-
Rynek reklamy online w Polsce 2015
... który wyhamował zmniejszając swą wartość o około 13 mln względem porównywalnego okresu roku wcześniejszego. Dwucyfrowy wzrost zanotował marketing w wyszukiwarkach (+13%) oraz ogłoszenia (+12%). Warto także zwrócić uwagę na utrzymującą się wysoką trzycyfrową dynamikę wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych, które wzrosły o 259% i pozyskały 16 ...
-
Wakacje 2016: Agencja Moody’s nie zaszkodzi turystyce?
... euro po 5 złotych” głoszonych przez ekonomistów sceptycznie nastawionych do gospodarczych inicjatyw nowej administracji, jak również przewidzianego na piątek 13 maja ogłoszenia nowej oceny wiarygodności gospodarczej i kredytowej Polski przez agencję ratingową Moody’s, kwestia ta może budzić pewien niepokój środowiska turystycznego i to zarówno ...
-
Rynek reklamy online w Polsce I poł. 2016
... tego formatu miała reklama w social media, której wartość wzrosła o 75% oraz klasyczny display, także rosnący w dwucyfrowym tempie (25%). SEM oraz ogłoszenia – podobnie jak w poprzednim kwartale br. – odnotowały wzrost na poziomie kilkunastu procent. Utrzymuje się także wysoka dynamika wydatków reklamowych w urządzeniach mobilnych ...
-
Wakacje 2017: Turcja znowu na fali
... najnowsze opracowanie Instytutu Badań Rynku Turystycznego TravelDATA dotyczące tradycyjnie już wycieczek, które zostaną zorganizowane w ... . Skutek dla naszej waluty jest taki, że złoty przestał się osłabiać i w czwartek o 12.20 (moment ogłoszenia decyzji + około 20 minut) powrócił do wzrostów. Wzrosty te siłą rzeczy są jednak nieduże i raczej ...
-
Upadłości firm I kw. 2017
... farmaceutyki) – wciąż tracących rynek wraz ze swoimi klientami, małymi detalistami na rzecz dużych dystrybutorów. Ryzykownym biznesem – przynajmniej w oparciu o opisywane ogłoszenia postanowień sądów w zakresie niewypłacalności, jest też handel częściami motoryzacyjnymi oraz paliwami i produktami ropopochodnymi. Może to zaskakiwać, zważywszy np. na ...
-
Rekrutacja pracowników zawodzi. Na co narzekają kandydaci?
... kandydatów do pracy. Warto zwrócić uwagę, jaki to jest kapitał dla firmy. Przy wybranych procesach rekrutacyjnych, nie musimy publikować nowego ogłoszenia o pracę i czekać na spływające CV. Dzięki eRecruiter, możemy skorzystać z zasobów, które już mamy, co zdecydowanie ogranicza koszty i czas rekrutacji – mówi ...
-
Kłamstwa w CV, kłamstwa podczas rozmowy
... , że skala tego zjawiska jest większa, bo część osób mogła zataić taką informację. Z drugiej strony, wiele firm nadal preferuje tradycyjne ogłoszenia o pracę opartych o listę wymagań wobec kandydatów. Z naszych analiz wynika, że to jest mechanizm zachęcający do koloryzowania w CV. Dzieje się tak ...
-
Gdzie szukać pracy w Polsce?
... w skali kraju. Wynagrodzenie, wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje Na przestrzeni ostatnich lat coraz więcej pracodawców publikuje informacje o proponowanym wynagrodzeniu w treści ogłoszenia o pracę. Aktualnie blisko 9% wszystkich ofert w Polsce zawiera informację o zarobkach. 15% pracodawców wymaga wykształcenia (średniego lub wyższego), lecz ...
-
Upadłości firm w Polsce I-III kw. 2018
... cen paliw, czy działania protekcjonistyczne krajów Europy Zachodniej powodują, że trudności płynnościowe mogą dość szybko przerodzić się w konieczność ogłoszenia upadłości lub restrukturyzacji. Charakterystyka upadłości i restrukturyzacji w wybranych sektorach Komentuje Marcin Siwa, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface Przetwórstwo przemysłowe ...
-
Rynek reklamy online w Polsce po III kw. 2018
... dowodzi rocznej dynamiki rzędu 14%. Zobacz, do jakich jeszcze wniosków prowadzi najnowsze, cykliczne badanie IAB AdEx. Dwucyfrowa dynamika wzrostu na rynku ... połową udziałów tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia prawie jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. Utrzymały się także obserwowane ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w II 2019
... hiszpański 4%. Jakich pracowników poszukiwali rekruterzy za pośrednictwem ogłoszeń o pracę? W lutym 2019 roku pracodawcy zamieścili w serwisie GoldenLine 2 252 ogłoszenia. Większość z nich została skierowana do kandydatów zamieszkujących województwo mazowieckie (20%), dolnośląskie (11%), śląskie (10%), małopolskie (9%) oraz wielkopolskie (6%). Jak ...
-
Rekrutacja pracowników z pokolenia Y i Z nie jest łatwa
... personalnego BIGRAM – dla większości zdecydowanie jest. 77% ankietowanych uważa, że proces zatrudnienia jest wyzwaniem. Innego zdania jest tylko 12% badanych. Ogłoszenia w internecie to nie wszystko BIGRAM przeprowadził w czerwcu b.r. badanie wśród osób zajmujących wysokie stanowiska w firmach, na temat rekrutacji młodych talentów. Jedno ...
-
Koronawirus a trendy i zarobki w IT. Czy pandemia coś zmieniła?
... No Fluff Jobs to oferty od firm, które wytwarzają i utrzymują usługi oraz narzędzia online (w tym e-commerce). Kolejno 23% ogłoszeń to ogłoszenia publikowane przez przedsiębiorstwa zajmujące się tworzeniem oprogramowania (software houses). Ten trend widać też w przypadku organizacji, które tworzą rozwiązania technologiczne w obszarze ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... jest w pewnym stopniu skutkiem regulacji wprowadzonych ustawą zwaną potocznie Tarcza 2.0. Zgodnie z wprowadzonym tą ustawą przepisem art. 15zzra jeżeli podstawa do ogłoszenia upadłości dłużnika powstała w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii ogłoszonego z powodu COVID-19, a stan niewypłacalności powstał z powodu ...
-
Praca za granicą: gdzie i jakie zarobki?
... europa.jobs w czasie panującej pandemii wyszedł naprzeciw oczekiwaniom kandydatów oraz pracodawców. Wprowadzono następujące zmiany: możliwość publikacji tzw. pilnych rekrutacji darmowe ogłoszenia dla branży medycznej stworzenie grupy na Facebooku “Praca w czasach pandemii - pomoc dla Polaków w Polsce i za granicą” informowanie na bieżąco ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... na portalach pracy i agencji pracy korzysta 44,3%. Duże firmy najczęściej rekrutują poprzez własną stronę internetową, częściej też niż pozostałe publikują ogłoszenia na portalach pracy. Z kolei polecenia i rekomendacje są najbardziej wykorzystywane przez małe firmy, branżę handlową i usługi. Sektor publiczny chętniej korzysta w celach ...
-
Jak cyberprzestępcy działają w czasie pandemii?
... ogłoszenia pandemii i rozpoczęcia pracy zdalnej na masową skalę, firmy nadal dostosowują się do nowych ... siebie miejsce, a potem okazuje się, że e-mail był fałszywy i padli ofiarą kradzieży danych. Jakie są najnowsze zagrożenia związane z dostępem do infrastruktury na brzegu sieci i przeglądarkami? Derek Manky: Kod złośliwego oprogramowania ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
... trzeciej tortu, choć – warto w tym miejscu zwrócić uwagę na wysoką dynamikę tego segmentu w roku 2020 (13%) – zwiększył swój udział o ponad 2 p.p. Ogłoszenia w roku ekspansji COVID-19 stały się największym przegranym wśród głównych formatów reklamowych. Segment ten skurczył się o 8%. Zaskoczeniem może być jednocześnie fakt ...
-
Specjalista czy specjalistka? Rynek pracy i feminatywy
... mówiącym”. A co o feminatywach sądzą zainteresowane? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsze badanie Pracuj.pl. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy ... za skierowane raczej do mężczyzn. Odpowiednie podejście pracodawców, już na poziomie tytułu ogłoszenia, może pomóc w stworzeniu bardziej różnorodnego i przyjaznego środowiska pracy. Jak widać ...
-
Biura w Warszawie: luka podażowa nawet do 2025 roku?
... moment mniejszej konkurencji – mówi Jan Szulborski, Senior Consultant, Consulting & Research, Cushman & Wakefield. W ciągu najbliższych dwunastu miesięcy możemy spodziewać się ogłoszenia nowych projektów, które będą realizowane na zasadach spekulacyjnych wraz z poprawą sentymentu na rynku. Znaczna część tych inwestycji będzie zlokalizowana ...
-
Reklama łapie oddech, reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy
... koronakryzysu, Publicis Groupe donosiła już wcześniej. Najnowsze doniesienia potwierdzają, że reklama wychodzi na prostą, a reklamodawcy nie szczędzą pieniędzy na ... wyniosła 37,8 mln zł. W 2021 r. wartość budżetów internetowych (nie uwzględniając wydatków na ogłoszenia) wzrosła o 21,8% czyli o ponad 0,8 mld zł więcej niż przed rokiem, co dało ...
-
Rynek pracy 2022: jakie obawy i nadzieje u pracodawców i pracowników?
... opublikowanego przez Gi Group. Najnowsze doniesienia z rynku pracy wskazują, że obecne nastroje pracowników nie są najgorsze – 7 na 10 z na ... . Idzie to w parze z aktywnością firm – 41,9 proc. z nich najczęściej rekrutuje, zamieszczając ogłoszenia na portalach pracy. Znaczenie tego kanału wzrosło w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy był wymieniany ...
-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... serwisu. Prezentowanych danych nie należy utożsamiać z liczbą projektów rekrutacyjnych oferowanych przez Grupę Pracuj swoim klientom (pracodawcom), na które składają się: ogłoszenia o pracę (jedno lub więcej w ramach jednego projektu rekrutacyjnego) oraz dodatki budujące zasięg i zwiększające liczbę CV wysyłanych przez kandydatów (ang. add-ons ...
-
Rynek reklamy rośnie, ale będzie gorzej?
... mamy najświeższe dane o rynku reklamy. Najnowsze doniesienia wskazują, że w I połowie bieżącego roku rynek urósł o 5,5% względem analogicznego okresu ... W pierwszym półroczu 2022 r. wartość budżetów na reklamę w internecie (nie uwzględniając wydatków na ogłoszenia) wyniosła blisko 2 309,3 mln zł, co oznacza wzrost o 8,4% w stosunku do pierwszej połowy ...
-
Rynek reklamy: wzrost o 6 proc. i dobre prognozy na przyszłość
... dynamikę zmian w klasach mediów oraz ich udział w rynku reklamowym. Najnowsze doniesienia świadczą o 6-procentowym wzroście wartości rynku reklamowego w I kwartale 2023 ... pierwszym kwartale 2023 r. wartość inwestycji reklamowych w internecie (nie uwzględniając wydatków na ogłoszenia) wyniosła blisko 1,2 mld zł, co oznacza wzrost o 7,9 proc. rok do ...
-
Najlepsze Miejsca Pracy Polska 2023: branża IT bez konkurencji
... miejsce na liście głównej w kategorii firm średnich, ale także otwiera tegoroczną listę firm szczególnie docenianych przez milenialsów. Na zakończenie uroczystości ogłoszenia wyników 15. edycji konkursu przez Great Place To Work® UN Global Compact Network Poland, partner strategiczny konkursu, przyznał kolejnym 15 ...
-
Praca w finansach, marketingu i sprzedaży: co ją wyróżnia?
Najnowsze dane portalu No Fluff Jobs rzucają światło na rynek pracy w finansach, ... obserwujemy jak sytuacja się stabilizuje i wiele firm spoza IT próbuje wrócić do dawnego modelu. W sektorze technologicznym ogłoszenia o pracy z opcją stałej pracy zdalnej wciąż stanowią ponad połowę wszystkich ofert. W przypadku innych branż sytuacja prezentuje ...
-
Reklama online pobiła nowy rekord
... wideo online. SEM, pozyskujący prawie jedną trzecią tortu reklamowego online, odnotował indeks wzrostu na poziomie 14%. Wysoki indeks odnotowały ponownie ogłoszenia (+23%). Jedynie e-mail zanotował nieznaczny spadek (-1%). Wzrosty odnotowano także we wszystkich kluczowych kanałach sprzedaży reklamy online: w modelu programmatic, w urządzeniach ...
-
2025 rok pod znakiem rekrutacji i zmiany pracy?
... się dla pracodawców łatwe. Wciąż ponad połowa z nich (53 proc.) spodziewa się trudności rekrutacyjnych w roku 2025. Mimo że firmy na ogłoszenia o pracę niejednokrotnie otrzymują wiele aplikacji, to nadesłane CV bardzo często nie są dopasowane do ich wyśrubowanych oczekiwań. Z kolei kandydaci, którzy ...
-
Rynek reklamy wart 13 mld zł. Reklama kinowa z dużym wzrostem
... rynku reklamy w Polsce. Najnowsze doniesienia wskazują m.in., że w ciągu 12 minionych miesięcy udało mu się zanotować wzrost ... wartość inwestycji reklamowych w internecie w nowym ujęciu, a zatem bez wideo online (nie uwzględniając wydatków na ogłoszenia), wyniosła 3 856 mld zł, co oznacza wzrost o 9,2% rok do roku. Udział internetu w rynku reklamy w ...
-
Rynek pracy: niskie wynagrodzenia motywują do zmiany pracy
... w całej Europie, a z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej. Potwierdzają to najnowsze dane GUS dot. sektora przedsiębiorstw – w marcu wzrosło rok do roku ... zamierza skorzystać z ich pomocy (sierpień 2014 r. – 73%). 59% pracowników planuje przeglądać ogłoszenia w prasie i Internecie, a 57% stawia na proaktywność i zamierza samodzielnie wysłać ...
-
Sztuczna inteligencja dehumanizuje rekrutację pracowników?
... zastąpić ludzką intuicję i doświadczenie? HR vs. AI – klucz to znalezienie synergii Najnowsze technologie, także te oparte o sztuczną inteligencję, są obecne w wielu aspektach życia ... – zgodność treści CV i ogłoszenia nie musi być stuprocentowa. Może się także zdarzyć, że żadne CV nie będzie dopasowane do treści ogłoszenia, wówczas Preselekcja AI ...
-
Branża IT zatrudnia. Potrzebni (nie)programiści
... województwo mazowieckie (6 054 ogłoszenia). W czołówce znalazły się również takie województwa jak: małopolskie (2 597 ogłoszeń), dolnośląskie (2 190 ogłoszeń), śląskie (1 774 ogłoszenia) czy wielkopolskie (1 ... możliwość zatrudnienia w firmie z zupełnie innego końca kraju. Jak pokazują najnowsze badania Inhire.io, już 64 proc. wszystkich ofert pracy w ...
-
InfoPraca: najniższe bezrobocie od 28 lat, oferty pracy dopisują
... roku. W lutym stopa bezrobocia ukształtowała się na poziomie 6,1 proc. Wieści z rynku Najnowsze doniesienia GUS wskazały, że w lutym br. stopa bezrobocia w naszym ... przyuczyć do zawodu – podkreśla Marek Jurkiewicz, dyrektor serwisu InfoPraca.pl. Ogłoszenia z podziałem na województwa W I kwartale 2019 r. najwięcej ofert pojawiło się w woj. mazowieckim ...
-
Idealna rekrutacja pracowników: czego oczekują kandydaci?
... na korzystanie w poszukiwaniu pracy z rozwiązań wspieranych przez sztuczną inteligencję? Najnowsze badanie Pracuj.pl pokazuje, że współcześni kandydaci i kandydatki przeglądają ... – kandydaci oczekują ujawniania oferowanej płacy już na etapie ogłoszenia rekrutacyjnego – komentuje Konstancja Zyzik, ekspertka ds. rekrutacji pracowników i rozwoju ...