-
Polskie firmy chcą walczyć o egzotyczne rynki
... , że napis „made in Poland” coraz częściej widywany będzie również poz Unią. Z najnowszego raportu Deutsche Bank „Polskie firmy – kondycja, perspektywy, inwestycje i ich finansowanie ... Afrykę – 11 proc. Z kolei w tegorocznej edycji Azję wskazało 29 proc., Afrykę – 21 proc. ankietowanych firm – mówi Maciej Sus. Nawiązanie współpracy handlowej z nowymi ...
-
E-sport ma twarz polskiej kobiety
... naszym kraju o 56%. Dla porównania, szacowany wzrost dla innych krajów europejskich to 21%. Okazuje się, że co 5 polski fan e-sportu to kobieta. Rosja z najwyższymi ... wzrosnąć aż o 56% (w porównaniu z 2017 r.), podczas gdy średni wzrost w Europie wyniesie 21%. E-sport zwykle postrzegany jest jako domena ludzi młodych. Nie jest więc zaskoczeniem ...
-
Ceny produktów rolnych II 2018
... oraz krowy dojnej. Ceny pozostałych produktów zwierzęcych były niższe. Ceny podstawowych produktów rolnych W lutym 2018 r. ceny pszenicy w skupie wyniosły 66,21 zł/dt, były o 1,2% niższe niż przed miesiącem, ale na poziomie z lutego 2017 r. (wzrost o 0,1%). W transakcjach targowiskowych ceny pszenicy (80,79 zł/dt) były ...
-
Na Wielkanoc dzieci pojadą do Egiptu i Turcji
... All Inclusive (w ubiegłym roku – 60 proc.), święta ze śniadaniami i obiadokolacjami – 21 proc. (25 proc.), same śniadania – 9 proc. (7 proc.) a tylko 3 proc. klientów zdecydowało ... polskie lato, słońce świeci 8 godzin i ogrzewa powietrze średnio do 20 – 21 stopni – wyjaśnia Radosław Damasiewicz. – Jednak poważniejszy powód to spadek temperatury ...
-
Hałas w domu to problem 13% Polaków
... odporni na hałas są mężczyźni niż kobiety. Biorąc pod uwagę całą Unię, hałas przeszkadza 21,3% samotnym mężczyznom i 20,5% kobietom. Nie jest też prawdą, że hałas bardziej ... wynika z danych Eurostatu, w Polsce jeszcze w 2005 roku na zbyt głośnie otoczenie narzekało 21,4% obywateli, podczas gdy w 2016 roku odsetek ten stopniał do 13. Średnia dla 27 ...
-
Dane paliwem cyfrowej gospodarki
... trendom ulega również Polska - w tym roku polskie firmy wydadzą na dane o internautach aż 21 mln dolarów, w przyszłym roku kwota ta ma wzrosnąć o 16,2 mln dolarów. Przed ... r. wartość polskiego rynku danych szacowano na 11,9 mln dolarów. W tym roku ma ona sięgnąć 21 mln dolarów, a w 2019 - już 37,2 mln, co oznacza wzrost o niemal 77 proc. – Rosnący ...
-
Eksport to jeden z motorów polskiej gospodarki
... eksport zanotował wzrost szybszy od przeciętnego. Tak było m.in. w przypadku Irlandii (21%), Chorwacji i Słowenii (po 18%) oraz Rumunii (17%). Najnowsza edycja ... MSP Index. Ponad 30% z nich odczuwa niepewność związaną z brakiem płynności finansowej, a 21% z pozyskaniem wiarygodnych informacji o zagranicznym kontrahencie. Wyjście naprzeciw potrzebom ...
-
Ukraińcy chcą pracy od zaraz
... myślących o wyjeździe do Polski, a o kwocie 2 tys. zł netto do 2,4 tys. zł netto wspomina 21 proc. badanych. Powyżej 3,5 tys. zł chciałoby zarabiać 13 proc., a kwoty poniżej 2 tys. zł ... miedzy 20 a 29 r.ż. (49 proc.), trochę starszych – od 30 do 39 r.ż. jest 21 proc., sporą grupę tworzą także osoby pomiędzy 40 a 49 r.ż. (14 proc.) i poniżej 20 r.ż. ( ...
-
Dotrzeć do świata spoza bańki informacyjnej
... wg naszych badań (Attention Marketing Reserach – Skąd Polacy czerpią informacje?) jest to ok 21 proc. To dosyć dobra wiadomość w kontekście siły oddziaływania fake newsów, które przynajmniej ... , przez co nie wykorzysta on swojego czasu najlepiej jak potrafi. Statystycznie 21 proc. Polaków w wieku 15-24 lata cierpi na wysokie FOMO, a 69 proc. na ...
-
Najtańsze pożyczki pozabankowe - ranking
... 79,18% 17 353,82 zł 8 Ofin.pl 786,18 zł 87,95% 17 872,21 zł 9 Ratado 786,18 zł 87,95% 17 872,21 zł 10 Rapida Money Oblicz ratę791,32 zł 99,53% 18 991,56 zł 11 Ferratum ...
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... 33%). Niemal połowa (49%) e-konsumentów robi takie zakupy w dni robocze między 17:00 a 21:00. To pokazuje, że m-commerce pozwala również poradzić sobie z innym ... stacjonarnych. W okresie przedświątecznym jesteśmy szczególnie „zabiegani”. W efekcie co piąty ankietowany (21%) kupuje mobilnie prezenty będąc w pracy lub na uczelni, zaś 40% robi ...
-
Powierzchnie biurowe w regionach - podsumowanie 2018
... i Doradztwa, Cushman & Wakefield, autor raportu. W 2018 roku poziom absorpcji na wszystkich regionalnych rynkach biurowych osiągnął poziom 534 200 mkw. i o ponad 21% przewyższył wskaźnik zarejestrowany w rekordowym do tej pory 2017 roku. Na ten wynik istotny wpływ miała znacząca liczba umów przednajmu zawartych ...
-
Polscy rolnicy inwestują wbrew koniunkturze
... był niezwykle wysoki – 2017 rok był szczytem koniunktury na rynku – tłumaczy Jakub Poręcki. W posiadaniu polskiego rolnika średnio znajduje się dziś 21 maszyn rolniczych. Wśród jego inwestycyjnych celów najczęściej pojawia się ciągnik (37 proc. wskazań ogółem i 42 proc. w przedziale wiekowym 18-34). Drugie ...
-
Styl zarządzania nie ma płci
... to, że kobiety mają coraz większy apetyt na sukces. Nadal jednak to mężczyźni częściej dążą do objęcia wyższych stanowisk – dla 21 proc. mężczyzn (wobec 12 proc. kobiet) główną aspiracją zawodową jest poziom dyrektora zarządzającego lub prezesa, dla 27 proc. stanowisko dyrektorskie ...
-
Dyrektorzy finansowi: prognozy I kw. 2019 r.
... 39 proc. dyrektorów – aż o 23 p.p. więcej niż w regionie, a podwyżek VAT – 21 proc. dyrektorów, czyli o 10 p.p. więcej – dodaje Robert Nowak, Partner w dziale Doradztwa ... spółek, przewidywanej rentowności i marż operacyjnych. Aż 42 proc. dyrektorów w Polsce i jedynie 21 proc. w regionie Europy Środkowej uważa, że perspektywa finansowa ich firm ...
-
Wielkanoc + majówka = 16 dni urlopu wiosną
... Azji. Największym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (21 proc. udziału w kategorii Egzotyka), co potwierdza obserwowany od kilku ... przeciętnej wartości całej rezerwacji. Najwięcej turystów wyjedzie z województw mazowieckiego (21,3 proc. rezerwacji), śląskiego (14,5 proc.) i pomorskiego (11,9 proc.). Najwięcej za ...
-
Parki handlowe w Europie. Dokąd podążają?
... Europy Zachodniej łącznie 1,3 mln m kw. nowej powierzchni handlowej, czyli o 21% mniej niż w latach 2018/2019. Pomimo spowolnienia aktywności deweloperskiej na rynku parków ... które są coraz częściej pozycjonowane w sposób umożliwiający przyciągnięcie klientów – to wzrost o 21% w ujęciu rocznym. Rynek parków handlowych rozwija się dynamicznie także ...
-
Produkcja wyrobów przemysłowych w 2018 roku
... akrylowych lub winylowych (o 32,5%), bielizny stołowej (o 32,0%), toluenu (o 30,8%), kasz i grysików gryczanych (o 29,2%), klinkieru cementowego (o 28,1%), spodni męskich i chłopięcych (o 21,8%), gazomierzy (o 20,7%), obuwia z wierzchami wykonanymi ze skóry (o 20,5%), rur ze szwem (o 20,2%), bielizny pościelowej (o 19,8%). Produkcja sprzedana dla ...
-
Polska i Wielka Brytania. Partnerstwo na "5"?
... . Eksport w tym sektorze wzrósł ze 143 milionów dolarów w 1995 r. do 3,21 miliardów w 2017 r. Najczęściej sprzedajemy do Wielkiej Brytanii produkty spożywcze, takie jak dro ... dodatni. Udział Wielkiej Brytanii wynosił 19,9 proc. w odniesieniu do usług dostarczonych i 21,4 proc. w odniesieniu do usług nabytych przed podmioty działające w Polsce. ...
-
Optymizm polskich CFO nieco mniejszy. Nadzieją cyfryzacja?
... czwarte ankietowanych, 72 proc., ma już teraz prowadzi działania w tym zakresie – 51 proc. firm jest na etapie wdrażania rozwiązań cyfrowych, a 21 proc. jest na etapie planowania i szacowania kosztów takich działań. Z badania wynika, że tylko 28 proc. zapytanych przedsiębiorstw nie planuje w najbliższym ...
-
Polskie firmy w Niemczech. Bolą podatki, cieszy kondycja
... , okaże się, że wśród ankietowanych firm nastąpił znaczący spadek ocen „bardzo dobrych” dla stanu gospodarki w Niemczech (z 40 proc. w 2018 r. do 21 proc. w 2019 r.). Wciąż jednak połowa ankietowanych ocenia koniunkturę jako „dobrą”, a ok. 24% jako „zadowalającą”. Jednocześnie 27% badanych firm prognozy dla ...
-
Jakie działania CSR podejmuje sektor MŚP? Ochrona środowiska na 1. miejscu
... sprzedaży produktów, więcej niż połowa na monitorowanie zadowolenia klientów z jakości obsługi (56 proc.). Relatywnie najrzadziej (21 proc.) respondenci wspominali o wymaganiach etyczno-prawnych stawianych kontrahentom (21 proc.). 1 na 9 firm nie zajmuje się aktywnościami CSR skierowanymi do klientów. - Małe i średnie przedsiębiorstwa najczęściej ...
-
Z jednej strony OZE, z drugiej węgiel. Polski problem z energią
... na polskim gruncie zdecydowanie zbyt mało, a to ona powinna być przyszłością. 21 stycznia br. rozpoczęło się 50. Światowe Forum Ekonomiczne. W tym roku Davos ... tylko wizerunkowym, ale i ekonomicznym. Rządzący coraz wyraźniej zdają sobie z tego sprawę. 21 stycznia podczas wizyty w Japonii, premier Mateusz Morawiecki stwierdził, że Polska ma ...
-
Polacy o wydatkach PiS: za dużo na programy socjalne, za mało na służbę zdrowia
... ocenia działania podjęte w ramach pomocy osobom i firmom dotkniętym koronawirusem. Negatywne oceny wystawia rządzącym 44% badanych, a 21% nie ma wyrobionej pinii na ten temat. I tym razem okazuje się, że ocena działań rządu ... . Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Termin realizacji: 17 – 21 ...
-
Koronawirus a sytuacja kobiety na rynku pracy. 12% Polek już na bezrobociu
... została przeprowadzona metodą CAWI w dniach 14-25 maja 2020 na próbie 1003 osób - w tym 672 Polek aktywnych zawodowo z dużych (56,5%), średnich (21,8%) i małych miast(21,6%), w wieku 26-45 lat (75,9%) i będących głównie w związkach partnerskich (74,6%).
-
Zachowania konsumentów: strach przed pandemią maleje, chcemy na wakacje
... naszych respondentów – mówi Natalia Załęcka, CMO Advisory Leader, Deloitte. 21 proc. polskich konsumentów przyznaje, że obecnie aktywnie szuka ofert hoteli i lotów ... trzecia Polaków planuje więcej czasu poświęcić na czytanie i oglądanie wiadomości w Internecie, a 21 proc. polskich konsumentów na granie w gry video. 20 proc. będzie częściej korzystać ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... a więc o 5 pp. spadł w ciągu zaledwie dwóch tygodni indeks wydatków netto na energię elektryczną, a z 21 proc. do 15 proc. na artykuły użytku domowego. Z 30 proc. do ... wydać mniej to 16 proc., podczas gdy miesiąc temu indeks tych wydatków wynosił 21 proc. Po dużym wzroście w przedostatniej edycji badania indeks wydatków na alkohol spadł w ciągu dwóch ...
-
Usługi telekomunikacyjne: nowe przepisy wymagają zmiany umów
... przez niego decyzji o zawarciu umowy. Już samo Prawo telekomunikacyjne wymieniało 21 obowiązkowych punktów umowy, a ustawa o prawach konsumenta, w zależności od tego, czy umowa była zawierana w biurze obsługi klienta czy na odległość – od 9 do 21 kolejnych. Obowiązek informacyjny można było jednak uznać za spełniony poprzez ...
-
Jak wyglądały wakacje w czasach koronawirusa?
... osoby w wieku 30-39. Nieco mniej polis zakupiono dla dzieci i nastolatków (23%). 21% wyjeżdżających to osoby w wieku 20-29 lat. Niewiele mniej (20%) jest podróżujących ... trwające od 8 do 14 dni - taką długość wyjazdu zadeklarowało 49% turystów. 21% wypoczywających zaplanowało urlop na czas od 4 do 7 dni. Wyjazdy powyżej 14 dni zadeklarowało ...
-
Monitor Rynku Pracy: maleją obawy o zatrudnienie, ale szukamy go dłużej
... tak dużym stopniu, jak miało to miejsce na początku pandemii. Dziś 21% Polaków wskazuje na umiarkowane obawy, a 10% na duże. Podobne odsetki (odpowiednio 20% i ... hotelarstwa i gastronomii (36%), ochrony (27%) oraz handlu detalicznego i hurtowego (21%). Najmniej osób, które zmieniły pracodawcę w ostatnich 6 miesiącach reprezentuje sektor ...
-
Zatrudnienie osób niepełnosprawnych. Co zmieniła pandemia?
... 98% do 94,2%ankietowanych, wzrost liczby osób zatrudnionych na chronionym rynku pracy z 21% do 24,9%, oraz zmniejszenie liczby godzin pracy z 22% do 37 ... z niepełnosprawnościami odnotowano wysoki odsetek osób, które utraciły zatrudnienie z powodu pandemii (21,8%), dodatkowo 9% spośród grupy pracujących zmieniło pracę z powodu pandemii. Pracodawcy nie ...
-
GUS: produkcja przemysłu zwolniła
... – o 4,0%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z wrześniem br., wystąpił w 10 działach, m.in. w naprawie, konserwacji i instalowaniu maszyn i urządzeń – o 21,4%, w produkcji napojów – o 6,2%, koksu i produktów rafinacji ropy naftowej – o 4,4%. Wskaźniki cen produkcji sprzedanej przemysłu w październiku 2020 r. Według wstępnych danych ...
-
Handel zagraniczny I 2021: saldo na poziomie 3,7 mld PLN
... (6,6 mld USD, 5,4 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło poziom 21,4 mld PLN (5,8 mld USD, 4,8 mld EUR). Obroty towarowe według ... wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem ub. r. o 0,4 p. proc. i wyniósł 28,2%, a w imporcie wzrósł o 0,3 p. proc. i stanowił 21,2%. Dodatnie saldo wyniosło 6,8 mld PLN (1,8 mld USD, 1,5 mld EUR) wobec 6,1 mld ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... czy 2018. Połowa przedsiębiorców zakłada utrzymanie zatrudnienia bez dodatkowych rekrutacji. Z 35% firm planujących zatrudnienia ponad 14% zwiększy liczbę pracowników, a blisko 21% chce uzupełnić niedobory kadrowe. Redukcję zakłada tylko 4% firm, czyli tyle, ile w poprzednich latach. Do 7,2% wzrósł natomiast odsetek przedsiębiorców, którzy nie ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
... zawody, najczęściej w nadgodzinach pracują̨ specjaliści z wyższym wykształceniem (60 proc.), przy czym 21 proc. z nich pracuje w nadgodzinach częściej niż̇ przed pandemią. Grupą zawodową, ... balansu. Podobnego zdania jest 20 proc. w wieku 30-39 oraz 21 proc. osób z wyższym wykształceniem. Najwięcej zachowujących równowagę jest wśród zatrudnionych ...