badania zrealizowanego przez Polski Fundusz Rozwoju i Polski Instytut Ekonomiczny płyną słodko-gorzkie wieści. Z jednej strony 58 proc. Polaków nie dostrzega, aby wybuch pandemii cokolwiek zmienił w ich finansach, a 71 proc. dobrze ocenia swoją sytuację finansową. Z drugiej okazuje się, że już ponad połowa Polaków (51 proc.) sądzi, ...
-
Sektor MŚP bez inwestycji i podwyżek, ale w niezłych nastrojach
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na polskim sektorze MŚP. Wiele firm musiało zmierzyć się z koniecznością redukcji wynagrodzeń lub etatów, inne stanęły oko w oko z bankructwem. Polska gospodarka, po raz pierwszy od wielu lat, zaczęła się kurczyć. Nie jest zatem zaskoczeniem, że nastroje panujące wśród przedsiębiorców są niewesołe. Najnowsze ...
-
Susza w Polsce. Problem czy nie?
Bezśnieżne zimy, deficyt wiosennych deszczy, gorące początki lata. To tylko niektóre z czynników powodujących, że susza przestaje być dla Polski tematem egzotycznym. Ten problem dostrzega już blisko połowa Polaków, choć nie brakuje i takich, którzy temu zaprzeczają. Jak jednak przekonuje BOŚ w raporcie „Barometr ekologiczny Polaków. Co robimy, aby ...
-
Polska gospodarka potrzebuje aktywizacji zawodowej seniorów. Co stoi na przeszkodzie?
O tym, ze aktywizacja zawodowa polskich seniorów jest potrzebna polskiej gospodarce mówi się nie od dziś. W praktyce jest jednak o nią niełatwo. Na przeszkodzie stają jej zarówno przyzwyczajenia osób 60+, jak i stereotypy na ich temat - uważają analitycy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Potencjał do zmian w tym zakresie jest duży - blisko 7 na ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
Zakupy online cieszą się wśród Polaków rosnącą popularnością, a wybuch pandemii stał się czynnikiem, który dodatkowo wzmocnił ten trend - wynika z 9. już odsłony wspólnego raportu Gemius oraz Izby Gospodarki Elektronicznej „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”. Autorzy opracowania przyjrzeli się również, jak koronawirus zmienił ...
-
Co drugi Polak ma oszczędności, co trzeci boi się ubóstwa
Połowa Polaków ma oszczędności, ale aż 43 proc. nic nie odkłada na czarną godzinę - wynika z najnowszego badania Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej "Portfel statystycznego Polaka w pandemii". Nie napawa optymizmem fakt, że co trzeci Polak obawia się ubóstwa. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu Polaków posiada oszczędności? ...
-
PARP: jest popyt na zatrudnianie cudzoziemców
Wprawdzie pandemia doprowadziła do dość niespodziewanych zmian na rynku pracy, ograniczając wyraźnie napływ pracowników z zagranicy, to jednak nie ulega wątpliwości, że polscy pracodawcy potrzebują wparcia ze strony obcokrajowców. Ci ostatni chętnie zresztą zatrudniają się w polskich firmach, choć z pewnością byliby jeszcze bardziej zadowoleni, ...
-
Najbardziej Pożądany Pracodawca w Polsce. Ranking Antal
Antal opublikował ranking Najbardziej Pożądanych Pracodawców w Polsce w 2021 roku. Laureatami zostali: Allegro, LG Energy Solution Wrocław, BNY Mellon (Poland), Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności SA oraz Intrum. Firmy te zdobyły najwięcej punktów w trzech obszarach (dobrowolna analiza firmy pod kątem wskaźników HR, odpowiedzi ...
-
Wojna w Ukrainie: czy obawy nas zmieniają?
Wyniki najnowszego, ogólnopolskiego badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Procontent Communication potwierdzają, że wojna w Ukrainie wzbudza wśród Polaków spore obawy. Największe z nich dotyczą podwyżek cen żywności, ale kwestii, na które wskazują badani jest znacznie więcej. Oto, do jakich wniosków prowadzi raport "Czego Polacy ...
-
Polska w Unii Europejskiej: jakie korzyści ekonomiczne?
Jednolity Rynek Europejski obchodził właśnie 30. rocznicę swojego powstania. Polska jest jego uczestnikiem od blisko 19 lat, osiągając z tej przynależności niewątpliwe korzyści ekonomiczne. Jak wskazuje Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Korzyści Polski z jednolitego rynku”, gdyby nie przynależność do UE polski PKB per capita byłby o blisko ...
-
Polacy a udostępnianie danych. Czy chętnie dzielimy się prywatnymi informacjami?
O tym, że prywatne dane to dobro, które powinniśmy otaczać należytą ochroną, mówi się nie od dziś. Temat ten nabrał szczególne znaczenia w dobie powszechnego dostępu do internetu i cyfryzacji wielu sfer życia i gospodarki. Zagadnieniu przygląda się Polski Instytut Ekonomiczny w raporcie „Czy Polacy chętnie dzielą się prywatnymi danymi?”, w którym ...
-
Nastolatkowie i cyberbezpieczeństwo: zagrożenia i obawy a wiedza
Korytarze polskich szkół wypełniły się już uczniami, którzy przez kolejne miesiące będą zmagać się z trudami nauki, w czym niejednokrotnie pomagać im będzie internet. To sprzyjająca okazja, aby przypomnieć o zagrożeniach czyhających na najmłodszych w sieci. Na naukę o cyberbezpieczeństwie nigdy nie jest za późno tym bardziej, że na tym polu - jak ...
-
Patriotyzm i Marsz Niepodległości. Polacy zabrali głos
Patriotyzm to postawa dość mocno zakorzeniona w polskim społeczeństwie. Tego przynajmniej dowodzą deklaracje samych Polaków. 11 listopada to dobra okazja, aby przyjrzeć się postawom patriotycznym rodaków i ich stosunkowi do Marszu Niepodległości. Światło na te kwestie rzuca badanie zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Z tego ...
-
Cyfryzacja Polski: w obecnym tempie bez szans na sukces
Polski Instytut Ekonomiczny w policy paper „Jak osiągnąć cele cyfrowej dekady w Polsce?” zaprezentował rekomendacje w zakresie strategii realizacji unijnych celów w polityce cyfryzacji. Opracowanie potwierdza, że nasz kraj poczynił w ostatnim czasie spore postępy w zakresie cyfryzacji, ale jednocześnie podkreśla, że do zrobienia pozostało jeszcze ...
-
Polacy a zatrudnianie cudzoziemców: fakty, mity i opinie
Polski Instytut Ekonomiczny opublikował raport pod tytułem "Polacy o cudzoziemcach na rynku pracy - fakty, mity, opinie". Opracowanie wskazuje, że zarówno skala migracji, jak i wpływ na rodzimą gospodarkę mogą znacznie rozmijać się z tym, jak obywatele postrzegają te zjawiska. Przykładem może być chociażby przekonanie Polaków o tym, że ...
-
Dlaczego praca za granicą ciągle nie traci popularności?
Wprawdzie wynagrodzenia w Polsce w ostatnich czasach dość znacząco rosły, to jednak towarzyszące temu inflacja i wzrosty kosztów życia spowodowały, że spora rzesza Polaków nawet nie odczuła podwyżek pensji. To w dużym stopniu tłumaczy ciągle wysoką gotowość polskich pracowników na wyjazd do pracy za granicę. Tym bardziej, że tymczasowa emigracja ...
-
Są najnowsze dane o e-commerce w Polsce
Już jest - najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2024” właśnie ujrzał światło dzienne. Opracowanie przygotowane przez firmę Gemius we współpracy z Polskimi Badaniami Internetu oraz IAB Polska rzuca światło na rynek handlu internetowego, panujące na nim zwyczaje oraz najbardziej typowe zachowania konsumentów. Oto główne wnioski, do których prowadzi ...
-
Polak dawcą organów. Czy godzimy się na transplantację narządów?
27 października przypada Światowy Dzień Donacji i Transplantacji. To sprzyjająca okazja, aby przyjrzeć się, jakie jest podejście Polaków do oddawania narządów do transplantacji po śmierci. Zagadnieniu temu poświęcone zostało badanie zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. Czy Polacy są gotowi zostać dawcami narządów? Odpowiedzi na ...
-
Dlaczego kupujemy odzież używaną?
Sklepy z odzieżą używaną nie znikają z polskich ulic. Kolejki, które ustawiają się przed nimi w dzień nowej dostawy, wyraźnie pokazują, że ubrania z drugiej ręki ciągle cieszą się wśród Polaków popularnością. Jak dużą i co popycha nas do zakupów w second-handach? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza najnowsze badanie przeprowadzone na ...
-
Odbudowa sieci elektroenergetycznych Ukrainy szansą dla polskich firm?
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował raport poświęcony perspektywom rozwoju polskich firm w kontekście powojennej odbudowy ukraińskiej sieci elektroenergetycznej. Na tym polu czeka naszego wschodniego sąsiada ogrom pracy, który wynika zarówno ze zniszczeń będących skutkiem działań wojennych, jak również ogólnego stanu tamtejszego sektora ...
-
Polacy w sieci - wyniki badania "Korzystanie z Internetu w Polsce"
Z marcowego badania Ipsos-Demoskop wynika, że tylko jedna czwarta Polaków korzysta z internetu. Są to przede wszystkim ludzie młodzi, z wyższym i średnim wykształceniem, mieszkańcy dużych miast. Niemal wszyscy internauci przeglądają strony internetowe, większość korzysta z poczty elektronicznej. Najbardziej znane portale to Onet, Wirtualna Polska ...
Tematy: -
Raport - Wdrożenia CRM w Polsce
W okresie maj - czerwiec 2002 firma konsultingowa Process4E przeprowadziła badanie wśród producentów i integratorów oprogramowania klasy CRM oraz klientów na ww. systemy. Jak wynika z przedstawionego przez firmę raportu, pomimo szumnych zapowiedzi analityków oraz deklaracji potencjalnych klientów boomu na systemy klasy CRM w Polsce jeszcze nie ...
Tematy: -
Czego szukają Internauci
Czego najczęściej szukali polscy Internauci w pierwszym półroczu 2004 roku? Jakiej muzyki najchętniej słuchają? Kim jest ich ulubiona aktorka? Kto był najbardziej poszukiwanym politykiem w Sieci? Odpowiedź na te i inne pytania znajdziemy w podsumowaniu najpopularniejszych zapytań wpisywanych w serwisie wyszukiwawczym NetSprint.pl oraz w sieci ...
-
Przetargi - styczeń 2005
Telefoniczna Agencja Informacyjna opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowane zostały przetargi ogłoszone w Polsce, w styczniu 2005 r. W okresie tym opublikowanych zostało tyle samo ogłoszeń, co w grudniu 2004 r. O ponad 20% wzrosła liczba informacji przetargowych zamieszczonych w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wśród gazet ogólnopolskich ...
-
Handel elektroniczny w Polsce i na świecie
Wczoraj na konferencji "Jak zarabia się w sieci? - czyli wyniki unikalnych badań rynku e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" zaprezentowane zostały, po raz pierwszy w Polsce, wyniki badania Jupiter Research przygotowanego na zlecenie Money.pl. Firma badawcza Gemius SA przedstawiła natomiast rezultaty najnowszych badań sektora e-handlu w ...
-
Polscy lekarze online 2005
Lekarze to jedna z najbardziej aktywnych na świecie grup zawodowych w Internecie. Według najnowszego raportu "Internet Medyczny w Polsce" przeprowadzonego przez PROMOtest 76% polskich lekarzy korzysta z Internetu. Dla porównania wspomniany wskaźnik dla całej populacji polskiej wynosi zaledwie 28%. Grupa internautów medycznych - najaktywniejszych ...
-
Najczęściej cytowane media I 2006
W styczniu pozycję lidera rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zachowała Rzeczpospolita. Wysoką pozycję w zestawieniu zapewniły jej doniesienia związane z polityką polską oraz kontrowersjami wokół odejścia ministra skarbu A. Mikosza. Jednak to Gazeta Wyborcza została najchętniej cytowanym medium w 2005 roku, kiedy na jej doniesienia ...
-
Benedykt XVI w Polsce
Pierwsza wizyta Benedykta XVI w Polsce cieszyła się sporym zainteresowaniem widzów. Niemal 38,8% Polaków obejrzało przynajmniej jedną z dwóch transmisji Mszy Św. koncelebrowanej przez Ojca Świętego - wynika z danych telemetrycznych TNS OBOP. Jednocześnie 72,9% widzów zobaczyło przynajmniej jedną transmisję z wizyty Ojca Św. w sześciu miastach ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce IX 2006
W Polsce trwa "skandal łapówkowy", rządzi "konfliktowy premier", a Polacy "masowo migrują za chlebem". To fragmenty informacji o Polsce i Polakach, jakie podawały zagraniczne stacje telewizyjne we wrześniu br. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zachodnie media mówią o Polsce raczej źle niż dobrze, a dziennikarze nie szczędzą ...
-
Odżywianie i zdrowie Polaków 2006
Ipsos, międzynarodowa firma badawcza, po raz drugi przeprowadziła badanie "Fakty i mity. Odżywianie i zdrowie Polaków w kontekście międzynarodowym". Badanie przeprowadzono w Polsce, Szwecji, Belgii, USA i Kanadzie. Podobnie jak w zeszłym roku, Polacy okazali się być społeczeństwem najbardziej narzekającym na zdrowie. Jesteśmy jednak wciąż „dość ...
-
Telefonia komórkowa w Polsce
Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce. Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych - taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. Według raportu 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej. Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje ...
-
Najczęściej cytowane media X 2006
Rzeczpospolita powraca na szczyt rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce", Gazeta Wyborcza i Dziennik ostro rywalizują o kolejne miejsca na podium. To wyniki październikowej analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Niespodzianką są wysokie lokaty Gazety Polskiej i Naszego Dziennika, cytowanych w kontekście współpracy M. Suboticia i K. ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XI 2006
Tragedia w kopalni Halemba, polskie weto w sprawie negocjacji UE z Rosją oraz wyniki wyborów samorządowych - to tematy związane z Polską, które w listopadzie br. zainteresowały zachodnie stacje telewizyjne. Z listopadowego raportu IMM "Zagraniczne telewizje o Polsce" wynika również, że zachodnie media prezentowały nasz kraj neutralnie - odnotowano ...