-
Tydzień 31/2006 (31.07-06.08.2006)
... zagrożenia pozycji GM na światowym rynku. W II kw. sprzedała ponad 2 mln aut i jest to wzrost o 7% r/r. Jej kwartalny zysk wzrósł o 39% r/r. Według ekspertów rynku paliwowego wzrost zapotrzebowania na ropę i czynniki geopolityczne mogą spowodować wzrost cen ropy do poziomu nawet 100USD/baryłkę ...
-
Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
Rok 2006 - to kolejny rok rozwoju internetowego rynku reklamowego i większych niż ubiegłoroczne wydatków firm na reklamę w internecie. Tę tendencję potwierdzają wyniki najnowszego badania Gemius SA zrealizowanego w siedmiu krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Reklama w internecie jest skuteczna! Tak twierdzi 34 proc. internautów w Polsce, ponad 40 ...
-
Czego nauczyciel nie mówi rodzicom?
Wielu rodziców odrabia za dzieci lekcje, pisze lipne usprawiedliwienia, toleruje ściąganie i oszukiwanie szkoły, ale jednocześnie oczekuje od swego potomka więcej, niż ten zdolny jest osiągnąć. Polski rodzic za mało rozmawia z dziećmi, a problemy domowe, które mają wpływ na zachowanie i edukację dziecka, starannie ukrywa przed nauczycielami. Ze ...
-
Ile kosztuje szkolna wyprawka?
Początek roku szkolnego oznacza dla wielu rodzin konieczność poniesienia znacznych wydatków związanych ze skompletowaniem uczniowskiej wyprawki. W tym roku - jak pokazują wyniki sondażu firmy badawczej Gemius SA - na zakup podręczników i artykułów szkolnych rodzice potrzebują średnio 475 zł. Nie dziwi zatem fakt, że znaczna ich część z zakupami ...
-
Czy ufamy pracodawcy?
Szefowie rzadko potrafią rozmawiać z pracownikami - wynika z raportu On Board PR "Czy ufamy pracodawcom?" opracowanego na podstawie badań PBS DGA – tylko około 1/3 z kilkunastu milionów aktywnych zawodowo Polaków w pełni ufa informacjom przekazywanym im przez pracodawców. Według raportu "Czy ufamy pracodawcom?" przygotowanego przez firmę doradczą ...
-
Rynek nieruchomości jest zbyt mały
Rynek nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych w Polsce jest aktualnie jednym z najprężniej rozwijających się. Popyt wciąż przewyższa podaż, a potrzeby mieszkaniowe Polaków nadal pozostają niezaspokojone. Obecnie w Polsce na ok. 12,5 mln gospodarstw domowych przypada w przybliżeniu 11,1 mln mieszkań, czyli 3,4 osoby na mieszkanie (w Europie ...
-
Technologia podzieli rasę ludzką?
Najnowsza teoria naukowców Londyn School of Economics głosi, że w ciągu 10 000 lat rasa ludzka ulegnie podziałowi na dwie części. Jedna połowa będzie silna, dobrze zbudowana, przedsiębiorcza, natomiast pozostali przedstawiciele naszej rasy ulegną skarłowaceniu, a ich potencjał umysłowy zmniejszy się do minimum. Dużą rolę odegra w tym coraz ...
-
Rynek pracy specjalistów VII-IX 2006
Polski rynek pracy specjalistów nadal rośnie. W III kwartale br. zdecydowanie wzrosło zapotrzebowanie na finansistów i specjalistów z sektora ubezpieczeń i bankowości - wynika z cyklicznego raportu "Rynek pracy specjalistów", przygotowywanego przez konsultantów Pracuj.pl. W III kwartale tego roku w portalu Pracuj.pl opublikowano blisko 32 tysiące ...
-
Czas na luksusowe apartamentowce
Według raportu agencji Metrohouse poświęconemu rynkowi apartamentów w Polsce, od 3 do 5 proc. społeczeństwa to osoby zamożne, co oznacza, że za parę lat w Warszawie zapotrzebowanie wzrośnie do 1000 nowych mieszkań o wysokim standardzie rocznie. Brak luksusowych mieszkań, tak jak i brak zamożnego społeczeństwa cechował Warszawę od końca wojny do ...
-
Świetlana przyszłość reklamy wideo
Wydatki na reklamę internetową w formie plików wideo osiągną w tym roku poziom 410 mln dolarów, 82 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do 2010 roku tego typu reklama będzie już potężnym, 3-milionowym biznesem - przewiduje eMarketer. O roczny wzrost wydatków na internetową reklamę wideo na poziomie 64 proc. zadbają przede wszystkim dwa główne ...
-
Najpopularniejsze wirusy XI 2006
Nie tylko handlowcy przygotowują się do świąt. Kolejny raport najczęściej wykrywanych wirusów przez bezpłatny skaner Panda ActiveScan ostrzega o przedświątecznej gorączce także wśród hakerów. Uważajmy na niespodzianki w postaci nowych złośliwych kodów, jakie można napotkać podczas świątecznych zakupów w Internecie. Okres przedświątecznych zakupów ...
-
Obiecujące perspektywy dla reklamy
Universal McCann, ZenithOptimedia oraz GroupM nadal widzą w reklamie duży potencjał. Agencje przedstawiły swoje prognozy na rok 2007 podczas poświęconej mediom konferencji w Nowym Jorku. Średnie szacunki tych firm przewidują, iż tempo wzrostu wydatków na reklamę w przyszłym roku osiągnie poziom 4,3 proc. w Stanach Zjednoczonych, a na rynku ...
-
Spam obrazkowy w e-mailach
F-Secure, firma działająca w dziedzinie ochrony antywirusowej i zapobiegania włamaniom, przedstawiła dane z których wynika, że spam stanowi 90% spośród wszystkich wysyłanych na świecie emaili. Od niedawna rosnącym problemem jest spam obrazkowy, który potrafi omijać tradycyjne filtry antyspamowe zatykając serwery i skrzynki pocztowe. Jak wynika z ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce XII 2006
Niewyróżniająca się rola drugoplanowa - taką recenzję mogliby wystawić Polsce widzowie zachodnich stacji telewizyjnych po obejrzeniu grudniowych doniesień o naszym kraju i jego mieszkańcach. W najnowszym raporcie IMM "Zagraniczne telewizje o Polsce" najczęściej pojawiają się materiały o szczycie Trójkąta Weimarskiego oraz - ex aequo - o sporze ...
-
Rynek pracy specjalistów 2006
Rok 2006 zdecydowanie należał do pracowników. Potwierdzają to dane z cyklicznego raportu "Rynek pracy specjalistów", przygotowanego przez konsultantów portalu rekrutacyjnego Pracuj.pl. W ubiegłym roku pracodawcy zamieścili w nim ponad 68 tys. więcej ofert niż w roku 2005. Najłatwiej było znaleźć zatrudnienie w handlu, przemyśle ciężkim oraz w ...
-
Obawy i nadzieje Polaków w 2007r.
Według sondażu przeprowadzonego przez CBOS, Polacy w 2007 roku najbardziej boją się kłopotów zdrowotnych, niemożności zakupienia środków leczniczych i przeszkód w korzystaniu z opieki medycznej. Z badania wynika, że nasze obawy i nadzieje najczęściej oscylują wokół zdrowia, spraw zawodowych oraz kwestii materialnych. Aż 40% badanych ma nadzieję na ...
-
Pornografia w sieci łatwo dostępna
Czterech na dziesięciu nastolatków w wieku 10-17 lat przyznaje, że spotkało się z pornografią podczas surfowania w sieci. Dwie trzecie dodaje, że wcale nie miało zamiaru oglądać takich stron - wynika z badań przeprowadzonych przez University of New Hampshire wśród amerykańskiej młodzieży. Większość spotkań nastolatków z pornografią - niezależnie ...
-
Walentynki 2007 według internautów
Walentynki na stałe wpisały się do kalendarzy internautów - potwierdzają wyniki cyklicznego badania Gemius SA. Podobnie jak przed rokiem, większość badanych (97 proc.) wie o Dniu Zakochanych, a ponad połowa (56 proc.) zamierza go spędzać w wyjątkowy sposób. Choć decyzje i plany dotyczące Walentynek w niektórych przypadkach wyraźnie różnią kobiety ...
-
Ataki na operatorów komórkowych
McAfee opublikowało wyniki badań, z których wynika, że operatorzy komórkowi na całym świecie doświadczają większej liczby ataków złośliwego oprogramowania niż kiedykolwiek przedtem i potrzebują coraz więcej czasu i pieniędzy aby poradzić sobie z ich konsekwencjami. Badanie pokazuje, że niemal połowa operatorów, którzy doświadczyli ataków ...
-
Rozrywkowa reklama z marką
... myślenia o reklamie wyłącznie w kategoriach informacyjno-perswazyjnych jest zaproponowana przez Centrum Badania Opinii Społecznej segmentacja konsumentów na podstawie ich postawy wobec reklamy. 39 proc. konsumentów uważa reklamę za cenne źródło informacji o produktach, lecz 42 proc. ma odmienne zdanie na ten temat (są nieufni ...
-
Przyszłość gospodarki cyfrowej
W ramach badania przeprowadzonego przez firmę Roland Berger Strategy Consultants oraz BITCOM (Niemieckie Stowarzyszenie Informatyki, Telekomunikacji i Nowych Mediów) przeanalizowano główne trendy panujące w branży ICT, a także poddano ocenie ponad 300 nowych technologii i oceniono ich przyszły potencjał rynkowy. Branża teleinformatyczna (ICT) ...
-
Konsumenci wolą marki lokalne?
Prawie 60 procent respondentów z krajów o rozwijających się rynkach chętniej kupiłoby produkt marki lokalnej j niż marki międzynarodowej, jeśli cena obu produktów byłaby taka sama. Konsumenci z tych "gorących punktów" (ang. Hot Spots) - mają te same preferencje odnośnie ulubionych marek samochodów (Toyota), fast-foodów (McDonalds) oraz hoteli ( ...
-
Google najpotężniejszą marką na świecie
Google zajmuje 1. miejsce w rankingu najpotężniejszych marek świata sporządzanym przez BrandZ. Wartość lidera na rynku wyszukiwarek wyceniana jest na 66,4 mld dol., rok temu wartość firmy oszacowano na 37,4 mld dol. BrandZ określając wartość marki bierze pod uwagę wyniki finansowe oraz preferencje konsumentów. Google zdecydowanie wyprzedził ...
-
Ceny mąki i chleba będą spadać
GUS potwierdził, że przez zimę nie wydarzyło się nic takiego, co mogłoby zagrozić uprawom - podaje "Życie Warszawy". O ile nie nawiedzi nas w tym roku susza, ceny żywności powinny spadać. Zgodnie z komunikatem Głównego Urzędu Statystycznego, zboża, truskawki i drzewa owocowe przezimowały bardzo dobrze. Niewielkie szkody odnotowano wyłącznie w ...
-
Niż demograficzny a emerytury
Jak podaje Gazeta Wyborcza, Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie miał coraz poważniejsze kłopoty związane z wypłatami emerytur. Obecnie budżet państwa dopłaca do wypłaty tych świadczeń około 20 miliardów złotych, w latach 2025-2050, kiedy sytuacja ma być najtrudniejsza, będzie trzeba znaleźć nawet 100 miliardów złotych. Powyższy status quo jest ...
-
GUS o PKB w I kw. 2007
Wstępny szacunek produktu krajowego brutto za I kwartał 2007 r. potwierdza utrzymujące się wysokie tempo wzrostu gospodarczego. PKB w I kwartale w porównaniu z analogicznym okresem 2006 r., wzrósł realnie o 7,4 procent - podał w komunikacie Główny Urząd Statystyczny. Do tak silnego tempa wzrostu przyczynił się popyt krajowy. Podobnie jak w dwóch ...
-
Cudzoziemcy nie chcą pracować w Polsce
Pomimo sygnałów o zapotrzebowaniu na pracowników z zagranicy, w I połowie 2007 roku liczba wniosków o zezwolenie na pracę cudzoziemca wzrosła nieznacznie w stosunku do pierwszego półrocza roku 2006 - podał resort pracy. Od stycznia do końca czerwca wojewodowie otrzymali 7 tys. 76 wniosków, zaledwie o 2,2 proc. więcej niż w I połowie 2006 r. W tym ...
-
Najpopularniejsze tematy w sieci I-VI 2007
NetSprint.pl przygotował raport na temat osób, marek i wydarzeń najczęściej opisywanych przez polskie media online w pierwszym półroczu 2007. Raport potwierdza, że kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Raport prezentuje rankingi najczęściej wymienianych i opisywanych w mediach internetowych ...
-
Reklama w grach zwiększa rozpoznawalność marki
Stosunkowo nowa forma marketingu - reklamy umieszczane w grach, zyskuje coraz większą popularność w miarę pojawiania się kolejnych badań potwierdzających jej skuteczność. Badanie firmy Massive, należącej do Microsoftu, że dzięki reklamie w grach rozpoznawalność marki zwiększyła się o 64 proc., a ocena marki o 37 proc. Po obejrzeniu reklamy gracze ...
-
Szkolenia pomagają ograniczyć ryzyko informatyczne
Zgodnie z wynikami najnowszego badania przeprowadzonego przez IDC na zlecenie firmy Symantec Corporation, umiejętność pracy w zespole, przydział zasobów w obrębie działu informatycznego oraz uzyskiwanie lepszych wskaźników wydajności są silnie powiązane. Wyniki badania potwierdzają, że sprawne zespoły informatyków w większym stopniu skupiają się ...
-
Przetargi budowlane VII 2007
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w lipcu 2007 r. Wynika z niego, iż zapotrzebowanie na roboty drogowe w lipcu b.r. wzrosło aż o 55% w stosunku do czerwca b.r. Prawie 5000 ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce 2007
Rynek nieruchomości w Polsce nadal rośnie. Największe miasta Polski odczują nieznaczne ochłodzenie sytuacji na rynkach mieszkaniowych w drugiej połowie roku 2007. Miasta średniej wielkości powinny kontynuować ponad 10 procentowy trend wzrostowy. Polsce nie grozi także kryzys na rynku kredytów hipotecznych, który miał miejsce w USA - to główne ...
-
Koniunktura konsumencka VII-IX 2007
W III kwartale 2007 r. utrzymał się wysoki poziom wszystkich podstawowych wskaźników charakteryzujących nastroje konsumenckie społeczeństwa polskiego - podał Główny Urząd Statystyczny. Tym samym wskaźniki te ponownie potwierdzają, że rok 2007 jest kolejnym, w którym sytuacja społeczno-ekonomiczna konsumentów poprawia się we wszystkich podstawowych ...
-
Centra usługowe a demografia polskich miast
Praca w centrach usług jest pracą trudną, stresującą a zarazem wymagającą wysokich kwalifikacji. Dobrze sprawdzają się w niej studenci i osoby które potrafią łatwo nawiązywać kontakt z innymi ludźmi. Praca w centrach usług nie jest wysoko płatna, ale można ją traktować zarówno jako pewien szczebel kariery zawodowej, jak i element uzupełniający ...
-
Rozwój gospodarczy Polski: dogonimy Irlandię za 10 lat
Donald Tusk obiecywał w kampanii wyborczej, że w 4 lata zrobi z Polski drugą Irlandię. Czy to możliwe? Redakcja Bankier.pl postanowiła przyjrzeć się temu problemowi. Niestety wnioski nie są optymistyczne. Wygląda na to, że na wprowadzenie gruntownych zmian w gospodarce potrzeba co najmniej dziesięciu lat, a nie tylko czterech lat rządów. Wielu z ...