-
Dobra konsumpcyjne: po pierwsze zrozumieć klienta
... produktów i usług, w czasie, miejscu i formie, której oczekuje – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. Firmy inwestują w analizę ... jednak wpływać na obniżenie jakości obsługi klienta – mówi Andrzej Bernatek, partner, szef zespołu doradców dla rynku dóbr konsumpcyjnych w KPMG w Polsce. ...
-
Handel zagraniczny w 2015 r. - dane ostateczne
2015 rok zakończył się dodatnim saldem w handlu z zagranicznymi partnerami - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Eksport wyniósł 750835,8 mln zł (wzrost o 8,3% wobec 2014 r.), a import – 740973,3 mln zł (+5,2%). Dodatni bilans uzyskano w handlu z krajami rozwiniętymi, z kolei ujemny – z krajami rozwijającymi się i z Europą Środkowo-Wschodnią. ...
-
Firmy rodzinne: jakie zmiany i wyzwania?
... w postawach kontrahentów, którzy przejawiają większe zaufanie do firm rodzinnych. Jeśli partner w negocjacjach jest osobą związaną z właścicielami, to dużo łatwiej się rozmawia, ... przedsiębiorstwa zgodnie ze zmianami zachodzącymi w jego otoczeniu” – mówi Adam Chróścielewski, Partner w Dziale Audytu, Lider odpowiedzialny za praktykę firm rodzinnych ...
-
Współczesny CIO musi więcej
... i transformacji wspierającego budowanie wartości organizacji – mówi Leszek Wroński, partner, szef usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie ... i musi współpracować w tym zakresie z wieloma partnerami – mówi Leszek Wroński, partner, szef usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. 19% globalnych organizacji zatrudnia ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld złotych – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w ... dla rynku napojów bezalkoholowych w najbliższej przyszłości – mówi Andrzej Bernatek, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef grupy doradczej dla rynku dóbr konsumpcyjnych w ...
-
Branża ubezpieczeniowa: transformacja daleka od ideału
... że polscy ubezpieczyciele coraz lepiej to rozumieją – mówi Marcin Dymek, partner w dziale audytu instytucji finansowych w KPMG w Polsce. Technologie stymulują transformację w ... oferuje jej pełną obsługę przez aplikację mobilną – mówi Leszek Wroński, partner, szef działu usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Widząc rynkowe ...
-
Audyt wewnętrzny na rozstaju dróg. Brakuje specjalistów
... odpowiedniego wpływu na decyzje podejmowane przez zarząd” – mówi Szymon Urbanowicz, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte. Jednocześnie 64 proc. respondentów przyznaje, że ... w pozyskiwaniu najbardziej obiecujących i wykwalifikowanych specjalistów” – mówi Jakub Bojanowski, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte. Większość respondentów wykorzystuje ...
Tematy: audyt wewnętrzny, kontrola wewnętrzna -
Rozwój społeczny w Polsce. Mazowsze poza podium
... rozwój kraju czy regionu postawić na równi z rozwojem ekonomicznym – mówi Irena Pichola, Partner w Deloitte, Lider zespołu Sustainability Consulting Central Europe. Przygotowany wraz z ... rozwiniętych na przestrzeni ostatniej dekady maleje – zauważa Radosław Kubaś, Partner w Deloitte Consulting, Public Sector Industry oraz EU Account Leader w Polsce. ...
-
Poznaj cyfrowe przepowiednie Deloitte. Co czeka konsumentów?
... oraz zmieniające się zachowania konsumentów” – wyjaśnia Magdalena Jończak, Partner w Dziale Konsultingu Deloitte. Dzięki technologiom kognitywnym, do których ... się dla firm źródłem realnego zysku” – mówi Olgierd Cygan, Agency Managing Partner Deloitte Digital. Liczba osób płacących za produkty i usługi w e-commerce przy użyciu dotykowych urządzeń ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce III kw. 2016
... i średnich (30% r/r), a także limuzyn z segmentu F (32% r/r) – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG ... był najlepszym trzecim kwartałem od 2009 roku – komentuje Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2016
... będą poddane zarówno presji przychodowej jak i presji kosztowej – mówi Tomasz Wróblewski, partner zarządzający, Grant Thornton. Uczestnicy badania prognozują, że w ciągu kolejnych 12 miesięcy wyhamuje ... odbyły się w maju tego roku w Sopocie, Poznaniu, Rzeszowie i Katowicach. Tomasz Wróblewski, partner zarządzający, Grant Thornton, Waldemar Wojtkowiak, ...
-
Ustalanie ceny produktu, czyli pricing i jego zalety
... na poziomie członka zarządu w ok. 70% przypadków – dodaje Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Pricing źródłem poprawy zysków nawet o 10% ... dostarczanie najlepszych doświadczeń w sferze obsługi klienta – wskazuje Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. Zrozumienie i wykorzystanie danych klientów ...
-
Świetlana przyszłość. Czy to właśnie czeka biura w Warszawie?
... najemców, a stawki czynszowe będą musiały dostosować się do nowych wymagań – mówi Richard Aboo, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych firmy Cushman & Wakefield. Znaczący udział w negatywnej absorpcji ma strefa ... najemców stanowić może wsparcie przy budowaniu ich strategii wynajmu – mówi Kamila Wykrota, Partner, Dyrektor Działu Doradztwa ...
-
Czym polski rynek nieruchomości przyciąga inwestorów?
... wielką skalę - Zaplecze kadrowe i biura. To przyciąga inwestycje Tomasz Tondera, Senior Partner w Griffin Real Estate Polski rynek nieruchomości jest nadal stabilnym i bezpiecznym ... postrzegana jest przez zagranicznych inwestorów jako wiarygodny i liczący się partner biznesowy - m.in. poprzez stabilną sytuację ekonomiczną, członkostwo w Unii ...
-
Cushman & Wakefield ocenił warszawski rynek biurowy w 2016 r.
... powierzchni biurowej do ich indywidualnych potrzeb – mówi Kamila Wykrota, Partner, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynkowych w Cushman & Wakefield. – Warszawa rozwija się ... , jak i jakość życia. Warszawa przyciąga wiele nowych firm – mówi Richard Aboo, Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Biurowych firmy Cushman & Wakefield. Na koniec 2016 roku ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2016
... z segmentu F (26%) oraz aut klasy E (27%) – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce ... optymizmem na wzrost wolumenu produkcji w najbiższym czasie – komentuje Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w ...
-
Regionalny rynek biurowy w 2016 roku
... dla firm z sektora technologicznego i finansowego – mówi Krzysztof Misiak, Partner, Dyrektor Sekcji Miast Regionalnych w Cushman & Wakefield. Powierzchnia nowej podaży sięgnęła ... zasoby już w tym roku przekroczą 1 milion mkw. – mówi Kamila Wykrota, Partner, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynkowych w Cushman & Wakefield. Silna aktywność deweloperów ...
-
Inwestycje w nieruchomości w Europie Śr. IV kw. 2016
... zlokalizowane w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie absorpcja jest wyższa niż podaż, a stawki czynszu w głównych lokalizacjach mają perspektywę wzrostu – powiedział James Chapman, Partner CE, Dział Rynków Kapitałowych w Cushman & Wakefield. Dobrą wiadomością jest bez wątpienia fakt, że Polska nieustannie może liczyć na największe zainteresowanie ...
-
Centra handlowe ciągle na pierwszym planie
... jest o połowę niższa od średniej siły nabywczej per capita w Europie oraz brak wspólnej waluty, utrudniającej rozliczenia finansowo-księgowe – mówi Kamila Wykrota, Partner, Dyrektor Działu Doradztwa i Badań Rynkowych w Cushman & Wakefield. W ubiegłym roku zakończono także proces rebrandingu przejętych w 2014 roku przez Auchan hipermarketów Real ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... bezpłatną wysyłkę zakupów między innymi do klientów z Polski – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. 63% konsumentów planuje swoje zakupy Powszechna ... konsumenci mieli łatwy dostęp do opinii na ich temat – mówi Jan Karasek, partner w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. O RAPORCIE: Raport KPMG w Polsce pt. „Promocje ...
-
Handel zagraniczny Polski: Niemcy
Jeżeli handel zagraniczny Polski, to przede wszystkim nasi zachodni sąsiedzi. Niemcy już od lat pozostają naszym najważniejszym partnerem handlowym i to zarówno w eksporcie, jak i w imporcie. Nie jest to nic zaskakującego. Mówimy przecież o sąsiednim kraju, dużej gospodarce, z którą łączy nas rozwinięta sieć kooperacji. Problemu nie stwarza ...
-
Telekomunikacja u progu rewolucji. Zobacz, co zmieni się w twoim życiu
... klientom bez wpływu na to, gdzie na świecie oni operują – wyjaśnia Jan Michalski, Partner w Deloitte Digital. Jak dodaje, tempo, w którym rozwija się ten obszar usług IT, ... i pojawienie się przez to nowych graczy na rynku usług finansowych – mówi Tomasz Grabowski, Partner w Deloitte Digital, Lider sektora TMT – Polska bankowość jest już dziś jednym ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce I kw. 2017
... wzrost o 19% w stosunku do I kwartału 2016 roku – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. ... był najlepszym pierwszym kwartałem od 2011 roku – komentuje Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I kw. 2017 r.
... około 3 proc., zamiast prognozowanych w Budżecie Państwa 3,6 proc.” – mówi Krzysztof Pniewski, Partner, Lider Programu CFO w Polsce. Aż 72 proc. CFO prognozuje, że wzrost ... poziom niepewności wskazywało jedynie 19 proc. dyrektorów finansowych” – mówi Robert Nowak, Partner w Dziale Doradztwa Podatkowego, Deloitte. Nie zmienia się jednak liczba CFO w ...
-
Firmy rodzinne. Sukcesja bez planu to ryzykowne posunięcie
... swoich przedsiębiorstw z zaangażowaniem i zajmować wspólne stanowisko, zamiast zachowywać się jak grupa osób, połączonych zupełnie przypadkowo więzami krwi” – mówi Seweryn Dąbrowski, Partner, lider zespołu Deloitte Private w dziale doradztwa podatkowego. W miarę jak firma staje się większa, należy tworzyć podwaliny bardziej uporządkowanej i mniej ...
-
Rynek magazynowy w I kw. 2017 r.
... poziome 30%. Pod względem liczby realizacji inwestycji bez zabezpieczonych umów najmu wyróżniają się deweloperzy Panattoni i Hillwood – dodaje Renata Osiecka, Partner Zarządzająca AXI IMMO. Minimalny wzrost pustostanów dzięki wysokiej absorpcji nowych powierzchni W porównaniu do ostatniego kwartału współczynnik powierzchni niewynajętej wzrósł ...
-
Warszawski rynek biurowy. Hossa zagrzała tu miejsca
... 000 mkw., z czego 30% projektów zlokalizowanych będzie w strefach centralnych – komentuje Kamila Wykrota, Partner, Dyrektor Działu Doradztwa i Analiz Rynkowych w Cushman & Wakefield. - Wielkość popytu brutto w I kwartale 2017 roku ... prognozowane jest utrzymanie stawek czynszów na obecnym poziomie – informuje Richard Aboo, International Partner, ...
-
Rynek dóbr luksusowych: czołowe marki 2017
... stanowili 53 proc.” – mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte. Natomiast średnia dla wszystkich badanych krajów ... – mówi Magdalena Jończak, Lider Zespołu ds. Sektora Dóbr Konsumenckich, Partner w dziale Konsultingu Deloitte. Najbardziej rentowni producenci szerokiego asortymentu dóbr ...
-
Rady nadzorcze ciągle bez kobiet
... składu zarządu, rady nadzorczej oraz kluczowych stanowisk w firmie – mówi Dorota Snarska-Kuman, Partner w Sektorze Instytucji Finansowych, Lider Programu Rozwoju Rad Nadzorczych w Deloitte. – ... swoich pracowników, a nie dlatego, że tak wypada – mówi Iwona Georgijew, Partner w Deloitte, Liderka Klubu SheXO. Kobiety promują kobiety Jak się okazuje ...
-
Czy firmy rodzinne są gotowe na przełom?
... zmiany oferują nowe możliwości, zarówno nowym jak i dotychczasowym uczestnikom rynku” – mówi Adam Chróścielewski, Partner w Dziale Audytu, Lider odpowiedzialny za praktykę firm rodzinnych w Deloitte. Jak ... firmy, to negatywne skutki takiej zmiany można kontrolować i ograniczać” – podsumowuje Seweryn Dąbrowski, Partner i Lider odpowiedzialny za ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce II kw. 2017
... w I połowie roku 72,1%. W kategorii klientów indywidualnych odnotowano w tym czasie nieco większą dynamikę wzrostu (+83,6% wobec 78,7%) – mówi Mirosław Michna, partner w dziale doradztwa podatkowego, szef zespołu doradców dla branży motoryzacyjnej w KPMG w Polsce. W drugim kwartale 2017 r. odnotowano spadki w segmentach samochodów dostawczych ...
-
Nowe wyzwania CIO. Jakie priorytety ma dziś dyrektor IT?
... sukcesywnie budując platformę do szerszej transformacji – mówi Leszek Wroński, partner, szef usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Zmianie ... procesów zarządzania strategicznego i zmiany modelu operacyjnego IT – mówi Leszek Wroński, partner, szef usług doradczych w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Cyfrowa ...
-
Retargeting - wskazówki i rady
... dla każdego klienta, bez względu na wydawcę, czy typ urządzenia z jakiego korzysta. W celu osiągnięcia prawdziwego, omnichannel’owego efektu działań promocyjnych, partner retargetingowy powinien dostarczać dynamiczne reklamy w tych miejscach w Internecie, które klienci regularnie odwiedzają, na przykład: Strony Web oraz formaty natywne z pełnym ...
-
Sponsoring sportowy: na kogo może liczyć piłka nożna?
... i same kluby powinny dołożyć więcej starań aby wspólnie z biznesem wypracowywać programy, które służą im oraz społeczności lokalnej – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu Sustainability Consulting w Europie Środkowej, Deloitte. Informacja o badaniu: Badanie „Zaangażowanie firm w sektor piłki nożnej w Polsce” swoim zasięgiem obejmuje kluby ...
-
Cała prawda o marketingu i PR w Polsce
... firm posiada środki na wydatki zewnętrzne w tym obszarze i niemal 1/3 zwiększyła kwoty przeznaczone na współpracę z zewnętrznymi podmiotami - dodaje. Adam Sanocki, partner zarządzający w firmie doradczej Attention Marketing odpowiedzialnej za przygotowanie raportu. - Spośród prawie 260 firm, które przebadaliśmy, każda zatrudnia ponad 50 osób ...