-
Koniunktura przemysłowa IV 2014
... branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 2 – wzrost o 1 p. proc.). W pozostałych prezentowanych branżach jednostki zgłaszają optymistyczne oceny w tym zakresie: włókno, odzież, obuwie (plus 6 – wzrost o 1 p. proc.), pojazdy samochodowe (plus 3 – wzrost o 3 p. proc.) oraz żywność (plus 1 – wzrost o 5 p. proc.). W podziale na klasy ...
-
Koniunktura przemysłowa V 2014
... koniunkturę oceniają jedynie przedstawiciele branży artykuły gospodarstwa domowego ogółem (minus 12 – spadek o 10 p. proc.), a pozytywnie – jednostki z branży włókno, odzież, obuwie (plus 8 – wzrost o 2 p. proc.). W przypadku pozostałych prezentowanych branż wskaźnik koniunktury przyjmuje wartość równą 0: pojazdy samochodowe (spadek o 3 p. proc ...
-
Koniunktura przemysłowa I 2015
... w ostatnich dwóch miesiącach sygnalizowany jest ich spadek. W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. Przez cały ubiegły rok w branży włókno, odzież, obuwie odnotowywano optymistyczne oceny w tym zakresie, choć w styczniu mniej korzystne niż w ubiegłym miesiącu (plus 4 – spadek o 4 p. proc.). W styczniu br. koniunktura ...
-
Koniunktura przemysłowa XI 2017
... przewidują wzrost cen, choć nieco mniejszy od planowanego w październiku. W bieżącym miesiącu w większości prezentowanych branż handlowych oceny koniunktury są pozytywne: tekstylia, odzież, obuwie (plus 24,2 w listopadzie, plus 25,0 w październiku), pojazdy samochodowe (plus 12,5 w listopadzie, plus 11,4 miesiąc wcześniej) oraz żywność (plus ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 33/2015
... wobec spadku o 0,6 proc. w czerwcu). Według unijnego urzędu statystycznego Eurostat wyrównana sezonowo produkcja przemysłowa w Polsce wzrosła w czerwcu br. o 5,3% r/r (po wzroście o 5,2% r/r w poprzednim miesiącu ... SA komentuje sytuację na rynkach: POLACY CORAZ CHĘTNIEJ KUPUJĄ ODZIEŻ W MODOWYCH DYSKONTACH Polski rynek odzieżowy wart jest ponad 7 mld ...
-
Ryzyko działalności gospodarczej wg branż III kw. 2014
... ). Ameryka Północna, jako region cieszący się przychylnością wielu graczy w tym sektorze, zyskała najbardziej na konkurencyjności w wyniku obniżonych kosztów produkcji. Produkcja przemysłowa w tym regionie wzrosła o 3,2 proc. w ciągu jednego roku w trzecim kwartale 2014 r. Podtrzymuje ją wysoka aktywność na dwóch głównych rynkach tego sektora ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 45/2014
... koncentrują się na inwestycjach głównie na takich sektorach jak produkcja przemysłowa i dóbr konsumpcyjnych, a także energetyka i surowce. Najwięcej chińskich inwestycji przyciągnęły ... dziś renomowana, o wieloletniej tradycji niemiecka firma produkująca obuwie i odzież sportową. Została założona w 1924 przez braci Dasslerów pod marką Bracia Dassler ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 34/2012
... w szybkim tempie (w VI o ponad 13 proc.). Poszukiwana jest tańsza odzież, rośnie popularność lombardów. Według raportu przygotowanego przez Instytut ... r/r. Wg GUS produkcja przemysłowa w lipcu wzrosła o 5,2 proc. r/r (w czerwcu wzrost wyniósł 1,2 proc. r/r), ale spadła o 2,3 proc. m/m. Produkcja przemysłowa wyrównana sezonowo wzrosła w lipcu o 4,7 ...
-
Upadłości firm I 2013
... - Kryzys w przemyśle to nie jest casus tylko grudnia czy stycznia. Produkcja przemysłowa spadała w IV, a nawet III kwartale 2012 roku – stwierdza Tomasz Starus z Towarzystwa ... (w tej grupie zwłaszcza sprzedających nie towary pierwszej potrzeby, ale odzież, meble, wyposażenie mieszkań, wyr. elektryczno-oświetleniowe) ale także w firmy usługowe – w ...
-
Mapa Rynku Pracy - Grudzień 2004
... nastrojów, a 34% - ich pogorszenie. Sprzedaż bieżącą oceniają negatywnie firmy sprzedające żywność, włókno, odzież i obuwie. Wzrost sprzedaży zanotowały przedsiębiorstwa zajmujące się dystrybucją mebli i sprzętu RTV AGD. W listopadzie produkcja przemysłowa wzrosła o 11,3%. Oznacza to, że produkcja utrzymała wzrost i wyniki za ostatni kwartał 2004 ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 33/2010
... w skali roku (prognozy + 25,2 proc.), sprzedaż detaliczna wzrosła o 17,9 proc. , natomiast produkcja przemysłowa o 13,4 proc. W Stanach Zjednoczonych w II kw. w przypadku prawie 22 proc ... wyniosła 20 mld USD. Najistotniejszymi towarami eksportowymi Chin są: TV, odzież oraz skórzane buty. Rozpoczyna się załadunek paliwa nuklearnego do irańskiej ...
-
Przetargi - raport IV 2013
... . Najmocniej wzrosły ceny za usługi z zakresu rekreacji i kultury (o 2,0 proc.), za odzież i obuwie (o 3,3 proc.) oraz żywność i napoje bezalkoholowe (o 0,4 proc.). Z produktów żywnościowych ... wydaje się mniej pozwoleń na budowę mieszkań, spada produkcja przemysłowa, budowlana, sprzedaż detaliczna. Poważnie zmniejszyły się dochody budżetu. Jak podał ...
-
Upadłości firm II 2016
... przypadki) upadłości hurtowników art. konsumpcyjnych (żywność, odzież), wyposażenia mieszkań oraz art. budowlanych – tak częste jeszcze w ub. roku Nadal upadają firmy prowadzące sprzedaż bezpośrednią za pośrednictwem swoich agentów – efekt konkurencji handlu w internecie (nawet żywnością). Produkcja przemysłowa i usługi – na tle całej gospodarki ...
-
Wakacje 2017: tylko Tunezja tańsza niż rok temu
... żadną stronę), ani dynamika PKB, ani dynamika bardzo ważnego agregatu jak produkcja przemysłowa, ale sytuacja w zakresie zmian dochodów gospodarstw domowych, a dokładniej osób ... turystyka, a niewielki był ich wpływ na sprzedaż towarów takich jak odzież, meble etc, a także nieuwzględnione na wykresie artykuły żywnościowe. Poprawa nastrojów w ...
-
Polska gospodarka: niższy wzrost przy wyższej inflacji
... Polska gospodarka w styczniu 2020 r. Produkcja przemysłowa (w cenach stałych, niewyrównana sezonowo, w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) w ... r/r konsensus). Największy wzrost sprzedaży w cenach stałych zanotowała kategoria „tekstylia, odzież, obuwie” (+10,5 proc. r/r). GUS opublikował szacunki tempa wzrostu polskiej gospodarki ...
-
Handel detaliczny po pandemii: e-commerce w górę, tracą sklepy stacjonarne
... i przyspieszyło konieczność ich uzupełnienia. W tym samym czasie chińska produkcja przemysłowa wyraźnie spowolniła, co wpłynie niekorzystnie na realizację zwiększonych zamówień ... w sieci; 55% klientów kupowało środki czystości, a 48% żywność. Kupowano również odzież i obuwie oraz produkty z kategorii zdrowie, a także artykuły dla zwierząt. Wg ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... dynamika -44,7%) i 6,5 mln zł (dynamika -29,5%), straciły także ważne dla medium sektory odzież i dodatki oraz produkty farmaceutyczne i leki. W głównej mierze za spadki ... wywołanego koronawirusem. W kwietniu sprzedaż detaliczna spadła o 22,9%, zaś produkcja przemysłowa o 24,6%. Niespełna dwa miesiące ograniczeń w przemieszczaniu się oraz korzystaniu ...