-
Rynek hotelowy: projekty budowlane 2007-2012
Perspektywa współorganizowania przez Polskę Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej w 2012 roku, korzystna sytuacja ekonomiczna w regionie, napływ funduszy unijnych przeznaczonych na rozwój turystyki, a także wcześniejsze niedoinwestowanie rynku hotelowego sprawią, że w ciągu najbliższych pięciu lat rynek budownictwa hotelowego w Polsce wzrośnie 2, ...
-
Wschodni rynek farmaceutyczny kusi firmy
Fuzja węgierskiej firmy Gedeon Richter i polskiej Polpharmy, zaliczających się do czołówki graczy na rynku farmaceutycznym Europy Środkowo-Wschodniej, świadczy o tym, że okres konsolidacji jeszcze się na nim nie skończył. Intensywność procesu przesuwa się jednak w kierunku wschodnim. Ciekawe możliwości oferują rynki Rumunii, Ukrainy czy Rosji - ...
-
Profil polskiego internauty 2007
Z badań NetTrack instytutu Millward Brown SMG/KRC w 2007 roku wynika, iż użytkownicy Internetu stanowili 41,5 proc. mieszkańców Polski, najczęściej korzystali z Internetu codziennie i łączyli się z nim z domu za pomocą stałego łącza. Stronami najczęściej odwiedzanymi przez polskich internautów były Google, Allegro i Onet. Jeśli chodzi o częstość ...
-
Randki internetowe XI 2007
Co szósty polski użytkownik sieci odwiedził w listopadzie 2007 roku internetowe serwisy randkowe - pokazują najnowsze wyniki badania Megapanel PBI/Gemius. Jednak popularność tych stron na przestrzeni kilkunastu miesięcy poważnie spadła. Z okazji Święta Zakochanych Gemius SA przyjrzał się kondycji serwisów randkowych w polskim internecie. Analiza ...
-
Euro 2012: inwestycje pochłoną 38 mld euro
Łączna wartość inwestycji związanych z organizacją Euro 2012 w Polsce i na Ukrainie wyniesie blisko 38 mld euro, z czego około 60% pochłoną przedsięwzięcia realizowane w Polsce. Aż jedną trzecią łącznej wartości przygotowań stanowić będą inwestycje na polskich drogach - według raportu PMR wyniosą one dwukrotnie więcej niż analogiczne projekty na ...
-
Rośnie rynek wyposażenia wnętrz
Nadszedł w Polsce dobry czas dla branży wyposażenia wnętrz - wynika z raportu firmy PMR. Polscy konsumenci coraz bardziej interesują się ofertą wyposażeniową przykładając większą wagę do wyglądu swoich mieszkań. Mimo, iż coraz to nowe sieci specjalistyczne pojawiają się na rynku, to markety DIY notują najszybszy, spośród kanałów dystrybucji, ...
-
Rynek telekomunikacyjny w UE 2007
W dniu 19 marca KE opublikowała Raport Implementacyjny. Zgodnie z Raportem Polska znajduje się na 26 miejscu w zakresie penetracji usług szerokopasmowych, pomimo niemal pięciokrotnego wzrostu tej penetracji w ciągu dwu ostatnich lat. Inne kraje UE nie czekają jednak i ich postęp jest nadal tak szybki, że niemal wszystkie, z wyjątkiem Bułgarii ...
-
Tanie linie lotnicze: co piszą media?
Zagraniczne wyjazdy na tzw. długie weekendy stały się już urlopowym zwyczajem Polaków do tego stopnia, że linie lotnicze prześcigają się w promocjach i zmianach ofertowych. W związku z tym NewsPoint przygotował raport na temat tanich linii lotniczych. Podsumowanie objęło publikacje na temat 15 tanich przewoźników lotniczych, które pojawiały się w ...
-
Telefonia komórkowa: penetracja rynku rośnie
Pod koniec kwietnia 2008 roku Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował analizę penetracji rynku telefonii ruchomej w Polsce na tle pozostałych krajów Europy. Z badań UKE wynika, że rzeczywista penetracja rynku telefonii komórkowej w Polsce w 2007 roku wynosiła 90,9%. Wobec faktu przekroczenia przez krajowy rynek telefonii ruchomej poziomu 100% ...
-
Tłumacz online Google po polsku
Firma Google udostępniła internetowego "tłumacza", który pomoże użytkownikom korzystać z obcojęzycznych zasobów światowego Internetu. Tłumacz Google przetłumaczy na język polski nie tylko wybrane słowa, lecz również pełne zdania a nawet całą zawartość stron internetowych. Ułatwi również proces wyszukiwania informacji z anglojęzycznych serwisów ...
-
Baza noclegowa w Polsce 2007
Zgodnie z wynikami badania Głównego Urzędu Statystycznego prowadzonego według stanu na dzień 31 lipca 2007 roku w Polsce zanotowano 6718 obiektów zbiorowego zakwaterowania, w których znajdowało się 582,1 tys. miejsc noclegowych. Z opracowanych danych wynika, że obiekty w Polsce są średniej wielkości - przeciętnie dysponują 87 miejscami noclegowymi ...
-
Polacy optymistycznie o EURO 2012
Prawie wszyscy Polacy (95%) mają świadomość, że Polska i Ukraina będą gospodarzami Mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 r., a niemal połowa badanych (49%) uważa, że Polska zdąży z przygotowaniami do organizacji EURO 2012. TNS OBOP rozpoczął systematyczny pomiar poziomu społecznego optymizmu w sprawie EURO 2012 i ma zamiar śledzić, jak polskie ...
-
Emigracja Polaków w latach 2004-2007
Główny Urząd Statystyczny przedstawił po raz drugi od czasu wejścia Polski do Unii Europejskiej - szacunek rozmiarów i kierunków emigracji zagranicznych Polaków. Szacunek ten określa tzw. zasoby imigracyjne w poszczególnych krajach unijnych, tj. liczbę Polaków, którzy przebywali czasowo w tych krajach w końcu roku - w latach 2004-2007. W ...
-
Zakupy online: Polska wyprzedza Rosję
Zakupy przez Internet są bardziej popularne w Polsce niż w Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie - pokazują wyniki raportu Gemius. Aż 66 proc. polskich internautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów on-line, skorzystało choć raz z tej szansy. W raporcie „E-commerce 2007” przedstawiono dynamikę polskiego rynku sprzedaży przez Internet na ...
-
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2008
Już trzeci rok z rzędu czołowa lokata w rankingu Fast 50 dla Europy Środkowej przypada polskiemu producentowi oprogramowania Blue Media, który osiągnął imponujący wynik 10.027% wzrostu. Ranking ten, prowadzony przez Deloitte, szereguje najszybciej rozwijające się firmy technologiczne z Europy Środkowej w oparciu o wzrost przychodów w ciągu ...
-
Oszczędzanie regularne u 7% Polaków
Według badań przeprowadzonych przez Pentor z okazji Tygodnia Dla Oszczędzania wynika, że 42% Polaków nie boi się kryzysu finansowego. Równocześnie tylko 14% naszych obywateli planuje wydatki na okres dłuższy niż jeden miesiąc. Co ważne Polacy nie lubią ryzykować w inwestycjach finansowych, ale nadal ich wiedza o finansach nie opiera się o ...
-
Wybory prezydenckie w USA a media online
Po zakończonej kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych, specjaliści NewsPoint postanowili przyjrzeć się publikacjom na temat dwóch najważniejszych kandydatów w polskich serwisach internetowych. Z raportu wynika, że polskie media online, podobnie jak amerykańskie, prawie przez cały czas trwania kampanii chętniej pisały o kandydacie, który ...
-
Strefa przygraniczna z Ukrainą: budżet gmin 2007
Gminy wchodzące w skład polskiej strefy graniczącej z Ukrainą w 2007 r. uzyskały 2781,1 mln zł dochodów ogółem. Wartość ta stanowiła 28,4% dochodów wypracowanych przez gminy z terenu Podkarpacia i Lubelszczyzny i 2,7% dochodów wszystkich gmin w Polsce - podał Główny Urząd Statystyczny. Analiza budżetów gmin stanowi istotny element w badaniu ...
-
Fuzje i przejęcia a błędy firm
Aż 62% polskich firm nie przeprowadza wyliczeń dotyczących korzyści płynących z zawieranych transakcji fuzji i przejęć - pokazuje badanie polskiego rynku fuzji i przejęć przeprowadzone przez ekspertów z Obszaru Rynków Kapitałowych Banku Zachodniego WBK. Inny niepokojący wynik wskazuje, że aż 36% firm nie prowadzi wyliczeń dotyczących godziwej ...
-
Sytuacja materialna Polaków 2009
Polacy są finansowymi pesymistami, aż 67,8% z nas nie widzi żadnych szans na poprawienie swojej sytuacji materialnej - wynika z badania MoneyTrack dotyczącego postaw Polaków wobec pieniędzy i instytucji finansowych. Najważniejsze fakty z badania MoneyTrack 2009 46,3% badanych posiada oszczędności. Odsetek osób, posiadających oszczędności jest ...
-
Centra handlowe w Polsce I-III 2009
Deweloperzy inwestorzy na polskim rynku centrów handlowych przyjęli strategię "poczekajmy i zobaczymy co dalej", informuje Cushman & Wakefield w najnowszym raporcie z badań dotyczących polskiego rynku centrów handlowych. Mimo wyraźnych oznak spowolnienia w I kwartale 2009 r. oddano w Polsce do użytku 150 000 mkw. powierzchni nowych centrów ...
-
Zaufanie Polaków do banków wciąż silne
Coroczne badanie European Trusted Brands pozwala na poznanie nastrojów społecznych mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze życie. W tegorocznej edycji zbadano m.in. jak w ciągu ostatnich pięciu lat zmieniło się zaufanie Europejczyków do instytucji związanych z gospodarką. Wyniki pokazują, że pomimo kryzysu gospodarczego w ...
-
Zarządzanie ryzykiem: firmy nieprzygotowane
Spowolnienie gospodarcze, wahania kursów walut oraz zmiany cen surowców to 3 najczęściej wskazywane przez firmy w Polsce ryzyka w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jednocześnie, jedynie 19% przedsiębiorstw w naszym kraju posiada wyspecjalizowane departamenty zarządzania ryzykiem. Takie wnioski wypływają z opublikowanego przez firmę Aon Polska ...
-
Branża PR w mediach VI 2009
W czerwcu 2009 roku w prasie ogólnopolskiej oraz stacjach telewizyjnych i radiowych, w tym tych o zasięgu regionalnym, ukazało się aż 327 publikacji związanych z PR-em. To o 58 (21 proc.) publikacji więcej niż w analogicznym okresie 2008 roku i o 214 (39,5 proc.) mniej niż w poprzednim miesiącu 2009 roku. Liderami wśród mediów najczęściej ...
-
Rynek e-commerce: w 2009 r. stagnacja?
Firma Gemius SA od 5 lat bada kondycję sektora e-commerce w Polsce. Co roku notowany był kilkuprocentowy wzrost odsetka internautów dokonujących zakupów w sieci. Najnowsza fala badania pokazała jednak, że udział klientów e-sklepów i aukcji internetowych nie zmienił się w porównaniu z rokiem ubiegłym. Czy mamy zatem do czynienia ze stagnacją na ...
-
Emigracja Polaków w latach 2004-2008
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że emigracja Polaków za granicę, począwszy od 2004 roku przybrała duże rozmiary, co jest związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej i otwieraniem kolejnych rynków pracy. Od początku naszego członkostwa w Unii dla Polaków były otwarte trzy rynki pracy: w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz w Szwecji ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
Jak polski konsument radzi sobie w tzw. kryzysie? Szuka promocji, ale pozostaje lojalny - aż 1/3 Polaków stawia na markę. Dlaczego promocja to już codzienność, a teraz jest dobry czas na kupowanie? O tym, jak klienci stali się "panami sytuacji" i jakie formy promocji są w stanie zmienić ich przywiązanie do ulubionych marek czytamy w BTL Monitor ...
-
HR w finansach: zarządzanie zmianą i employer branding
Zarządzanie zmianą i employer branding to najważniejsze trendy dla 65,5 proc. ekspertów z działów HR w bankowości i finansach. 82,8 proc. osób odpowiedzialnych za politykę personalną chciałoby mieć też lepszy dostęp do wiedzy o sytuacji we własnym sektorze i trendach na rynku. Inaczej niż w pozostałych branżach, profesjonaliści HR w instytucjach ...
-
Polska służba zdrowia oceniona źle
Z badania "Health Barometre 2009", przeprowadzonego przez Europ Assistance Group nt. opinii publicznej o stanie służby zdrowia w sześciu krajach europejskich, wynika, że stan opieki medycznej w Polsce został oceniony przez większość objętych badaniem Polaków jako ubogi. Badanie Health Barometre przeprowadzane jest przez Europ Assistance Group oraz ...
-
Kradzież w firmie ignorowanym problemem?
Nie ma branży wolnej od nadużyć. Nawet najbardziej zaufany pracownik może okazać się sprawcą nadużycia. Okazja czyni złodzieja, a dokonywaniu sprzeniewierzeń sprzyja brak systemów kontroli w firmach. Managerowie boją się piętnować sprawców nadużyć w trosce o dobre imię organizacji - takie wnioski przedstawili uczestnicy debaty "Sprzeniewierzenia - ...
-
BenQ Joybook U102 - netbook z ekranem LED
BenQ zaprezentował nową linię produktów - netbooki, które dostępne będą w Polsce od listopada br. Pierwszą z nowości jest komputer typu netbook - model BenQ Joybook U102. Jest to komputer z procesorem Intel Atom - N270, zintegrowaną kartą grafiki Intel GMA950 oraz panoramicznym ekranem 10,1 cala z technologią UltraVivid i podświetleniem LED. ...
-
Polski rynek e-commerce celem ataków
Ostatnie miesiące to okres burzliwych zmian na rynku internetowym. Dofinansowania unijne oraz środki, które mali przedsiębiorcy mogą pozyskać z urzędów pracy, skłoniły wiele osób do założenia własnego sklepu internetowego. Nic dziwnego - polski rynek e-commerce generuje blisko 11 mld zł przychodów, wytwarzanych przez 7 tysięcy sklepów, w których ...
-
Rehabilitacja zawodowa: co finansują powiaty?
Polska Organizacja Pracodawców Osób Niepełnosprawnych (w okresie od lipca do października 2009 r.) przeprowadziła badanie dotyczące realizacji przez samorządy powiatowe zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych. Badanie polegało na skierowaniu zapytania do Starostów lub Prezydentów Miast w sprawie wysokości środków ...
-
Najpopularniejsze hasła w Google 2009
Google ogłosiło Zeitgeist 2009 - panoramę współczesnych zainteresowań i trendów wygenerowaną na podstawie milionów zapytań internautów na świecie, również z Polski. Podsumowanie 2009 roku dla Polski sporządzone "okiem wyszukiwarki", pokazuje, że nasze zainteresowania nie różnią się znacznie od najpopularniejszych na świecie trendów - Michael ...
-
Domena europejska z polskimi znakami
Od 10 grudnia br. wszyscy Polacy mogą zarejestrować domenę europejską ze znakami narodowymi. To kolejny ważny krok, który wpływa na rozwój polskiego rynku domen internetowych - uważa firma NetArt. Końcówka .eu jest trzecią po .pl (ok. 1,1 mln) i .com.pl (ok. 287 tys.) najbardziej popularną domeną w Polsce. Przez ponad 3 lata, czyli od momentu ...