-
Cyfrowa transformacja potrzebuje pracowników rozumiejących AI
Kompetencje cyfrowe to coś, czego na rynku pracy brakuje i najprawdopodobniej będzie brakować. Badanie przeprowadzone przez IDC[1] dla Microsoftu dowodzi, że już 63 proc. rodzimych menedżerów potwierdza wzrost popytu na pracowników, którzy mogliby pracować na stanowiskach wymagających szerokiego użycia systemów i aplikacji IT. Szczególne ...
-
Finanse, płatności i rozrywka nie istnieją bez smartfonów
W ostatnich latach kariera telefonów nabrała niezwykle dynamicznego tempa. Od narzędzia służącego komunikacji ewoluowały one w stronę kieszonkowego komputera stanowiącego centrum zarządzania codziennym życiem. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez Santander Consumer Bank na potrzeby raportu "Polaków portfel własny: wiosenne wyzwania". ...
-
Telemedycyna pod obserwacją cyberprzestępców. Jak chronić dane osobowe?
Wybuch pandemii przyniósł nagłą i niespodziewaną popularność telemedycyny i świadczonych w jej ramach teleporad. I wprawdzie możliwość zdalnego porozumiewania się z lekarzem może brzmieć jak realizacja marzeń i rozwiązanie odwiecznych kłopotów służby zdrowia, związanych m.in. z ciągnącymi się w nieskończoność kolejkami do specjalistów, to jednak ...
-
60% Polaków zdecydowało się podczas pandemii na pomaganie innym
Wybuch pandemii zatrząsł naszym życiem, ale pokazał również, że w obliczu zagrożenia Polacy potrafią się zjednoczyć. Potwierdza to badanie zrealizowane przez Orange Polska, z którego wynika, że w pomoc innym zaangażowało się niemal 60% z nas. Do potrzebujących płynęło zarówno wsparcie materialne, jak i finansowe. 41% osób poświęciło swój czas i ...
-
Dobre ogłoszenie o pracę. Co to znaczy?
Ogłoszenie o pracę to bardzo często pierwsze spotkanie kandydata z potencjalnym pracodawcą. Z tego też względu dbałość o jego treść wydaje się być jedną z pierwszoplanowych kwestii. Potwierdzeniem tego jest badanie zrealizowane przez Pracuj.pl. Wynika z niego, że o wpływie oferty na finalny rezultat rekrutacji przekonanych jest 8 na 10 rekruterów. ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
3 na 10 Polaków spotkało się w czasie pandemii z próbą wyłudzenia danych osobowych - wynika z badania zrealizowanego przez serwis ChronPESEL.pl i Krajowy Rejestr Długów pod patronatem Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Czy potrafili rozpoznać oszustów? Jeżeli wziąć pod uwagę deklaracje, z których wynika, że 84 proc. z nas wie, jak chronić ...
-
Event marketing: jaką wartość mają spotkania biznesowe?
W czasach pandemii, spotkań i wydarzeń biznesowych z oczywistych przyczyn było znacznie mniej niż wcześniej. Czy następstwem tego jest spadek znaczenia event marketingu? Nad wartością spotkań biznesowych w świecie marketingu pochylili się autorzy raportu "Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany". Oto, co udało się im ustalić. Z tego ...
-
Jest praca w bankowości, finansach i nieruchomościach
Poszukujesz pracy w bankowości, finansach, ubezpieczeniach lub w nieruchomościach? Nie powinieneś mieć kłopotów ze znalezieniem zatrudnienia. Z doniesień ManpowerGroup wynika, że plany rekrutacyjne formułuje połowa firm z wymienionych sektorów. Dla pracowników są to niewątpliwie dobre wieści, dla pracodawców oznaczają one jednak potencjalne ...
-
Polacy oblewają test z cyberbezpieczeństwa?
Internet należy dziś do źródeł informacji, do których sięgamy w pierwszej kolejności. Niestety nie zawsze towarzyszy nam przy tym wystarczająca ostrożność. Potwierdzeniem tego jest chociażby opracowanie "Test z cyberbezpieczeństwa" autorstwa Santander Consumer Banku. Raport potwierdza, że w dobie powszechnej wręcz dezinformacji Polacy zbyt rzadko ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 51/2015
... 284 osób, czyli 6,3 proc. liczby dorosłych Polaków. Łączna kwota tych zaległości wyniosła 40,39 mld zł. Na tę sumę składają się m.in. niezapłacone rachunki za usługi ... – Rejony te różnią się również popularnością kredytów, np. na Lubelszczyźnie przeciętnie kredyty ma 39 osób na 100 dorosłych mieszkańców, a na ziemi lubuskiej można spotkać 53 ...
-
Polski Internet w 2003 r.
Ciągle rosnące zapotrzebowanie na szybko i łatwo dostępną, a zarazem trafną informację wpłynęło znacząco w roku 2003 na zachowania internautów odwiedzających polskie zasoby www. Jak potwierdzają analizy w ubiegłym roku szczególnie ciekawe wydarzenia dotyczyły rynku wyszukiwarek - powszechnie używanych narzędzi do pozyskiwania informacji. Która ...
-
80-ty HotSpot Idea
... o współpracy z sieciami. Warunki cenowe usług HotSpot Idea kształtują się następująco: 1. Abonament miesięczny za usługę HotSpot Idea dla abonentów sieci Idea – 39 zł bez VAT (47,58 z VAT). Usługa dostępu do transmisji danych objęta jest stawką 22% VAT. 2. Karty zdrapki: - 2 – godzinna – 9 złotych ...
-
Rośnie optymizm MSP
Wyniki czwartej edycji badania MSI potwierdzają, że powoli rośnie optymizm polskich przedsiębiorców z sektora MSP (małych i średnich przedsiębiorstw). W minionym kwartale wartość wskaźnika wyniosła 1,73 i była nieznacznie wyższa w stosunku do poprzedniego okresu. Wskaźnik jest barometrem nastrojów i oczekiwań właścicieli polskich firm, co do ...
-
Dzieci i Internet
W ostatnim roku 65 procent młodych internautów otrzymało od osób nowo poznanych w Internecie propozycję spotkania. Ponad 1/3 z zaproszonych spotkała się z osobą poznaną w Internecie. Spotkanie z osobą poznaną w Internecie jest, według internautów w wieku 12-17 lat, o wiele bezpieczniejsze niż podawanie w Sieci swoich danych osobowych – wskazują ...
-
Sieciowe zagrożenia
Firma McAfee przedstawiła listę najczęściej pojawiających się zagrożeń i potencjalnie niepożądanych programów (potentially unwanted programs - PUP), z którymi zetknęły się firmy i konsumenci w drugim kwartale 2005 r. Zostały one zidentyfikowane przez zespół AVERT firmy McAfee zajmujący się reagowaniem na zagrożenia bezpieczeństwa. AVERT ocenia, że ...
-
Przedsiębiorstwa za mało inwestują
Wyniki przedsiębiorstw w pierwszych 9 miesiącach br. potwierdzają ich powrót na ścieżkę szybkiego wzrostu. Przychody tego sektora wzrosły o 14% w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego, przy wzroście kosztów o 13,3%. Inwestycje firm wzrosły o ponad 24 proc., ale są wciąż niewystarczające w stosunku do rosnącego popytu. Jeśli potrzeby ...
-
Polska gospodarka: prognoza 2007-2008
PKB w Polsce wzrósł o 7,1% r/r w pierwszym półroczu 2007 r. czyli powyżej tempa potencjalnego. Struktura wzrostu była zrównoważona: motorem stały się inwestycje w środki trwale i eksport, a konsumpcja indywidualna pozostała w tyle. Dynamika powyżej potencjalnej odzwierciedliła się w pogarszaniu się stopnia równowagi makroekonomicznej - wynika z ...
-
Używane samochody użytkowe I-VIII 2007
W ciągu ośmiu miesięcy 2007 roku sprowadzono do Polski 79 tys. 826 używanych pojazdów ciężarowych i dostawczych - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W porównaniu do identycznego okresu roku 2006 oznacza to wzrost o 38 procent. Przyczyny zwiększonego importu to rozwój gospodarczy i rosnące potrzeby przedsiębiorców ...
-
Ochrona informacji w firmie a koszty
Stowarzyszenie IT Policy Compliance Group (ITPCG) opublikowało raport zawierający testy porównawcze, zatytułowany "Improving Results for the Legal Custody of Information" (Poprawa skuteczności zabezpieczenia informacji na potrzeby postępowania sądowego). W wyniku rozmów przeprowadzonych z 235 firmami odkryto, że koszty związane z zabezpieczaniem ...
-
Co dziennikarze sądzą o branży PR?
Czy PR-owcy są rzeczywiście partnerami dla dziennikarzy, czy potrafią przygotować informację prasową lub konferencję? Czy dziennikarze mogą na nich liczyć? Portal PRoto zapytał ponad 100 dziennikarzy branżowych o opinię na temat ich codziennych kontaktów zawodowych z PR-owcami. Zdecydowali się oni wypełnić anonimowe ankiety na temat jakości ...
-
Karty przedpłacone z potencjałem
Najnowsze, niezależne badania przygotowane na zlecenie organizacji MasterCard potwierdzają, że aż 1/4 z ponad 16 milionów pracujących Polaków powyżej 16 roku życia pobiera wynagrodzenia w formie gotówki, co oznacza olbrzymi potencjał do rozwoju sektora wynagrodzeniowych kart przedpłaconych. Wyniki badania niezależnej instytucji badawczej ASE ...
-
Świąteczne reklamy z Mikołajem zarobiły 68,5 mln zł
W okresie od 1 listopada do 20 grudnia 2009 r. w stacjach telewizyjnych objętych monitoringiem reklamowym TNS OBOP wyemitowano 15 246 spotów reklamowych, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów ponad 68,5 mln PLN (dane cennikowe, bez uwzględnienia rabatów). TNS OBOP podaje, iż najwięcej ...
-
Region CEE: sektor BPO wciąż rośnie
W grudniu 2009 biuro badawczo-analityczne DiS wydało analizę rynku outsourcingu procesów biznesowych (BPO) oraz centrów usług wspólnych (SSC) w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE) wraz z Rosją. Przegląd wykazuje znaczny potencjał tego regionu w dziedzinie informatyki, finansów i bankowości, jak również elektroniki, przemysłu samochodowego, ...
-
Firmy rodzinne to głównie firmy mikro
Firmy rodzinne bez względu na wielkość to większa elastyczność w stosunku do potrzeb swoich klientów. Eksperci podkreślają, że bardzo często firmy rodzinne działają w niszach rynkowych, realizują specjalne, niestandardowe zamówienia. W związku ze swoją elastycznością i większą adaptacyjnością firmy rodzinne są bardziej odporne: szybko dostosowały ...
-
Wykorzystaj portale społecznościowe w firmie
Agencja zatrudnienia Manpower Polska opublikowała opracowanie eksperckie "Sieci społecznościowe a zarządzanie. Wykorzystanie potęgi portali społecznościowych", w którym zwrócono uwagą na kroki, jakie firmy powinny przedsięwziąć, aby wykorzystując potencjał portali społecznościowych budować trwałą przewagę konkurencyjną. Firmy z różnym powodzeniem ...
-
Notebooki HP dla MSP
... razem, kiedy są używane. Nowy HP ProBook 4525s z ekranem o przekątnej 39,6 cm (15,6”) to rozwiązanie dla mobilnych profesjonalistów, którzy muszą liczyć się ... odpowiedni poziom wydajności. Notebook dla firm HP 625 jest dostępny z ekranem HD o przekątnej 39,6 cm (15,6”) z samym podświetlaniem LED lub z podświetlaniem LED oraz technologiąBrightView. ...
-
Czy wśród Polaków są dobroczyńcy?
Czy pomoc potrzebującym jest w Polsce zjawiskiem powszechnym? Czy Polacy chętnie angażują się w akcje charytatywne? Jakie są ulubione formy pomocy potrzebującym i jak często Polacy angażują się w akcje charytatywne? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące zjawiska dobroczynności przynosi pierwszy w Polsce "Raport ECCO - Charytatywność Polaków ...
-
Rynek odzieżowy i obuwniczy czeka ożywienie?
Spowolnienie gospodarcze, z jakim mieliśmy do czynienia w 2009 roku, negatywnie odbiło się na dynamice rynku odzieży i obuwia w Polsce. Jednak wbrew wcześniejszym przewidywaniom nie doszło do całkowitego zahamowania konsumpcji, co potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego na potrzeby najnowszego raportu PMR pt. "Handel detaliczny odzieżą i ...
-
Pokolenie Y stawia na rozwój zawodowy
Jak wynika z badania "Pokolenie Y: Świadomość potencjału" ("Generation Y: Realising the potential") przeprowadzonego przez ACCA oraz firmę doradczą Mercer, większość księgowych z pokolenia Y jest zadowolona ze swojej obecnej pracy, ale wyraża obawy dotyczące przyszłości. Alarmujący jest fakt, że aż połowa z nich uważa, że organizacje, w których są ...
-
Polski rynek korepetycji 2010
32 tysiące Polaków i Polek udziela korepetycji. Wśród prywatnych nauczycieli największy odsetek stanowią panie. Blisko 30% wszystkich korepetytorów mieszka w województwie mazowieckim. Najwyżej cenią swoje umiejętności specjaliści od farmakologii. Godzina zegarowa spotkania kosztuje u nich 70 zł. Najtaniej w zgłębianiu tajników swojej dyscypliny ...
-
Duże firmy a zapotrzebowanie na kredyty w 2010 r.
Potrzeby pożyczkowe firm będą rosły, ale wolno, podobnie jak miało to miejsce po okresie osłabienia gospodarczego w latach 2004-2006. Nie widać bowiem, aby firmy podejmowały decyzje dotyczące inwestycji, które wymagałyby zasilenia istotnie większymi kredytami inwestycyjnymi. Jednocześnie rynek nie daje też sygnałów pozwalających firmom prognozować ...
-
Upadłości firm na Śląsku
Do końca sierpnia w województwie śląskim sądy ogłosiły upadłość 68 przedsiębiorstw. Większa liczba bankructw miała miejsce jedynie w woj. mazowieckim (124). Tak duża liczba upadłości nie powinna dziwić - Śląsk i Mazowsze mają największy potencjał ludzki i ekonomiczny. Działa tam i powstaje najwięcej firm, dlatego też nawet przy założeniu stałego ...
-
Ile zarobiły spoty reklamowe z Mikołajem?
W tym roku w okresie od 1 listopada do 26 grudnia w telewizji wyemitowano 19 773 spoty reklamowe, w których został wykorzystany motyw Mikołaja. Stacje telewizyjne zarobiły z tytułu emisji tych spotów prawie 64,5 mln PLN, poinformował TNS OBOP. Najwięcej, bo ponad 1500 spotów reklamowych z udziałem Mikołaja, wyemitował w tym okresie Polsat, ...
-
Rynek nieruchomości i kredytów IV kw. 2010
W ostatnich miesiącach 2010 roku odnotowano zmniejszenie wartości i liczby udzielonych kredytów hipotecznych. Wpływ na trend spadkowy miały między innymi działania Komisji Nadzoru Finansowego, która wdrożyła kolejne rekomendacje zaostrzające kryteria przyznawania kredytów hipotecznych. Zapowiedzi rządu dotyczące zmian w programie "Rodzina na Swoim ...
-
Poszukiwany metraż mieszkania II 2011
W lutym nabywcy zgłaszali popyt na mieszkania o średniej powierzchni 51,3 m kw. W tym samym czasie spółdzielnie oddawały do użytkowania mieszkania o powierzchni 61,7 m kw. Deweloperzy natomiast wybudowali lokale średnio o 15,9 m kw. za duże. W uproszczeniu można więc przyjąć, że ich oferta była o jeden pokój większa w stosunku do potrzeb. Co ...