-
Cyberbezpieczeństwo: Polska wśród 161 krajów dotkniętych 3 mln cyberataków
W minionym tygodniu NSA, czyli Agencja Bezpieczeństwa Narodowego Stanów Zjednoczonych, opublikowała zestawienie 25 najbardziej popularnych luk w oprogramowaniu, które stanowią furtkę dla powiązanych z Chinami hakerów. Tylko w tym roku ofiarą przeprowadzanych za ich pośrednictwem cyberataków padło 161 krajów, w tym również Polska. Jak podaje Check ...
-
Komunikacja wewnętrzna kuleje. Pracownicy nie wiedzą, jak pandemia wpływa na firmę
57% polskich pracowników deklaruje, że pracodawca, częściej lub rzadziej, informuje ich o sytuacji finansowej firmy i wpływie, jaki wywiera na nią pandemia. Dość niepokojąco przedstawia się jednak fakt, że 39% zatrudnionych jest takich informacji zupełnie pozbawionych. Firmy powinny sobie zdawać sprawę, że niepewność w tej kwestii nie przyczynia ...
-
Na Święta w Plusie - 5G w cenie abonamentu
Jest listopad, ale w Plusie ruszają już świąteczne oferty promocyjne. W Plus Abonament wszyscy, którzy do początku stycznia wybiorą dowolny abonament, otrzymają w jego ramach dostęp do sieci 5G w Polsce na cały okres umowy. Najszybsze 5G w cenie przez całą umowę Z okazji zbliżających się świąt wszystkie osoby, które do początku stycznia zdecydują ...
-
Elektromobilność ma pracę dla inżyniera. Sprawdź wymagania i zarobki
Wprawdzie o milionie samochodów elektrycznych, które miały się poruszać po polskich dogach już za 5 lat możemy zapomnieć, to jednak faktem pozostaje, że elektromobilność niewątpliwie się rozwija. Dowodem na to może być chociażby rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w tym zakresie, które na przestrzeni ostatnich 2 lat podskoczyło o pokaźne 200%. ...
-
Poczta Polska ostrzega przed oszustami. Uważaj na maile z jej logo
"Informujemy, że Twoja przesyłka dotarła do naszego biura. Nasz kurier nie mógł dostarczyć przesyłki z powodu błędnego adresu (...)". To początek maila, którego rzekomym nadawcą jest Poczta Polska. Jeżeli dostrzeżesz w swojej skrzynce tej właśnie treści wiadomość, opatrzoną dodatkowo logo państwowego operatora pocztowego, zachowaj czujność i nie ...
-
Pandemia kosztuje miliardy. A ile wyniesie nas "zwykła" grypa?
Chociaż w kontekście zdrowotnym mówi się dziś głównie o koronawirusie, to nie można jednak pominąć milczeniem, że nie tylko on nadwyrężać będzie nasze zdrowie i budżet. Szacunki Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazują, że tegoroczny sezon grypowy może zwieńczyć około 2,31 mln zachorowań na grypę, a wygenerowany przez to koszt społeczny sięgnie ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne bez załamania. Prognozy na 2021 rok
Czy inwestycje w nieruchomości komercyjne będą dopisywać, czy raczej należy spodziewać się stagnacji? Odpowiedzi na to pytanie udziela Savills Investment Management. Okazuje się, co nie jest zresztą zaskoczeniem, że zainteresowanie aktywami ma wracać wraz z wycofywaniem się pandemii. W Polsce szczególnie interesujące są nowoczesne centra ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
Zdrowe odżywianie to trend, któremu Polacy z roku na rok hołdują coraz bardziej. Czy w czasach pandemii ta tendencja doczekała się kontynuacji? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza 2. już edycja opracowanego przez Inquiry badania "Zdrowe odżywianie". Oto, co udało się ustalić na bazie odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Z tego tekstu dowiesz ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
7 trendów e-commerce w 2021 roku
Nic nie wskazuje na to, by kolejny rok miał być niesprzyjający dla branży e-commerce, która dzięki pandemii koronawirusa rośnie w galopującym tempie. Wraz z inwestycją w zakupy online sprzedawcy chętniej wdrażają też nowe technologie, które wnoszą e-sklepy na kolejne poziomy zaawansowania i napędzają dodatkowo rozwój całej branży. Jakie trendy i ...
-
Cyberataki na szpitale coraz częstsze. Zagrożona również Polska
Wybuch pandemii przyniósł za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Z najnowszych doniesień Check Point Research wynika, że wraz z gospodarką ucierpiało również cyberbezpieczeństwo, a pod ostrzał cyberataków dostała się i tak już nadwyrężona koronawirusem opieka zdrowotna. W ostatnich dwóch miesiącach odnotowano o 45 proc. więcej ataków wycelowanych ...
-
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe w rękach cyberprzestępczości
O tym, że nowe technologie pomagają cyberprzestępczości mówi się już od dawna, a opracowany przez Trend Micro, Europol i Międzyregionalny Instytut Badań nad Przestępczością i Sprawiedliwością ONZ (UNICRI) raport jest wyłącznie tego potwierdzeniem. Autorzy opracowania przyjrzeli się, po jakie metody sięgają cyberprzestępcy oraz wskazali na realne ...
-
Niewypłacalności firm: 2020 rok był rekordowy, 2021 będzie gorszy?
Rok 2020 był najgorszym w historii niewypłacalności polskich firm. Jak podaje Euler Hermes, Monitor Sądowy i Gospodarczy opublikował dane o 1293 niewypłacalnościach w ubiegłym roku. Było to 32% więcej niż rok wcześniej i najwięcej w obecnej dekadzie. A jaki będzie rok 2021? Rok 2020 był bardzo trudnym rokiem z uwagi na pandemię COVID-19. ...
-
Customer experience: banki i ubezpieczyciele zasługują na uznanie
Firma KPMG przedstawiła rezultaty raportu „Doświadczenia klientów w nowej rzeczywistości”. Z opracowania wynika, że pomimo zawirowań związanych z pandemią wiele branż nie zapomniało o tym, jak ważna jest dbałość o doświadczenia klientów. W Polsce szczególnie dobrze wypadł sektor finansowy. W przypadku banków i operatorów płatności wskaźnik ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
Do tego, że zakupy online cieszą się wśród Polaków coraz większą popularnością, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Jednak to pojawienie się koronawirusa wywołało prawdziwy boom na e-commerce. Oczywiście pokaźne wzrosty nie stały się udziałem każdej kategorii produktów. Gdzie popyt wyraźnie wzrósł, a gdzie nie odnotowano większych zmian? ...
-
Zatrudnienie mniej stabilne, pracownicy mniej ufni
Poznaliśmy wyniki drugiej już edycji „Barometru nastrojów pracowników”. Bieżące odpowiedzi zestawiono z tymi, których Polacy udzielili na potrzeby badania opublikowanego we wrześniu minionego roku. Tym sposobem uzyskano obraz aspektów, które uległy, bądź nie uległy zmianie na skutek pandemii. Pod lupę wzięto takie kwestie jak: wynagrodzenie, ...
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
Polacy cenią marki własne w kategorii artykułów przemysłowych i chętnie je kupują - wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Inquiry. Najbardziej cenione marki własne tej kategorii to Lidl i Biedronka. W sklepach Lidl artykuły przemysłowe pod marką własną kupuje 56% ankietowanych, a w Biedronce - 52%. Kolejne miejsca w rankingu ...
Tematy: non-food, marki własne, supermarkety, dyskonty, markety, sieci handlowe, Lidl, Biedronka, Kaufland, Tesco, Auchan, Carrefour -
Protest "Media bez wyboru" popierany przez 2/3 Polaków
Protest "Media bez wyboru", przeprowadzony w minioną środę, nie pozostał niezauważony. 91% Polaków przebadanych na zlecenie Komitetu Badań Radiowych odnotowało tę akcję protestacyjną, a 68% wyraziło dla niej poparcie. Protest gazet, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych skierowany był przeciwko planom wprowadzenia nowego podatku ...
-
Przeprowadzki w czasie pandemii COVID-19 były tańsze
Pandemia COVID-19 zmieniła wiele w naszym życiu. Musieliśmy zmienić nasze zwyczaje, sposób spędzania wolnego czasu, czasem nasze życie zawodowe. Czy pandemia miała wpływ na przeprowadzki Polaków? Z raportu Clicktrans.pl wynika, że tak. W jaki sposób? O tym poniżej. Z piątej już edycji raportu "Przeprowadzki 2020" opracowanego przez Clicktrans.pl ...
-
Sprzedaż smartfonów w Polsce: Xiaomi i Apple liderami w 2020 roku
Z danych IDC wynika, że w Polsce w roku 2020 sprzedano 8,5 mln smartfonów. W porównaniu do roku 2019 sprzedaż spadła o 8,5% w ujęciu ilościowym i 11,4% w ujęciu wartościowym. Czyżby to wpływ pandemii COVID-19? Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na sprzedaż smartfonów, ponieważ do zdalnej pracy czy nauki dużo praktyczniejszym zakupem od ...
-
Branża piekarnicza czeka na odbicie w HoReCa
Jak COVID-19 wpłynął na branżę piekarniczą? Z jednej strony spadła ilość zamówień z branży hotelarsko-gastronomicznej, z powodu lockdownu tego sektora, z drugiej - wzrosła sprzedaż pieczywa w kanale handlu detalicznego. Niestety to nie wystarczyło, aby producenci pieczywa wyszli z kryzysu obronną ręką - zauważa Santander Bank Polska. Jak podaje ...
-
Czy praca zdalna i hybrydowa zredukują powierzchnię biura?
Wprawdzie rodzimi pracownicy oczekują od swoich pracodawców, że praca zdalna zostanie w ich grafikach również po zakończeniu pandemii, to jednak zdradzają również wyraźne przywiązanie do biurka i atrakcyjnej powierzchni biurowej, z których nie chce rezygnować 58% badanych. To jeden z wniosków, które niesie za sobą badanie zrealizowane przez Antal ...
-
Trickbot nowym królem malware’u
Polska spadła w światowym rankingu bezpieczeństwa z 41 na 48 miejsce - informuje eksperci Check Point Research. Stało się tak za sprawą trojana bankowego Qbot, wykrywanego w co dziesiątej sieci firmowej. Tymczasem na świecie triumfy święci Trickbot, który w lutym został nowym królem malware’u. Po akcji Interpolu w wyniku której zablokowany został ...
-
Edukacja, rynek pracy i zdrowie psychiczne młodych. Ofiary pandemii
Negatywne skutki pandemii dają się we znaki praktycznie od jej początku i niestety należy się spodziewać, że odczuwalne będą jeszcze długo. Z opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny raportu "Corona generation. Growing up in a pandemic" wynika, że w przypadku młodego pokolenia obszarami, które w największym stopniu ucierpią wskutek ...
-
Czy są szanse na zatrudnienie w produkcji przemysłowej?
Wprawdzie wybuch pandemii przełożył się negatywnie na optymizm pracodawców, to jednak okazuje się, że są tacy, którzy planują więcej rekrutacji. W najnowszym "Barometrze ManpowerGroup Perspektyw Zatrudnienia" już 10% firm deklaruje, że będzie zatrudniać nowych pracowników. Wciąż jednak 83% nie planuje żadnych ruchów personalnych. Zatrudniać będą ...
-
Co Polacy myślą o WOŚP?
Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gra już od 29 lat, bijąc co roku rekordy zebranych dla potrzebujących środków. Jak tę działalność postrzegają Polacy? Co myślą o WOŚP? Zbadała to Agencja Inquiry. Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy działa w szczytnym celu. Nie dla wszystkich jednak jest to takie oczywiste. Działalność Jerzego Owsiaka skłania ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
Pandemia dotknęła wiele sektorów gospodarki, spowodowała wzrost zadłużenia w wielu branżach. Nie dotyczy to rynku sprzedaży alkoholi. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że w ubiegłym roku Polacy wydali na alkohol o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, a łączna kwota zaległości firm handlujących alkoholami zmniejszyła się do 123,2 mln ...
-
75% wzrost niewypłacalności. Małe firmy rodzinne dotknięte najbardziej
Pierwsze dwa miesiące 2021 roku przyniosły 75% wzrost niewypłacalności firm. W Monitorze Sądowym i Gospodarczym zostały opublikowane informacje o 316 niewypłacalnościach polskich firm, podczas gdy w analogicznym okresie ubiegłego roku było ich 181. Według ekspertów Euler Hermes płynność finansową tracą najczęściej małe, rodzinne firmy. ...
-
PIU: w 2020 r. ubezpieczyciele wypłacili odszkodowania warte blisko 40 mld zł
Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała najświeższe dane odnośnie ubiegłorocznych wyników ubezpieczycieli oraz wartości wypłaconych przez nich odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych, która osiągnęła poziom 39,7 mld zł. Mimo pandemii, klienci nie rezygnują z ochrony ubezpieczeniowej. Najważniejsze dane w 2020 r.: 39,7 mld zł dla ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
Niespodziewane pojawienie się pandemii i związane z tym perturbacje nie pozostały bez wpływu na konsumpcję. z opracowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny i Mastercard raportu wynika, że konsumenci w znacznym stopniu ograniczyli wydatki. Najbardziej ucierpiała na tym branża gastronomiczna, która też w największym stopniu odczuła skutki kryzysu. ...
-
ADP: duże firmy usługowe zwiększają zatrudnienie
Pandemia wciąż rzutuje na stan naszej gospodarki, wiele jej sektorów boryka się z różnego rodzaju trudnościami. Jednak okazuje się, że duże firmy usługowe poradziły sobie świetnie w tych trudnych czasach, wprowadzając rozwiązania cyfrowe i zmiany organizacyjne. Z raportu "Zatrudnienie w Nowoczesnej Gospodarce Q1 2021" przygotowanego przez ADP ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Trickbot atakuje jedną czwartą polskich firm
Trickbot staje się coraz powszechniejszym zagrożeniem. Z najnowszego raportu Check Point Research wynika, że maju nękał 25% polskich firm. Do tej pory najpopularniejszym typem malware’u był trojan Dridex. Eksperci z Check Point Research donoszą jednak, że w ostatnim miesiącu jego miejsce zajął Trickbot. Według ekspertów spory wpływ może mieć nowa ...
-
Firmy ubezpieczeniowe wypłaciły ponad 10 mld zł w I kw.2021
Polska Izba Ubezpieczeń podała, że w I kwartale 2021 ubezpieczyciele wypłacili poszkodowanym kwotę 10,2 mld zł. Najbardziej wzrosły wypłaty świadczeń z tytułu ubezpieczeń na życie, co niewątpliwie jest efektem większej śmiertelności w wyniku pandemii COVID-19. Jak wspomniano we wstępie, ubezpieczyciele wypłacili z tytułu odszkodowań i świadczeń ...