-
Nowy HTC One (M8)
HTC wprowadza na rynek najnowszy smartfon HTC One (M8). Urządzenie oparto na najświeższym systemie Android™ 4.4 z interfejsem HTC Sense™ 6 charakteryzującym się całkowicie nową oprawą wizualną. W metalowej obudowie umieszczono 5-calowy wyświetlacz Full HD. Polska premiera najnowszego smartfona zaplanowana jest na 4 kwietna bieżącego roku. Obudowa ...
-
Upadłości firm III 2014
W marcu bieżącego roku w Monitorze Sądowym i Gospodarczym opublikowano informację o upadłości 64 polskich przedsiębiorstw. To lepszy wynik od zanotowanego przed dwunastoma miesiącami. Również w ujęciu kwartalnym statystyki wypadają lepiej niż przed rokiem - podaje Euler Hermes. Opublikowane w trzecim miesiącu bieżącego roku orzeczenia o upadłości ...
-
Wiosenne wakacje Polaków 2014
Do wakacji pozostały jeszcze niemal trzy miesiące. Okazuje się jednak, że część z nas nie zamierza czekać i wybierze się na odpoczynek już w nadchodzących tygodniach. Serwis FLY.PL postanowił sprawdzić, jak wyglądają wiosenne preferencje urlopowe Polaków. Z analizy wynika m.in., że najpopularniejszymi destynacjami będą w tym roku - i tu raczej nie ...
-
Preferencje konsumentów: lustrzanki cyfrowe
Kupując lustrzankę cyfrową, Polacy najczęściej kierują się marką. Od lat preferowanymi producentami są Canon, Nikon oraz Sony. Palmę pierwszeństwa w rankingu najpopularniejszych sprzętów wybieranych przez klientów Agito.pl dzierży Canon EOS 600D z obiektywem 18-55 mm IS II. To aparat z wbudowaną lampą błyskową o liczbie przewodniej 13 metrów oraz ...
-
Wydatki na reklamę jednak w górę
Optymistyczne nastroje w gospodarce powodują, że ZenithOptimedia rewiduje prognozy na 2014 rok. Wydatki na reklamę mają wzrosnąć w Polsce o 1,8 procenta, a nie jak przewidywano w grudniu 1,4 procenta. W bieżącym roku wartość rynku reklamowego ma sięgnąć nawet 6,51 miliarda złotych. - Optymistyczne nastroje w gospodarce pozwalają spodziewać się ...
-
Majówka 2014: dokąd wybierają się Polacy?
Grecja, Egipt, Turcja i Hiszpania to czołowe europejskie destynacje tegorocznych zagranicznych wypadów majówkowych - wynika ze wspólnego raportu Travelplanet.pl i Expandera, w którym eksperci analizują preferencje Polaków w zakresie wycieczek oraz doradzają, jakie produkty finansowe mogą wspomóc ich w weekendowych wojażach. Choć Polscy turyści ...
-
Polacy lubią gotowe ciasta
Polacy lubią słodkie wypieki. Dobitnym tego potwierdzeniem są wyniki badania zrealizowanego przez GfK Polonia, z których wynika, że minionym roku kupiliśmy aż 147 tysięcy ton cukierniczych wyrobów piekarniczych. Analizowana kategoria cukierniczych wyrobów piekarniczych zawiera zarówno ciasta gotowe pakowane, sprzedawane na wagę i na sztuki, jak i ...
-
Cechy dobrego sprzedawcy
Polscy sprzedawcy zdają sobie sprawę z istnienia praktyk rynkowych godzących w dobro konsumenta - wynika z lutowego badania przeprowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Polish National Sales Awards (PNSA). Szczęśliwie aż 3/4 respondentów nie podpisuje się pod stwierdzeniem, że "pełna uczciwość wobec klienta, któremu oferuje się usługi lub ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w ciągłym rozwoju
W 2013 roku sprzedano w Polsce nieruchomości komercyjne warte 3,3 mld dolarów – wynika z danych Savills. Bieżący rok może być jeszcze lepszy. Pomóc w tym może przyspieszająca gospodarka, ale też coraz lepsze oceny Polski jako miejsca lokowania biznesu czy inwestowania pieniędzy na rynku nieruchomości. Banki, dzienniki czy firmy doradcze – wiele ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2014 i prognoza II kw. 2014
Nastroje w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach są najlepsze od 2010 roku - wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje MŚP w Polsce. W tym kwartale wskaźnik nastrojów KERNA wzrósł do minus 45,46 pkt. wobec minus 52,49 w minionym kwartale. - Obecny odczyt wskaźnika nastrojów jest lepszy o 7,03 pkt. ...
-
Więcej Internetu LTE w Cyfrowym Polsacie
Cyfrowy Polsat wprowadza nową ofertę Internetu LTE. Użytkownicy internetu Cyfrowego Polsatu otrzymają dwukrotnie wyższe pakiety do wykorzystania w ramach abonamentu. W ramach największego pakietu klienci otrzymają co miesiąc 60 GB, a do tego dodatkowych 50 GB w nocy. Oferta obowiązuje od 8 maja br. Oferta jest dostępna po wybraniu promocji ze ...
-
Rynek wody mineralnej w Polsce IV 2013-III 2014
W okresie kwiecień 2013 - marzec 2014 polski rynek wody mineralnej nie radził sobie najlepiej - z prowadzonego od 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że w badanym okresie zanotował on spadki zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym. Analizowana kategoria wody mineralnej obejmuje dwie podkategorie: wody gazowane i ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
Polscy konsumenci są coraz bardziej świadomi, czym jest sprzedaż bezpośrednia, a najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie ...
-
Koniunktura konsumencka V 2014
Wiosna w pełni, ptaki śpiewają, a Polacy z coraz lepszym nastawieniem - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w maju bieżącego roku nastroje polskich kosumentów uległy poprawie. Wzrost zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), ...
-
Motywacja do pracy spada
Aż 32 proc. pracowników w Polsce twierdzi, że ich motywacja do pracy spada. Co trzeci badany kojarzy pracę z obowiązkiem, natomiast rutynę wykonywanych czynności odczuwa 14 proc. zatrudnionych – wynika z badań Barometr Pracownika przeprowadzonych przez firmę badawczą IPSOS na zlecenie Edenred. Wyniki przeprowadzonych badań mogą być dla pracodawców ...
-
Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzają LTE bez limitu
Od 3 czerwca Plus i Cyfrowy Polsat wprowadzają nową ofertę, w której korzystanie z Internetu LTE będzie nielimitowane przez cały czas trwania umowy. Obecni klienci Plusa i Cyfrowego Polsatu mogą również liczyć na dodatkowe promocje w programie SmartDOM (drugi produkt za połówkę, trzeci za złotówkę). Internet Power LTE Plus i Cyfrowy Polsat ...
Tematy: Plus, Cyfrowy Polsat, LTE, internet LTE, usługi mobilne, internet mobilny, LTE bez limitu, smartDOM -
Ubóstwo w Polsce 2013
Już po raz kolejny Główny Urząd Statystyczny przyjrzał się ubóstwu w Polsce. Z przeprowadzonych badań wynika m.in., że ubóstwo dochodowe najczęściej dotyka wiejskie gospodarstwa domowe, których członkowie legitymują się niskim wykształceniem. Od lat dziewięćdziesiątych GUS w sposób regularny publikuje dane dotyczące zasięgu ubóstwa ekonomicznego ...
-
Plany polskich pracodawców V 2014
Nastroje polskich pracodawców są coraz lepsze - o rychłej poprawie sytuacji gospodarczej przekonanych jest 37 procent przebadanych na potrzeby najnowszej edycji sondażu Instytutu Badawczego Randstad i TNS OBOP. W porównaniu do ubiegłego kwartału liczba optymistów zwiększyła się aż o 23 procent. Ciągle jednak największą rzeszę stanowią ci, którzy ...
-
Baza noclegowa w Polsce I-III 2014
W okresie styczeń-marzec 2014 roku w turystycznych obiektach noclegowych zatrzymało się 4,5 mln turystów, co jest wynikiem lepszym od zanotowanego w analogicznym okresie roku ubiegłego (4,3 mln). Największą popularnością cieszyła się baza hotelowa w województwie małopolskim (niemal 19 procent wszystkich udzielonych noclegów) - podał Główny Urząd ...
-
Czego potrzebują marki własne?
Polacy coraz częściej sięgają po marki własne - głosi najnowszy raport „Jak postrzegamy marki własne? – perspektywy rozwoju rynku private label w Polsce” przygotowany na zlecenie Grupy On Board. Okazuje się jednak, że mamy pewne opory przed przyznaniem się do kupna tych produktów i to mimo to, iż przyznajemy, że odpowiada nam stosunek ich jakości ...
-
Jakie kierunki studiów wybierają Polacy?
Jakie kierunki studiów wybierają polscy maturzyści? Okazuje się, że największą popularnością cieszą się te powiązane z naukami społecznymi, gospodarką i prawem, a najmniejszą - studia rolnicze. Dane GUS wskazują również, że niemal 60 procent braci studenckiej stanowią kobiety. Zdecydowana większość studentów pobierała naukę na uczelniach ...
-
Najbardziej poszukiwane zawody 2014
Ponad 1/3 pracodawców, przebadanych na potrzeby corocznego badania przedsiębiorców „Niedobór talentów”, deklaruje, że pozyskanie pracowników stanowi dość poważny problem. Najbardziej na brak wykwalifikowanych kandydatów do pracy narzekają respondenci z Japonii. W Polsce sytuacja ma się o wiele lepiej, jednak nie można pominąć milczeniem dużych ...
-
Zakupy online głównie na Allegro
Z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska wynika, że absolutnym numerem jeden wśród najbardziej rozpoznawalnych serwisów zakupowych jest w Polsce allegro.pl (76 proc. spontanicznych wskazań). Na drugim miejscu znalazła się tablica.pl (obecna nazwa OLX.pl), a na trzecim – e-Bay. Jako miejsce zakupu ubrań 40% internautów ...
-
Bezpieczeństwo żywności na świecie: Indeks 2014
Polska ma lepsze wyniki jeśli chodzi o jakość i bezpieczeństwo żywności, zgodnie z najnowszą aktualizacją Światowego Indeksu Bezpieczeństwa Żywnościowego opracowanego na zlecenie firmy DuPont. Kraj zajmuje 26 miejsce na świecie z wynikiem o 1,8 pkt. lepszym w porównaniu z rokiem ubiegłym. Światowy Indeks Bezpieczeństwa Żywnościowego (Global Food ...
-
Ostoja Wilanów - ruszył kolejny etap inwestycji
Fadesa Polnord Polska (FPP) rozpoczyna budowę kolejnego etapu inwestycji usytuowanej na warszawskim Wilanowie – Ostoi Wilanów. W jego ramach powstaną dwa budynki oferujące 136 mieszkań o metrażu 40 – 146 mkw. Przewidywany termin zakończenia budowy nowej fazy inwestycji to I kwartał 2016 roku. Między ul. Hlonda i al. Rzeczypospolitej w warszawskim ...
-
Koniunktura konsumencka VII 2014
Lato w pełni, słońce smaga ciała gorącem, a nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Bieżący wskaźnik ufności ...
-
Polski Internet a wybór ZUS czy OFE
Na decyzję o wyborze pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych a OFE zostało zaledwie kilka dni. Nic zatem dziwnego, że w Internecie toczy się ożywiona dyskusja na ten temat, a zdania „zostaję w ZUS” lub „wybieram OFE” padają co najmniej kilka razy dziennie. Ku czemu skłaniają się Polacy? Przyjrzyjmy się analizie wypowiedzi internautów ...
-
Kultura w Polsce w 2013 r.
W 2013 r. w Polsce działały 2 822 muzea i oddziały muzealne, 170 teatrów i instytucji muzycznych posiadających własny, stały zespół artystyczny, 3901 domów i ośrodków kultury, klubów i świetlic, 337 galerii i salonów sztuki, 469 kin stałych oraz 9920 bibliotek publicznych i placówek informacyjno-bibliotecznych. W porównaniu z rokiem poprzednim ...
Tematy: kultura w Polsce, wydatki na kulturę, wydawnictwa, biblioteki, muzea i galerie, teatry, kino, radio, telewizja -
Wydatki na reklamę I-V 2014 r. - firmy kosmetyczne
Wydatki reklamowe sektora kosmetycznego (higiena i pielęgnacja) w ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku wzrosły o 22% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i wyniosły ponad 1,1 mld złotych. Wydatki te w ponad 50% obejmują trzy kategorie produktowe: produkty do pielęgnacji włosów, twarzy i jamy ustnej. Jak prognozują analitycy domu ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2014 i prognoza III kw. 2014
W tym kwartale spadły nastroje w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie monitoruje MŚP w Polsce. Wskaźnik nastrojów KERNA obniżył się do minus 55,49 pkt. Uwzględniając efekt cyklu koniunkturalnego i tak należy odnotować spory spadek optymizmu w przedsiębiorstwach, ...
-
Dobry sprzedawca według Polaków
Sprzedawca - sympatyczny, kompetentny, potrafiący sprostać potrzebom klienta. Tyle teorii. A jak rzecz ma się w praktyce? Polish National Sales Awards wraz z instytutem badawczym Millward Brown postanowili sprawdzić, jaki wizerunek handlowca wyłania się z opinii konsumentów. Najkrócej rzecz ujmując wyniki badania napawają umiarkowanym optymizmem. ...
-
Bezpłatna telewizja naziemna coraz popularniejsza
Brak opłat, brak umowy oraz interesująca oferta programowa to czynniki, dzięki którym Polacy coraz częściej doceniają bezpłatną telewizję naziemną - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Telewizja satelitarna oraz kablowa krytykowane są z kolei za zbyt wysokie opłaty oraz nieadekwatną do potrzeb abonentów ofertę. Mimo iż ...
-
Koniunktura konsumencka VIII 2014
Nastawienie Polaków okazuje się nie być najlepsze - z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w sierpniu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów uległy pogorszeniu. Spadek zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Sierpień 2014 r. był drugim z kolei miesiącem, w którym nastroje ...
-
Zatrudnianie cudzoziemców I poł. 2014
W ostatnich latach polscy pracodawcy diametralnie zmienili podejście do zatrudniania cudzoziemców. Na taki obrót spraw największy wpływ miało wprowadzenie udogodnień w przepisach oraz odpływ polskich pracowników w kierunku zachodnich rynków pracy. W pierwszych miesiącach bieżącego roku motorami napędowymi rekordowego wzrostu zatrudnienia obywateli ...
-
Wakacje 2014: jak wypoczywali Polacy?
Polacy coraz chętniej wybierają biura podróży – aż o 44 proc. w porówaniu do ubiegłego roku wzrósł odsetek osób decydujących się na wyjazd z touroperatorem. Ceny w odniesieniu do większości najpopularniejszych kierunków były niższe – podróżujący do Grecji płacili średnio aż o 208 zł mniej niż w 2013 r. Polacy częściej decydowali się na hotele o ...