-
Mam ubezpieczenie turystyczne i nie zawaham się go użyć
Statystyki przedstawione przez Mondial Assistance wskazują, że minionego lata Polacy częściej niż przed rokiem korzystali z ubezpieczenia turystycznego. Najczęściej pomocy potrzebowali turyści przebywający na terenie Niemiec, Chorwacji, Bułgarii, Grecji oraz Turcji. W przeważającej liczbie przypadków chodziło o organizację wizyty lekarskiej za ...
-
YouTube w służbie przedsiębiorcy
Statystyki pokazują, że materiały filmowe stanowią obecnie 60 procent treści zawartych w Internecie. Potencjał komunikacji video dostrzegają również przedsiębiorcy, chociaż trzeba przyznać, że polskie firmy są dopiero na początku drogi. Firma Chimney, ekspert w komunikacji video przeprowadziła w sierpniu br. badania komunikacji największych ...
-
Dziecko w sieci - problemy w realu
... zaskakujące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że 47% respondentów w Europie uważa, że ich dzieci mają niewielką wiedzę na temat technologii komputerowej, a 39% - że w ogóle nie orientują się w zakresie cyberzagrożeń. Ten brak świadomości stwarza ryzyko dla rodziców, którzy pozwalają swoim dzieciom korzystać ze ...
-
Podwyżka wynagrodzenia bez tabu
Polacy nie potrafią rozmawiać o pieniądzach. To główny wniosek płynący ze sporządzonego na podstawie badania TNS raportu Pracuj.pl „Podwyżka bez tabu”, z którego wynika, że 62 procent polskich pracowników nigdy nie poprosiło szefa o podwyżkę wynagrodzenia. Dlaczego? 37 procent respondentów twierdzi, że taka rozmowa po prostu nie miałaby sensu. ...
-
Sprawozdania finansowe po polsku
Polskie firmy, które najlepiej radzą sobie z przygotowaniem informacji finansowej, już po czterech dniach roboczych od zakończenia miesiąca dysponują informacją, w jakiej kondycji znajduje się spółka. W przypadku sprawozdań rocznych liderzy potrzebują dwudziestu dni na jego przygotowanie. Z kolei firmy, które mają problem z szybkim raportowaniem, ...
-
Przywództwo: nr 1 w organizacji
Rozwój przywództwa. To w obecnych czasach największe wyzwanie, któremu muszą stawić czoła działy zajmujące się zasobami ludzkimi. Dla 86 procent respondentów, przebadanych na potrzeby globalnego raportu Deloitte „Trendy HR 2014 – jak przyciągnąć i utrzymać pracowników w XXI wieku ”, ta kwestia jest sprawą najwyższej rangi. Niestety okazuje się, że ...
-
Papierowa karta pokładowa odchodzi do lamusa?
W dobie urządzeń mobilnych, na których bez najmniejszego problemu możemy zapisywać niezbędne nam wiadomości, istnienie takich papierowych dokumentów jak karty pokładowe czy rezerwacje hotelowe może wydawać się nikomu niepotrzebną niedogodnością. Czy faktycznie tak jest? Czy podróżujący przekonali się już do elektronicznej formy rezerwacji? ...
-
Praca marzeń = stabilność zatrudnienia?
Podróże służbowe w egzotyczne miejsca? Prestiż? A może wynagrodzenie pozwalające na spełnienie niemal wszystkich zachcianek? Czy tego oczekujemy od pracy marzeń? Okazuje się, że nie. Polacy są znacznie mniej wymagający i od idealnej pracy oczekują przede wszystkim ...stabilności zatrudnienia. Dla prawie 1/3 przebadanych na potrzeby badania Praca. ...
-
Firmy technologiczne: innowacyjność priorytetem
Utrudniony dostęp do wykwalifikowanych kadr, niesprzyjające warunki ekonomiczne i sytuacja gospodarcza, rosnąca konkurencja ze strony wschodzących potęg, ograniczony dostęp do kapitału oraz niestabilna sytuacja geopolityczna w niektórych regionach kraju. To największe zagrożenia, które w skuteczny sposób mogą zablokować wzrost lub rozwój ...
-
4 grzechy zarządzania
Brak przykładu płynącego z samej góry, strach przed formułowaniem krytycznych opinii, zbyt obszerne, przez co trudne do egzekwowania regulacje oraz nadmierne uzależnianie wynagrodzenia od osiąganych wyników. To, zdaniem międzynarodowej organizacji ACCA (the Association of Chartered Certified Accountants), cztery czynniki potrafiące skutecznie ...
-
Boże Narodzenie po polsku czyli zastaw się a postaw się
60 procent Polaków spodziewa się, że pod choinką znajdzie pakunek ze swoim imieniem - wynika z najnowszego Barometru Providenta. Niestety zbliżające się Święta to nie tylko przyjemności, ale i obowiązki związane z ich organizacją. Jednak zdaniem respondentów badania, te ostatnie, jak porządki, zakupy oraz przygotowanie potraw, można ograniczyć. ...
-
Pozapłacowe świadczenia pracownicze: sposób na zatrzymanie lidera
W obecnych czasach zatrzymanie liderów to jedno z największych wyzwań, z jakimi muszą zmierzyć się pracodawcy. Z tym twierdzeniem zgadza się większość respondentów przepytanych na potrzeby badania Employee Benefit Trends Study (EBTS). Co zrobić, aby umacniać lojalność najwartościowszych pracowników? Bez wątpienia skutecznym narzędziem mogą być ...
-
Poszukiwani pracownicy z potencjałem
„Uznali, że jestem pracownikiem z wysokim potencjałem”. Te słowa chciałby wypowiedzieć chyba każdy pracownik. Nie tylko dlatego, że to ogromne wyróżnienie, ale przede wszystkim szansa na rozwój pisany przez duże „R”. Osoby, które zostały w swoich organizacjach zidentyfikowane jako pracownicy z wysokim potencjałem – nazywani również High Potentials ...
-
Co rady nadzorcze sądzą o systemie regulacyjnym?
Co trzeci członek zarządu przebadany na potrzeby zrealizowanego przez Deloitte badania "Global Director 360°: Growth from all Directions" uważa, że systemowi regulacyjnemu udaje się zachować odpowiedni balans pomiędzy elastycznością, a interwencjonizmem. Z takiego założenia wychodzą przede wszystkim respondenci pochodzący z Unii Europejskiej, ...
-
Podwyżka wynagrodzenia motywuje
Aż 62 procent Polaków deklaruje, że nigdy nie poprosiło o podwyżkę. To dość zaskakujące, biorąc pod uwagę chociażby fakt, że dla 70 procent badanych otrzymanie większych pieniędzy jest równoznaczne z większą motywacją i energią do dalszej, bardziej efektywnej pracy. Okazuje się jednak, że nawet odmowa przyznania większych pieniędzy potrafi ...
-
Alternatywne źródła finansowania zyskują na znaczeniu
Dyrektorzy finansowi zachodnioeuropejskich spółek, przepytani na potrzeby najnowszych badań kancelarii Allen & Overy, przyznają, że alternatywne źródła zyskują coraz większe znaczenie w strukturze finansowania działalności. Ciągle jednak kluczowe znaczenia dla wspierania działań mają kredyty bankowe, za pomocą których pozyskiwane jest ponad 40 ...
-
Rekrutacja pracowników: najważniejsze CV
Analiza CV, osobiste spotkanie z kandydatem oraz rozmowa telefoniczna to najczęściej wykorzystywane narzędzia rekrutacji pracowników - wynika z ankiety, którą eRecruiter przeprowadził wśród specjalistów ds. HR. O ostatecznym wyborze pracownika decydują ciągle tradycyjne metody rekrutacyjne, ale nie można nie podkreślić, że rośnie odsetek firm ...
-
Internauci a Boże Narodzenie 2014
Wielokanałowość. Tym określeniem można podsumować obecne podejście konsumentów do zakupów świątecznych. Okazuje się bowiem, że zdecydowana większość Polaków, przebadanych na potrzeby badania PayU "Wydatki świąteczne internautów w Polsce", zamierza wszelkie konieczne produkty i prezenty zakupić, korzystając zarówno z oferty sklepów stacjonarnych, ...
-
Jak e-commerce wpływa na centra handlowe?
Właściciele i zarządcy nieruchomości, reprezentanci niemal 1500 centrów handlowych przebadani na potrzeby najnowszego badania Cushman & Wakefield, zgodnie przyznają, że największy obecnie wpływ na rynek centrów handlowych w Europie wywiera nic innego tylko rozwijająca się w dynamicznym tempie branża e-commerce. O ile duże i mniejsze centra dobrze ...
-
Pracownicy nie mają wpływu na świadczenia pozapłacowe
Jak w naszym kraju kształtuje się kwestia świadczeń pozapłacowych? Co sądzą o nich zatrudnieni? Czy benefity zaspokajają realne potrzeby zatrudnionych? Co motywuje kobiety, a co mężczyzn? Odpowiedzi na te i inne pytania poszukiwali autorzy raportu „Motywacja – jak wyjść poza standard”, opartego na badaniach zrealizowanych przez Benefit Systems ...
-
NFZ: kolejki oczekujących X-XI 2014
Na spotkanie z lekarzem specjalistą czeka się obecnie około 2,9 miesiąca - wynika z najnowszego Barometru Fundacji Watch Health Care. To odrobinę dłużej niż w ostatnim okresie badawczym. Na najdłuższy czas oczekiwania muszą być przygotowani pacjenci skierowani na endoprotezoplastykę stawu kolanowego (niemal 4 lata). Poniżej 10 najdłuższych kolejek ...
-
Najlepsze perfumerie i drogerie internetowe
Ostatnie pięć lat przyniosło znaczny (+460 procent) wzrost zainteresowania ofertą perfumerii i drogerii internetowych. To najwyższa pora, aby wyłonić najlepsze z nich i dowiedzieć się, z czym spotykają się i czego oczekują ich klienci. W tym właśnie celu Opineo.pl stworzyło Ranking Perfumerii i Drogerii Internetowych. Twórcy rankingu ...
-
5 trendów w e-commerce na 2015 rok
Koniec roku to tradycyjnie już czas podsumowań, ale nie tylko. To także okres, w którym bacznie przyglądamy się prognozom trendów, które obowiązywać będą w nadchodzących miesiącach. Minione dwanaście miesięcy przyniosło e-commerce wiele nowinek. Rekordy popularności biły technologie lokalizacyjne, upowszechnił się handel mobilny. Klienci chcą ...
-
Skuteczne odzyskiwanie długów zza granicy? Wiele zależy od nacji
Odzyskanie należności, z którymi zalegają nam zagraniczni kontrahenci, nie jest sprawą prostą. Przede wszystkim należy uwzględnić przepisy prawne oraz sytuację socjoekonomiczną panującą w kraju dłużnika. „Europejski Indeks Płatniczy 2014” wskazuje, że najłatwiejszą sytuację mają przedsiębiorcy współpracujący z firmami fińskimi. Na większe kłopoty ...
-
Analiza danych doceniona. Biznes widzi korzyści
Czy analiza danych może przynosić firmie korzyści? Zdecydowanie tak - z tym stwierdzeniem zgadza się aż 95 procent firm przebadanych na potrzeby raportu firmy doradczej KPMG. A czemu może ona służyć? Przedsiębiorcy utrzymują, że chcą ją wykorzystywać do jeszcze lepszego zarządzania ryzykiem i wydajnością. Okazuje się również, że badanych ...
-
Negatywne opinie o sklepach - broń masowego rażenia
Pozytywna opinia klienta jest dla e-sprzedawcy niezwykle ważna - nic chyba nie buduje lepiej jego pozytywnego wizerunku. Z drugiej strony tym, co potrafi w skuteczny sposób zrujnować jego wizerunek jest niezadowolenie klientów. Negatywnym opiniom niemal zawsze towarzyszą silne emocje, a - jak powiedziała niegdyś Maya Angelou - "ludzie zapomną, co ...
-
Jak wygląda dekoracja stołu świątecznego?
Wigilijny stół to nie tylko dwanaście tradycyjnych potraw. To również obrus, zastawa, sztućce i dekoracje. Jako że Boże Narodzenie to jedna z nielicznych okazji, kiedy możemy zasiąść do niego w większym gronie, przywiązujemy dość dużą wagę do jego aranżacji. Serwis Okazje.info sprawdził, jak w polskim wydaniu wyglądają pomysły na dekoracje oraz ...
-
NIK sprawdzi kształcenie lekarzy
Najwyższa Izba Kontroli sprawdzi proces kształcenia personelu medycznego. Izba skontroluje, czy system kształcenia i szkolenia zawodowego kadr medycznych zapewnia przygotowanie odpowiedniej liczby specjalistów, stosownie do zmieniających się potrzeb zdrowotnych społeczeństwa. Jak wynika z wniosków z wcześniejszej kontroli przeprowadzonej przez NIK ...
Tematy: NIK, NFZ, lekarze, kształcenie lekarzy, zdrowie, opieka zdrowotna, opieka medyczna, służba zdrowia, lekarz -
6 pomysłów na europejski karnawał 2015
O Rio de Janeiro marzy większość miłośników szampańskiej zabawy karnawałowej. Na wycieczkę do Brazylii potrzeba jednak sporych funduszy. Ci, którzy ich nie posiadają, nie są jednak na straconej pozycji - karnawałowego szaleństwa można doświadczyć również w Europie. Gdzie i za ile? Trivago.pl przedstawia sześć pomysłów na karnawał na Starym ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2015
... samego okresu roku 2013, po spadku w listopadzie 2014 r. o 20,7 proc. Według Departamentu Handlu deficyt handlowy Stanów Zjednoczonych spadł w listopadzie do 39,0 mld USD z 42,2 mld USD miesiąc wcześniej. Zamówienia w przemyśle amerykańskim w listopadzie spadły o 0,7 proc. m/m. Na pierwszym Forum Ministerialnym z udziałem 20 ...
-
Uczciwość to terminowe opłaty za rachunki? Tak twierdzą Polacy
Ponad 90 procent Polaków uważa, że jednym z przejawów uczciwości jest m.in. terminowe opłacanie rachunków - wynika z sondażu, jaki instytut badawczy Millward Brown zrealizował na zlecenie Programu FairPay. Jednocześnie jednak nie jest to cnota kardynalna - niemal 50 procent z nas potrafi znaleźć usprawiedliwienie dla tych, którym nie zawsze udaje ...
-
Praca w finansach: eksperci w cenie
Specjalistyczna wiedza i umiejętności - tego obecnie małe i średnie przedsiębiorstwa oczekują od pracowników działów finansowych - wynika z badania zrealizowanego przez firmę doradztwa personalnego Michael Page. Mamy zatem do czynienia z dość znaczącą zmianą potrzeb pracodawców, ponieważ do niedawna najbardziej liczyli się raczej finansiści z ...
-
Usługi biznesowe potrzebują wprawnego zarządzania
Najbliższe trzy lata przyniosą centralizację usług wspólnych (ang. Global Business Services – GBS) służącą skupieniu ich w obrębie jednej organizacji - prognozuje 75 procent dostawców usług biznesowych, informatycznych i doradczych. Nie należy się jednak spodziewać, aby w najbliższych trzech latach globalnymi centrami usług biznesowych zarządzali ...
-
Studniówka - kamień milowy i pułapka finansowa
Studniówka to jedna z ważniejszych chwil w życiu licealisty - tak przynajmniej twierdzi ponad 70 procent respondentów przepytanych na potrzeby najnowszego Barometru Providenta. Okazuje się zatem, że z powodzeniem można ją uznać za wydarzenie, które łączy pokolenia - o jego wadze w równej mierze przekonani są bowiem i młodsi i starsi Polacy. ...
-
Nowe technologie przed transformacją
Najpierw mieliśmy do czynienia z automatyzacją, potem przyszła kolej na intensywny rozwój Internetu, a teraz przed nami transformacja nowych technologii. Na czym będzie ona polegać? Według ekspertów Deloitte, na rozwiązania TMT (technologie, media, telekomunikacja) w największym stopniu wpływać będzie nie indywidualny użytkownik, a przede ...