-
Najlepsze polskie marki: podstawą dobra nazwa
Marka kojarzy się przede wszystkim z nazwą i firmowym logo. Oczywiście za marką kryją się jeszcze takie elementy jak reputacja, rynek, system dystrybucji, wysoka i powtarzalna jakość. Jednak to nazwa ... PKP wyceniło prawo do używania swojej nazwy przez Przewozy Regionalne. Dobra nazwa Nazwa, która ma być fundamentem, na którym zbuduje się silną i ...
-
Nazwa potoczna: jak chronić sukces marki?
... nazwa ptasie mleczko to nazwa potoczna dla kategorii produktów i marka należąca do firmy E. Wedel. Ptasie mleczko jako nazwa potoczna Ptasie Mleczko, ze względu na swoją popularność, to obecnie nazwa ...
-
Jakie cechy ma dobra nazwa marketingowa?
... wiertarki udarowej – kupuje wartość, dzięki której poczuje się lepiej. Dobra nazwa produktu powinna prezentować, jakość i sugerować satysfakcję klienta. Historia marek ... Na polskim rynku przykładami nazw, wywołujących mieszane uczucia, jest oświetlenie marka Osram, czy nazwa Knott – producent klocków hamulcowych. Po wielu latach przywykliśmy do tych ...
-
Nazwa produktu spożywczego - stereotypy nazewnicze
... marka odniesie sukces, konkurenci jak najszybciej próbują z tego skorzystać. Powstaje konwencja nazewnicza. Nazwy produktów spożywczych nawiązujące do lidera powstają szybko, nie zawsze w sposób rozsądny. Babunia to „nowa” popularna nazwa marketingowa. Sukces popularności i konwencji nazewniczej doprowadził niestety do dewaluacji tej nazwy. Nazwa ...
-
Czym jest nazwa marketingowa?
... Nazwa a marka W dzisiejszej sytuacji rynkowej tylko produkty markowe mają szansę na trwały sukces. Warto mieć świadomość, jaka jest rola nazwy w procesie kreowania marki. Rola to niebagatelna, co dobrze ilustruje fakt, że w potocznym języku słów "nazwa" i "marka ...
-
Nazwa produktu spożywczego - wymagania
... nazwa się przyjęła, aby odniosła sukces, potrzebne jest jej odpowiednie przygotowanie. W ramach prac nad nową nazwą, lub przy rozszerzaniu rynku, na którym marka ...
-
Marka a reklama konkurencji w wyszukiwarkach
... nazwy, może ustrzec się przed wykorzystaniem jej rozpoznawalności i ograniczyć działania konkurencji w tym zakresie. Jeżeli tak – to w jaki sposób? Nazwa handlowa – wykorzystana Patrząc poprzez pryzmat sposobu komunikacji z użytkownikami wykonującymi zapytanie, wykorzystanie popularności cudzej nazwy handlowej (według szacunków wyszukiwarki ...
-
Wartość finansowa marki
... nazwa "marka" i od kiedy funkcjonuje w naszym kraju. Warto jednak sięgnąć do jej źródeł, by ukazać wartość marki zarówno dziś, jak i w dawnych czasach. Wyraz ''marka'' pochodzi z języka francuskiego (marque) i prawdopodobnie trafił do polszczyzny za pomocą języka niemieckiego (Marke) w końcu XIX wieku. Dzisiejsze słowo ''marka ...
-
Fuzje i przejęcia firm a renaming
... Dalkia tworzy jedną silną markę, która może istnieć już, jako marka ogólnopolska. Taka marka będzie o wiele silniejsza, oraz będzie miała możliwość prowadzenia efektywniejszego ... , jakie mogą zastosować firmy. Jeżeli „A” to nazwa firmy przejmującej a „B” przejmowanej, najczęściej po fuzji znika marka słabsza, czyli „B”. Bardzo rzadko mniejsza firma ...
-
Branding - budowanie marki
... wysokimi marżami. Bo marka to pieniądze. Wyobraź sobie, że firma w której pracujesz, usunęła swą nazwę i symbol graficzny. Nazwa firmy powróciła do formy ZPU ... Lojalność jest naturalnym czynnikiem stosowania brandingu. Buduje ją tożsamość marki. Marka musi odpowiadać oczekiwaniom klienta w zakresie osobowości, związanych z nią skojarzeń. Efektywny ...
-
Jak zaprojektować nazwę produktu?
... lingwistyczne mówią o potencjale perswazyjnym, jaki niesie nazwa produktu. Nazwa produktu - Audyt statusu prawnego nazwy ... nazwa produktu świadomie zaprojektowana, chroniona, pozwala firmie uzyskać status marki. Marka jest uzasadnieniem wyższej ceny i gwarancją, że klient weźmie nas pod uwagę w fazie zakupowej. Bo liczy się tylko dobra marka i nazwa ...
-
Jak stworzyć dobrą nazwę?
... odpowiedniego briefu, a z tym jest już pewien problem. Jaka jest nasza marka Nazwa to podstawowy nośnik informacji na temat marki i jako pierwsza ... wybranych klasach towarowych i uzyskanie jej ochrony prawnej przy równoczesnej kontroli czy stworzona nazwa nie narusza praw innych przedsiębiorców Domeny – dostępność wolnych domen internetowych ...
-
Jaka przyszłość czeka znane polskie marki?
... , a od 1939 r. dla okupanta. Tenże w 1945 r. zrównał fabrykę z ziemią. Pozostała nazwa i garstka załogi. Ludzie własnoręcznie odzyskali część maszyn i wznowili pracę. W 1947 r. z ... co najcenniejsze - brand. Nie potrwa to jednak długo, gdyż niepielęgnowana marka umiera. Społem to marka bezdomna - bo należeć do wszystkich, to nie należeć do nikogo. ...
-
7 błędów w nazwie firmy, marki lub bloga
... Nazwa niezrozumiała dla odbiorców Najprostszym sposobem na odróżnienie dobre nazwy od złej jest test pierwszego wrażenia. O dobre nazwie mówimy wówczas, gdy jej brzmienie przywodzi pozytywne skojarzenia i wywołuje sympatię. Testując różne warianty, należy bacznie przyglądać się reakcjom odbiorcy: czy marka ... i słodyczy. To, czy nazwa nie została ...
-
Rebranding
... grupa docelowa starzeje, potrzeby zmieniają, a marka z czasem wchodzi w inny ... marka musi przemyśleć zmianę swojej identyfikacji wizualnej, jest moment, gdy dochodzi do fuzji lub przejęcia. W polskich warunkach polega to często na zamianie dotychczasowej marki na markę inwestora zagranicznego. Takich przykładów jest wiele, chociaż czasami polska nazwa ...
-
Strategie marketingowe: rozszerzanie marek
... to, że marka jest czymś znaczenie ważniejszym niż tylko sam znak towarowy. Na markę Coca-Cola składa się wiele rzeczy: receptura, nazwa, logo, kształt butelki, ale również elementy czysto biznesowe, takie jak sposób dystrybucji. Coca-Cola stworzyła prawie skończony model biznesowy, który powiela w kolejnych krajach. Marka powstała w ...
-
Zakupy: 1/3 Polaków docenia marki własne
... oceniają produkty marki własnej, na których eksponowana jest nazwa sieci niż produkty, w przypadku których nazwa sieci nie jest eksponowana. Jednocześnie badane marki ... Taranko z Katedry Rynku, Marketingu i Jakości SGH. „Pojęcie marki własnej ewoluuje z czasem. Marka własna coraz rzadziej jest kojarzona z gorszą jakością i nieciekawym opakowaniem. ...
-
Towar markowy czyli jaki....?
... marka oznacza przede wszystkim wysoką jakość. Prawie 1/3 respondentów (29%) twierdzi, że jest to nazwa ...
Tematy: badanie marki, marka -
Wyjątkowe domeny internetowe
... jedyny rekord w świecie domen. Marka 2BE.pl przedstawia adresy najdroższe, najdłuższe, najstarsze oraz wyjątkowe z innego powodu. Długość ... o adres: llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.co.uk , który w 2002 roku trafił do Księgi Rekordów Guinessa. Nazwa, która na pierwszy rzut oka wygląda jak przypadkowy ciąg liter jest nazwą ...
-
Marketing miejsc - promocja miasta jako marki
... jednak z założenia, że „nieważne, co o nas mówią, byle mówili głośno”. Jeśli więc nazwa miejscowości pojawia się w mediach często, ale nie przy okazji pozytywnych zdarzeń – to ... nie poszło na marne, muszą za tym iść konkretne działania władz. Marka to nie tylko obietnica wyższej jakości, składanej klientowi – w tym przypadku mieszkańcom, turystom, ...
-
Leśna Góra: najlepsza w Polsce promocja miasta
... Góra jest najlepszym dowodem na to, że nieistniejąca marka również może wzbudzać duże zainteresowanie. Tylko w pierwszym kwartale bieżącego roku poświęcono jej słowo ... „Barw Szczęścia”. Dziennikarze wspominali o niej częściej niż w poprzednio analizowanym okresie. Jej nazwa pojawiła się w 516 materiałach, podczas gdy w II półroczu 2013 r. – w 386. ...
-
Bezprzewodowy Panasonic KX-TDC820
... marka koncernu Matsushita Electric Industrial, poinformował o wprowadzeniu na rynek nowego ... nawigacyjny pozwala na łatwy i szybki dostęp do menu telefonu. Książka telefoniczna KX-TCD820 pomieści 200 wpisów (numer + nazwa), pojemność wspólnej książki telefonicznej dla słuchawek zarejestrowanych w tej samej bazie wynosi 20 numerów. W modelu ...
-
Public relations dla banku
... W marketingu usług finansowych liczy się przede wszystkim zaufanie. To zaufana marka jest najistotniejszym czynnikiem wyboru banku dla większości Polaków. Naiwnością ... wątpliwości. "Jeśli poprosisz tysiąc osób o wskazanie pięciu banków i nie padnie nazwa twojego, powinieneś przyjrzeć się działaniom konkurentów, bo prawdopodobnie korzystają z dobrze ...
-
Telefon bezprzewodowy Panasonic KX-TCD280
... marka koncernu Matsushita Electric, wprowadził na polski rynek nowy cyfrowy telefon ... numerów), automatyczne powtarzanie połączeń czy przycisk nawigacyjny. Książka telefoniczna aparatu pomieści 200 wpisów (numer + nazwa). Użytkownik ma do dyspozycji pięć rodzajów dzwonków klasycznych i dziesięć melodii polifonicznych. Aparat wyposażony jest ...
-
ARSS: sieci sklepów spożywczych w 2009r.
... kilka franczyzowych – te charakteryzują się jednak nieco mniejszą powierzchnią, poniżej 500 mkw. Drugie miejsce wśród franczyzowych sieci supermarketów przypada Intermarché – marka również rozwijana przez Francuzów. Ta specyficzna sieć (także jej zarząd) tworzona jest przez niezależnych przedsiębiorców – właścicieli sklepów. Nie przyłącza ona ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 15/2013
... do budżetu. Według Ministerstwa Gospodarki inflacja w marcu 2013 roku obniży się do 1,0 proc. r/r z 1,3 proc. r/r w lutym. Według prezesa NBP Marka Belki jeżeli inflacja utrzymałaby się w dłuższym okresie poniżej 1 proc., RPP może rozważyć obniżkę stóp procentowych. Według agencji ratingowej Fitch wzrost ...
-
Centra handlowe: rok spektakularnych otwarć
... powierzchnię 1 600 mkw. W tym samym czasie w Arkadii otworzony zostanie pierwszy pełnoasortymentowy sklep amerykańskiego giganta – Victoria’s Secret. W II kw. zadebiutuje rosyjska marka odzieżowa – befree, która na swoje pierwsze lokalizacje w Polsce wybrała centrum handlowe Posnania w Poznaniu oraz Riviera w Gdyni”, wymienia Anna Wysocka. Czynsze ...
-
Artykuł sponsorowany vs natywny. 8 różnic, które wpływają na skuteczność publikacji
... jeśli płacimy za publikację artykułu, to nie ma znaczenia jego nazwa, możemy w nim zamieścić wszystko, niezależnie od rodzaju publikacji i przeznaczenia ... rozwiązaniu artykuł nie jest traktowany przez czytelników jak reklama, a nasza marka jest obecna w nieinwazyjny sposób. 6. Zainteresowanie użytkownika Dużo łatwiej jest pozyskać zainteresowanie ...
-
Powody zmiany nazwy firmy
... jest doskonałą odskocznią do rozpoczęcia ponownej walki o rynek urządzeń mobilnych. Nowe życie „złej” marki, nowa nazwa na przyszłość Degussa to nazwa i marka międzynarodowego niemieckiego przedsiębiorstwa z branży chemicznej i metalowej. Nazwa firmy jest akronimem: Deutsche Gold und Silber Scheide Anstalt. Obecnie firma jest trzecim co do ...
-
Tworzenie nazw produktów spożywczych
... nazwa produktu, nie wiadomo. Innym przykładem namingu produktu z Gahny jest marka Shitto. Nazwa ...
-
Czemu służy zmiana nazwy spółki giełdowej?
... nowa era w historii firmy. Marka CD Projekt RED jest obecnie ... marka jest świętością, to podane przykłady pokazują, że ważniejsza dla firmy jest strategia i realizacja wizji. Co więcej, zmiana nazwy nie jest odrzuceniem marki, tylko jej strategiczną kontynuacją pod nowym oznaczeniem. W zależności od wyznaczonych celów i strategii ich realizacji, nazwa ...
-
Naming na eksport
... tak niefortunnie nazwać? To nowy model szosowego motocykla Husqvarna. To marka szybkich motocykli, które wielokrotnie tryumfowały na mistrzostwach w crossie i enduro. ... nazw obejmuje także sprawdzenie znaczenia słowa w slangach. Nowa nazwa to podstawa budowania sukcesu rynkowego. Nazwa ze złymi skojarzeniami może prowadzić do utrudnień w marketingu ...
-
Jak zdetronizować lidera rynku?
... konkurencji, ale poprzez bezpośredni atak na lidera rynku. Stąd nazwa tej strategii - challenger brand, czyli marka, która rzuca wyzwanie. Przyjęcie tej strategii jest uzależnione ... : „a my robimy to zupełnie inaczej”. Na przykład marka Pepsi od lat chce być postrzegana jako marka ludzi młodych (Pepsi Generation), co ma stanowić opozycję względem ...
-
Identyfikacja wizualna banku nie jest bez znaczenia
... najmłodszy z największych graczy na rynku bankowym. – Marka zbudowała w warstwie wizualnej swoją atrakcyjność, nie zapominając jednak, że ta kategoria rządzi się swoimi prawami i tradycja, a nawet wiekowość stanowią w niej wartość. Stąd wywołująca skojarzenia z klasyką nazwa, stylizowany anioł jako ikona, rezygnacja z charakterystycznego dla ...
-
Markowe wydarzenia
... Obecnie obowiązuje definicja holistyczna, która zakłada, że marka to znacznie więcej niż nazwa i wymyślony dla niej znak, która rozszerza jej znaczenie znacznie poza "zastrzeżony znak firmowy określający producenta wyrobu, nazwę firmy lub nazwę handlową określonej grupy towarów"2. We współczesnym ujęciu marka ...
Tematy: