-
Koniunktura przemysłowa VII 2014
Ogólnemu klimatowi koniunktury w przetwórstwie przemysłowym daleko do ideału, jednak trzeba z całą stanowczością przyznać, że jest lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy - podaje Główny Urząd Statystyczny w opracowaniu nt. koniunktury w ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2014
Ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym w sierpniu oceniany jest korzystnie, podobnie jak w lipcu i lepiej niż w analogicznym miesiącu ostatnich trzech lat. W górę poszybowały oceny bieżącego i przyszłego portfela zamówień oraz produkcji. Wprawdzie przedsiębiorcy ciągle negatywnie oceniają bieżącą sytuację finansową, to już prognozy ...
-
Baterie łazienkowe: co wybierają internauci?
Internauci poszukujący baterii umywalkowych najczęściej poszukują baterii jednouchwytowych. Ci z kolei, którzy noszą się z zamiarem zakupu paneli prysznicowych, najczęściej przyglądają się panelom ściennym. Dużo mniejsze zainteresowanie wzbudzają modele narożne i uniwersalne. To niektóre z wniosków płynących z najnowszego raportu porównywarki cen ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2014
We wrześniu bieżącego roku koniunktura przemysłowa w naszym kraju jeszcze nie zachwycała, jednak z pewnością godny zanotowania jest fakt, iż było lepiej niż w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy - podaje Główny Urząd Statystyczny w opracowaniu nt. ...
-
Koniunktura przemysłowa X 2014
W październiku bieżącego roku koniunktura przemysłowa w naszym kraju jeszcze nie zachwycała, jednak z pewnością godny zanotowania jest fakt, iż było lepiej niż w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy - podaje Główny Urząd Statystyczny w opracowaniu nt. ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2014
W listopadzie bieżącego roku koniunktura przemysłowa w naszym kraju jeszcze nie zachwycała, jednak z pewnością godny zanotowania jest fakt, iż było lepiej niż w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy. Oceny bieżącego portfela zamówień, produkcji oraz sytuacji ...
-
Negatywne opinie o sklepach - broń masowego rażenia
Pozytywna opinia klienta jest dla e-sprzedawcy niezwykle ważna - nic chyba nie buduje lepiej jego pozytywnego wizerunku. Z drugiej strony tym, co potrafi w skuteczny sposób zrujnować jego wizerunek jest niezadowolenie klientów. Negatywnym opiniom niemal zawsze towarzyszą silne emocje, a - jak powiedziała niegdyś Maya Angelou - "ludzie zapomną, co ...
-
Koniunktura przemysłowa XII 2014
W grudniu bieżącego roku koniunktura przemysłowa w naszym kraju jeszcze nie zachwycała, jednak z pewnością godny zanotowania jest fakt, iż było lepiej niż w analogicznym okresie ostatnich trzech lat. Najmniej pesymistyczne są przedsiębiorstwa duże, najgorsze oceny formułują małe firmy. Oceny bieżącego portfela zamówień, produkcji oraz sytuacji ...
-
Najlepszy smartfon 2014. Co wybierali klienci?
Na co Polacy zwracają szczególną uwagę, decydując się na zakup smartfona? Z analizy Okazje.info wynika, że idealny smartfon ma ekran o przekątnej 4 – 4,9 cala, czarną obudowę, 4 GB pamięci wewnętrznej, 1 GB pamięci RAM, działa w oparciu o system Android i kosztuje nie więcej niż 600 zł. Mile widziany jest również aparat o rozdzielczości 8 Mpx i ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2015
Po kilku miesiącach pesymizmu styczeń przyniósł poprawę nastrojów wśród przedstawicieli przetwórstwa przemysłowego, handlu hurtowego oraz finansów i ubezpieczeń. Lepsze humory i poprawę koniunktury sygnalizują również firmy należące do sekcji informacja i komunikacja. Zdecydowanie gorsza koniunktura panuje natomiast w handlu detalicznym. To ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2015
W lutym bieżącego roku oceny koniunktury były zróżnicowane. O ile np. przetwórstwo przemysłowe formułowało coraz bardziej optymistyczne opinie, o tyle przedsiębiorcy trudniący się zakwaterowaniem i gastronomią byli nastawieni pesymistycznie. Tradycyjnie już najlepsze humory panowały w największych przedsiębiorstwach - podaje Główny Urząd ...
-
Koniunktura przemysłowa VII 2015
Znamy już wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w lipcu br. nastroje przedsiębiorstw były dość optymistyczne. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym. Jednostki z sekcji przetwórstwo przemysłowe oceniają w lipcu ...
-
Plebiscyt Złoty Płatnik 2014: branża produkcyjna liderem
Euler Hermes przedstawia analizę laureatów Plebiscytu Złoty Płatnik 2014. Organizator w ramach badania przeanalizował ponad 300 tys. zdarzeń płatniczych w 2014 roku i wyłonił 3 564 firmy, które spełniają kryteria pozwalające przyznać im certyfikat. Tylko 5 proc. firm działających na polskim rynku uzyskało ponadprzeciętne wyniki: Wskaźnik ...
-
Koniunktura przemysłowa IX 2015
Znamy już wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że we wrześniu br. nastroje przedsiębiorstw były dość zróżnicowane. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym. Na skróty We wrześniu pozytywne oceny koniunktury ...
-
Innowacje w MSP pod lupą
Z innowacyjnością w naszym kraju ciągle nie jest najlepiej - z najnowszego raportu „Innowacje w MŚP. Pod lupą” wynika, że sumaryczny wskaźnik innowacyjności w Polsce jest ciągle o prawie połowę niższy niż w Unii Europejskiej. Wprawdzie polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, jak istotne znaczenie w budowaniu przewagi konkurencyjnej ma wdrażanie ...
-
Sektor FMCG a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
Dom mediowy Codemedia już po raz kolejny wziął pod lupę wydatki reklamowe. Tym razem analizie poddano III kwartał br. i sektor FMCG. Wynika z niej m.in., że w badanym okresie reklama tej branży pochłonęła ponad 224 miliony złotych, co jest wynikiem o 12% lepszym od uzyskanego w III kwartale poprzedniego roku. Największy wzrost nakładów na ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2015
Znamy już wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w listopadzie br. nastroje przedsiębiorstw były dość zróżnicowane. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym. Na skróty W listopadzie dyrektorzy większości ...
-
Branża finansowa a wydatki na reklamę III kw. 2015 r.
Nieco ponad 108 milionów złotych - tyle, w III kwartale bieżącego roku, wydała na reklamę cała branża finansowa, a więc banki, ubezpieczyciele, firmy leasingowe, firmy udzielające kredytów i pożyczek, biura maklerskie oraz fundusze inwestycyjne. Tradycyjnie już największa część ich budżetów sfinansowała materiały promocyjne emitowane w telewizji. ...
-
Upadłości firm w Polsce w 2015 r.
Polska gospodarka ma się dobrze, co znajduje swoje odzwierciedlenie w o 10% niższej niż w 2014 roku liczbie upadłości. Do 28 grudnia 2015 r. polskie sądy ogłosiły upadłość 741 podmiotów. Nieźle radzi sobie budownictwo, gorzej przedstawia się sytuacja w transporcie. Na skróty: Branża budowlana, która w przeszłości była negatywnym „bohaterem” ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2016
Znamy już wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w pierwszym miesiącu br. nastroje przedsiębiorstw były dość zróżnicowane. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym. Na skróty W styczniu, w przypadku większości ...
-
E-administracja daleko od popularności. Polski biznes ciągle analogowy
Tylko 3,5% dorosłych Polaków na konto w ePUAP-ie (systemie ułatwiającym korzystanie z usług e-administracji). W internecie powstało tylko 2% mikrofirm a prawie 70% mikroprzedsiębiorców przyznaje, że nie ma konta na żadnej z platform e-administracji – wynika z badania Grupy Idea Banku. To oznacza, że choć budowa elektronicznych urzędów trwa od lat, ...
-
Matka Polka Internetowa: czego matki szukają w sieci
Współczesna Matka Polka korzysta z Internetu w celu uzyskania wiedzy o ciąży i macierzyństwie. Specyficznym miejscem aktywności matek są fora internetowe. Ich aktywność była już niejednokrotnie komentowana. Z jednej strony dyskusje matek wywołują kpiny i salwy śmiechu – zwłaszcza gdy mamy do czynienia z naganną ortografią bądź pytaniami, które ...
-
Banki w mediach: PKO Bank Polski najaktywniejszy w I kw. 2016 r.
W badanym okresie ponad 90% informacji na temat branży bankowej opublikowano w social media oraz na portalach. To z jednej strony pokazuje, jak wiele emocji w internautach wzbudzają dyskusje o oszczędnościach, a z drugiej strony jest wskazówką dla banków, że mogą aktywnie prowadzić dialog ze swoimi klientami, wykorzystując do tego celu kanały ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2016
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w szósty, miesiącu br. nastroje przedsiębiorstw były dość zróżnicowane. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom sekcji finanse i ...
-
Koniunktura przemysłowa VIII 2016
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w ósmym miesiącu br. nastroje przedsiębiorstw były dość zróżnicowane. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom sekcji finanse i ...
-
15 najdziwniejszych hoteli na świecie
Nocleg w zoo, w kościele, czy w budynku starej przędzalni. To tylko niektóre z hoteli, które zostały okrzyknięte przez wyszukiwarkę hoteli trivago.pl tymi najciekawszymi. Zainspiruj się nietypowymi hotelami, co być może pozwoli Ci chociaż na chwilę oderwać się od rutyny. 1. Hotel w ogrodzie zoologicznym Czy odważyłbyś się wziąć kąpiel z dzielącą ...
-
Sieci handlowe w social mediach III kw. 2016
W III kwartale bieżącego roku trójka najczęściej pojawiających się w mediach sieci handlowych nie zaskakuje: na pierwszym miejscu znalazła się Biedronka, za nią Lidl, a na trzeciej pozycji Tesco. Duże zaangażowanie internautów w kwestie związane z tematyką dotyczącą branży handlowej nie jest żadną nowością. Tym jednak, co rzuca się oczy podczas ...
Tematy: Boże Narodzenie, sieci handlowe, IMM, monitoring mediów, Biedronka, Tesco, Lidl, social media -
Koniunktura przemysłowa XII 2016
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w dwunastym miesiącu br. nastroje badanych przedsiębiorstw pikowały. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom sekcji finanse i ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2017
W pierwszym miesiącu br. nastroje przedstawicieli przetwórstwa przemysłowego okazały się lepsze niż przed miesiącem. Wzrost optymizmu był dostrzegalny w niemal wszystkich badanych sektorach. Wśród usługodawców, tradycyjnie już, najlepsze humory panują w sekcji finanse i ubezpieczenia. Co jeszcze wynika z najnowszego opracowania GUS nt. koniunktury ...
-
Koniunktura przemysłowa II 2017
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w drugim miesiącu br. nastroje badanych przedsiębiorstw były lepsze niż przed miesiącem. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom ...
-
Koniunktura przemysłowa III 2017
W trzecim miesiącu br. nastroje przedstawicieli przetwórstwa przemysłowego okazały się lepsze niż przed miesiącem. Optymizm był dostrzegalny w niemal wszystkich badanych sektorach. Wśród usługodawców, tradycyjnie już, najlepsze humory panują w sekcji finanse i ubezpieczenia. Co jeszcze wynika z najnowszego opracowania GUS nt. koniunktury w ...
-
Koniunktura przemysłowa IV 2017
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w czwartym miesiącu br. nastroje badanych przedsiębiorstw były lepsze niż przed miesiącem. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2017
W maju br. nastroje przedstawicieli przetwórstwa przemysłowego okazały się pozytywne, podobne do tych, które formułowano przed miesiącem. Optymizm był dostrzegalny w niemal wszystkich badanych sektorach. Wśród usługodawców, tradycyjnie już, najlepsze humory panują w sekcji finanse i ubezpieczenia. Co jeszcze wynika z najnowszego opracowania GUS nt ...
-
Niepłacenie alimentów. Postawy wobec niesolidnych rodziców
Przepisy nakładające na gminy obowiązek wpisywania dłużników alimentacyjnych do Biur Informacji Gospodarczej obnażyły ogrom problemu, jakim jest niepłacenie alimentów. Z osób, które nie wspierają finansowo swoich potomków po rozpadzie rodziny, i za które świadczenia wypłaca państwo, już dziś można byłoby stworzyć miasto liczniejsze od Gdyni. ...
-
Koniunktura przemysłowa VI 2017
Poznaliśmy właśnie wyniki najnowszego opracowania Głównego Urzędu Statystycznego nt. koniunktury w przemyśle, budownictwie, handlu i usługach. Okazuje się, że w szóstym miesiącu br. nastroje badanych przedsiębiorstw były korzystne. Tradycyjnie już najdalej idący optymizm towarzyszył jednostkom największym oraz przedstawicielom sekcji finanse i ...