-
Darmowy hot spot - wróg numer 1?
Wielu z nas nie może się rozstać ze swoim smartfonem, tabletem lub notebookiem podczas wakacji. Według TNS Polska smartfony ma ponad połowa Polaków, a tablet co dziesiąty z nas. Zapewne większość tych urządzeń trafi na plaże, w góry – na wakacje. Urządzenia mobilne to najprostszy sposób na fotografowanie miłych chwil, czy przesłanie pozdrowień z ...
-
Monitor Rynku Pracy V 2015
Marazm na polskim rynku pracy zakończył się wraz z nadejściem nowego roku. W kolejnych miesiącach dynamika zmian nabrała tempa. Obecnie najbardziej zauważalną tendencją są wzmożone rotacje między firmami - fluktuacja kadr jest najwyższa w całej Unii Europejskiej. Ponadto dość mocno zarysowuje się przenikanie sfer życia zawodowego i prywatnego, z ...
-
Polski rynek nieruchomości handlowych I poł. 2015
W pierwszej połowie bieżącego roku na polskim rynku handlowym zauważalna była dominacja dużych aglomeracji, w których powstaje aż 252 tys. z budowanych 590 tys. mkw. powierzchni. Popyt utrzymuje się na wysokim poziomie, za co w dużej mierze odpowiedzialna jest stosunkowo dobra sytuacja gospodarcza naszego kraju. Najnowszy raport JLL prognozuje ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: Czechy przed Polską
Wartość transakcji inwestycyjnych zrealizowanych na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo – Wschodniej w I półroczu sięgnęła 2,55 mld euro. Tym razem pod względem zrealizowanych transakcji Czechy wyprzedzają Polskę (1,2 mld vs 813 mln euro). Mimo to polski rynek ma przed sobą niezmiennie dobre perspektywy, a szereg umów jest w toku. ...
-
Odchudzanie i aktywność fizyczna: o tym huczy internet
Jeśli planujemy wakacje na rajskich plażach, gdzie wszyscy wyglądają jak półbogowie, z figurą, przy której blednie nawet gwiazda Anji Rubik, to zgodnie z opinią internautów - najwyższy czas ruszyć się z miejsca. Według analizy Instytutu Monitorowania Mediów na temat „odchudzania” w internecie i social mediach w ciągu ostatnich kilku miesięcy, ...
-
BYOD - firmy bagatelizują bezpieczeństwo
BYOD, czyli Bring Your Own Device, a po polsku mówiąc zezwolenie na przynoszenie prywatnych urządzeń do pracy wymaga od firmy szczególnej ostrożności. Okazuje się jednak, że firmy bagatelizują zagrożenia związane z polityką BYOD, nie widząc potrzeby wprowadzania dodatkowych zabezpieczeń. Z kolei pracownicy uważają, że odpowiedzialność w tej ...
-
Ile Ewa Kopacz dała w prezencie Biedronce?
"Darmowa" reklama, którą zapewniły sieci handlowej Biedronka wypowiedzi i decyzje członków polskiego rządu, warta jest 7 mln zł - wynika z badań i monitoringu Instytutu Monitorowania Mediów. Skala dyskusji w mediach społecznościowych o sieci dyskontów Jeronimo Martins nigdy w 2015 roku nie była tak wielka, jak w lipcu. "W Biedronce warzywa są ...
-
Badamy YouTube: czy długość ma znaczenie?
Polskich użytkowników serwisu YouTube liczymy już w milionach. Warto zatem poznać preferencje tak dużej rzeszy internautów. Jakie materiały wolimy oglądać? Długie czy krótkie? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał IQS. Jego badanie omnibusowe dowiodło m.in., że ponad połowie oglądających zdarza się wyłączać zbyt długie materiały filmowe. ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2015
W pierwszym półroczu bieżącego roku produkcja sprzedana polskiego przemysłu motoryzacyjnego sięgnęła 63,3 mld zł, czyli o 9,2% (nominalnie) więcej niż w analogicznym okresie minionego roku. Siłą napędową tego wzrostu okazała się produkcja pojazdów osobowych. Wzrosty zanotowała również sprzedaż aut. W przypadku samochodów osobowych okazała się ona ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2015 i prognoza III kw. 2015
W tym kwartale pogorszyły się nastroje przedsiębiorców, a wskaźnik KERNA ilustrujący ten kierunek zmian wyniósł 62,75 na minusie. To najniższy odczyt wskaźnika od 2013 roku. Za słabe nastroje odpowiada głównie prognozowana przez firmy niższa sprzedaż w trzecim kwartale – wynika z najnowszego badania Instytutu Keralla Research, który cyklicznie ...
-
Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?
Wspólne śpiewanie (nie)zakazanych piosenek, nocne dyskusje na Twitterze, selfie z głową państwa, wideorozmowa na Facebooku – to tylko niektóre tematy, które nabrały nowego znaczenia za sprawą Andrzeja Dudy. Tylko w ciągu pierwszych 10 dni sierpnia na temat Prezydenta Polski pojawiło się ponad 73 tys. wzmianek w prasie, na portalach internetowych i ...
-
Wydatki na reklamę sieci handlowych w IIQ 2015 r.
W II kwartale 2015 roku działające w Polsce sieci handlowe wydały na promocję ponad 308 mln zł – wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. To o około 24 mln więcej, niż kwartał wcześniej, a w porównaniu do analogicznego okresu rok temu, budżety wzrosły o 36 mln zł. Tradycyjnie już na podium stanęli Lidl, Tesco i Biedronka (która tym razem ...
-
Burza w kieliszku wódki, czyli Żytnia Extra i reklamowy skandal
„Do niedawna nie wiedziałem nawet, że marka wódki 'Żytnia' jeszcze istnieje. Teraz słyszę o niej codziennie. Przypadek? Nie sądzę.” A to za sprawą jednego posta na profilu Żytniej Extra. Zgodnie z analizą Instytutu Monitorowania Mediów na temat kryzysu marki Polmos Bielsko-Biała w ostatnich trzech dniach, w okresie od 18.08 do 20.08.2015 roku, na ...
-
Polski rynek korepetycji 2015
Portal Ekorki.pl po raz kolejny przygotował raport na temat rynku korepetycji w Polsce. Raczej nie dziwi fakt, że z dodatkowej pomocy najczęściej korzystają osoby chcące podnieść swoje umiejętności językowe – głównie z języka angielskiego. Na drugim miejscu niezmiennie znajduje się matematyka. Średnia stawka za godzinę zegarową zajęć wynosi ...
-
Uchodźcy mile widziani? Rynek pracy nie mówi "nie"
Od stycznia do lipca bieżącego roku granice Unii Europejskiej próbowało przekroczyć ponad 340 tys. imigrantów. Bez wątpienia tak ogromny napływ ludzi to dla Europy ogromne wyzwania. Zmiany związane z tą sytuacją widoczne są również na polskim rynku pracy - w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. wydano o 20% więcej pozwoleń na pracę niż w ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę II kw. 2015 r.
Rozwijanie horyzontów, spełnianie marzeń oraz mądre wybory – na takie przekazy promocyjne postawiły banki i instytucje finansowe w II kwartale 2015 roku. Jak wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach, reklamodawcy z branży finansowej wydali na promocję 437 milionów złotych. Oznacza to utrzymanie budżetów ...
-
Branża turystyczna a wydatki na reklamę I poł. 2015
Jak wynika z badania zrealizowanego przez Mondial Assistance, w bieżącym roku plany wakacyjne formułowało 16 mln Polaków, z czego niemal 1/3 zamierzało udać się za granicę. Nic zatem dziwnego, że branża turystyczna postanowiła zwiększyć budżety reklamowe. Względem analogicznego okresu roku minionego wydatki na działania promocyjne wzrosły o 16 ...
-
Na handel detaliczny wydaliśmy więcej niż inni Europejczycy
Z najnowszego badania Gfk Polonia wynika, że Polacy - bardziej niż inni Europejczycy - skłonni są do wydatków na handel detaliczny. W minionym roku udział tych wydatków w konsumpcji prywatnej sięgał 34 procent, co jest wartością wyższą od średniej europejskiej (30,9), a równocześnie identyczną z osiągniętą rok wcześniej. Tendencja, którą ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa polskie w 2014 r.
Główny Urząd Statystyczny po raz kolejny przyjrzał się najmniejszym firmom. Okazuje się, że liczba polskich mikroprzedsiębiorstw nieznacznie wzrosła. W 2014 roku tego rodzaju działalność gospodarczą prowadziło o 4,1 % więcej przedsiębiorstw niż w roku poprzednim. Zwiększyły się również ich przychody (+19,8%), a także ilość osób w nich ...
-
Upadłości polskich firm w I połowie 2015 r.
W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku w Polsce upadło zaledwie 376 przedsiębiorstw. To o 48 przypadków mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najwięcej bankructw (91) odnotowano na terenie województwa mazowieckiego. Najczęściej w kłopoty popadały firmy produkcyjne - podaje najnowsza edycja raportu "Procesy upadłościowe ...
-
Monitor Rynku Pracy X 2015
Najnowsza, 21 już fala realizowanego przez Instytut Badawczy Randstad Monitora Rynku Pracy pokazuje, że sytuacja na rynku jest obecnie bardzo dynamiczna. Przede wszystkim dość mocno zarysowuje się wysoka fluktuacja kadr, a także otwartość pracowników na zmiany. Badanie uwidoczniło również ciemną stronę polskiego rynku pracy - pomimo wielu zabiegów ...
-
Wybory parlamentarne: o wynikach zdecydowała aktywność w social media?
25 października 2015r. był gorącym dniem nie tylko pod względem politycznym. Zwycięstwo Prawa i Sprawiedliwości w niedzielnych wyborach podniosło także temperaturę dyskusji wśród marketingowców i PR-owców. Dlaczego? J.F. Kennedy już w 1960 r. jako kandydat na prezydenta Stanów Zjednoczonych dostrzegł, jaką potęgą są nowe media. Do swojej kampanii ...
-
Rozwój zawodowy, a nie wygoda. Tego chcą polscy pracownicy
Polscy pracownicy i wygodnictwo? Z opracowanego przez Pracuj.pl raportu „Wygoda kontra rozwój” wynika, że te dwa terminy zupełnie do siebie nie pasują - aż 80 procent aktywnych zawodowo Polaków deklaruje, że w pracy najbardziej cenią sobie rozwój, a nie wygodę. Jednocześnie 70 procent badanych jest przeciwnych rutynie w pracy. Okazuje się jednak, ...
-
Jak czytamy e-booki?
Kim jest czytelnik e-booków? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwał dystrybutor książek elektronicznych Virtualo. Z jego analizy wynika, że nabywcy elektronicznej literatury to w przeważającej mierze osoby w wieku 25-44 lat, mieszkańcy Mazowsza, Małopolski, Śląska oraz Wielkopolski, którzy najczęściej legitymują się dyplomem wyższej uczelni, a w ...
-
Osoby zajmujące się domem bez emerytury?
Osobom, których głównym zajęciem jest opieka nad domem, emerytury nie kojarzą się zbyt dobrze. Z Ankiety Przygotowania Emerytalnego Aegon 2015 wynika, że dla wielu z nich jesień życia oznacza przede wszystkim biedę i zależność od rodziny. Niepokojąco wypadają tu Polacy - jesteśmy jednym z narodów, które cechuje największy pesymizm w odniesieniu do ...
-
Smog i jakość powietrza w Polsce: alarmujący raport
Europejska Agencja Środowiska (EEA) opublikowała coroczny raport informujący o jakości powietrza w Europie – „Air Quality in Europe”. Dane zebrane dla 39 europejskich krajów są bardzo niepokojące – niestety, Polska często wymieniana jest wśród tych państw, w których stężenie niebezpiecznych substancji przekracza dopuszczalną normę. Stanowi to ...
-
Mikołajki, czyli zakupy czas zacząć. Co planują Polacy?
Święta tuż tuż. Przedświąteczny maraton rozpoczynają Mikołajki. Jak wynika z badania zrealizowanego przez PAYBACK Opinion Poll (POP) prezenty na 6 grudnia przygotowuje 83% badanych. Jednocześnie okazuje się, że Polacy postanowili ciąć budżet przy bożonarodzeniowych zakupach. Chociaż badani deklarują, że nadchodzące święta upłyną im pod znakiem ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy 2016 r.
W prognozach polskich dyrektorów finansowych dotyczących przyszłości rodzimej gospodarki ciągle rysuje się optymizm. Niemal połowa badanych oczekuje, że przyszłoroczny wzrost gospodarczy będzie zawierać się w przedziale 2,6-3,5 proc., a 56% uważa, że obecny poziom niepewności ekonomicznej w Polsce jest standardowy. To o wiele lepszy wynik niż ...
-
Chcemy mieć inteligentne domy, bo są oszczędne i bezpieczne
Już 84% Polaków znane jest określenie "inteligentny dom", a co piąty zamieszkuje właśnie w taki budynku. Połowie z nas inteligentne rozwiązania kojarzą się, całkiem zresztą słusznie, z nowoczesnością, a 47% koreluje je z bezpieczeństwem i oszczędnościami. To tylko niektóre wnioski z badania zleconego przez polski oddział francuskiej firmy Somfy. ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
Ponad 3/4 Polaków deklaruje, że zakup świątecznych upominków to przyjemność. Nic więc dziwnego, że i w tym roku pod polskimi choinkami znajdzie się pokaźna ilość paczek. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Dom Badawczy Maison na zlecenie Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand”, najczęściej kupowanymi prezentami będą perfumy, ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w IV kw. 2015 r.
Czwarty kwartał minionego roku okazał się dla polskiego rynku fuzji i przejęć rekordowym - przeprowadzono na nim aż 77 transakcji, co jest sporym wzrostem zarówno w odniesieniu do poprzednich trzech miesięcy, jak i analogicznego kwartału ubiegłego roku, w których to okresach odnotowano odpowiednio 66 oraz 56 fuzji i przejęć. Tak dobry wynik może ...
-
Koniunktura konsumencka I 2016
Okres poświąteczny sprawił, że nastroje Polaków nieco się polepszyły. W porównaniu z grudniem minionego roku wzrosty zanotował zarówno bieżący, jak i wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej. Największy optymizm widoczny jest w odniesieniu do przyszłej kondycji ekonomicznej kraju i gospodarstw domowych - poinformował Główny Urząd Statystyczny. ...
-
"Z Archiwum X" wraca na ekrany – internauci szaleją
Informacja o powrocie serialu „Z Archiwum X” tylko za pośrednictwem internetu i mediów społecznościowych objęła zasięgiem niemal 13 mln osób – wynika z analizy IMM. W styczniu o nowych odcinkach kultowej serii Polacy wspominali w sieci ponad 2 tysiące razy, a oczekiwaniu na powrót agentów Muldera i Scully towarzyszyło wielkie napięcie i duży ...
-
Cyrk bez zwierząt, a co na to social media?
Do Słupska dołączyła Warszawa, a następne mogą być Toruń, Bydgoszcz lub Gliwice. Polacy w mediach społecznościowych masowo mobilizują się do walki z cyrkami, które w czasie pokazów wykorzystują tresowane zwierzęta - wynika z monitoringu internetu w IMM. Tylko w styczniu pojawiło się na ten temat ponad 8 tysięcy dyskusji i komentarzy, a z ...
-
Medyczna marihuana: social media zdecydowanie na tak
Aż 80% Polaków wypowiadających się w mediach społecznościowych na temat medycznej marihuany przychylnie odnosi się do pomysłu na jej legalizację – wynika z monitoringu internetu w IMM. Zwolennicy leczenia olejem konopnym są najgłośniejsi na Facebooku i Twitterze. Gorące dyskusje toczą się również na forach dyskusyjnych poświęconych używkom i ...