-
Młodzi Polacy a posiadanie auta
Chociaż 85% młodych Polaków nie wyobraża sobie życia bez samochodu, aż 91% twierdzi, że nie stać ich na korzystanie z auta tak często, jakby chcieli. Podczas kiedy średnia cena samochodu nabytego przez młodego Europejczyka to ponad 9 tys. euro, cena auta kupionego przez młodego Polaka to mniej niż 4 tys. euro. Powód? W Polsce udział młodych w ...
-
Zaległe należności firm X-XII 2010
Zagrożenie drastycznym spadkiem koniunktury i drugim spowolnieniem gospodarczym jest coraz mniejsze. Już tylko u niespełna 18% polskich firm zwiększyły się trudności z egzekucją należności. Brak zmian w tej kwestii w kolejnym kwartale przewiduje aż 56%. To najważniejsze wnioski 9 edycji badania "Portfel należności polskich przedsiębiorstw" ...
-
Internet w Polsce 2010
Badanie NetTrack, prowadzone na próbie reprezentatywnej, ogólnopolskiej, pozwala śledzić penetrację Internetu w Polsce oraz profil polskiego internauty. Podajemy wyniki badania w postaci podsumowania roku 2010. Po raz pierwszy, oficjalnie liczba osób w wieku 15+ korzystających z Internetu w Polsce przekroczyła 50%. Nie jest to równoważne z ...
-
Polscy internauci a e-commerce 2010
Przedstawiciele polskiego rynku e-commerce zacierają ręce - mimo zawirowań gospodarczych sektor handlu elektronicznego nie odczuł w 2010 roku pogorszenia koniunktury. Co więcej, rok 2010 był widocznie lepszy od 2009, a kolejny, 2011, zakłada dalsze zwiększanie udziału zakupów on-line w wydatkach Polaków - wynika z raportu "E-commerce w Polsce w ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2011
Jak wynika z opublikowanego 8 marca 2011 roku raportu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia w Polsce, należy spodziewać się przyspieszenia tempa wzrostu zatrudnienia w II kwartale 2011 r. Prognoza netto zatrudnienia dla Polski na osiąga +12%, co oznacza, że więcej polskich pracodawców planuje zatrudniać, niż redukować zatrudnienie. Wynik ten ...
-
Otwarcie rynku pracy w Niemczech, Austrii i Szwajcarii
Od 1 maja 2011 polscy pracownicy będą mogli bez ograniczeń podejmować pracę w Niemczech, Austrii i w Szwajcarii. Wraz z otwarciem tych rynków, zarówno dla polskich, jak i zagranicznych pracowników i pracodawców otwierają się nowe szanse, ale też wyzwania - zauważają Polskie Forum HR oraz Polsko Niemiecka Izba Przemysłowo- Handlowa. Sytuacji na ...
-
Zgrożenia w sieci 2010 wg CERT Polska
W 2010 r. eksperci z zespołu CERT Polska otrzymali ponad 12 mln zgłoszeń automatycznych dotyczących polskich sieci. Infekcja Zeusem, robak Stuxnet, ataki na telefonię internetową, złośliwe pliki PDF - to najważniejsze zagrożenia, których doświadczyli internauci w ubiegłym roku. Szczegółową analizę tych zjawisk prezentuje w opublikowanym właśnie ...
-
Polski e-konsument 2010
Co kupuje e-konsument? Jakich informacji poszukuje? Jakie marki produktów kupują polscy e-konsumenci? Które instytucje finansowe wybierają? To niektóre z pytań, na które starają się odpowiedzieć badania Katedry Rynku i Konsumpcji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach przeprowadzone w ramach projektu finansowanego z MNiSW pt. "Polski e-konsument ...
-
Polscy konsumenci na zakupach
Jak i gdzie Polak robi zakupy? Czy planuje wydatki? Czy chętnie korzysta z promocji lub "gratisów"? Czy w wyborze produktu kieruje się ceną? Jakimi konsumentami są Polacy? Na te i inne pytania dotyczące zwyczajów zakupowych Polaków odpowiada badanie PAYBACK Consumer Monitor, przeprowadzone na zlecenie firmy Loyalty Partner Polska. Idzie Polak na ...
-
Budownictwo w Polsce I poł. 2011 r.
W 2011 roku polskie przedsiębiorstwa budowlane spodziewają się wzrostu rynku o 3,4%, a wzrostu sprzedaży o 3,5%. Co druga polska firma budowlana prognozuje, że jej wyniki w 2011 roku będą lepsze od konkurencji, a co trzecia stwierdza, że ma obecnie więcej podpisanych umów niż 12 miesięcy wcześniej. Najbardziej optymistyczne są małe i średnie ...
-
Miasta Polski w liczbach 2009
W 897 polskich miastach w końcu 2009 r. mieszkało 23,3 mln osób, tj. 61,0% ludności kraju. Najbardziej zurbanizowane było województwo śląskie, gdzie ludność w miastach stanowiła 78,1% ogółu mieszkańców, zaś najmniej - województwo podkarpackie (41,1%). Najwięcej miast zlokalizowanych było na terenie województwa wielkopolskiego (109, tj. 12,2% ogółu ...
-
Efektywność energetyczna według Polaków
Zwiększanie efektywności energetycznej kraju jest jednym z priorytetów "Polityki energetycznej Polski do 2030 roku" oraz polskiej prezydencji w UE. Tymczasem, jak pokazują wyniki badań TNS OBOP przeprowadzonych przez Forum Rozwoju Efektywnej Energii, blisko połowa Polaków błędnie rozumie pojęcie efektywności energetycznej, a co 4. respondent nie ...
-
Najbogatsi Polacy w mediach VII 2011
Aż czterech z dziesięciu czołowych przedsiębiorców w Polsce stroni od mediów - dowiadujemy się z raportu "Najbogatsi Polacy" przygotowanego przez "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów". O pozostałych w mediach mówi się raczej niewiele. Czy to ich przemyślana strategia? I dlaczego dziennikarze nie interesują się osobami, od decyzji których zależy często ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w II kw. 2011 r.
Pomimo wahań na rynkach światowych Polska ma szansę na ugruntowanie wiodącej pozycji w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku inwestycji w nieruchomości komercyjne, wynika z raportu "Marketbeat Polska - Jesień 2011" przygotowanego przez firmę doradczą Cushman & Wakefield. Ponadto eksperci prognozują wzrost czynszów za nieruchomości biurowe oraz ...
-
Rynek nieruchomości mieszkaniowych II kw. 2011
W drugim kwartale 2011 r. miały miejsce procesy kształtowania się nowej ścieżki równowagi długookresowej na rynkach mieszkaniowych największych miast, zakłócane oddziaływaniem czynników krótkookresowych. Do krótkookresowych czynników zaliczyć można zmiany popytu, zarówno na skutek zmian stóp procentowych, jak i wielkości oraz struktury nowo ...
-
Filantropia w Polsce
Promowanie postaw filantropijnych wśród młodego pokolenia. Profesjonalne wsparcie darczyńców indywidualnych w działaniach filantropijnych. Wprowadzenie bardziej przyjaznych uregulowań prawno-podatkowych. Takie postulaty wynikają z badania postaw filantropijnych wśród najzamożniejszych Polaków - "Filantropia w Polsce. Jak pomagają najzamożniejsi ...
-
Rynek pracy cudzoziemców 2011
90 procent pracodawców uważa braki kadrowe na polskim rynku pracy za istotny problem, wpływający na decyzję o zatrudnieniu pracowników z zagranicy. W raporcie agencji EastWestLink "Rynek pracy cudzoziemców 2011" przedstawione zostały wyniki badania rynku pracy, przeprowadzonego przez analityków EWL na grupie polskich pracodawców zatrudniających ...
-
Energia wiatrowa w Polsce
Polska energetyka, wciąż oparta na węglu przekształci się wkrótce z jednego z najtańszych producentów energii w jednego z najmniej efektywnych. Stanie się tak na skutek wejścia w życie najpierw częściowo (2013), a następnie w pełni odpłatnych uprawnień do emisji CO2 (2020), a także dzięki stopniowemu wzrostowi cen paliw kopalnych (wkrótce czeka ...
-
Zakaz palenia w Polsce to sukces
Już od roku obowiązuje w Polsce ustawa zakazująca palenia w miejscach publicznych, o którą zabiegało wiele polskich i międzynarodowych instytucji medycznych i organizacji pozarządowych, m.in. Stowarzyszenie MANKO, organizator kampanii społecznej Lokal Bez Papierosa.pl i aktywny członek Obywatelskiej Koalicji "Tytoń albo Zdrowie". Zakaz palenia ...
-
GUS o PKB w rachunkach regionalnych 2009
W 2009 roku wartość wytworzonego produktu krajowego brutto wyniosła 1343,4 mld zł. W porównaniu do 2008 roku była wyższa w cenach bieżących o 5,3%, a w cenach stałych o 1,6%. W przekroju województw dynamika PKB w ujęciu realnym w porównaniu do 2008 roku była zróżnicowana - w 4 województwach wystąpił spadek PKB - od 0,5% w województwie opolskim do ...
-
Narodowy Spis Powszechny 2011 - wyniki wstępne
Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań w Polsce w 2011 roku był pierwszym spisem realizowanym od czasu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej i przeprowadzony został na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2011 r. według stanu w dniu 31 marca 2011 o godz. 24.00. Ramy tematyki spisu ludności i mieszkań ...
-
Monitor Rynku Pracy XI 2011
Ponad połowa badanych Polaków (52%) byłaby skłonna pracować za granicą, gdyby wiązało się to z otrzymywaniem wyższego wynagrodzenia - wykazują wyniki 6. fali sondażu opinii pracowników "Monitor Rynku Pracy" realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad. Po chwilowej obniżce w ubiegłym kwartale, wrósł też wskaźnik mobilności, który pośród polskich ...
-
Marki kojarzone z Euro 2012
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR i Instytut Badania Opinii Homo Homini, markami z którymi najbardziej Polakom kojarzy się reprezentacja Polski są Biedronka oraz Nike. Natomiast najczęściej wymieniane marki, z którymi Polacy kojarzą Euro 2012 to: Adidas, Nike, Coca-cola, Warka, PKN Orlen, Orange, Biedronka i McDonald's. Marką ...
-
Agencje pracy tymczasowej 2011
Według raportu "Agencje zatrudnienia 2010 r." corocznie publikowanego przez Departament Rynku Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, w 2010 roku funkcjonowało w Polsce 2 998 agencji zatrudnienia (w Wielkiej Brytanii zarejestrowanych było 11 500 agencji, a w Niemczech 9 078 ), natomiast na dzień 1 stycznia 2012 roku było ich już 3 537 . ...
-
Kadra zarządzająca w social media II 2012
Gdy Zbigniew Solorz - Żak objął formalne dowodzenie Polkomtelem, zaowocowało to natychmiast trzecią pozycją w rankingu "Bossów polskiej gospodarki" według Instytutu Monitorowania Mediów. Najbardziej medialnych szefem drugi miesiąc z rzędu jest Maciej Witucki kierujący Telekomunikacją Polską. W najnowszym zestawieniu branża telekomunikacyjna ma ...
-
Facebook: polskie marki pokonują gigantów
Polskie strony marek na Facebooku lepiej angażują fanów niż międzynarodowi giganci. Z analizy catNapoleon.com wynika, że 10 największych światowych marek ma średnio 25,5 mln fanów. W czołowej polskiej "10" średnia to 748,2 tys. Są więc 34 razy mniejsze! A jednak średnia liczba aktywnych użytkowników w Polsce to 34 661. Giganci od Coca-Coli po ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2012
Jak wynika z najnowszego raportu, w polskim sektorze poligraficznym funkcjonuje blisko 9 tys. firm, które tworzą miejsca pracy dla ponad 45 tys. osób. Według szacunków KPMG do 2014 roku przychody całego sektora mogą wzrosnąć nawet do 14,1 mld zł. Pod tym względem polski rynek poligraficzny został sklasyfikowany na 10. miejscu w całej Unii ...
-
Polacy a spożywanie alkoholu
Alkohol pije 85,5% dorosłych Polaków - wynika z badań nt. spożycia alkoholu w Polsce, zrealizowanych przez TNS OBOP na zlecenie Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS). Wśród konsumentów alkoholu jest więcej mężczyzn niż kobiet. Do spożywania trunków przyznało się 91% badanych panów, gdy 19% pań deklarowało, że są abstynentkami. ...
-
Piłka siatkowa w badaniach statystycznych GUS
W 2012 r. reprezentacja Polski w piłce siatkowej po raz pierwszy w historii wygrała Ligę Światową i będzie reprezentowała Polskę na Igrzyskach XXX Olimpiady w Londynie. Niniejsza notatka jest oparta na wynikach badań statystycznych, realizowanych przez GUS i prezentuje dane na temat struktur organizacyjnych, sędziów, trenerów, infrastruktury i ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2012
Sierpień minął pod znakiem Amber Gold, wrzesień również, choć w sposób mniej oczywisty. Widoczne jest pokłosie afery: media zainteresowały się parabankami, pochyliły się nad ekonomiczną (nie)wiedzą Polaków, przyjrzały zagrożeniom ze strony tradycyjnych banków. Z ekonomicznymi niepokojami dzielnie konkurowali politycy wszystkich opcji. W tym ...
-
Stres a sen oczami Polaków
61% Polaków odczuwa stres, prawie połowa ma problemy ze snem i po przebudzeniu, nie czuje się wyspana. Martwimy się pracą, sytuacją finansową i szybkim tempem życia a po stresujący dniu, walczymy z bezsennością - taki obraz Polaka wyłania się z raportu Melisany Klosterfrau "Stres a sen" na podstawie badania przeprowadzonego przez TNS Polska. Z ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców 2012
86 procent obywateli Ukrainy wypowiada się pozytywnie o pracy na polskim rynku zaś aż 65 procent z nich chce pozostać w Polsce na dłużej. W raporcie "Perspektywy zatrudnienia cudzoziemców 2012" agencji pracy EWL i szkoły językowej Edu & More poddane zostały analizie najnowsze badania atrakcyjności polskiego rynku pracy i perspektyw aktywności ...
-
Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 były dla Polski sukcesem nie tylko wizerunkowym i promocyjnym, ale także organizacyjnym. Za tę część odpowiadała spółka PL.2012, która aby sprawnie i bez opóźnień przygotować imprezę zdecydowała się na wdrożenie podejścia projektowego w ramach organizacji przygotowań. A to z kolei, oprócz poprawy ...
-
Polacy a zakupy online za granicą
Dlaczego kupujemy za granicą? Polacy, tak jak mieszkańcy środkowej i wschodniej Europy, jako główny powód wymieniają cenę oraz dostępność towarów. Dlatego wśród marek chętnie kupowanych za granicą są zarówno np. Adidas czy Casio, o wyborze których decyduje cena jak i drogie marki niszowe, których w Polsce jeszcze nie ma. Wnioski oparto o badanie ...
-
Polacy a Internet w telefonie
5,5 mln Polaków korzysta regularnie z Internetu w telefonie - wynika z badania Consumer Connection System (CCS) przeprowadzonego przez Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska. Wielu reklamodawców ma problem z uzyskaniem odpowiedzi na pytanie kim są ludzie, którzy korzystają z Internetu w komórkach? Czy to nadal wyłącznie entuzjaści nowinek, czy ...