-
Branża motoryzacyjna ogranicza wydatki na reklamę
... do poziomu 11,8% obecnie. Podobnie zachowuje się Hyundai (9 pozycja), który zredukował swój budżet reklamowy z 13,5 mln w 2011 r. do 9,8 mln zł w roku 2012. Udział 2 marek koreańskich ... ” – podkreślają analitycy Equinox Polska. Internet nadal popularny wśród producentów moto Internet nadal pozostaje bardzo ważnym medium dla reklamodawców. Według ...
-
Branża handlowa nie szczędzi na reklamę
... Jak dowodzą najświeższe dane IMM pochodzące z monitoringu przekazu reklamowego w mediach tradycyjnych, wydatki reklamowe rosną szczególnie w branży handlowej, której majowy budżet reklamowy stanowił 39 proc. wydatków we wszystkich analizowanych branżach i znacznie przekroczył nakłady, jakie na reklamę przeznaczyły farmacja, motoryzacja, finanse ...
-
Przemysł motoryzacyjny w 2009 r.
... VAT od każdego firmowego auta, popyt na nowe samochody mógłby wzrosnąć nawet o 30 procent, co pozytywnie wpłynęłoby na sytuację gospodarczą i budżet państwa”, ocenia Jerzy Martini, partner z kancelarii prawnej Baker & McKenzie, współautor raportu. Inwestorzy przychodzą i odchodzą Przyszłość polskiego sektora motoryzacyjnego zależeć będzie ...
-
Branża motoryzacyjna w 2009 roku
... VAT od każdego firmowego auta, popyt na nowe samochody mógłby wzrosnąć nawet o 30 procent, co pozytywnie wpłynęłoby na sytuację gospodarczą i budżet państwa”. Co dalej z inwestycjami zagranicznymi? Przyszłość polskiego sektora motoryzacyjnego zależeć będzie również od utrzymania istniejących fabryk oraz konkurencyjności Polski w oczach ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 30/2010
... początek emerytury, renty i zdrowie... Wzrastają trudności w systemie emerytalno-rentowym, a nawet coraz bardziej widoczna staje się możliwość zapaści w nim. Według ocen specjalistów budżet państwa będzie coraz więcej dokładał do emerytur i rent, wypłacanych przez ZUS. To skutek coraz bardziej niekorzystnej struktury w naszym społeczeństwie. Dziś ...
-
Ponad 3 mld PLN na badania i rozwój
... innowacyjnych branż W ramach nowych inicjatyw, skierowanych do wybranych branż największy budżet – w wysokości 1 mld PLN - przewidziany jest na program BLUE GAS (Polski Gaz ... dofinansowanie prac badawczo-rozwojowych można się też starać z krajowego Programu Badań Stosowanych, którego budżet na lata 2012-2017 został określony na 1,2 mld PLN. Warto też ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 10/2013
... . r/r, do ok. 119 mld USD. Analitycy zwracają uwagę na to, że budżet wojskowy Chin rośnie w dwucyfrowym tempie od blisko 20 lat. Także wydatki na bezpieczeństwo wewnętrzne wzrosną w 2013 roku o 8,7 proc. i trzeci rok z rzędu przewyższają one budżet obronny. Moskwa i Tbilisi zerwały kontakty po wojnie z 2008 roku o Osetię Południową i ...
-
Jak rozreklamować warsztat samochodowy w Internecie?
... osób wyszukujących informacji na smartfonach jako przekraczający 20 proc. – zauważa Jakub Dwernicki. Podsumowując prognozy reklamowe w wyszukiwarce dla warsztatów samochodowych, jaki budżet trzeba przeznaczyć, aby osiągnąć wysokie wyniki? Symulacja przeprowadzona za pomocą narzędzi Google Planer Słów Kluczowych oraz Google Trends pokazała, że ...
-
Wydatki reklamowe w lipcu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się lipcowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, ale po piętach deptała jej farmacja. Jednocześnie okazało się, że wszystkie analizowane sektor postanowiły ...
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się przedświątecznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że w okresie od 1 listopada do 15 grudnia 2018 roku liderem wydatków okazała się branża handlowa, która zepchnęła farmację na drugą pozycję. Największe ...
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się styczniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków tym razem okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny przyjrzał się wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków w Q1 okazała się branża farmaceutyczna. Największe budżety, tradycyjnie już, przeznaczono na reklamę w TV. Wydatki reklamowe w ...
-
Tydzień 6/2007 (05-11.02.2007)
... w Davos za wznowieniem negocjacji w sprawie liberalizacji światowego handlu opowiada ją się wszystkie kraje należące do WTO. Biały Dom zamierza zwiększyć budżet Pentagonu kosztem spraw socjalnych. W najnowszym budżecie priorytetem mają być wydatki na wojnę w Iraku i Afganistanie. Wydatki na wojsko będą zwiększone o 10 ...
-
Tydzień 8/2007 (19-25.02.2007)
... przesiedleńców. Dotyczy to przesiedleń z krajów nadbałtyckich i republik azjatyckich. Działają już programy pilotażowe. Koszty przejazdu i przewozu mienia przesiedleńczego bierze ma siebie budżet Federacji. Komentarz do wydarzeń gospodarczych CO SIĘ DZIEJE NA ŚWIATOWYM RYNKU SAMOCHODOWYM? Od kilku już lat znane są kłopoty amerykańskich ...
-
Finansowanie OZE w Polsce - zmiany
... rynku zielonych certyfikatów wzrośnie z obecnych 2,2 mld zł do ponad 8 mld zł w 2019 roku. Zwolnienia z akcyzy zielonej energii elektrycznej będą kosztowały budżet w tym roku, bagatela, prawie 268 mln zł, a w 2019 roku – 584 mln zł! Można zastanawiać się, dlaczego w Polsce zdecydowano się na ...
-
Branża motoryzacyjna a wydatki na reklamę I-IX 2013
... Warto też wspomnieć o markach Jaguar i Land Rover (pierwsza z nich zwiększyła wydatki do ponad 2,5 mln zł (+105% wzrostu r/r), a druga zredukowała budżet o prawie 1 mln zł (-30%). Marka rodowodem ze Szwecji – Volvo – po raz kolejny oddaje pole konkurentom wydając o 44% mniej niż rok ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 11/2014
... przeprowadzać przetargów na odbiór i zagospodarowanie śmieci. OECD zaleciła Polsce lepszy nadzór nad budżetem. Nie jest wykluczone stworzenie specjalnego organu kontrolującego budżet.Według sekretarza generalnego OECD Angela Gurrii w różnych krajach takie instytucje działają pod różnymi postaciami, takimi jak rada fiskalna czy rada ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2016. Podsumowanie Deloitte
... czasu, jesteśmy najbliżej momentu stworzenia finalnego projektu systemu, który chronić będzie cyberbezpieczeństwo państwa w oparciu o stosowną ustawę. Istotną przeszkodą może być budżet, którego wartości nie określono w treści przedstawionej strategii. Wydaje się również, że 2016 był przełomowy w tym względzie dla banków w Polsce, które ...
-
Wydatki reklamowe w kwietniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się kwietniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in. ciągłego wzrostu wydatków w branży handlowej. Wiosna sprzyjała również działaniom promocyjnym sklepów meblowych i sieci budowlanych, które zachęcały do ...
-
Wydatki reklamowe we wrześniu. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się wrześniowym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderem wydatków pozostawała branża handlowa, a po piętach - podobnie jak w minionych miesiącach - deptała jej farmacja. Wydatki reklamowe w podziale na ...
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
Instytut Monitorowania Mediów przyjrzał się ubiegłorocznym wydatkom reklamowym w pięciu branżach. Po lupę wzięto farmację, finanse, handel, motoryzację i telekomunikację. Analiza dowiodła m.in., że liderów wydatkowania było tym razem dwóch: farmacja i handel (po 35 proc udziału w łącznym budżecie). Największe pieniądze, tradycyjnie już, ...
-
Magazyny z kolejnymi rekordami w 2022 roku?
... po zielone rozwiązania. Wyższe czynsze 2022 roku W 2021 roku odnotowaliśmy ponad 20 proc. wzrost kosztów budowy, co ostatecznie wpływa na budżet dewelopera związany z inwestycją. To ma swoje przełożenie na czynsze. Do tej pory były stabilne, ale w trzecim kwartale 2021 roku coś ...
-
Gospodarka Niemiec: stagnacja i spadek wzrostu PKB nawet o 50%?
... uwagę oczekiwane bardziej protekcjonistyczne stanowisko nowej administracji USA. Oczekiwania dotyczące natychmiastowego złagodzenia polityki fiskalnej są mało prawdopodobne, ponieważ budżet na 2025 r. zostanie prawdopodobnie sfinalizowany dopiero w połowie 2025 r., kiedy nowy rząd obejmie urząd. W ramach tymczasowego systemu budżetowego istniejące ...
-
TOP 6 smartfonów na komunię
... 70” Aparat 13 Mpix Motorola Moto G5s W podobnej kwocie można kupić także model legendarnego producenta - Moto G5s. Ma on nieco ... Moto G5s nie jest przesadnie duża, przez co będzie wygodnie obsługiwana nawet przez dziecko. Procesor 1,40 GHz Pamięć 3/32 GB Wyświetlacz 5,20” Aparat 16 Mpix Redmi Note 7 Jeżeli jednak zdecydujemy się zwiększyć budżet ...
-
Branża motoryzacyjna nie zamierza hamować
60% producentów działających w branży motoryzacyjnej uważa, że realizacja nowych inwestycji w nadchodzących 12 miesiącach jest możliwa. Ponad połowa oczekuje, że w najbliższym czasie mogą zwiększyć się rynki zbytu i wielkość sprzedaży w ich przedsiębiorstwach. Dwie trzecie przedstawicieli firm zaznacza, że obecny system podatkowy, który ma wpływ ...
-
Branża motoryzacyjna i jej wpływ na polską gospodarkę
O tym, że branża motoryzacyjna to już od wielu lat jedna z podwalin polskiej gospodarki, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Automotive ma nie tylko potężny udział w wytwarzaniu wartości dodanej brutto, ale również utrzymywaniu miejsc pracy oraz nakładach inwestycyjnych. Jest również istotnym dla Skarbu Państwa płatnikiem - odpowiada za 24,4 ...
-
Najdroższe telefony komórkowe IV 2010
Komórka-rekordzistka w kwietniu potaniała o 1247 złotych, padła bariera 2000 złotych, pozwalająca na wejście do grona najdroższych telefonów, luksusowa Motorola R1 AURA straciła miejsce na podium, po niemal roku przerwy do grona najdroższych powrócił Samsung, stagnacja dopadła wreszcie segment komórek niskobudżetowych - Fortel.info i Ceneo.pl ...
-
Energia wiatrowa napędza gospodarkę
Czysta, odnawialna energia, ochrona środowiska, bezpośrednie wpływy do lokalnych budżetów to jeszcze kilka lat temu główne argumenty za rozwojem energetyki wiatrowej. Światowy kryzys gospodarczy pokazał jednak właściwą siłę wiatru. Ta branża jest jednym ze skuteczniejszych motorów napędowych gospodarki. Choć Polska dopiero raczkuje w energetyce ...
-
Służby ratunkowe a technologie komunikacyjne
Firma Motorola Solutions Inc. opublikowała streszczenie badań przeprowadzonych na jej zlecenie przez firmę analityczną IDC w krajach z regionu EMEA, w tym w Polsce. Z badań wynika, że pomimo kurczących się budżetów organizacje bezpieczeństwa publicznego w regionie EMEA są coraz bardziej zainteresowane wprowadzeniem szerokopasmowych sieci ...
-
Rynek reklamy i mediów w I poł. 2014 r.
W I półroczu bieżącego roku polski rynek reklamy i mediów mógł cieszyć się wzrostem sięgającym niemal 2 procent, co w ujęciu wartościowym oznacza zwyżkę sięgającą ponad 66 milionów złotych. Motorem napędowym tej sytuacji były bez wątpienia firmy farmaceutyczne, których budżety reklamowe wzrosły o ponad 12 procent - podaje raport sporządzony przez ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W I połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel wzrosły o niemal 1/5 (19,9%), dzięki czemu rynek komunikacji cyfrowej osiągnął wartość 1,7 mld zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami są branża motoryzacyjna oraz handel, które odpowiadają za odpowiednio 13% i 12% tortu reklamowego. ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w 2018 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w Internecie. W minionym roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły rekordową wartość 4,5 mld zł., co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 13%. Najbardziej prężnymi reklamodawcami pozostają handel, komunikacja, motoryzacja, finanse i żywność, które odpowiadają za połowę tortu reklamowego. To główne ...
-
Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
Rosną budżety przeznaczone na reklamę w internecie. W pierwszej połowie bieżącego roku wydatki przeznaczone na ten cel osiągnęły wartość 2,4 mld zł, co w ujęciu rocznym oznacza dynamikę rzędu 12,9% oraz wzrost o 275 mln zł. Najbardziej prężnymi reklamodawcami, podobnie jak w analogicznym okresie poprzedniego roku, są handel, telekomunikacja, ...
-
Rynek reklamy w Polsce wart 10 mld zł. Będą spadki?
Jak radzi sobie reklama? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza ostatnia odsłona raportu opracowanego przez analityków Publicis Groupe. Okazuje się, że w minionym roku dynamika wydatków reklamowych osiągnęła 3,2%, w efekcie czego u schyłku grudnia wartość rynku wyniosła 9,8 mld zł. Budżety na reklamę powiększyły m.in. motoryzacja, sektor czas wolny ...
-
DNB Bank Polska: jak na pandemii ucierpiała motoryzacja?
Pandemia dała się mocno we znaki wielu branżom. Wśród jej "ofiar" wymieniany jest również sektor automotive. Wyraźnie pokazują to statystyki - w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku sprzedaż samochodów na Starym Kontynencie spadła o blisko połowę (43 proc.). W Polsce ucierpieli w szczególności producenci części, którzy generują 5 proc. ...