-
Popyt na HDTV w USA coraz większy
Sondaż przeprowadzony przez amerykańskie czasopismo Home Media Magazine wykazał, że 53% respondentów posiada odbiorniki telewizji wysokiej rozdzielczości. Z pozostałych 43% prawie trzy czwarte deklaruje, że planuje zakup HDTV w ciągu najbliższego roku. Dodatkowo 51% obecnych posiadaczy zamierza kupno drugiego telewizora HD. Na większą skłonność do ...
-
Polskie firmy i ataki hakerów
Jak informują specjaliści z laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery, próby ingerencji z zewnątrz w sieci komputerowe to codzienność polskich firm. Aż 71% ankietowanych specjalistów bezpieczeństwa IT potwierdziło, że takie incydenty miały miejsce w podmiotach w których pracują. "Głośna ostatnio sprawa kradzieży korespondencji e-mail ...
-
Audyt bezpieczeństwa informatycznego
Internetowi przestępcy nie dają o sobie zapomnieć. Media regularnie donoszą o głośnych włamaniach na strony firm i instytucji. Na początku stycznia b.r. niezidentyfikowany haker na krótko opanował oficjalną stronę prezydencji Hiszpanii w Unii Europejskiej. Na witrynie, zamiast zdjęcia premiera Hiszpanii Jose Luisa Zapatero, znalazł się wizerunek ...
-
Mama w pracy: które firmy przychylne?
Program opieki medycznej dla matek i dzieci, pokój dla karmiących kobiet, ruchome godziny pracy, pikniki rodzinne i imprezy dla najmłodszych - to elementy najczęściej wskazywane przez respondentki w ankiecie konkursu MAMA W PRACY 2010. Fundacja Świętego Mikołaja, wspólnie z Instytutem Badawczym MillwardBrown SMG/KRC, zbadała jak traktowane są ...
-
Wakacje 2011: Turcja i Hiszpania górą
Ktoś traci, ktoś inny na tym zyskuje. Prawda prosta, znana od wieków, a jej sens przykleić można niemal do każdego zdarzenia. Także turystycznego. W ubiegłym roku z powodu wewnętrznych problemów ewidentnie straciła Grecja. W tym prawdopodobnie straci Tunezja. Media spekulują też o innych krajach Afryki Północnej. Czasami zbyt mocno, tworząc ...
-
Monitor Rynku Pracy II 2011
Trzecia fala sondażu opinii pracowników Monitor Rynku Pracy zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad pokazuje, że w ostatnich miesiącach znacząco wzrosła grupa respondentów otwartych na zmianę pracodawcy. Polacy dostrzegają ryzyko utraty pracy, jednak raczej nie obawiają się trudności w znalezieniu nowego zatrudnienia, a szukając pracy ...
-
Spółki giełdowe a komunikacja z mediami
Analitycy to według dziennikarzy główne i najbardziej wiarygodne źródło informacji - wynika z badania "Oczekiwania mediów wobec spółek giełdowych" przygotowanego przez Martis CONSULTING przy współpracy ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych. Dopiero na kolejnych miejscach we wskazaniach respondentów znalazł się zarząd spółki oraz jej biuro IR/PR. ...
-
PandaLabs: zagrożenia internetowe II kw. 2011
PandaLabs, laboratorium systemów zabezpieczających firmy Panda Security, opublikowało raport za II kwartał, analizujący wydarzenia i incydenty w branży bezpieczeństwa IT w okresie od kwietnia do czerwca 2011 roku. Grupy hakerskie Anonymous i LulzSec siały spustoszenie, a ofiarami ataków padły takie organizacje jak: RSA Security, amerykański ...
-
Atrakcyjne środowisko pracy ważniejsze niż zarobki
Jak wynika z opublikowanego przez Cisco raportu z międzynarodowego badania, dla młodych pracowników i studentów swoboda korzystania w pracy z mediów społecznościowych, urządzeń mobilnych oraz Internetu jest tak ważna, że może w większym stopniu wpływać na wybór miejsca pracy, niż wysokość zarobków. Ustalenie to, oraz inne wnioski zawarte w drugim ...
-
Popularność Facebooka a Google Plus
Już 13 proc. internautów deklaruje korzystanie z Google+, nowego serwisu społecznościowego konkurencyjnego dla Facebook - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Jednocześnie serwis Google+ jest rozpoznawalny przez 37 proc. użytkowników Internetu w Polsce. Z badania wynika, że Google+ musi pokonać ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 51/2011
Cieszy mnie przebieg wizyty prezydenta Komorowskiego w Chinach. Jeśli miałabym na podstawie relacji medialnych krótko określić jej charakter, to na pewno określiłabym ją jako pragmatyczną i przede wszystkim gospodarczą... W listopadzie ceny detaliczne w USA w listopadzie wzrosły o 3,4 proc.r/r. W trakcie kilkudniowej oficjalnej wizyty prezydenta ...
-
Polscy internauci a własne treści
Aż 65 proc. internautów deklaruje, że tworzy własne treści, które później publikuje m.in. w serwisach społecznościowych. Jednocześnie 85 proc. użytkowników Sieci przyznaje, że dzieli się znalezionymi w Internecie materiałami ze znajomymi - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Coraz więcej jest ...
-
Polscy internauci lubią zabawne treści
Aż 81 proc. użytkowników Internetu w Polsce deklaruje, że przynajmniej raz w ciągu 2 tygodni udostępnia lub poleca innym treści, które uzna za zabawne, śmieszne. Najmniej chętnie internauci dzielą się treściami szokującymi lub wulgarnymi - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Internauci ...
-
Medialny ranking polskich uczelni
Demografia jest nieubłagana. W ciągu najbliższych kilku lat liczba studentów może spaść nawet o trzydzieści procent. Wszystko za sprawą nadciągającego niżu demograficznego, który uderzy także w uczelnie publiczne. Studenci wybiorą te szkoły, które będą uważać za najlepsze. Jak dbają o wizerunek państwowe uniwersytety i politechniki? Sprawdził to " ...
-
Internauci a opinie o produktach
Ponad połowa (64 proc.) internautów deklaruje, że często rekomenduje znajomym produkty i usługi, z których sami korzystają. Jednocześnie tylko 1/4 twierdzi, że nie przywiązuje uwagi do opinii innych użytkowników przy podejmowaniu decyzji zakupowych - wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Dla ...
-
Medialny ranking uczelni
Dbałość o wizerunek stała się w obecnych czasach dla uczelni jednym z priorytetów. Systematycznie spadająca liczba kandydatów na studia, związana z nadciągającym niżem demograficznym powoduje, że tylko szkoły uważane za najbardziej wartościowe, są w stanie przyciągać studentów i utrzymywać wysoki poziom kształcenia. Agencja informacyjna " ...
-
Batalia Tuska o budżet UE
Negocjacje budżetowe były dotychczas dla unijnych decydentów okazją do ukazania sensu istnienia Wspólnoty – przywódcy państw UE spotykali się i negocjowali, dzięki czemu publika zgromadzona przed telewizorami (negocjacje zawsze były szeroko relacjonowane przez media) mogła obserwować, jak w ramach Wspólnoty "europejska solidarność" ostatecznie ...
-
ESET Social Media Scanner
Firma ESET, producent rozwiązań antywirusowych, z których korzysta ponad 3,5 mln Polaków, udostępniła samodzielne narzędzie, pozwalające chronić profil użytkownika w popularnym serwisie społecznościowym Facebook. ESET Social Media Scanner identyfikuje odnośniki, które prowadzą do stron WWW zawierających złośliwą zawartość lub próbujących wyłudzać ...
-
Poszukiwanie pracy w social media nie jest skuteczne
Według przebadanych przez Michael Page 3800 pracowników sektora finansowego na świecie aktywne poszukiwanie zatrudnienia poprzez media społecznościowe, nawet te specjalizujące się w kontaktach biznesowych, jak LinkedIn, czy Goldenline nie jest skuteczne. Pomimo że 58% respondentów badania posiada konto i jest aktywna w LinkedIn, tylko 33% używa ...
-
Niefrasobliwi użytkownicy social media
O popularności portali społecznościowych nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Okazuje się jednak, że ich użytkownicy częstokroć zapominają zupełnie, jakie czyhają na nich niebezpieczeństwa - ponad 3/4 respondentów badania przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wraz z B2B International uważa, że znajduje się poza zainteresowaniem cyberprzestępców. ...
-
Instytucje finansowe a wydatki na reklamę III kw. 2014 r.
Wydatki reklamowe banków, firm i instytucji finansowych w Polsce wyniosły w trzecim kwartale 2014 roku 336 mln zł - wynika z danych admonit, aplikacji badającej emisje i wydatki reklamowe w mediach. Oznacza to utrzymanie budżetów promocyjnych na poziomie sprzed roku. W rankingu reklamodawców mocniej niż zwykle zaznaczyła się obecność firm ...
-
ESET Social Media Scanner w nowej wersji
Firma ESET udostępniła właśnie najnowszą wersję ESET Social Media Scanner. To bezpłatny program przeznaczony do ochrony kont na Facebooku i Twitterze. Aplikacja skanuje profil użytkownika i identyfikuje złośliwą zawartość. Użytkownicy serwisów społecznościowych wciąż stanowią atrakcyjny cel dla cyberprzestępców. ESET Social Media Scanner ...
-
Twitter, Facebook i YouTube II 2015
Co działo się w lutym w mediach społecznościowych? Dawid Kwiatkowski ze swoim nowym singlem podbijał Twittera, podczas gdy miłość zdominowała Facebooka. Między nimi pojawia się „Ida”, kandydaci na prezydenta, szczypiorniści i hiphopowcy. TWITTER #WelcomeToPolandEd Miesiąc rozpoczął się od świętowania zdobycia przez polskich szczypiornistów ...
-
Jak policja ściga cyberprzestepczość?
Oszustwa na aukcjach internetowych, piractwo komputerowe oraz próby wyłudzenia za pomocą e-maili. Katalog spraw, którymi zajmują się polskie organy ścigania rozszerzył się o incydenty związane z rozwojem nowych technologii. Wyniki badania przeprowadzonego przez laboratorium informatyki śledczej Mediarecovery wskazują również, że policja coraz ...
-
Andrzej Duda w Internecie: hejt czy fejm?
Wspólne śpiewanie (nie)zakazanych piosenek, nocne dyskusje na Twitterze, selfie z głową państwa, wideorozmowa na Facebooku – to tylko niektóre tematy, które nabrały nowego znaczenia za sprawą Andrzeja Dudy. Tylko w ciągu pierwszych 10 dni sierpnia na temat Prezydenta Polski pojawiło się ponad 73 tys. wzmianek w prasie, na portalach internetowych i ...
-
Internauci chętnie płacą za dostęp do contentu premium
Podobno za jakiś czas wszystkie treści w Internecie będą płatne. Już teraz dostęp do wielu z nich wymaga jakiejś formy odwdzięczenia się ze strony internautów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez IRCenter oraz LeadR, za dostęp do contentu premium jest skłonnych zapłacić – najczęściej poprzez podanie adresu e-mail – aż 73% użytkowników ...
-
Czy to już koniec TV?
Chociaż telewizja stacjonarna musi ustępować miejsca innym, nowocześniejszym środkom masowego przekazu, o jej zmierzchu raczej nie ma jeszcze mowy. Wprawdzie odsetek przedstawicieli pokolenia Millennium, którzy deklarują codzienne oglądanie telewizji, sięga już zaledwie 60%, to w przypadku starszej grupy wiekowej oglądalność jest znacznie wyższa. ...
-
Hakerzy kontra opieka zdrowotna
Jeden z badaczy z Kaspersky Lab przeprowadził niedawno badanie w prywatnej przychodni w celu zidentyfikowania słabych punktów w jej zabezpieczeniach oraz znalezienia sposobu na ich wyeliminowanie. W sprzęcie medycznym znaleziono luki, które otwierają drzwi cyberprzestępcom, dając im dostęp do danych osobowych oraz informacji dotyczących zdrowia i ...
-
Promocja w social media? Konsumenci woleliby coś innego
Czego internauci oczekują od marek funkcjonujących w mediach społecznościowych? Przede wszystkim inspiracji. Na tę dość zaskakującą odpowiedź wskazało 31 proc. respondentów raportu. Nieco mniejsza grupa (27 proc.) wskazała na informacje o nowych produktach i usługach, a co czwarty ankietowany na niusy dotyczące promocji i konkursów. DO tego 17 ...
-
Sektor finansowy bezsilny wobec hakerów?
W ostatnim czasie media donosiły o co najmniej kilku atakach na rodzimy sektor finansowy. Czy instytucje finansowe w Polsce i na świecie mają się czego obawiać? Niestety tak. Doświadczenie pokazuje, że cyberprzestępcy nie dość, że nie odpuszczają, to jeszcze uciekają się do coraz bardziej wyrafinowanych metod. Straty z tego tytułu mogą być wręcz ...
-
Najlepsze aplikacje mobilne dla uczniów
Jeszcze 10 lat temu telefony komórkowe służyły przede wszystkim do rozmów, a w salach lekcyjnych i aulach królowały tablica i kreda. Obecnie smartfony to kombajny multimedialne, umożliwiające robienie zdjęć, nagrywanie filmów, słuchanie muzyki czy korzystanie z Internetu i serwisów społecznościowych. Inaczej wyglądają również pomieszczenia szkolne ...
-
Polacy chcą wybierać metody płatności
Zakupy przez internet zyskały wśród Polaków olbrzymią popularność. Dziś przyznaje się do nich już 86 proc. rodzimych internautów. Jeżeli chodzi o metody płatności, to okazujemy się dość wybredni. Najlepiej, żeby było tanio, ale i wygodnie. To tłumaczy deklaracje 16 proc. respondentów zrealizowanego przez Blue Media badania „Jak kupujemy w ...
-
Listki CSR Polityki: triumfowało 66 firm, zobacz które
7. edycja Listków CSR Polityki już za nami. Kapituła konkursu przyznała w tym roku 66 nagród. Kolejne zestawienie Listków udowodniło, że świadomość firm w zakresie zrównoważonego rozwoju jest coraz większa. Najlepszym przyznano Złoty Listek CSR Polityki. W tym roku to szczególne wyróżnienie odebrali: Bank Zachodni WBK, CEMEX Polska Sp.z.o.o., ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 36/2018
Postęp technologiczny oznacza, że zawody ulegają ciągłej zmianie. Nawet tradycyjne zajęcia w dziedzinie medycyny czy rolnictwa nieustannie ewoluują, aby dostosować się do technologii, które zaczęły odgrywać w nich zasadniczą rolę. W celu zachęcenia młodych ludzi do zmierzenia się z nowymi wyzwaniami, które mogą stanowić codzienność w ich przyszłej ...
-
Polacy ruszają na zwiedzanie świata?
Jak chcielibyśmy spędzać wolne dni? Ze zrealizowanego na zlecenie Wonga Polska badania wynika, że interesuje nas przede wszystkim zwiedzanie świata, na które wskazało aż 63 proc. respondentów. Okazuje się również, że wyjazdowe inspiracje czerpiemy od znajomych lub z treści publikowanych w mediach społecznościowych. Niemal połowa badanych wskazuje, ...