-
Najczęściej cytowane media VI 2020. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Z analizy przeprowadzonej w czerwcu 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na kolejnym miejscu podium znalazło się RMF FM. Zmiana na miejscu trzecim, gdzie z miejsca czwartego awansowała TVN24. Rzeczpospolita spadła z miejsca trzeciego na piąte. Ranking zamyka interia. ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
O wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Najczęściej cytowane media IX 2020. Onet.pl, RMF FM i Rzeczpospolita na podium
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Z analizy przeprowadzonej we wrześniu 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na kolejnym miejscu podium znalazło się radio RMF FM. Na miejscu trzecim dziennik Rzeczpospolita. Wrześniowy lider, portal Onet.pl, był cytowany ponad 5,2 tys. razy. Na jego łamach pisano ...
-
Coface: Rok 2020 to wzrost liczby niewypłacalności o 22 proc.
Coface zaprezentował wnioski ze swojego raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w 2020 roku. Był to rok specyficzny ze względu na pandemię COVID-19. Odzwierciedla się to w statystykach. W minionym roku o 22 proc. wzrosła liczba niewypłacalności, ale liczba postanowień sądowych dotyczących upadłości i restrukturyzacji spadła o 13 ...
-
Czy COVID-19 zmienił podejście do zmian klimatycznych?
Wybuch pandemii i wynikające z tego ograniczenia w przemieszczaniu się po świecie niewątpliwie przyczyniły się do poprawy jakości powietrza. Nie oznacza to jednak, że dyskusja na temat ekologii i zgubnych dla nas zmian klimatycznych traci swoją aktualność. Kolejnym do niej przyczynkiem może być druga już edycja ankiety zrealizowanej przez ...
-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
Pandemia COVID-19, z którą zmagamy się od roku, wpłynęła na wiele dziedzin życia i gospodarki. Nie ominęła rynku pracy. Z "Barometru Rynku Pracy" przygotowanego na zlecenie Work Service wynika, że miała ona negatywny wpływ na sytuację zawodową 57% Polaków. Kryzys odczuło 40% firm. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC ...
-
Najczęściej cytowane media III 2021. RMF FM nowym liderem
Zmiana na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W marcu na czele zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Portal Onet.pl spadł na pozycję drugą. Zmiana także na ostatnim miejscu podium, gdzie pojawiła się Gazeta Wyborcza. Poza podium - dziennik Rzeczpospolita oraz telewizja TVN24. ...
-
Automotive: części samochodowe w formie, gorzej z warsztatami
Niespodziewany wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na wielu dziedzinach gospodarki, nie omijając przy tym branży automotive. Jak w tej trudnej rzeczywistości odnajdują się producenci i dystrybutorzy części samochodowych oraz warsztaty mechaniczne? Odpowiedzi na to pytanie udziela wspólny raport Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części ...
-
Najczęściej cytowane media IV 2021. Onet.pl wraca na pierwsze miejsce
Onet.pl wraca na miejsce lidera w kwietniowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na miejscu drugim zestawienia uplasowało się radio RMF FM. Na ostatnie miejsce podium wskakuje z miejsca czwartego Rzeczpospolita. Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4,9 tys. cytowań. Na RMF FM powoływano się 4,5 tys. ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2021. Na podium Onet.pl, TVN24 i Wp.pl
Onet.pl, TVN24 i Wp.pl znalazły się na podium czerwcowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Zaraz za podium znalazła się Rzeczpospolita. Na miejscu piątym RMF FM. Onet.pl zawdzięcza pozycję lidera 4462 cytowań. Powyżej 3 tys. cytowań odnotowały TVN24 i Wp.pl. Najbardziej, odpowiednio o 7 i o 5 ...
-
30% Polaków zaplanowało wakacje za granicą. Jak wyglądały?
Niespodziewany wybuch pandemii pokrzyżował nam zeszłoroczne plany wakacyjne. Nic więc dziwnego, że po wprowadzeniu masowych szczepień, paszportów covidowych oraz zniesieniu pokaźnej części obostrzeń Polacy tłumnie ruszyli na urlopy. 3 na 10 z nas wybrało wakacje za granicą. Jak wyglądał tegoroczny wypoczynek? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2021. Liderem portal Wp.pl
Liderem sierpniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów został portal Wp.pl. Na podium znalazły się także Onet.pl i Rzeczpospolita. Zaraz za podium znalazła się TVN24. Na miejscu piątym RMF FM. Portal WP doczekał się 4,7 tys. wzmianek wyprzedzając Onet.pl, na który powoływano się 4,2 tys. razy. ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce w 2021 roku wzrosły o 71 proc. r/r
Coface zaprezentował wnioski z raportu na temat niewypłacalności przedsiębiorstw w Polsce w 2021 roku. Wynika z niego, że ubiegły rok przyniósł wzrost niewypłacalności o 71 proc. r/r. Wzrost liczby niewypłacalności jest widoczny we wszystkich analizowanych branżach. Postępowania pozasądowe stanowiły aż 56 proc. przypadków niewypłacalności. Z tego ...
-
Najczęściej cytowane media I 2022. RMF FM nowym liderem
Nowy rok i nowy lider rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. W styczniu 2022 na pierwszym miejscu uplasowało się radio RMF FM. Na podium znalazły się także Onet i Wirtualna Polska. Radio RMF FM było cytowane prawie 3,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,7 tys. razy, a na portal Wirtualna ...
-
Jakie były ferie zimowe?
Ferie, ferie i po feriach. Teraz przyszedł czas na podsumowanie. Pokusił się o nie serwis Rankomat.pl, sprawdzając, jak Polacy spędzili zimę 2021/2022. Okazuje się, że tegoroczne ferie zimowe znacznie różniły się od zeszłorocznych. Niewątpliwie duża jest w tym zasługa powszechności szczepień. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Z kim Polacy ...
-
Najczęściej cytowane media II 2022. RMF FM utrzymuje się na pozycji lidera
W lutowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów liderem pozostaje radio RMF FM. Na kolejnych miejscach podium, także bez zmian, Onet i Wirtualna Polska. Radio RMF FM było w lutym cytowane prawie 2,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,2 tys. razy, a na portal Wirtualna Polska 2 tys. razy. ...
-
Wakacje 2022: 2 na 3 Polaków odwiedzi Turcję, Grecję i Egipt
Turcja, Grecja i Egipt to najpopularniejsze z kierunków wybieranych na wakacje 2022 roku - wynika z najświeższych danych serwisu wakacje.pl. Blisko połowa osób planujących urlop jego organizację zamierza powierzyć touroperatorowi, bo takie rozwiązanie jest po prostu wygodniejsze. Czego jeszcze dowiadujemy się o planach wakacyjnych Polaków? Oto ...
-
Wojna w Ukrainie z polskiej (i nie tylko) perspektywy
Na przełomie czerwca i lipca br. firma badawcza YouGov przeprowadziła kolejne już badanie, w którym przyjrzała się postrzeganiu wojny w Ukrainie przez obywateli 6 europejskich państw, w tym Niemiec, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Włoch, Francji oraz Polski. Jak do rosyjskiej inwazji na naszego sąsiada podchodzą obywatele tych krajów? Oto, co udało ...
-
Najczęściej cytowane media VIII 2022. Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera
W sierpniu 2022 Rzeczpospolita wraca na miejsce lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także TVN24 i Onet. Rzeczpospolita była w sierpniu cytowana 2 tys. razy. Na stację TVN24 powoływano się 1,9 tys. razy, a Onet był cytowany 1,8 tys. razy. Rzeczpospolita zawdzięcza ...
-
10 szokujących prognoz Saxo Banku na 2023 rok
Saxo Bank opublikował dziś 10 Szokujących Prognoz na 2023 rok. To seria mało prawdopodobnych, ale często niedocenianych zdarzeń, których materializacja mogłaby wywołać wstrząs na rynkach finansowych, a także w obszarze kultury politycznej i popularnej. Prognozy powinny być traktowane jako eksperyment myślowy polegający na rozważeniu wszystkich ...
-
Jak i gdzie spędzimy ferie zimowe?
16 stycznia 2022 r. pierwsza grupa dzieci i młodzieży szkolnej rozpoczyna tegoroczne ferie. To dogodna okazja, aby przyjrzeć się, jakie decyzje w zakresie zimowego wypoczynku podejmują Polacy. Podjął się tego serwis Wakacje.pl. Jego analiza rzuca światło nie tylko na najpopularniejsze wśród podróżujących kierunki, ale również na preferencje w ...
-
Inflacja, stopy procentowe, wzrost gospodarczy - Polska na tle CEE-4
Allianz Trade prezentuje analizę stanowiącą omówienie perspektyw dla Europy Środkowo-Wschodniej. Prognozy w ostatnich tygodniach uległy poprawie, co jest m.in. następstwem zmniejszenia presji generowanej przez ceny energii, które okazały się niższe od przewidywanych. W raporcie zestawiono sytuację w Polsce na tle innych gospodarek naszego regionu. ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
Pojawiły się wyniki najświeższego badania gemiusAdReal rzucającego światło na rodzimy rynek reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej. Działania prowadzone online dotarły do blisko 90% Polaków. A jak było w innych kanałach reklamowych? Poniżej odpowiedzi na to i inne pytania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które marki działały ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
Są już wyniki majowego badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej, wskazując m.in. poziom wydatków przeznaczanych na działania reklamowe, najbardziej aktywne na tym polu branże oraz topowych reklamodawców wśród marek. Oto, do jakich wniosków ...
-
Efekt Barbieheimer, czyli jak Polacy ruszyli do kin
21 lipca do kin trafiły dwa filmy - "Barbie" w reżyserii Grety Gerwig oraz "Oppenheimer" Christophera Nolana. Premiery poprzedzone były, zwłaszcza w przypadku pierwszej produkcji, intensywnymi działaniami marketingowymi. Czy Polacy ruszyli do kin? Oto analiza Gemius i PBI. Do analizy wykorzystano dane z badania Mediapanel, dotyczące oglądalności w ...
-
Freelancer: jak pracuje, ile zarabia, skąd ma zlecenia?
Przed nami najnowsza odsłona cyklicznego raportu Useme „Freelancing w Polsce”. Jego autorzy już po raz siódmy postanowili przyjrzeć się kondycji i położeniu wolnych strzelców. Najnowsze doniesienia dostarczają m.in. informacji o wpływie sytuacji gospodarczej na rynek usług zdalnych i postrzeganie tego modelu pracy. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Szokujące prognozy Saxo Banku na 2024 rok
Spokojna droga, którą świat przebył od czasu Wielkiego Kryzysu Finansowego, ze stabilną geopolityką, niską inflacją i niskimi stopami procentowymi, została zakłócona w latach pandemii, a decydenci i inwestorzy postawili na powrót do "starej normalności". W 2024 roku staje się jasne, że gładka droga dobiega końca, wysyłając świat w niebezpiecznie ...
-
Najczęściej cytowane media XI 2023. TVN24 znów liderem
TVN24, Gazeta Wyborcza oraz RMF FM znalazły się na podium listopadowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Jak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów, w listopadzie 2023 roku stacja TVN24 była cytowana ponad 4,6 tys. razy, Gazeta Wyborcza - ponad 3,7 tys. razy, a RMF FM - ...
-
Przepaść, która się pogłębia, czyli strefa euro na tle gospodarki USA
Allianz Trade prezentuje raport omawiający sytuację w Unii Europejskiej na tle m.in. gospodarki Stanów Zjednoczonych. Europa wydaje się pozostawać w tyle za USA na wielu frontach. W ciągu 25 lat od wprowadzenia euro przepaść gospodarcza między Stanami Zjednoczonymi a strefą euro zwiększyła się niemal trzykrotnie. Przewaga UE widoczna jest ...
-
Rynek reklamy przegania polską gospodarkę
Jest już najnowszy "Raport o Rynku Reklamy w Polsce" autorstwa Publicis Groupe, a w nim porządna porcja informacji na temat m.in. wydatków reklamowych, najpopularniejszych kanałów komunikacji oraz udziału poszczególnych kategorii reklamy. Opracowanie wskazuje m.in., że estymowana wartość rynku netto przewyższyła w I połowie bieżącego roku 6,1 mld ...
-
Stabilność finansowa, awans zawodowy czy work-life balance? Czego chcą pracownicy?
Preply zaprezentowało wyniki badania, w którym zapytano respondentów z pokoleń Y i Z o ich priorytety, nawyki, trendy i aspiracje w kontekście kariery zawodowej oraz podejścia do nauki. W ramach projektu przebadano ponad 5 tys. osób reprezentujących dziewięć państw. Tym samym zyskaliśmy interesujący przegląd, który pozwala porównać motywacje ...
-
Polacy o spożyciu, dostępie i zakazie sprzedaży alkoholu. Jesteśmy liberalni?
Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia opublikował wyniki badania opinii na temat konsumpcji alkoholu w Polsce i jej ograniczeń. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów jawimy się jako społeczeństwo, które spożywa zbyt dużo alkoholu. Uważamy również, że alkohol jest łatwo dostępny, a jego ceny przeciętne. Czy alkohol jest w Polsce zbyt łatwo ...
-
Jak zmienili się w 2024 roku freelancing i freelancer?
Freelancing to droga zawodowa obierana m.in. przez specjalistów, którym w dużym stopniu zależy na niezależności. To też rynek, który przeżywa w ostatnich latach dość intensywny rozwój. Tej ewolucji przygląda się już od długiego czasu portal Useme. Przed nami wyniki najświeższego z jego raportów - oto, do jakich wniosków prowadzi opracowanie ...
-
System nawigacji już w lutym
3 lutego 2003 firmy GEOSYSTEMS Polska i AQURAT wprowadzają na rynek od dawna oczekiwany system nawigacji dla kierowców i turystów. W pierwszej wersji AutoMapa zawiera szczegółowe plany Warszawy i Poznania połączone z Bazową Mapą Polski. "To oczywiście tylko początek - w najbliższych miesiącach zaoferujemy mapy kolejnych miast - w pierwszej ...