-
Praca zdalna nie obniżyła kosztów biurowych
... zużycie materiałów biurowych, a na wszystkie wymienione oszczędności nałożyły się również czynniki obiektywne, jak globalnie odczuwane kłopoty z pozyskaniem sprzętu elektronicznego, co odłożyło w czasie np. poważne wydatki związane z wymianą komputerów dla pracowników — mówi Przymysław Błaszkiwicz, Senior Associate w Dziale Powierzchni Biurowych ...
-
Elektroniczne zakupy w TPSA
... lipcu w Telekomunikacji Polskiej ruszył system elektronicznych zakupów EBP (ang. Enterprise Buyer Professional). Zastąpił on dotychczas istniejącą formę papierowych zamówień materiałów biurowych. Wdrożenie rozwiązania EBP wspólnie przez TP i Marketplanet, to największy tego typu projekt w Polsce i jeden z największych w Europie. Wdrożenie EBP w ...
-
Przebudowa biurowców na mieszkania jest nieunikniona
... władzom lokalnym stymulowanie i realne wpływanie na przestrzeń miejską. Odpowiednie przepisy dedykowane konwersji budynków biurowych na mieszkalne mogą zwiększyć liczbę tego typu projektów przeprowadzanych na polskim rynku i ... pochodzi z eksploatacji budynków, a pozostałe 10% spowodowane jest zużyciem energii niezbędnej do produkcji materiałów ...
-
Jakie trendy na rynku biurowym w 2022 roku?
... dyrektor Działu Reprezentacji Najemców Biurowych w Cresa Polska. – Pracownicy, w różnych konfiguracjach, wracali do pracy z biura, a rynek nieruchomości biurowych zaczynał ... wykończeniem nowo wynajmowanej powierzchni. Z powodu ogromnych podwyżek kosztów prac i materiałów wykończeniowych, i jednocześnie przy stabilnych czynszach, a co za tym idzie ...
-
Biura w Europie: sytuacja, trendy i wyzwania
... pięć lat. Jednak, jak wynika z raportu, rosnące koszty budowy oraz utrudnienia w dostępie do materiałów i pracowników zwiększają presję na łańcuchy dostaw, powodując opóźnienia w realizacji niektórych projektów biurowych. Wpływają także na wysokość kosztów wykończenia powierzchni. Według Savills, najwięcej powierzchni biurowej w Europie powstanie ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w I poł. 2010 r.
... co spowodowało wzrost zasobów biurowych stolicy do poziomu 3.382.200 mkw. W tym czasie nie odnotowano znaczących zmian na biurowych rynkach regionalnych. Wszystkie miasta ... się przede wszystkim w oparciu o supermarkety i sklepy osiedlowe. Sprzedawcy materiałów budowlanych i sprzętu gospodarstwa domowego zwolnili ekspansję z powodu zastoju na rynku ...
-
Biurowce: w regionach ciągle sporo pustostanów
... ., z czego 20% było zabezpieczone umowami przednajmu. Możliwości rozpoczynania nowych inwestycji biurowych są obecnie w dużym stopniu uzależnione nie tylko od aktywności najemców i zgłaszanego zapotrzebowania na biura, lecz także od dostępności i cen materiałów budowlanych oraz sytuacji na rynku pracy (niedobory siły roboczej oraz jej ...
-
Nieruchomości komercyjne, czyli efekt Ikara
... niektórych przypadkach nawet o połowę. W ciągu ostatnich 12 miesięcy koszty realizacji typowych inwestycji biurowych w dzielnicach biznesowych w stolicach regionu CEE-6 wzrosły o ok. 5% ... wzrost kosztów w sektorze budownictwa komercyjnego, wynikający zarówno z niedoboru pracowników, jak i materiałów budowlanych. Co ciekawe, oficjalne statystyki GUS za ...
-
W regionach powstało więcej biurowców niż w Warszawie
... biurowych w tym regionie jest niewielka. Najwyższy wskaźnik występuje we Wrocławiu (12,5%). Największe spadki współczynnika powierzchni niewynajętej odnotowano w Lublinie (6,2 p.p. r-d-r) i Katowicach (3,2 p.p. r-d-r). W związku z rosnącymi kosztami budowy (zarówno materiałów jak i pracy) odnotowano wzrosty czynszów na niektórych rynkach biurowych ...
-
Biura: pracownicy wracają, inflacja przeszkadza
... inwestycji są wciąż rosnące kolejno inflacja, przekładająca się na wzrost cen materiałów, a następnie kosztów wykonawstwa. Po oddaniu do użytku Varso Tower od HB ... na ograniczenie wskaźnika pustostanów, dodaje Bartosz Oleksak, Starszy Negocjator, Dział Powierzchni Biurowych, AXI IMMO. W najbliższych miesiącach dużym wyzwaniem dla działów HR będzie ...
-
Nieruchomości komercyjne w Krakowie
... prawie 20.000 osób. Kamil Tyszkiewicz, Zastępca Dyrektora działu powierzchni biurowych w CBRE, powiedział: „W związku z dużą aktywnością najemców z sektora BPO oraz ... Małopolski rozwijają się różnorodne gałęzie przemysłu, w tym farmaceutyczny, produkcja materiałów budowlanych, przetwórstwo spożywcze, produkcja stali, zaawansowane technologie oraz ...
-
Warszawskie biurowce jak świeże bułki
... Ważną biurową destynacją pozostaje Mokotów, na którym znajduje się około 26 proc. z obecnych zasobów biurowych. Najnowsze projekty powstają jednak poza borykającą się z problemem popytu podstrefą Służewiec. Tradycyjnie już ... będzie to w nowych budynkach, których właściciele będą chcieli zbilansować znaczący wzrost kosztów budowy i materiałów ...
-
Rynek biurowy w Polsce III kw. 2019
... indeksu rok do roku: Warszawa, Katowice, Kraków, Lublin, Szczecin oraz Trójmiasto. W związku z rosnącymi kosztami budowy (zarówno materiałów jak i pracy) odnotowano wzrosty czynszów na niektórych rynkach biurowych w Polsce. W I-III kw. 2019 r. zmiany stawek zarejestrowano w: Krakowie (13,5-15,5 € / mkw. / miesiąc), Katowicach (13,6-14,5 € / mkw ...
-
Polski rynek biurowy 2022. Prognozy na 2023 rok
... rekordowo wysoki poziom inflacji, co napędza wzrost kosztów m.in cen materiałów budowalnych, gruntów, mediów czy płac. Niska podaż nowej powierzchni rodzi ... Doradztwa Inwestycyjnego w Colliers. 3. Więcej renegocjacji Po fali podwyżek koszty aranżacji powierzchni biurowych ustabilizowały się, ale nadal pozostają na wysokim poziomie. Sytuacja ta ...
-
Gamma Office: nowy biurowiec we Wrocławiu
... convenience, dodatkowe sale konferencyjne oraz przedszkole. Planowane jest również powstanie centrum obsługi biurowej, umożliwiającego centralne zamawianie m.in. materiałów biurowych, usług kserograficznych, czy kurierskich. W budynku znajdzie się także mała drukarnia cyfrowa i centralna rozdzielnia korespondencji. Zmotoryzowani pracownicy docenią ...
-
D48 - Penta Investements buduje przy Domaniewskiej
... m.in. restauracja, kiosk, apteka czy inne usługi pożądane przez najemców biurowych. Wszystkie lokale handlowo-usługowe będą dostępne dla klientów bezpośrednio z ulicy. ... biurowiec D48 zaprezentuje nowoczesną architekturę, przy zastosowaniu najwyższej jakości materiałów i rozwiązań przyjaznych środowisku. D48 będzie certyfikowany w systemie LEED ...
-
Biurowce muszą się zmieniać: pora na zielone dachy, tarasy i panele słoneczne
... przyrodzie Jak wynika z danych Cushman & Wakefield, około 24% istniejących zasobów biurowych w Europie wybudowanych w ostatniej dekadzie, odpowiada potrzebom najemców i cieszy się ... zielonych dachów jest dłuższa w porównaniu do wykorzystania tradycyjnych materiałów dachowych – komentuje Andrew Frizell, Head of Project & Development Services Poland ...
-
Diamond Business Park Ursus
... już w październiku tego roku. Będzie oferował 2,6 tys. mkw. powierzchni biurowych oraz 11 tys. mkw. powierzchni magazynowych. Elewacja obiektu powstała na ... dostęp. Elewację Diamond Business Park w Ursusie zaprojektowaliśmy z użyciem wysokiej klasy materiałów o stonowanych kolorach, aby wpisać się w towarzyszącą budynkom zieleń i przemysłowe ...
-
Kolorowe drukarki Ricoh Aficio SP
... zmniejszyć do 15 W. Modele SP C220N/S, C221N/SF, C222DN/SF zapewniają druk kolorów na szeregu materiałów biurowych i dobre odwzorowanie obrazów w rozdzielczości do 2,400 x 600 dpi. Konstrukcja drukarek zapewnia dostęp do regulacji i materiałów eksploatacyjnych od przodu. Ricoh Aficio SP C220N/S, C221N/SF, C222DN/SF są dostępne w cenie wynoszącej ...
-
Dotacje inwestycyjne dla przedsiębiorstw w 2010 roku
... objęcia wsparciem są: wynagrodzenia osób bezpośrednio zaangażowanych w realizację projektu, koszty ich podróży służbowych, zakup wyposażenia, sprzętu, urządzeń i materiałów biurowych dla nowo powstałych podmiotów, zakup oprogramowania i licencji, innych wartości niematerialnych i prawnych, oraz powszechnie na rynku stosowanych usług, kwalifikowane ...
-
Telepraca nasza powszednia
... pracy (nawet o 50 procent), optymalizacja stanu zatrudnienia, znaczna redukcja ilości zwolnień chorobowych, znaczna oszczędność powierzchni biurowej, wyposażenia i zużycia materiałów biurowych, ograniczenie konfliktów w pracy, zapłata za uzyskane efekty a nie za czas pracy, zmniejszenie kosztów zatrudnienia personelu. Wielu pracodawców stosujących ...
-
Żelowe drukarki Ricoh
... są dla użytkowników tanich kolorowych drukarek laserowych, a także biurowych użytkowników drukarek atramentowych i monochromatycznych drukarek laserowych. Wykorzystując płynny żel ... a ich żywotność jest równa cyklowi życia drukarki. Obniża to koszty materiałów i tym samym koszt wydruku. Inne oszczędności kosztowe realizowane są poprzez możliwość ...
-
Przetargi elektroniczne: rodzaje i sposób działania
... system zakupów jest procedurą świetnie sprawdzającą się w przypadku zakupów powtarzalnych, czyli wielokrotnego nabywania takich samych towarów lub usług (materiałów biurowych, sprzętu komputerowego, paliwa). Przepisy nie określają maksymalnej górnej granicy wartości szacunkowej zamówienia, która może być zamawiana za pośrednictwem dynamicznego ...
-
Drukarki Konica Minolta magicolor
... biurowych o dwa nowe modele - magicolor 4650EN i magicolor 4650DN. Nowe drukarki przeznaczone dla jednoosobowych firm, małych ... do 850 arkuszy. Oba urządzenia posiadają czołowy dostęp zarówno do podajników papieru, jak i materiałów eksploatacyjnych. magicolor 4650EN i magicolor 4650DN zostały wyposażone w kontroler Emperon, procesor 500 MHz i pamięć ...
-
Stanowisko sekretarki wciąż popularne
... pl dużą popularnością cieszyły się stanowiska sekretarek, pracowników biurowych oraz recepcjonistek. Wśród blisko 30 tysięcy ofert pracy, publikowanych przez giełdę, ... rezerwacja biletów, prowadzenie baz danych, redagowanie korespondencji, zamawianie artykułów i materiałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania biura, a często też obsługa centrali ...
-
Druk kolorowy jest ekonomiczny
... Lexmark, dostawcy rozwiązań druku. W rezultacie drukują znacznie mniej niepotrzebnych materiałów, co prowadzi do zmniejszenia zużycia papieru i zmniejszenia kosztów w porównaniu do ... kolorowego druku w Europie? Jak już wspomniano powyżej, 71 % pracowników biurowych w Europie posiada dostęp do co najmniej jednej kolorowej drukarki. W czołówce, jeżeli ...
-
Biurowiec Green Corner w Warszawie
... Corner będzie budynkiem biurowym klasy A, posiadającym 27 500 m kw powierzchni biurowych i handlowych, a oddanie do użytku planowane jest na przełomie drugiego i trzeciego kwartału ... innymi lokalizacja projektu, optymalizacja zużycia energii i wody, wybór materiałów oraz jakość środowiska wewnętrznego. Green Corner będzie posiadał 7 kondygnacji ...
-
Monitor NEC MultiSync EA232WMi
... produkcji plastiku pochodzącego z recyclingu oraz materiałów niezawierających rtęci oznacza dodatkowe ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko. Monitor oferuje dobrej jakości obraz w formacie 16:9 i kontrast dynamiczny 25000:1. MultiSync EA232WMi jest idealnym rozwiązaniem do zastosowań biurowych i rozwiązań wieloekranowych w średnich i dużych ...
-
Bizhub C25 Konica Minolta
... i faks. To wielofunkcyjne urządzenie drukujące w kolorze przeznaczone do prac biurowych. Dzięki małej masie, niewielkim rozmiarom i cichej pracy można je zainstalować ... technicznego wszystkich urządzeń podłączonych do sieci oraz kontrolowanie zużycia materiałów eksploatacyjnych. Dzięki zastosowaniu aplikacji CS Remote Care możliwe jest bezpośrednie ...
-
Praca zdalna: blaski i cienie
... 25 do 5 procent. Oszczędność kosztów – Zatrudniając pracowników zdalnych, firmy oszczędzają na kosztach wynajmu biura, umeblowania, zakupu sprzętu i oprogramowania, materiałów biurowych itp. Jedyną niezbędną inwestycję stanowi nowoczesna platforma komunikacji IP, która i tak jest przez większość firm wykorzystywana dla usprawnienia obsługi klienta ...
-
Nowe monitory Philips w formacie 16:10
... do serii profesjonalnej i biznesowej. Dedykowane są one przede wszystkim do zastosowań biurowych. 24-calowe monitory wyposażone są w czujnik PowerSensor, który zmniejsza zużycie energii ... o 80%, ale również wydłuża żywotność monitora. Co więcej, 25% materiałów wykorzystanych do produkcji monitorów pochodzi z recyklingu, a całość konstrukcji wolna ...
-
Internet Wszechrzeczy: 4,6 biliona dolarów dla sektora publicznego
... . Na przykład, intensywniejsze wykorzystanie rozwiązań do pracy zdalnej może wygenerować ok. 125 miliardów dolarów dzięki obniżeniu kosztów nieruchomości, materiałów biurowych i innych. Rozwiązania te zwiększają jednocześnie produktywność pracowników i stwarzają nowe możliwości zatrudniania. „Sektor publiczny stoi przed ogromnym wyzwaniem, aby ...
-
Przetargi: klauzule społeczne i środowiskowe to rzadkość
... zatrudnienie określonej liczby pracowników na umowę o pracę i przedstawienie stosownego oświadczenia, które to potwierdzi. Ministerstwo Gospodarki poszukując dostawcy materiałów biurowych i ksero zobowiązało go do zatrudnienie osoby niepełnosprawnej i powierzenia jej zadań związanych z merytoryczną częścią kontraktu, np. przygotowaniem dokumentacji ...
-
Canon imageRUNNER ADVANCE C256i, C356i oraz C356P
... druku do 35 str./min i są dedykowane dla wszelkiego rodzaju środowisk biurowych. Urządzenia imageRUNNER ADVANCE C256i, C356i oraz C356P mają 10,1-calowe ekrany ... zszywania i sortowania, pozwalając zaoszczędzić czas podczas produkcji bardziej złożonych materiałów. imageRUNNER ADVANCE C256/356 są zgodne z najnowszym oprogramowaniem Canon uniFLOW ...
-
City Logistics Warsaw Airport II. Nowy magazyn Panattoni koło Okęcia
... przeładunkowych. Jak każda nowa inwestycja Panattoni podlega certyfikacji w systemie BREEAM na poziomie „Very Good”. Magazyn ma już pierwszych najemców – dystrybutora materiałów biurowych oraz producenta samolotów. Stołeczny region zamieszkany jest przez 5,6 mln mieszkańców. Znajduje się tu 75 uczelni wyższych, w których kształci się 250 ...