-
Region EMEA: najlepsze spółki 2013
Francuska firma Ymagis jest najszybciej rozwijającym się przedsiębiorstwem technologicznie innowacyjnym w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Spośród polskich spółek najwyżej w rankingu uplasowała się firma Softhis, która zajęła 97. miejsce. W tegorocznej 13. edycji konkursu Deloitte Technology Fast 500 EMEA, znalazło się 17 rodzimych ...
-
Rynek biurowy w miastach średniej wielkości
Obserwując zmiany zachodzące na rynku biurowym, warto zwrócić uwagę na nowe lokalizacje pojawiające się na biurowej mapie Polski. Analiza sektora biurowego w Polsce przeprowadzona przez Knight Frank pozwoliła dokonać poszerzonej kategoryzacji regionalnych rynków biurowych. Poza powszechnie opisywanymi rynkami dojrzałymi przedstawiono także rynki ...
-
Gwiazdy Internetu: czego Polacy szukają w sieci?
Z badań programu Trusted Trader wynika, że pizzerii i zakładów fryzjerskich Polacy szukali w ubiegłym roku średnio ponad milion razy miesięcznie, czyli częściej niż np. informacji o Ewie Chodakowskiej – niekwestionowanej gwieździe polskiego Internetu. Trusted Trader sprawdził też, gdzie Polacy najczęściej szukają informacji o firmach. Okazuje się, ...
-
E-commerce w Polsce 2013
Dla polskiego e-commerce ostatnie 12 miesięcy przejdzie do historii nie tylko, jako rok utworzenia Izby Gospodarki Elektronicznej i wejścia na rynek serwisu shoppingowego Google, ale także jako czas kolejnych przemian w strukturze rodzimego e-handlu. Dowodzi tego między innymi, przygotowana przez Porównywarkę Cen Okazje.info, we współpracy z ...
-
Na jakim etapie znajduje się informatyzacja służby zdrowia?
FORTINET prezentuje raport o stanie przygotowań polskich placówek medycznych do realizacji założeń projektu nowelizacji Ustawy o systemie informacji w ochronie zdrowia. Na kilka miesięcy przed planowanym startem platformy P1, mającej w założeniu udostępnienie szpitalom możliwości elektronicznego raportowania zdarzeń medycznych do Centrum Systemów ...
-
Jakie są najpopularniejsze smartfony?
Smart Raport to badanie popularności wśród polskich internautów wybranych marek i modeli telefonów. Zostało ono zainicjowane przez serwis 4tech.TV należący do grupy Moon Media i narzędzie analityczne Brand24. Przyglądając się głosom polskiego internetu można dowiedzieć się wiele na temat oczekiwać i potrzeb konsumentów. Od kiedy smartfony pojawiły ...
-
Infrastruktura drogowa w Polsce
Jak wynika z raportu „Analiza rynku infrastruktury drogowej w Polsce”, przygotowanego przez firmę doradczą EY na zlecenie Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa, sektor budowlany w latach 2010-2012, po uwzględnieniu powiązań z innymi sektorami, odpowiadał za ponad 13% PKB w Polsce. Do 2011 r. sektor ten rozwijał się wyraźnie szybciej niż polska ...
-
Polskie firmy a ekspansja na rynki zagraniczne
Zespół badawczy MDDP przedstawił raport podsumowujący badanie „Ekspansja międzynarodowa polskich przedsiębiorstw – skala i charakter umiędzynarodowienia na podstawie działalności spółek giełdowych”. Kluczowym elementem projektu badawczego było zebranie bezpośrednich informacji na temat skali i formy działalności międzynarodowej ponad 120 ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców 2013
Polscy pracodawcy na przestrzeni ostatniej dekady diametralnie zmienili nastawienie do kwestii powierzania pracy obcokrajowcom, na co wpływ miały zarówno znaczne udogodnienia w przepisach, jak również odpływ polskiej siły roboczej w kierunku zachodnich rynków pracy. 2013 rok nie był przełomowy pod względem wzrostu zatrudnienia cudzoziemców - ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2014
Poprzednia edycja "Monitora rynku pracy" wykazała znaczny wzrost optymizmu wśród polskich pracowników. Czy dobre nastroje sprzed kilku miesięcy przełożyły się na bieżącą sytuację? Można zakładać, że tak właśnie się stało. Wprawdzie najnowsza odsłona sondażu Instytutu Badawczego Randstad pokazała przede wszystkim, że Polacy niezwykle często ...
-
Polscy przedsiębiorcy a weekend majowy 2014
Tylko co czwarty właściciel małej firmy uważa, że w Polsce jest za dużo długich weekendów - wynika z badania sondażowego przeprowadzonego przez Grupę Idea Banku. Co dziesiąty przedsiębiorca chciałby, aby dłuższych przerw w pracy było jeszcze więcej. Opinie wyrażone przez przedsiębiorców podważają obiegową tezę, że długie weekendy szkodzą polskiej ...
-
Polacy a rynek gazu
Ponad 33 procent Polaków uważa, że liberalizacja rynku gazu w naszym kraju doprowadzi do obniżek cen. 81 procent z nas chciałoby, aby Polska była samowystarczalna energetycznie, jednak za rodzimy gaz nie chcielibyśmy płacić więcej. To niektóre z wniosków płynących z raportu portalu OptimalEnergy.pl, w którym analizie poddano wiedzę społeczeństwa ...
-
Samorządy nie wspierają przedsiębiorczości
Współpraca między samorządami lokalnymi a polskim biznesem pozostawia wiele do życzenia. Prawie 89 procent przedsiębiorców, przebadanych na potrzeby ankiety zrealizowanej przez Rzetelną Firmę, deklaruje, że nigdy nie skorzystało z pomocy samorządu w rozwijaniu własnej działalności. Okazuje się jednak, że takiej sytuacji polscy przedsiębiorcy są ...
-
Zakłady wzajemne online: jak zmniejszyć szarą strefę?
Polska to europejski lider niechlubnego zestawienia państw z najwyższym udziałem „szarej strefy” w zakładach wzajemnych online. Jak donosi firma doradcza Roland Berger, w 2013 roku obroty całej branży zakładów wzajemnych online wyniosły ok. 5 mld złotych, z czego nielegalni operatorzy wygenerowali 91% tej kwoty. Tymczasem większość krajów Unii ...
-
Tylko co dziesiąty Polak podnosi kwalifikacje zawodowe
Mniej niż 10% Polaków powyżej 25. roku życia decyduje się na podnoszenie kwalifikacji zawodowych – wynika z Diagnozy Społecznej 2013. Częściej dokształcają się osoby z wykształceniem wyższym lub policealnym, najrzadziej – mający tylko wykształcenie podstawowe i niższe. Pracownicy dokształcają się coraz mniej chętnie. O ile w latach 2005-2007 ...
-
Polskie firmy: automatyzacja poniżej średniej światowej
... przedsiębiorstw jest zaledwie 4 procent. Firmy pytano także o to, czy przywiązują wagę do wyliczania wskaźnika OEE (ang. Overall Equipment Effectiveness – pol. Całkowita Efektywność Wyposażenia), pozwalającego na zmierzenie efektywności produkcji opartej na sprzęcie automatycznym i jej zobrazowanie w postaci wartości liczbowej. Z badania wynika ...
-
Polski Internet: najczęstsze błędy językowe
Czy hasztagi są już nową częścią zdania, a autokorekta zastąpiła słowniki języka polskiego? Jak wiele błędów można popełnić w 140 znakach na Twitterze? I czy dodając kolejne zdjęcia na Instagramie mamy czas by pomyśleć nie tylko o jakości obrazu, ale też o poprawności słowa? Instytut Monitorowania Mediów w ramach raportu Kompas Social Media ...
-
Rynek biurowy w Polsce 10 lat po wejściu do UE
Ostatnie dziesięć lat na polskim rynku biurowym upłynęło pod znakiem dynamicznego rozwoju. Dekada wystarczyła, aby całkowite zasoby powierzchni powiększyły się o niemal 5 milionów metrów kwadratowych. Warszawa, wyprzedzając m.in. Pragę i Budapeszt, jest obecnie największym rynkiem regionu. To niektóre z wniosków płynących z opracowanego przez ...
-
Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem
Jak wynika z badania European Trusted Brands, Polacy największym zaufaniem wśród polityków darzą Bronisława Komorowskiego, wśród dziennikarzy – Kamila Durczoka, natomiast wśród sportowców – Adama Małysza. Pozycję lidera w kategorii Muzyk na rzecz Krzysztofa Pendereckiego stracił Piotr Rubik. Kamil Durczok, prezenter Faktów w TVN, jest ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2014
Jak wynika z najnowszego sondażu Instytutu Badawczego Randstad, Polacy na tle innych państw europejskich w kwestii poszukiwania zatrudnienia cechują się dużą mobilnością. Wykorzystują ją jednak w sposób chaotyczny, nie posiadając sprecyzowanego planu dotyczącego swojego miejsca na rynku pracy – co w znacznej mierze wynika z przekonania o braku ...
-
Fora turystyczne: czego poszukujemy?
Polacy kochają góry, czego dobitnym dowodem może być analiza tematów poruszanych na polskich forach turystycznych. U progu bieżącego roku wspomniano o nich niemal 211 tysięcy razy, co dało im pierwszą pozycję w rankingu najpopularniejszych wątków. W żadnym innym kraju góry nie znalazły się w pierwszej dziesiątce zestawienia. To niektóre z wniosków ...
-
Sieci handlowe w mediach II kw. 2014
Kogo zaskoczył jeleń w samochodzie, a kto szukał na półkach dyskontów produktów na piknik? W drugim kwartale 2014 roku wydatki reklamowe sieci handlowych w Polsce utrzymały się na poziomie podobnym do roku ubiegłego i wyniosły łącznie 272 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji do monitorowania kampanii i wydatków reklamowych w mediach. Aż 90 ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2014 r.
Spełnianie marzeń i wakacje w egzotycznym kraju, ale również kredyty mieszkaniowe z rządową dopłatą i bankowość mobilna - tym najczęściej kusiły Polaków banki i instytucje finansowe w drugim kwartale 2014 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji służącej do badania emisji i wydatków reklamowych w mediach, reklamodawcy z branży finansowej ...
-
Mini-siłownia w domu Polaka
Trend zdrowego stylu życia, jakiemu ulegają również Polacy, znajduje swoje odzwierciedlenie między innymi w coraz częstszym przeznaczaniu fragmentu powierzchni mieszkalnej na mini-siłownię. Z najnowszego raportu Okazje.info dowiemy się, w jaki sprzęt inwestują Polacy, jakie kwoty są skłonni na niego przeznaczyć, oraz których producentów darzą ...
-
Polacy o szczęściu: rodzina przede wszystkim
Jesteśmy szczęśliwi. Tak przynajmniej wynika z najnowszych badań "Szczęście w życiu Polaków", które zostały przeprowadzone we wrześniu przez TNS Polska na zlecenie Vanquis Bank. Na poczucie szczęścia, co dziwić nie powinno, w największym stopniu wpływa udane życie osobiste, choć i strona materialna nie jest bez znaczenia. Zaskakiwać może natomiast ...
-
Prywatna opieka medyczna: benefit, którego chcą pracownicy
Raport Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu: benefity po polsku” bezlitośnie ujawnia, że niemal połowa polskich pracowników nie może liczyć na żadne świadczenia pozapłacowe. Wśród tych, które je otrzymują dominuje prywatna opieka medyczna i ubezpieczenie na życie. Samochód służbowy, firmowa karta pre-paid, opłacony lunch czy karta na paliwo to ciągle ...
-
Polacy gotowi na wojnę
Dom Badawczy Maison na zlecenie Warsaw Enterprise Institute przeprowadził badanie dotyczące gotowości Polaków do walki w obronie cywilnej naszego kraju. Okazuje się, że zdecydowana większość badanych (71 procent) jest zdania, że w razie wojny obywatele cywilni powinni aktywnie wspierać działania wojskowe, a 37 procent jest gotowe bronić ojczyzny ...
-
Działalność innowacyjna przedsiębiorstw 2011-2013
Innowacje produktowe, przemysłowe, organizacyjne i marketingowe, które z nich są najważniejsze dla polskich przedsiębiorstw? jaki procent firm można uznać za innowacyjne? Jakie nakłady płyną na działalność innowacyjną? I w końcu, jakie przychody generuje sprzedaż produktów innowacyjnych? Odpowiedź na te pytania znajdziemy w najnowszej publikacji ...
-
Sieci handlowe w mediach III kw. 2014
W telewizyjnych spotach Lidla nadal królował duet Okrasa - Brodnicki, a w social mediach Biedronce najbardziej pomógł... Wojciech Cejrowski, mimo iż nie wziął udziału w żadnej kampanii reklamowej. W trzecim kwartale 2014 roku działające w Polsce sieci handlowe przeznaczyły na płatną promocję w mediach ponad 250 mln zł - wynika z najnowszego ...
-
Zatrudnienie w górę? Tak obiecują firmy
Wśród średnich i dużych firm w Polsce Europie Środkowo-Wschodniej zapanował optymizm. Prognozy, formułowane przez przedsiębiorstwa przebadane na potrzeby najnowszego raportu KPMG, zakładają, że w nadchodzącym roku wzrosną nie tylko przychody, ale i zatrudnienie. Dla polskich firm czynnikiem najbardziej stymulującym wzrost jest eksport. Pomimo ...
-
Internauci a Boże Narodzenie 2014
Wielokanałowość. Tym określeniem można podsumować obecne podejście konsumentów do zakupów świątecznych. Okazuje się bowiem, że zdecydowana większość Polaków, przebadanych na potrzeby badania PayU "Wydatki świąteczne internautów w Polsce", zamierza wszelkie konieczne produkty i prezenty zakupić, korzystając zarówno z oferty sklepów stacjonarnych, ...
-
Działania CSR - jak funkcjonują w polskich firmach?
Czy polskie firmy działają zgodnie z koncepcją CSR? Jakie są według nich najważniejsze wyzwania i jakie korzyści dostrzegają we wdrożeniu działań wpisujących się w ideę społecznej odpowiedzialności biznesu? Na te pytania odpowiada najnowszy raport KPMG w Polsce i Forum Odpowiedzialnego Biznesu pt. „Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a ...
-
Wydatki na reklamę w Polsce i na świecie - prognozy IV kw. 2014
Według najnowszych szacunków ZenithOptimedia, w bieżącym roku wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 2,4%. W ujęciu globalnym oczekiwane są wzrosty na poziomie 5,1%. Szacuje się, że również w nadchodzącym roku polski rynek reklamy doczeka się ponad 3-procentowego wzrostu. Najszybciej rosnącą grupą wydatków jest reklama internetowa. Z kolei ...
-
Jacy są polscy gracze komputerowi?
Statystyczny polski gracz to młody mężczyzna pochodzący z dużego miasta, uczący się lub studiujący. Jeżeli pracuje, to najczęściej jako pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla, a jego zarobki są wyższe niż przeciętny Kowalski. To tylko niektóre z wniosków płynących z największego w Polsce badania ...
-
Świąteczne wydatki Polaków 2014
Z najnowszego raportu KPMG na temat zimowych planów i wydatków Polaków na Święta, Sylwestra oraz wyjazdy zimowe wynika, że tej zimy polskie gospodarstwa domowe przeznaczą na nie łącznie kwotę niemal 30 mld zł. Podobnie jak w ubiegłym roku, nieco ponad połowę tej sumy, tj. 15,3 mld zł,, będą stanowiły wydatki na Święta Bożego Narodzenia. W ...