-
Reklamy piwa IV kw. 2015
W trzech ostatnich miesiącach minionego roku wyemitowano 112 nowych reklam piwa, tj. o niemal połowę mniej niż kwartał wcześniej. Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się im pod kątem zgodności z Kodeksem Etyki Reklamy. Wyniki analizy okazały się zadowalające - żaden ze spotów nie wzbudził zastrzeżeń natury etycznej. Okres jesienno-zimowy ...
-
GUS o PKB w IV kw. 2015 r.
Główny Urząd Statystyczny opublikował najnowsze, wstępne szacunki dotyczące poziomu polskiego PKB w czwartym kwartale minionego roku. Zarówno PKB wyrównany, jak i nie wyrównany sezonowo, okazały się wyższe niż przed kwartałem i przed rokiem. W IV kwartale 2015 r. produkt krajowy brutto (PKB) wyrównany sezonowo (w cenach stałych przy roku ...
Tematy: PKB, Produkt krajowy brutto -
Światowy rynek ubezpieczeń 2016
Czyżby ubezpieczyciele byli o krok od kryzysu? W świetle sporządzonego przez Capgemini i Efma, Światowego Raportu Ubezpieczeń 2016, ten czarny scenariusz wydaje się dość prawdopodobny. Zagrożeniem dla branży może być m.in. intensywny rozwój Internetu Rzeczy (IR), który - w połączeniu ze zmieniającymi się zachowaniami i potrzebami klientów ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę IV kw. 2015 r.
W ostatnich trzech miesiącach minionego roku branża farmaceutyczna wydała na reklamę przeszło 278 milionów złotych, co jest wynikiem o około 14 mln wyższym od zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku. 41% wydatków pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu, a firmy najchętniej reklamowały się w telewizji. To niektóre z wniosków, ...
-
Wyniki przedsiębiorstw niefinansowych I-XII 2015
W ciągu dwunastu miesięcy minionego roku wyniki działających w naszym kraju przedsiębiorstw niefinansowych uległy nieznacznej poprawie względem tego, co miało miejsce w poprzednim roku - pisze w swojej najnowszej publikacji Główny Urząd Statystyczny. Przychody z całokształtu działalności były wyższe o 3,2% od osiągniętych rok wcześniej, również ...
-
Pijemy coraz więcej wina
Polacy rozsmakowali się w winach. Z analizy przeprowadzonej w ramach Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia wynika, że miniony rok przyniósł rynkowi win gronowych wzrosty zarówno w liczbie kupujących, jak i kupowanych kategorii. Analiza GfK Polonia objęła ubiegłoroczne zakupy win gronowych przeznaczonych do spożycia w domu. Okazuje się, że w 2015 ...
-
G DATA Network Monitoring dla ochrony infrastruktury IT
Na targach CeBIT 2016 swoją premierę miał G DATA Network Monitoring, narzędzie służące administratorom do monitorowania sieci firmowej. Dzięki niemu żadne awarie lub nieprawidłowości w działaniu sprzętu, serwerów, usług czy sklepu online nie zostaną przeoczone. Przestoje bądź obniżenie efektywności infrastruktury IT narażają przedsiębiorstwa na ...
-
Na czym zarabiają operatorzy komórkowi?
W obliczu spadających przychodów z usług głosowych oraz wiadomości tekstowych operatorzy komórkowi zmuszeni są do stopniowego różnicowania prowadzonej przez siebie działalności w celu minimalizacji ryzyka biznesowego. Szczególny potencjał na poprawę wyników dostrzegają oni w segmencie usług mobilnej transmisji danych. W efekcie nacisk położony ...
-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
Rynek reklamy online w Polsce ma się całkiem dobrze - z najnowszego badania IAB AdEx zrealizowanego przez PwC wynika, że na przestrzeni całego minionego roku wydatki na reklamę w sieci wzrosły o ponad 20 procent. To jednak nic w porównaniu z reklamą mobilną, która notuje aż trzycyfrowe zwyżki. O dużej dynamice można mówić również w odniesieniu do ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. I kw. 2016
Jak wynika z danych firmy doradczej Cushman & Wakefield, w I kwartale 2016 r. na rynkach nieruchomości komercyjnych w Polsce, Czechach, Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech zainwestowano 1,4 mld euro, tj. o 5% mniej niż w analogicznym kwartale minionego roku. Na tle całej Europy spadek ten (-14%) okazuje się jednak niewielki - wobec 881 mln euro w ...
-
23 dni po terminie. Tak płacimy faktury
Znamy już wyniki pierwszego Barometru Praktyk Płatniczych Atradius w całości poświęconego sytuacji w Polsce. Bez wątpienia jedną z najważniejszych informacji płynących z tego opracowania jest nieufność ankietowanych względem kontrahentów - jedynie 35 proc. transakcji B2B jest realizowanych z odroczonym terminem płatności. Nie jest to jednak nic ...
-
Jak nieterminowe płatności wpływają na działalność firmy?
Nieopłacone w terminie należności to istotny problem wielu polskich firm. 36% przedsiębiorstw uważa nawet, że jest on w stanie w średnim i wysokim stopniu zagrozić przetrwaniu na rynku. To wyższy odsetek niż wynosząca 33% średnia dla całej Europy - wynika z opracowanego przez Intrum Justitia „Europejskiego Raportu Płatności 2016”. O tym, że ...
-
Imigranci mile widziani? Tak, ale ci z USA
Rośnie niechęć Polaków wobec imigrantów. Jeszcze pod koniec minionego roku przeciwnych napływowi obcokrajowców było 48% z nas. Obecnie odsetek ten jest wyższy. Problemem nie jest tu jednak obawa, że przybysze zza granicy odbiorą nam pracę, ale przede wszystkim strach przed różnicami wyznaniowymi. Z drugiej jednak strony ankietowani przebadani ...
-
Fundusze unijne - prawie 62 mld euro dla Polski
W latach 2007-2015 jedenaście krajów z regionu Europy Środkowo-Wschodniej podpisało kontrakty na dostęp do ponad 187 mld euro z unijnej kasy, co jest wartością odpowiadającą 14,8% średniego PKB dla tej części Starego Kontynentu, Największym beneficjentem pieniędzy z UE okazała się Polska. Na koniec minionego roku poziom kontraktacji funduszy ...
-
Spam w II kwartale 2016 r.
Kaspersky Lab opublikował najnowszy raport na temat spamu i phishingu w II kwartale 2016 roku. Z opracowania wynika m.in., że odsetek niechcianych wiadomości e-mail jest o 4% wyższy niż w analogicznym okresie minionego roku. Cyberprzestępcy jak zwykle chętnie wykorzystywali bieżące, szeroko omawiane w mediach wydarzenia - tematem numer jeden były ...
-
Jakie języki obce najbardziej przydatne w pracy?
70% ofert pracy, które ukazały się w I połowie br. na łamach portalu Pracuj.pl, zawierało wymóg znajomości języka angielskiego. Taki wynik oznacza znaczny wzrost względem minionego roku. W drugiej kolejności pracodawcy poszukiwali osób posługujących się niemieckim (14% ofert), a w co 25 ogłoszeniu była mowa o znajomości języka Moliera. Komu w ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne jak burza
Polski rynek inwestycyjny utrzymuje tempo z ubiegłego, rekordowego roku. Z analizy firmy CBRE wynika, że w I półroczu br. całkowity wolumen inwestycji w nieruchomości komercyjne przewyższył 2 miliardy euro. To świetny wynik, 2,5-krotnie wyższy od tego, który udało się osiągnąć w analogicznym okresie minionego roku. Aktywność na rynku inwestycyjnym ...
-
Parę sposobów na bezpieczeństwo sieci firmowej
W połowie minionego roku światło dzienne ujrzał opracowany przez firmę Fortinet raport Security Census 2015, którego autorzy przyglądali się bezpieczeństwu bezprzewodowych sieci firmowych. Wprawdzie opracowanie dotyczyło dużych przedsiębiorstw, ale płynące z niego wnioski można odnieść także do sektora małych i średnich firm. I tak, okazuje się, ...
-
Państwo prawa. Wywiad ze Zbigniewem Ziobro, Ministrem Sprawiedliwości Prokuratorem Generalnym
Wolny rynek jest naprawdę wolny, zdrowy i bezpieczny tylko wtedy, gdy obowiązują na nim jasne i uczciwe reguły gry. Na ich straży stoi właśnie silne państwo prawa, które szybko i stanowczo reaguje na nadużycia ze strony konkurenta albo kontrahenta nastawionego na oszustwa i wyzysk. Tak postrzegam rolę wymiaru sprawiedliwości w budowaniu zaufania ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2015 r.
18 060,7 mln zł - tyle w minionym roku wyniosła wartość nakładów wewnętrznych na B+R - poinformował Główny Urząd Statystyczny w najnowszym opracowaniu poświęconemu działalności badawczo-rozwojowej. Udział nakładów wewnętrznych poniesionych na działalność B+R w PKB sięgnął z kolei 1 procenta, a więc kosmetycznie więcej niż przed rokiem. Podobnie ...
-
Sektor MŚP tnie koszty. Nadchodzą gorsze czasy?
Sektor MŚP w coraz gorszych nastrojach. Małe i średnie przedsiębiorstwa z obawą patrzą w przyszłość. Niemal 1/4 z nich przewiduje pogorszenie swojej sytuacji finansowej. To znaczne pogorszenie względem minionego roku, kiedy to pesymizm towarzyszył zaledwie 9% przedsiębiorców. Nic zatem dziwnego, że aż 4 na 10 firm przebadanych na potrzeby badania ...
-
Centra handlowe w Europie w II poł. 2016 r.
Ubiegłoroczna podaż nowej powierzchni handlowej sięgnęła zaledwie 4,6 mln m kw. Tak niskiej wartości nie odnotowano na przestrzeni całej minionej dekady. Z najnowszych informacji opublikowanych przez międzynarodową firmę doradczą Cushman & Wakefield wynika jednak, że rynek zdecydowanie nabiera rozpędu. W drugiej połowie bieżącego roku i w 2017 r. ...
-
Demografia Polski: jak doszło do katastrofy i jak złagodzić jej skutki?
O tym, że demografia Polski nie przedstawia się obiecująco, nie trzeba już chyba przekonywać nikogo. Starzenie się populacji stało się faktem. Jeżeli nie doczekamy się dużego przełomu, a taki scenariusz jest raczej utopią, musimy zdawać sobie sprawę, że katastrofa demograficzna nie jest mrzonką. Zdaniem Związku Przedsiębiorców i Pracodawców mamy ...
-
Aż 37 proc. budżetu na prezenty świąteczne popłynie przez sieć
Boże Narodzenie to tradycyjnie już żniwa handlu. W tym roku nie jest inaczej. Okazuje się jednak, że coraz większa grupa z nas prezenty świąteczne kupi przez Internet. Z badania firmy doradczej Deloitte "Zakupy Świąteczne 2016" wynika, że aż 37% budżetu przeznaczonego na upominki popłynie poprzez sieć. Do tego już 1/3 respondentów deklaruje, że ...
-
Świąteczne zakupy w 20 krajach. Kto wyda najwięcej?
Ferratum Group postanowił przyjrzeć się bożonarodzeniowym wydatkom swoich klientów z dwudziestu krajów Europy i Wspólnoty Narodów. Najnowsza odsłona Christmas Barometer dowodzi m.in. sporej powściągliwości Brytyjczyków, którzy w tym roku przeznaczą na świąteczne zakupy 23% swojego miesięcznego przychodu. To pokaźny spadek względem minionego roku ( ...
-
Atak na abonentów Deutsche Telekom
Miniony weekend nie okazał się najszczęśliwszy dla klientów Deutsche Telekom. Niemal milion z nich zostało pozbawionych dostępu do internetu. Za awarię odpowiadali hakerzy, którzy uderzyli w routery abonentów. Ataki wykorzystujące luki w routerach bywają niezwykle lukratywne dla cyberprzestępców. Jeżeli tylko uda im się znaleźć najsłabsze ogniwo ...
-
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę
Sektor finansowy tnie wydatki na reklamę. Z analizy Codemedia wynika, że na przestrzeni trzech pierwszych kwartałów br. budżety reklamowe banków, ubezpieczycieli i innych instytucji finansowych zostały obcięte o 20%. Największym reklamodawcą okazał się ING Bank Śląski, który przeznaczył na promocję o 4 mln złotych więcej niż w analogicznym okresie ...
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.
W pierwszych trzech kwartałach minionego roku wydatki na reklamę w branży farmaceutycznej były o 14% wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku wcześniejszego i wyniosły niemal 670 mln złotych - wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 18% tej sumy pochłonęła promocja leków przeciw przeziębieniu. Ulubionym medium reklamodawców okazała się ...
-
E-zakupy: co najchętniej kupujemy przed świętami?
Jak wyglądały świąteczne e-zakupy Polaków? Okazuje się, że pod koniec minionego roku na największe zainteresowanie internautów mogły liczyć te sklepy internetowe, które oferowały elektronikę i odzież. W grudniu odwiedziło je 7 na 10 e-kupujących. Przed pięcioma laty odsetek ten sięgał 63%. Kto jeszcze może odcinać kupony od grudniowej sprzedaży? ...
-
Jak polscy przedsiębiorcy widzą lata 2016-2017?
Jak polscy przedsiębiorcy oceniają miniony rok? Czego oczekują w nadchodzących miesiącach? Jakie czynniki najbardziej przeszkadzają przedsiębiorczości? Które z zapowiadanych przez rząd zmian budzą ich największe obawy, a które niosą nadzieje? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielili uczestnicy grudniowego sondażu przeprowadzonego przez Business ...
-
Ceny produktów rolnych XII 2016
W zestawieniu z poprzednim miesiącem grudzień minionego roku przyniósł wzrost cen większości podstawowych produktów rolnych. Wyjątek stanowiły tu targowiskowe ceny żyta, pszenżyta i żywca wołowego. Jeżeli zestawić ostatnie dane z ubiegłorocznymi, to zobaczymy wzrosty cen żywca wołowego i wieprzowego (na obu rynkach), wyższe stawki za skup mleka ...
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
Według domu mediowego Codemedia, największymi reklamodawcami telewizyjnymi minionego roku okazali się Lidl, T-mobile i Orange. Z kolei najwyższym wzrostem nakładów na reklamę mógł pochwalić się Carrefour, który wydał aż o 553% więcej niż rok wcześniej. Grono marek, które zdołały w minionym roku przekroczyć próg 20 000 GPR w grupie 4+ powiększyło ...
-
Dostawcy energii i samochody elektryczne. O tym mówi Internet
W Internecie energia równa się dostawcy energii i samochody elektryczne. O tych dwóch tematach popularność na portalach i w social media i w Google rośnie nieprzerwanie od 3 lat – w kontekście obsługi klienta, lokalnej sieci i wieści o elektrycznych samochodach z zagranicy i oczekiwań względem polskiego samochodu elektrycznego. Spada za to ...
-
Rynek pracy: optymiści ciągle w przewadze
Jak dowodzą statystyki GUS, w październiku i listopadzie minionego roku stopa bezrobocia znalazła się na poziomie nienotowanym od czerwca 1991 roku (8,2%). Na dobrą sytuację na rynku pracy wskazuje również Confidence Index - badanie, które PageGroup przeprowadziła w IV kwartale bieżącego roku. Wprawdzie grono optymistów jest nieco węższe niż ...
-
Warszawski rynek powierzchni biurowych 2016
Aktywność firm deweloperskich na terenie Warszawy nie maleje - miniony rok obrodził nowymi projektami biurowymi, wśród których wymienić można chociażby Q22 oraz Warsaw Spire. W efekcie stolica może się poszczycić już przeszło 5 mln metrów kwadratowych biur. Wszystko wskazuje również na to, że warszawski rynek powierzchni biurowych nie będzie ...