-
Ochrona przyrody ważna dla Polaków
... Natura 2000, czyli 9% mniej niż w roku 2012. Nadal 1/4 ankietowanych uznaje za konieczne wprowadzenie ostrzejszych przepisów dla sektorów gospodarczych, które niszczą przyrodę, w 2012 roku szczególnie kobiety ...
-
Zdrowie Polaków 2009
... , a 15% stanowiły kobiety otyłe). Relatywnie najwięcej utyły kobiety stosunkowo młode między 20-tym a 49-tym rokiem życia. Nieznacznie natomiast kobiety bardzo młode oraz 50-letnie ... 12 miesięcy z usług lekarzy specjalistów i stosunkowo najczęściej były to kobiety. Najliczniej z usług specjalistycznych korzystały osoby o złym stanie zdrowia – prawie ...
-
Rozwój demograficzny Polski 2014
... (33%), a wykształcenie wyższe wśród rozwiedzionych mężczyzn stanowiło ok. 18%. Kobiety były o ponad 2 lata młodsze (ok. 38 lat) i najczęściej posiadały wykształcenie średnie ... miast, jak i wsi, żyły średnio 81,1 lat. Obecnie w miastach kobiety żyją o 7,6 lat dłużej niż mężczyźni (w 1991 r. – było to prawie 9 lat, w 2001 r. – prawie 8), natomiast na ...
-
Rozwój demograficzny Polski do 2006
... wykształcenie, a w 2005 r. – 14,2%. Stosunkowo wysoki wzrost poziomu wykształcenia dotyczy mężczyzn. W 2002 r. ok. 67% mężczyzn miała wykształceni ponadpodstawowe, a w 2005 r. już 78%. Kobiety częściej niż mężczyźni mają ukończoną szkołę co najmniej średnią (ponad połowa), a prawie 16% ukończyło studia. Mężczyźni natomiast częściej pozostają przy ...
-
Rozwój demograficzny Polski IX 2007
... pozostały na poziomie z 2005 roku. W ogólnej liczbie osób zmarłych ok. 47% stanowią kobiety. Od 1992 r. obserwowany był systematyczny spadek umieralności; od 1999 r. nastąpił ... r. - ponad 19%). Szczególnie duże zmiany można zaobserwować w grupie osób w wieku produkcyjnym (kobiety w wieku 18-59 lat, mężczyźni - 18-64 lata). Od 1990 r. odsetek osób w ...
-
Analiza rynku kosmetycznego 2011
... . Ponadto, taki rozkład miejsc zakupów wynika z nabywanych produktów – kobiety częściej kupują specjalistyczne, droższe kosmetyki, które w ogólnospożywczych sklepach nie są po prostu dostępne. Wśród drogerii i sklepów kosmetycznych najczęściej wskazywane były drogerie Rossmann, Natura, Sephora i Super–Pharm. W kategorii hipermarketów Tesco, Real ...
-
Trudna decyzja o dziecku
... % tych, które są matkami dwójki dzieci zadeklarowało, że planuje ciążę. Zaś kobiety, które urodziły troje oraz czworo i więcej dzieci, bardzo rzadko myślą o kolejnym potomstwie ( ... zawodowej z obowiązkami rodzicielskimi. Jedną z najczęściej wybieranych odpowiedzi, zarówno przez kobiety, jak i przez mężczyzn, zaraz po elastycznym czasie pracy, były ...
-
Bierność zawodowa Polaków zbyt duża
... wywnioskować, że największe prawdopodobieństwo bycia zaklasyfikowanym jako bierne zawodowo mają dojrzałe, słabo wykształcone kobiety, które wypełniają swoje obowiązki domowe. Bierni zawodowo – kim są? Wśród wszystkich osób biernych zawodowo kobiety stanowią 61,5%, co nie jest zaskakujące biorąc pod uwagę deklarowane powody bierności zawodowej ...
-
Iluzja życia online: dysonans poznawczy
... kobiet rzeczywiście przyrządziło podroby będące dla nich nowością jako pokarm. W tym przypadku dysonans polegał na niespójności między uzyskiwaną przez kobiety wiedzą o podrobach i własnymi przyzwyczajeniami. Dyskusja w grupach pomogła przezwyciężyć dysonans przez dzielenie się wątpliwościami i wspólne dochodzenie do wniosków. Ponadto zadziałało ...
-
Zakupy online: kupujemy produkty ekologiczne
... tylko żywność – w segmencie BIO znaleźć można również stworzone wyłącznie z naturalnych składników kosmetyki, a nawet organiczne środki czystości. Co ciekawe, nie tylko kobiety wpisują się w ekologiczny trend. We Frisco.pl liczba mężczyzn składających zamówienia zawierające towary organiczne zwiększyła się o ponad 80% w stosunku do ...
-
6 megatrendów, które wpłyną na rozwój świata
... na świecie 126 milionów kobiet ma swój biznes, a ponad 48 milionów zatrudnia innych pracowników. Małe i średnie przedsiębiorstwa, założone i prowadzone przez kobiety, rozwijają się 2 razy szybciej niż pozostałe firmy. Przedsiębiorczość to domena gospodarek krajów szybko rozwijających się. W państwach Afryki Subsaharyjskiej 19% wszystkich ...
-
Ile wydajemy na slow life?
... zdrową, ekologiczną żywność (29 proc. wskazań). Innowatorki slow life Warto podkreślić, że bardzo zaawansowane w strukturze wydatków na slow life są kobiety, które regularnie kupują kosmetyki naturalne, które są również klientkami Naturativ. Jak pokazało badanie Naturativ ta grupa przyznaje, że największe wydatki ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... liczby osób śledzących daną osobę) są wyższe w przypadku posłów niż benchmarki branżowe dla marek, a nawet dla „influencerów” spoza świata polityki. Kobiety i mężczyźni parlamentarzyści korzystają z mediów społecznościowych w inny sposób Wbrew tendencji panującej wśród ogółu społeczeństwa, posłanki są bardziej aktywne na Twitterze i mają ...
-
Rosnąca umieralność i spadki urodzeń. Oto polska demografia
... W ubiegłym roku zmarło ponad pół miliona Polaków – dokładnie 519 517 osób. Wśród zmarłych 268 658 stanowili mężczyźni, a 250 859 to kobiety. Jeszcze większą dysproporcję w umieralności widać pod kątem miejsca zamieszkania. 322 595 zgonów w 2021 roku miało miejsce w miastach, na wsi zmarły ...
-
Dzień Ziemi: czy influencerzy angażują się w ekologię?
... Beata Pawlikowska, działające społecznie Maja Ostaszewska oraz Anja Rubik czy aktywna w zakresie obrony praw zwierząt Joanna Krupa. W zestawieniu zdecydowanie dominują kobiety, zwraca też uwagę brak przedstawicieli pokolenia Z. Wśród twórców rozpoznawanych przez węższą grupę badanych, zaangażowaniem w ekologię wyróżniają się takie osoby jak ...
-
Na czym polega ekologia cyfrowa w branży IT?
... nowych technologii, bo to ona w największym stopniu kształtuje sposoby korzystania z urządzeń czy rozwiązań cyfrowych. Jak widać, badane przez the:protocol kobiety pracujące w obszarze IT wykazują się wyższą wrażliwością na kwestie ekologii – i wyższymi oczekiwaniami wobec pracodawców. Blisko 6 na 10 z nich spodziewa się ...
-
Życie na emeryturze: lęki i nadzieje
... między grupami ankietowanych. Lęk okazuje się częstszy wśród kobiet (43 proc.) niż mężczyzn (36 proc.), co może wynikać z tego, że kobiety częściej obawiają się braku pieniędzy na emeryturze (58 proc. w porównaniu z 49 proc. mężczyzn). To z kolei może wiązać się z faktem, że ...
-
Czyje rekomendacje wpływają na decyzje konsumentów?
... czwarte Polaków nie kupuje bezpośrednio na tych platformach, to polecenia znajomych, influencerów i testerów odgrywają coraz większą rolę. Co ciekawe, to kobiety (45 proc.) częściej niż mężczyźni (26 proc.) przyznają, że zakupy pod wpływem rekomendacji z mediów społecznościowych mają dla nich znaczenie. Rosnąca ...
-
Czas wolny Polaków 2012
... i ta sprawiająca najwięcej przyjemności na co dzień) to świeże powietrze i natura, które uspokajają, wyciszają, dają okazję do oderwania myśli, poczucia odprężenia, ... z Polakami przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC pokazują, że grillowanie to działanie w tandemie: kobiety i mężczyźni działają razem, uzupełniają się, mają przypisane swoje role. W ...
-
Najlepsze sklepy drogeryjne 2010
... 100 punktów procentowych, tuż za nimi uplasowała się sieć Natura z wynikiem 96,8%. Najlepszy w budowaniu lojalności okazał się personel zatrudniony w L'Occitane ... specyfikę badania 96,5% badaczy wybranych przez INTERNATIONAL SERVICE CHECK stanowiły kobiety. Najliczniejszą grupą były osoby z przedziału wiekowego 25-35 lat (ogółem - 59,9%, w Polsce - ...
-
Pomysł na Walentynki: co planujemy, o czym marzymy?
... , a tylko 15% zamierza świętować w gronie przyjaciół. Marzenia na Walentynki Romantyczna natura kobiet nie przeszkadza marzeniom o odrobinie szaleństwa i przygody. Niemal połowa ... są nieodłącznym elementem celebrowania Dnia Zakochanych. Wyniki badania serwisu pokazały, iż kobiety na prezent chciałyby otrzymać miłą niespodziankę w formie vouchera, ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... korzystać - mówi Valentina Candeloro, międzynarodowy dyrektor ds. marketingu w Mood Media. Fizyczna natura tradycyjnego sklepu wciąż jest postrzegana jako realna przewaga, tak ... zniżki i promocje” najsilniej wpływają na dokonywanie przez nich zakupów kompulsywnych, przy czym kobiety są nieco bardziej podatne na ten czynnik. W tym rankingu prowadzi ...
-
Od czego zależą brak zaufania wobec Rosjan i ufność względem Amerykanów?
... analizy statystyczne z wykorzystaniem indeksu nieufności i zmiennych demograficznych. Kobiety i mężczyźni nie ufają analizowanym mniejszościom w podobnym stopniu, natomiast ... fascynująca próba uchwycenia wieloaspektowego zjawiska w ramach jednego wymiaru. Już sama natura skali sugeruje, że poziom akceptacji lub dystansu do różnych grup nie ...