-
Szukanie pracy a opinie o firmie w Internecie
... pracodawcy w Internecie. Pozostali „googlują” przyszłe firmy. Co trzeci kandydat sprawdza opinie o firmie w sieci jeszcze zanim prześle swoje CV. Nieco większa część (37%) ... jak „opinie o pracodawcy” w wyszukiwarkę, znajdziemy przynajmniej kilka serwisów zbudowanych specjalnie po to, by się opiniami o swoim szefie czy firmie dzielić.” A opinie w ...
-
Jak opinie o firmie wpływają na jej wizerunek i sprzedaż?
... Opinie klientów są skutecznym narzędziem służącym do mierzenia satysfakcji klienta. Te pozytywne działają lepiej niż reklama, negatywne potrafią skutecznie zrujnować biznes. Jak opinie o firmie wpływają na jej wizerunek? Zupełnie jasne jest także i to, że im opinie o firmie ...
-
Opinie konsumentów istotne dla firmy
... . Zbieranie takich wypowiedzi powinno stać się jednym z najważniejszych procesów w firmie. To, że są i pozytywne, i negatywne, stanowi ich zaletę. Nieprzychylne należy ... dzisiejszym świecie mogą rozprzestrzeniać się negatywne opinie i jakie szkody mogą powodować. Jednak pokazuje także, że negatywne opinie uwiarygodniają produkt, pod warunkiem że ...
-
Komunikacja wewnętrzna w firmie 2011
... przyczyny: Obawy pracowników przed wyrażaniem opinii Niechęć do wystawiania się na opinie innych Kultura organizacyjna ograniczająca gotowość pracowników do dzielenia się informacjami i ... brakuje również przekonania, że takie rozwiązania mogą coś dać firmie. W co trzeciej firmie główną przyczyną jest to, że zarządy nie wspierają mediów ...
-
Połowa Polaków chce pracować w zagranicznej firmie
... , spośród których niemal połowa chciałaby pracować w zagranicznej firmie, a tylko co czwarty wybrałby rodzimego pracodawcę. Dla 31% ankietowanych narodowość przedsiębiorstwa nie ma znaczenia. Francuskie firmy są pozytywnie postrzegane przez ponad połowę badanych, negatywne opinie formułuje jedynie 4% respondentów. Wybierane są przede wszystkim ...
-
Plotki - źródło informacji o firmie
... opinie przekazywane przez zatrudnionych zawsze niosą ze sobą pewne szanse i zagrożenia. Nie trudno sobie wyobrazić, że wśród prawdziwych i rzetelnych informacji o firmie, swój początek mają też liczne plotki i domysły, a absurdalne pomówienia i plotki związane np. z nagłymi zmianami w firmie ... o swojej firmie zdobywają podczas pogaduszek z kolegami ...
-
Różnice kulturowe powodem kryzysu w firmie?
... jest ogólnie przyjęte w relacjach biznesowych w Polsce. Warto przygotować też prezentacje o firmie (onboarding’owe) w językach, którymi mówią nasi pracownicy, tak by poznali wartości ... 10%. Duży odsetek badanych (blisko połowa respondentów) jest przeciwny zatrudnianiu w firmie osób z krajów arabskich. Głosy co do zatrudniania osób z Azji są podzielone ...
-
Nieuczciwe praktyki w firmie nie ujdą płazem
... reprezentującej branżę producentów oprogramowania. Jego autorzy zebrali opinie ponad 12 000 pracowników biurowych reprezentujących sektor biurowy z Polski, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii, Francji i Niemiec. Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że o zgodę na nieuczciwe praktyki w firmie jest trudno. Niemal 3 na 4 badanych (74 ...
-
Innowacje w firmie: co je powstrzymuje, a co pobudza?
... , codzienne wcielanie w życie „reguły numer sześć” Rosamund i Benjamina Zanderów: „Nie bierz siebie tak śmiertelnie poważnie – powstrzymaj swoją dumę, swoje niepodważalne opinie, wszystkie te »powinno się« i »trzeba« w swoim życiu, i oddaj się w całości”. W takich wysoce innowacyjnych i elastycznie reagujących firmach, jak IDEO i Intuit, nie ...
-
Jak przeprowadzić samodzielny audyt marki?
... opinie o firmie, a 85 proc. konsumentów ufa temu, co zobaczy w Internecie o danej marce. Opinie online są tak samo istotne, jak rekomendacje znajomych – wynika z danych popularnej platformy do monitorowania brandów. Jak przeprowadzić samodzielny audyt opinii o naszej firmie ... . Jak jeszcze badać opinie o firmie? Warto sprawdzić recenzje w Internecie, ...
Tematy: marka, marki, opinie, opinie klientów, audyt marki, audyt opinii, wizerunek marki, wizerunek firmy, rebranding -
Reklamacja towaru - nieprzyjemna konieczność
... „demokracja” może stać się gwoździem do trumny albo siłą napędową firmy. – Opinie o firmie, zwłaszcza małej, o tym, jak podchodzi ona do kwestii obsługi klientów, mają ... w bardzo jasny sposób pokazać nam, jaka jest jakość obsługi w naszej firmie. Rozwiązywanie kolejnych reklamacji czy skarg można traktować jak „dążenie do doskonałości” – ...
-
Jak sprawdzić firmę w Internecie?
... . – Dlatego kiedy szukamy informacji o firmie, usłudze czy produkcie, najczęściej kierujemy się opiniami, na jakie natrafiamy na różnego rodzaju forach. Z badań, które niedawno przeprowadziliśmy, wynika, że to najważniejszy czynnik wpływający na decyzję! Praktycznie wszyscy internauci sprawdzają takie opinie. Problem w tym, że bardzo często ...
-
Nadużycia gospodarcze w polskich firmach
... wiąże z pytaniem o poziom wiedzy o nadużyciach gospodarczych we własnej firmie, w odpowiedzi, na które ponad 80% respondentów twierdzi, że dobrze zna ... zrobienia w dziedzinie zapobiegania i wykrywania nadużyć i przestępstw gospodarczych. Świadczą o tym także opinie respondentów, z których niespełna jedna trzecia uważa, że wykrywalność nadużyć ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2017 i prognoza IV kw. 2017
... że w ślad za tym jak przybywa opinii pozytywnych na temat sytuacji w firmie, tak też notujemy więcej badanych wskazujących na dobry kierunek dla gospodarki – ... co daje spadek o 1,0 pkt. proc. w odniesieniu do 3 kw. Firmy wyrażają podobne opinie bez względu na rozmiar zatrudnienia, branżę oraz prowadzenie działalności eksportowej. Ocena poprzedniego ...
-
Co planują polscy pracodawcy?
... badanie "Plany Pracodawców", diagnozujące opinie przedsiębiorców w najważniejszych obszarach ich działalności. Wyniki badania wskazują, że ... %). W nadchodzącym półroczu zwiększenia zatrudnienia możemy się spodziewać w niemal co czwartej badanej firmie (24%), jest ono częściej planowane jest w największych firmach (38%). Największa grupa, ...
-
e-Społeczności w działaniach PR
... i utrzymywania takich relacji jest Internet. Sieć jest też znakomitym narzędziem do komunikacji zwrotnej, pozwalającym firmom zbierać opinie. Dobrym i mało kosztownym narzędziem PR i marketingowym (nawet w firmie dysponującej małym budżetem marketingowym), są działania prowadzone za pomocą internetu. Pierwszą, naturalną formą prowadzenia działań PR ...
-
50 proc. pracowników źle ocenia zarządzanie i kulturę organizacyjną w IT
... korporacyjną oraz komunikację w firmach z sektora IT. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wskazują, że opinie, jakie formułują specjaliści IT na temat wspomnianych kwestii są dość ... kwestii zdania są podzielone. Aż 48 proc. specjalistów IT ocenia styl zarządzania w swojej firmie źle lub bardzo źle, a 52 proc. dobrze i bardzo dobrze. Odpowiedzi te ...
-
Zdrowie psychiczne to nie temat do rozmowy z szefem?
... Źródło: badanie Hays Poland, październik-listopad 2024 Duży odsetek pracowników niezadowolonych z funkcjonującej w firmie edukacji na temat zdrowia psychicznego wskazuje na to, że pracodawcy powinni częściej lub dokładniej badać opinie zatrudnionych, próbować różnych rozwiązań oraz samodzielnie angażować się w poszerzanie wiedzy pracowników, np ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... mogli zetknąć się w nich z marką pracodawcy i uzyskać w nich rzetelne informacje o firmie. A te, zdaniem kandydatów pochodzą od pracowników. Respondenci badania "Kandydaci 2.0" za ... opinii, dodano ponad 1 tysiąc komentarzy. Takie opinie to cenne źródło informacji dla osób rozważających zatrudnienie w danej firmie a ich wpływ na ostateczną decyzję nt. ...
-
O jakim pracodawcy marzą Polacy?
... nieco osłabło. Obecnie największą ufnością obdarzamy informacje o firmie, które pojawiają się w mediach tradycyjnych (prasa, radio, telewizja) oraz w Internecie – 37 proc. Znajomi (35 proc. wskazań) uplasowali się dopiero na drugiej pozycji. Trzecie miejsce zajmują opinie o firmie umieszczane na portalach społecznościowych oraz forach – 33 proc ...
-
Budowanie relacji menedżer - pracownik
... gdybyśmy nie szanowali drugiej osoby. Pomyśl sobie, że bardzo otwarcie wyrażasz swoje opinie, mimo iż nie ufasz rozmówcy. Jest to mało możliwe. Co ciekawe, ... udało mu się zrobić. Zaczyna się denerwować. Przyczyn wszystkich swoich niepowodzeń upatruje w firmie i beznadziejnym menedżerze, który nic nie potrafi oprócz tego jak piąć się w hierarchii ...
-
Sektor MŚP: ocena II kw. 2012 i prognoza III kw. 2012
... -72,9 pkt. czyli do poziomu z początku bieżącego roku. Najsilniej obciążyły go opinie tych właścicieli firm, którzy negatywnie postrzegają trzeci kwartał i ocenili jako kiepski ... do tego, co wydarzy się w ich własnym przedsiębiorstwie. Poprawy w trzecim kwartale w firmie spodziewa się 24,5 proc. badanych. W poprzedniej edycji badania optymistów było ...
-
Customer experience równie ważny jak sam produkt
... – wielka luka, którą trzeba wypełnić, by wygrać konkurencję! Dopiero gdy zestawimy faktyczne opinie nabywców o działaniach firm, z wysuwanymi wobec nich oczekiwaniami, widzimy, z jaką luką i ... dane z faktem, że aż 57% nabywców przestanie kupować produkty lub usługi w jednej firmie, gdy jej konkurent zapewni lepsze doświadczenia. To pozwala zrozumieć, ...
-
Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?
... konsumenci jeszcze przed dokonaniem zakupu sprawdzają w internecie niemal wszystko, w tym oczywiście opinie o firmie i jej produktach. Do tego widać, że możliwości, które dają zakupy w ... znajdą się pytania o Twoją firmę. Poprawnie prowadzony Inbound Marketing pomoże firmie połączyć się z tymi użytkownikami za sprawą ciekawych treści marketingowych. ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 20/2018
... inżynierów firmy Bitdefender IBM zakazuje używania wszystkich wymiennych nośników danych w całej firmie w ramach nowej polityki, której celem jest uniknięcie szkód finansowych i ... krajów unijnych, co ma też cel polityczny (!). Coraz głośniej słychać opinie, że amerykańska presja na Europę, by wycofała się z inwestycji w magistralę Nord Stream 2 oraz ...
-
Jaki jest HR biznes partner?
... tego rodzaju opracowanie w skali naszego kraju. Jego autorzy wzięli pod lupę opinie 300 przedstawicieli różnych branż, w tym m.in. automotive, e-commerce, farmaceutycznej, finansowej, FMCG, ... . Bardzo często widzę, że jest to najmniej „zaopiekowany” rozwojowo obszar w firmie. Z badania wynika też, że im wyżej w hierarchii, tym kompetencje HRBP są ...
-
Co ma największy wpływ na satysfakcję z pracy?
... przez nich pracy. Na jego potrzeby agencja SW Research zebrała opinie 800 osób pracujących w biurach i zajmujących stanowiska na wszystkich szczeblach organizacji. Badanych ... sprzyja pozytywnemu podejściu do swojej pracy. Z perspektywy pracodawcy warto budować relacje w firmie tak, by Baby Boomers mieli możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem ...
-
Candidate Experience, czyli o wysokich kosztach złej rekrutacji
... produktów firmy (33%). Świadomość wpływu, jaki na wizerunek marki wywierają opinie formułowane przez kandydatów i klientów, jest w naszym kraju coraz większa. Julia Urbańska, ... przekazują nam szczegółowe informacje zwrotne. Badania opinii są kluczowe, jeśli firmie zależy na dbaniu o jakość procesów rekrutacyjnych. Wdrożenie regularnego ankietowania ...
-
10 zaskakujących trendów w polskiej gastronomii
... , które zaznaczają swoją obecność w polskiej gastronomii. Pod lupę wzięto opinie gości restauracji, które opatrzono komentarzami restauratorów. Oto, jak jawi się branża gastronomiczna w ... Rynek i Opinia, oraz Agata Tkaczyk, Dyrektor ds. Badań Jakościowych w tej firmie. Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia przeprowadził badanie gości restauracji na ...
-
Hejterzy zagrażają dobrej opinii firm
... 92 proc. z nich czyta opinie o osobach, produktach lub firmach, którymi jest zainteresowane, 78 proc. osób sprawdza opinie o osobie czy firmie, z którą decyduje się nawiązać ... Dlaczego zatem system się sprawdza? Po pierwsze: osoby, które zostawiają w nim opinie, są anonimowe, jednak system potwierdza autentyczność ich wypowiedzi. Część z nich ...
-
Gorzka lekcja PR
... obsłużyła 2 tysiące klientów. Właściwie nie korzysta z reklamy. Najbardziej skuteczną metodą promocji są opinie klientów przekazywane z ust do ust. W jego branży jest wielu hochsztaplerów ... więc czy byliby skłonni napisać listy do redakcji z własnymi opiniami o firmie kolegi. Dlaczego nie? Najbardziej byłem zadowolony z tego, że kolega przyznał ...
Tematy: pr, public relations -
Atmosfera w pracy często jest zła
... pracy jest zła. Kolejne 26 proc. respondentów jest zdania, że atmosfera w ich firmie jest nie do zniesienia. Najczęściej winą jesteśmy skłonni obarczyć szefa i swoich ... , życia prywatnego poza ich plecami. Warto natomiast wprost wyrażać swoje pozytywne opinie: uczciwe komplementy, podziękowania, wyrazy uznania. Ważne jest to, aby praca zawodowa ...
-
Polacy a raporty środowiskowe
... planowania inwestycji, a później jej realizacji, budować – na bazie dobrej komunikacji z lokalnymi społecznościami – swój wizerunek, który przełoży się na opinie o firmie, na opinie o marce, na opinie o produktach. Pozwoli na realizację inwestycji w terminie. O badaniu Badanie, które stanowi punkt wyjścia do raportu On Board PR Ecco Network ...
-
Rynek pracy: oczekiwania specjalistów
... potrzebach i oczekiwaniach na rynku pracy. W tym celu wspólnie z GfK Polonia zbadał opinie przedstawicieli wybranych branż (IT, analitycy finansowi, księgowi, marketing i zarządzanie sprzedażą ... ofert pracy, a ich liczba jest ograniczona. Widzimy to także u nas w firmie. Cały pion IT w PZU liczy obecnie ponad 1000 osób. Obsadzenie stanowisk ...
-
Konsumenci uodpornili się na marketing
... najnowszych badań zrealizowanych przez Forrester Research. Z drugiej strony ufność internautów wzbudzają opinie innych. Nadeszły ciężkie czasy dla sprzedawców? Niekoniecznie. Okazuje się bowiem, ... usług ubezpieczyciela – mówi Bartosz Strożek, Head ICM/SPM Departament w Luxoft Poland, firmie, która wraz z IBM wprowadza do Polski system Cognos ...