-
Gospodarka morska w Polsce w 2014 r.
Główny Urząd Statystyczny opublikował najświeższe dane dotyczące gospodarki morskiej w naszym kraju. Opracowanie zawiera informacje na temat żeglugi morskiej i przybrzeżnej, przemysłu stoczniowego, portów morskich oraz rybołówstwa. Przedstawione dane wskazują m.in., że w minionym roku 2014 r. liczba statków obecnych w morskiej i przybrzeżnej ...
-
Megapanel II 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za luty 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W lutowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z których ...
-
Megapanel III 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za marzec 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W marcowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z których ...
-
Jak płacą sieci spożywcze?
Jak przedstawia się moralność płatnicza polskich sieci handlowych? Jakimi płatnikami są hipermarkety, a jakimi małe, osiedlowe sieci handlowe. Odpowiedzi na te i inne pytania próbuje udzielić analiza opracowana przez wywiadownię gospodarczą Bisnode. Przedmiotem niniejszej analizy jest omówienie zjawiska zatorów płatniczych w kontekście ...
-
Szkoły językowe a wydatki na reklamę
Średnio 206 tysięcy - tyle razy w ciągu miesiąca polscy internauci wyszukują frazy związane z nauką języka obcego. Reklama online w tej branży ma zatem olbrzymi potencjał. Zdaniem autorów raportu Blink.pl wystarczy 50 złotych dziennie, aby wygenerować 32 tysiące wyświetleń oraz 650 kliknięć w reklamę szkoły językowej. Mamy powody do zadowolenia ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2015
W kwietniu pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęło Radio RMF FM. Drugie miejsce przypadło Gazecie Wyborczej, trzecie z kolei zajęła Rzeczpospolita. Najbardziej opiniotwórczą stacją telewizyjną ponowie został TVN24, z kolei wśród mediów biznesowych najczęściej cytowano Dziennik Gazetę Prawną – wynika z najnowszego raportu ...
-
Najczęściej cytowane media V 2015
W maju pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Gazeta Wyborcza. Drugie miejsce przypadło Rzeczpospolitej, trzecie z kolei – stacji TVN. Wśród rozgłośni radiowych najczęściej cytowano Radio RMF FM, a wśród mediów biznesowych – Dziennik Gazetę Prawną – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Maj został ...
-
Megapanel V 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za maj 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W majowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z których ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki czerwcowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu znalazła się Rzeczpospolita, wiceliderem rankingu została Gazeta Wyborcza. Wśród rozgłośni radiowych w dalszym ciągu przewodzi RMF FM z dużą przewagą nad Radiem ZET. Wśród stacji telewizyjnych tytuł lidera powrócił do ...
-
Megapanel VI 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za czerwiec 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W czerwcowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki lipcowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, a wiceliderem rankingu została Rzeczpospolita. Wśród rozgłośni radiowych tym razem zwyciężyło Radio ZET, choć jego przewaga nad RMF FM jest minimalna. Lipiec upłynął pod znakiem kolejnych ...
-
Megapanel VII 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za lipiec 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W lipcowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z których ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki sierpniowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się Gazeta Wyborcza, a na drugim – Rzeczpospolita. Wśród rozgłośni radiowych tym razem zwyciężyło PR1 przed Tok FM. W sierpniu dominowały tematy polityczne związane ze zbliżającymi się wyborami ...
-
Megapanel VIII 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za sierpień 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W sierpniowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z ...
-
Europa Środkowa: najlepsze spółki 2015
Można śmiało powiedzieć, że XVI edycję rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznie innowacyjnych Deloitte Technology Fast 50 zdominowała Polska. Wprawdzie w kategorii głównej palma pierwszeństwa przypadła tym razem czeskiej spółce Simplity, ale w pierwszej dziesiątce znalazły się aż trzy przedsiębiorstwa z naszego kraju. Rodzime ...
-
Megapanel IX 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za wrzesień 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. We wrześniowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki wrześniowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu w dalszym ciągu znajduje się Gazeta Wyborcza. Na drugie awansował tygodnik Newsweek, z kolei trzecie miejsce należy do Rzeczpospolitej. Wśród rozgłośni radiowych tym razem zwyciężyło RMF FM przed Radiem ZET. We ...
-
Megapanel X 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za październik 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W październikowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki listopadowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu tym razem Rzeczpospolita. Na drugie spadła Gazeta Wyborcza, z kolei na trzecim znalazł się RMF FM. Wśród tygodników prowadzi Newsweek, a wśród stacji telewizyjnych – tvn24. W listopadzie dominowały tematy polityczne ...
-
Megapanel XI 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za listopad 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W listopadowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z ...
-
Monitor Rynku Pracy XII 2015
Miniony rok bardzo dobrze zapisał się w historii polskiego rynku pracy. W ostatnim kwartale widać jednak było delikatne ochłodzenie nastrojów wśród pracowników. Z najnowszej, 22. już edycji „Monitora Rynku Pracy” firmy Randstad wynika, że osłabieniu uległ poziom rotacji między firmami, a wraz z nim spadło przekonanie o możliwości znalezienia ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki grudniowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu, podobnie jak przed miesiącem, Rzeczpospolita. Na drugiej pozycji z niewielką stratą Gazeta Wyborcza, z kolei na trzecim znalazł się TVN24. Wśród tygodników tym razem prowadzi Wprost. W tym miesiącu dominowały tematy ...
-
Megapanel XII 2015
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius, współpracujące w zakresie realizacji badania Megapanel PBI/Gemius, opublikowały wyniki za grudzień 2015 r. Dane dotyczą między innymi najpopularniejszych stron WWW i aplikacji PC, a także materiałów audio i wideo w sieci. W grudniowym rankingu Top20 wydawców stron www i programów PC, z ...
-
Wyjazdy turystyczne 2015
Jeśli zagraniczne wakacje, to zdecydowanie w Grecji. Tak przynajmniej wynika z analizy zeszłorocznych wyjazdów Polaków przeprowadzonej przez Travelplanet. Popularnością wśród wyjeżdżających cieszyła się również Turcja, a także Bułgaria i Hiszpania, które skorzystały na zawirowaniach związanych z zamachami terrorystycznymi. Jak odpoczywaliśmy ...
-
E-administracja daleko od popularności. Polski biznes ciągle analogowy
Tylko 3,5% dorosłych Polaków na konto w ePUAP-ie (systemie ułatwiającym korzystanie z usług e-administracji). W internecie powstało tylko 2% mikrofirm a prawie 70% mikroprzedsiębiorców przyznaje, że nie ma konta na żadnej z platform e-administracji – wynika z badania Grupy Idea Banku. To oznacza, że choć budowa elektronicznych urzędów trwa od lat, ...
-
Najczęściej cytowane media I 2016
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki styczniowego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów. Na pierwszym miejscu, podobnie jak przed miesiącem, znalazła się Rzeczpospolita z dużą przewagą nad konkurencją. Na drugiej pozycji uplasowała się Gazeta Wyborcza, z kolei na trzeciej TVN24. Styczeń został zdominowany przez tematykę ...
-
Najczęściej cytowane media 2015
Instytut Monitorowania Mediów przedstawił wyniki zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w 2015 r. Na pierwszym miejscu, co nie jest zaskoczeniem, znalazła się Gazeta Wyborcza. Na drugiej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, z kolei na trzeciej RMF FM. Rok 2015 został zdominowany przez tematy związane ze zmianami w rzeczywistości ...
-
Najczęściej cytowane media II 2016
W lutym bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Gazeta Wyborcza, drugie miejsce przypadło RMF FM, a trzecie - Rzeczpospolitej. Wśród mediów biznesowych najczęściej cytowano Dziennik Gazetę Prawną – wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Tematyka przekazów skupiała się głównie na sprawie ...
-
Technologie w mediach: Facebook angażuje, a Samsung emocjonuje
Polacy w internetowych rozmowach o najdroższych technologicznych markach świata najczęściej wymieniają Facebooka, lecz największe emocje wywołują dyskusje o Samsungu - wynika z analizy wpisów w mediach społecznościowych w IMM. Siły podobnie rozkładają się w mediach tradycyjnych, lecz dziennikarze w prasie, radiu lub TV w swoich publikacjach na ...
Tematy: technologie, marki technologiczne, social media, media społecznościowe, Facebook, Apple, IBM, Samsung -
Wakacje 2016: w TUI Poland sporo taniej niż rok temu
Jest już kolejna odsłona cyklicznego opracowania Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczącego wyjazdów turystycznych, które odbędą się w nadchodzącym sezonie letnim. Jego autorzy przyglądają się jak zwykle pierwszemu tygodniowi sierpnia, a więc okresowi tzw. wysokiego sezonu. Najnowsza porcja informacji wskazuje, że klientów w ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2016
W kwietniu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów ponownie zajęła Rzeczpospolita przed Gazetą Wyborczą. Trzecie miejsce przypadło TVN24. Wśród rozgłośni radiowych triumfowało Radio ZET, z kolei wśród portali internetowych onet.pl. W kwietniu dominowały tematy polityczne związane z decyzjami rządu Prawa i ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2016 r.
Najnowsza, 24. już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad Monitora Rynku Pracy ujawnia dobre nastroje wśród pracowników. Cechuje ich otwartość na zmianę pracodawcy oraz przekonanie o możliwości znalezienia nowego zatrudnienia. Jednocześnie jednak nie maleją obawy dotyczące utrzymania dotychczasowej posady. Podkreślenia wymaga również ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2016
W czerwcu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła Gazeta Wyborcza z dość dużą przewagą nad drugą Rzeczpospolitą. Trzecie miejsce przypadło rozgłośni RMF FM. Wśród stacji telewizyjnych triumfował TVN24, z kolei wśród portali internetowych onet.pl. W czerwcu dominowały tematy polityczne związane z wnioskiem PO o ...
-
Sezon na lody w social media
Tylko w ciągu pierwszych 2 tygodni sierpnia w internecie pojawiło się aż 27 tys. wzmianek na temat lodów. Posty i komentarze Polaków mogły zostać wyświetlone ponad 92 mln razy – wynika z monitoringu w IMM. Poznań, Warszawa i Kraków okazały się miastami lodowych smakoszy, a wśród marek dominują Koral, Grycan i Algida. Pod względem popularności w ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2016
W lipcu bieżącego roku pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych mediów zajęła "Rzeczpospolita", wyprzedzając "Gazetę Wyborczą" oraz "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach znalazły się stacja TVN24 oraz tygodnik "wSieci". Oprócz projektu podwyżek PiS, w mediach często poruszane były kwestie dotyczące „Planu na rzecz ...