-
Polski e-commerce idzie w górę
Handlowa hossa nie ominie w tym roku sklepów i aukcji internetowych. Polscy internauci, jak czytamy w raporcie "E-commerce w Polsce 2006", nie tylko częściej niż w roku ubiegłym dokonują zakupów on-line, ale i chętniej przeznaczają na ten cel większą ilość pieniędzy. Według szacunków firmy badawczej Gemius SA, zainteresowanie internetowymi ...
-
Branża PR w mediach VII 2006
Lipcowe przekazy dotyczące public relations najczęściej poświęcone były tematom związanym z polityką: PR-owi Polski i kreowaniu wizerunku osób sprawujących władzę. Jak wynika z najnowszego raportu PRoto w lipcu ukazało się w mediach 131 materiałów o branży PR, czyli o 37 więcej niż w poprzednim miesiącu. Badanie przekazów o branży PR w lipcu 2006 ...
-
Branża PR w mediach VIII 2006
Nowy raport PRoto o branży PR w mediach zdominowały tematy związane z wizerunkiem Polski: powołanie rzecznika MSZ Andrzeja Sadosia oraz inicjatywa "PR dla RP". W sierpniu br. ukazało się 166 materiałów o public relations w Polsce - to aż czterokrotnie więcej niż rok temu! Badanie przekazów o branży PR w sierpniu 2006 roku objęło aż 166 materiałów. ...
-
Wyniki Megapanel VIII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za sierpień 2006 roku. Jeśli chodzi o zasięg miesięczny witryn to pozycję lidera nadal ugruntowuje ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce X 2006
Czy w Polsce mamy obecnie do czynienia z najpoważniejszym kryzysem rządowym od czasu upadku komunizmu? Z doniesień zachodnich stacji telewizyjnych wynika, że tak. Analiza Instytutu Monitorowania Mediów pokazuje, że zagraniczne telewizje w październiku relacjonowały głównie wydarzenia z polskiej polityki, zwykle w negatywnym kontekście. Pozytywną ...
-
Wyniki Megapanel IX 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za wrzesień 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, zdecydowanym liderem września jest ...
-
Wyniki Megapanel X 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, październikowym liderem podobnie ...
-
Polacy i telewizja w 2006 roku
Statystyczny Polak spędzał w ubiegłym roku przed telewizorem 3 godziny 19 minut dziennie. Ponad połowę tego czasu (51%) Polacy poświęcili na oglądanie seriali, filmów i programów rozrywkowych. Najpopularniejszą stacją tematyczną w 2006 roku był TVN24, a najwięcej zarobił na reklamach TVN - w sumie ponad 2,05 mld zł, czyli o 46% więcej, niż w 2005 ...
-
Wyniki Megapanel XI 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, listopadowym liderem podobnie jak w ...
-
Rozwój demograficzny Polski do 2006
W 2006 roku po raz ósmy z kolei odnotowano w Polsce ubytek rzeczywisty ludności. Jednocześnie, po raz pierwszy od 2002 roku liczba urodzeń była wyższa niż liczba zgonów, co oznacza dodatni przyrost naturalny. Szacuje się, że w końcu 2006 roku liczba ludności Polski wynosiła 38122 tys. osób, tj. o ok. 35 tys. mniej niż w końcu 2005 r. (w 2005 r. ...
-
Wyniki Megapanel XII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za grudzień 2006 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w grudniu 2006, podobnie jak w ...
-
Wyniki Megapanel I 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za styczeń 2007 roku. W dniu 8 marca 2007 roku Rada Badania Megapanel PBI/Gemius dokonała modyfikacji ...
-
Wyniki Megapanel II 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w lutym 2007, podobnie jak w styczniu ...
-
Polacy optymistycznie o Euro 2012
Według sondażu przeprowadzonego przez firmę badawczą Ipsos ponad 7 milionów Polaków wybiera się na mecze rozgrywane w ramach Euro 2012. Wierzymy, że Polska zdąży z przygotowaniami do imprezy. Jedna trzecia Polaków dostrzega też możliwe korzyści dla siebie w związku z organizacją mistrzostw w Polsce. Cała Polska obejrzy mecze Zdecydowana większość ...
-
Wyniki Megapanel III 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za marzec 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w marcu, podobnie jak w lutym 2007, na ...
-
Branża PR w mediach V 2007
W majowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwsze miejsce powrócił temat PR-u Polski. Wśród 49 publikacji o tej tematyce znalazły się przede wszystkim informacje o działaniach promocyjnych miast i regionów, ale też rozważania i dyskusje na temat międzynarodowego wizerunku Polski - wynika z najnowszego raportu PRoto. W maju ...
-
Wyniki Megapanel IV 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za kwiecień 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w kwietniu, podobnie jak w marcu 2007 ...
-
Upadłości firm w Polsce I-VI 2007
Firma Coface Poland przygotowała informację na temat przypadków niewypłacalności firm w Polsce w I półroczu 2007 roku. Prezentowane dane pokazują liczbę postanowień o ogłoszeniu upadłości lub otwarciu postępowania układowego. W I półroczu 2007 roku zanotowano 210 przypadków niewypłacalności firm (170 upadłości w celu likwidacji majątku oraz 40 ...
-
Wyniki Megapanel V 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za maj 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w maju, podobnie jak w kwietniu 2007, na ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
Rozwój gospodarki elektronicznej w Polsce w 2006 roku, wkroczył w fazę przemian jakościowych, których efekty ilościowo-wartościowe zostaną zdyskontowane za około 2-3 lata, wynika z raportu przygotowanego przez Instytut Logistyki i Magazynowania na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Przykładem takich działań w 2006 roku było rozpoczęcie przesyłania ...
-
Wyniki Megapanel VI 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za czerwiec 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w czerwcu nadal liderem jest Google z ...
-
Wyniki Megapanel VII 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany na pozycjach ...
-
Wyniki Megapanel VIII 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za sierpień 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego po raz kolejny nie nastąpiły zmiany ...
-
GUS o PKB w rachunkach regionalnych 2005
W polskiej gospodarce w ujęciu przestrzennym widoczne są znaczne dysproporcje w poziomie rozwoju gospodarczego województw. W 2005 roku udziały poszczególnych województw w tworzeniu produktu krajowego brutto były wyraźnie zróżnicowane - od 2,3% w województwach: opolskim i podlaskim do 21,4% w województwie mazowieckim - podał Główny Urząd ...
-
Wyniki Megapanel IX 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za wrzesień 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany, aż do miejsca ...
-
Wyniki Megapanel X 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za październik 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego ponownie nie nastąpiły zmiany w ...
-
Wyniki Megapanel XI 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za listopad 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany w czołówce. ...
-
Rozwój demograficzny Polski 2007
Według wstępnych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego, w końcu 2007 roku ludność Polski liczyła ok. 38115 tys. osób, tj. o ponad 10 tys. mniej niż przed rokiem. Liczba ludności Polski zmniejsza się już od 11 lat, w latach 1997-2007 ubyło nas ok. 180 tys. Ujemne tempo przyrostu ludności wynosiło od minus 0,01% w 1997 r. do minus 0,08% w 2006 ...
-
Wyniki Megapanel XII 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za grudzień 2007 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany w czołówce. ...
-
Ubóstwo wśród dzieci w UE 2008
Jak wynika z przygotowanego przez Komisję Europejską raportu "Joint Report on Social Protection and Social Inclusion 2008", ponad 20 proc. dzieci w Polsce żyje poniżej progu ubóstwa. Tym samym Polska znalazła się w czołówce państw Unii Europejskiej, w których odsetek dzieci zagrożonych ryzykiem ubóstwa jest najwyższy. Inkluzja społeczna i ubóstwo ...
-
Inżynierowie chcą pracować w Polsce
Przyszli inżynierowie chcą pracować w kraju i tylko 2% z nich chce wyjechać z Polski na stałe - to wnioski z II edycji badania PROinżynier, organizowanego przez firmę inżynierską PROCHEM SA we współpracy ze Stowarzyszeniem Studentów BEST, które przeprowadzono wśród studentów pięciu polskich uczelni technicznych. Przy wyborze przyszłego pracodawcy ...
-
Wyniki Megapanel I 2008
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za styczeń 2008 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany na trzech ...
-
Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
Z publikacji GUS "Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań z lat 2004-2006" wynika, że w 2006 r. w Polsce 93% przedsiębiorstw wykorzystywało komputery, na których swoje obowiązki wykonywało 38% pracowników tych firm. Analogiczne wskaźniki dla 25 krajów UE wyniosły 97% i 51%. Wyniki badań wskazują, że: Komputery, sieci i systemy ...
-
Wyniki Megapanel II 2008
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius SA, współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2008 roku. W rankingu witryn według zasięgu miesięcznego nie nastąpiły zmiany na pięciu ...
-
Marki własne detalistów w Polsce 2008
Rynek prywatnych marek detalistów w Polsce rozwija się nadal bardzo dynamicznie - wynika z raportu PMR. Detaliści, którzy już od dawna oferują produkty sygnowane własnym logo powiększają ich udział w swym asortymencie. Marki własne pojawiają się w ofercie kolejnych graczy - polskich sieci supermarketów oraz sklepów małego formatu. Dziś oprócz ...