-
Kanały komunikacji: preferencje klienta w 2009
... nie zyskała znaczącej przewagi w obsłudze komunikacji zintegrowanej. Przedsiębiorstwa finansowe radzą sobie najlepiej, a zaraz za nimi uplasowały się firmy wytwarzające produkty konsumenckie. Choć usługi finansowe mają najlepsze wyniki, klienci twierdzą, ze żadna branża nie obsługuje komunikacji zintegrowanej w sposób idealny. Najlepsze kanały ...
-
Kupno laptopa: preferencje konsumentów
... domowych – dodaje. WYBRANE WYNIKI BADANIA Laptop kontra tablet Pod koniec 2013 roku, Consumer Lab – jednostka szwedzkiej firmy Ericsson, analizująca trendy konsumenckie w obszarze telekomunikacji, przeprowadziła badanie, dotyczące praktyk w korzystaniu z Internetu mobilnego. Wynika z niego miedzy innymi, ze Polacy choć chętnie i często łączą się ...
-
Ceny usług telefonii ruchomej 2005-2007
... spadek cen koszyków wszystkich 19 krajów UE wyniósł 17%. Cenowe preferencje konsumentów Realizowane corocznie przez Regulatora badania opinii publicznej jednoznacznie ... (75 PLN) najpopularniejszego przedziału 50 – 100 PLN z roku 2005. Podsumowując preferencje konsumenckie w latach 2005-2007 należy stwierdzić, iż przy wyborze oferty telefonii ruchomej ...
-
Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
... . Badaniami zainteresowane są też agencje reklamowe i ich potrzeby w tym zakresie są dość szerokie, interesują je zarówno trendy i preferencje konsumenckie, poziom satysfakcji konsumentów, ale też przewagi konkurencyjne i wykazanie słabych i mocnych stron działań marketingowo-promocyjnych. Potrzebę przeprowadzenia badań rynkowych rzadko ...
-
Po pierwsze jakość produktu, a po drugie? Jak wybierają konsumenci?
... na takie bariery konsumenckie jak: potrzeba, aby osobiście zobaczyć, dotknąć i poczuć zakupywany produkt (35% wskazań), niewielka odległość do najbliższego sklepu (25%) oraz czerpanie przyjemności z robienia zakupów w sklepie (19%). - Badania Shopper Study pozwalają nam lepiej zrozumieć zwyczaje, zachowania i preferencje konsumenckie. Na ich ...
-
Firmy a rynek telekomunikacyjny 2008
Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował raport z badania konsumenckiego "Rynek telekomunikacyjny w Polsce w 2008 roku. Klienci instytucjonalni" przeprowadzonego przez Centrum Badań Marketingowych INDICATOR. Wyniki badania wskazują, że prawie trzy na cztery badane firmy (73,3%) użytkują zarówno telefony stacjonarne, jak i komórkowe. Tylko ...
-
Analiza rynku kosmetycznego 2011
... . Kobiety z kolei częściej dokonują zakupów kosmetyków jako niezależne działanie konsumenckie lub przy okazji innych zakupów w galeriach handlowych. Ponadto, taki rozkład ... jako najbardziej preferowaną wskazało 38% badanych kobiet oraz 42% mężczyzn. Preferencje związane z zakupem dwóch produktów w cenie jednego wiążą się z silnym przywiązaniem do ...
-
Masz sklep stacjonarny? Śledź zachowania, dbaj o doświadczenia
... ich potrzebom. Z badania opracowanego przez Mood Media wynika, że preferencje klientów sklepów stacjonarnych w znacznej mierze uzależnione są od oferowanych im doświadczeń ... większe światowe zapotrzebowanie na włączanie technologii interaktywnych w doświadczenia konsumenckie. Więcej niż połowa ankietowanych była zachwycona możliwością otrzymywania ...
-
Reklama społeczna w internecie
... przekazu i działania. Celem, który przyświeca każdej formie reklamy, jest zmiana określonej postawy. W przypadku reklam komercyjnych modyfikowane są nasze preferencje konsumenckie. Zadanie, jakie realizuje reklama społeczna jest o wiele bardziej wymagające - chodzi o wypromowanie i utrwalenie społecznie pożądanych wzorów zachowań i likwidację tych ...
-
Jak przeprowadzić skuteczny e-mailing?
... , żeby e-maile kierować wyłącznie do osób, które mogą wykazać zainteresowanie danym tematem. Zatem głównym kryterium tworzenia baz danych powinny być preferencje konsumenckie. Jak budować bazy danych? Dobrym i dość popularnym sposobem jest umożliwienie zapisania się na bezpłatny newsletter. Taki subskrybent to potencjalny klient ...
-
Srebrny konsument - fakty i mity
... posługują się w codziennym życiu. Mają one wpływ na odpowiednie odczytywanie własciwie przygotowanych przekazów reklamowych. Kody te kształtują również konkretne preferencje konsumenckie, które często powiązane są ze sposobem komunikowania marki z otoczeniem. Badania przeprowadzone przez grupę badawczą Jan Komunikant pozwoliły nie tylko wyodrębnić ...
-
Młodzi Polacy na zakupach. Jak i gdzie kupują?
... istotną wskazówkę dla sprzedawców. Jak kupują młodzi Polacy? Jakie są ich preferencje? Co motywuje ich do wyboru danego sklepu? Odpowiedzi na te i inne ... Polaków, potem za pierwsze zarobione pieniądze. Wraz z wiekiem rosną nasze dochody, a zachowania konsumenckie ulegają przemianie. Jak kupują młodzi Polacy? Okazuje się, że charakteryzują ich ...
-
3 czynniki wpływające na sukces i rozwój firmy
... Salesforce badała najświeższe trendy konsumenckie. To szczególnie przydatna lektura dla tych, którym zależy na umacnianiu swojej pozycji w ... lepsze doświadczenia zakupowe – lepiej przygotuje ofertę, wyeliminuje nietrafiony przekaz reklamowy lub uwzględni indywidualne preferencje dotyczące np. rabatowania czy warunków dostawy. Co ciekawe, aż 67% ...
-
Piwowarstwo jednym z filarów polskiej gospodarki
... nawet 100 proc. ich produktów spożywczych i napojów zawiera na opakowaniach kluczowe informacje o składnikach. Jednocześnie bardzo wyraźnie rysują się nowe preferencje konsumenckie, które ewoluują od tradycyjnych dotyczących ceny, walorów smakowych oraz dostępności, w kierunku tych związanych z różnorodnością wyboru (w tym związanych ze zdrowszymi ...
-
Budżet domowy na Boże Narodzenie. Na co nam wystarcza?
... Boże Narodzenie? Ile zamierzamy wydać na prezenty świąteczne dla bliskich? Serwis Prezentmarzeń zrealizował badanie „Święta marzeń według Polaków”, aby poznać preferencje konsumenckie i potrzeby związane ze zbliżającymi się świętami. Wymienianą na pierwszym miejscu kwestią, która może popsuć święta Bożego Narodzenia w 2022 roku jest ...
-
Składowe powodzenia produktu
... pozwalające na zastępowanie pewnych cech innymi, co odzwierciedla naturalne zachowania konsumenckie. Na przykład: respondent może pragnąć komputera z procesorem 2,4 GB i dyskiem ... poznajemy jego preferencje, praktycznie w dowolny sposób możemy analizować preferencje całych segmentów konsumenckich. Możemy także estymować preferencje koncepcji, ...
-
Czy mobile sprzedaje?
... Traficar czy Panek CS. Tego typu rozwiązania zmieniają zachowania konsumenckie i w dłuższej perspektywie mogą wpłynąć np. na wyniki sprzedaży samochodów w dużych ... przykładów z obszaru mobile należy w najbliższej przyszłości spodziewać się więcej. Preferencje użytkowników mobile Mobile jak każde medium dzieli się na segmenty użytkowników ...
-
Brexit: PKB nurkuje, okres przejściowy powinien być dłuższy
... pokazuje wyższą ostrożność konsumentów w Zjednoczonym Królestwie. Euler Hermes oczekuje, że wydatki konsumenckie obniżą się o -15% w 2020 r. Dane o mobilności Google Maps na ... gdyby były mniejsze, w Zjednoczonym Królestwie w porównaniu do strefy euro, preferencje konsumentów dotyczące większych zakupów w następnych 12 miesiącach obniżyły się bardziej ...
-
Ile pije statystyczny Polak?
... KPMG w Polsce przeprowadziło badanie konsumentów oraz badanie firm z tej branży. Badanie konsumenckie zostało zrealizowane w III kw. 2016 roku na reprezentatywnej próbie 1005 dorosłych Polaków. Respondenci zostali zapytani o swoje preferencje i zwyczaje związane z konsumpcją i zakupem napojów bezalkoholowych. W raporcie zostały wykorzystane także ...
-
Odzież używana: rynek z niewyczerpanym potencjałem?
... to obyczaj Badanie przeprowadzone dla Vinted przeanalizowało również preferencje modowe i zwyczaje zakupowe mieszkańców Czech i Słowacji. Zasadnicza różnica polega ... kwotę lub szukając bardziej ekonomicznych sposobów zakupu potrzebnych im rzeczy. *Badanie konsumenckie przeprowadzone w lipcu 2024 roku przez agencję badawczą Stem Mark wśród polskiej, ...
-
Rynek motoryzacyjny według internautów
... preferencji zakupowych internautów, czynników wpływających na decyzje konsumenckie, źródeł informacji na temat rynku motoryzacyjnego oraz dominujących sposobów ... - w tym o wiele częściej kobiety (64,6 proc.) niż mężczyźni (35,4 proc.). Ponieważ preferencje zakupowe internautów różnicują także takie czynniki, jak: wiek, miejsce zamieszkania, ...
-
Dobra konsumpcyjne: lojalność i zaufanie klienta najważniejsze
... wystarczająco głęboko rozumie rzeczywiste zachowania konsumenckie. Kolejne 20% ankietowanych nie jest do końca przekonanych, czy wie, jakie produkty wybierają ich klienci u konkurencji. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku przedsiębiorstwa muszą coraz lepiej rozumieć zachowania, preferencje i trendy konsumenckie. Żeby skutecznie zarządzać marką ...
-
Walka o customer experience musi trwać
... dóbr konsumpcyjnych. Czego dowodzi? Okazuje się, że detaliści oraz marki konsumenckie w coraz większym stopniu dostrzegają, że chwytliwy spot reklamowy, atrakcyjna ... generowania automatycznych zamówieni oraz polecania konkretnych produktów w oparciu o osobiste preferencje. Obecnie 47% działów marketingu z branży dóbr konsumpcyjnych już wykorzystuje ...
-
Zakupy online: pandemia zmienia zachowania konsumentów
... . Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak pandemia wpłynęła na preferencje zakupowe w internecie? Z jakich powodów Polacy przenieśli część swoich zakupów ... handlu tradycyjnym. Zapytaliśmy respondentów, czy w związku z wprowadzonym lockdownem zmienili swoje zachowania konsumenckie. Okazało się, że 30% e-konsumentów kupuje w sieci więcej produktów, a ...
-
Co muszą detaliści, czyli wyzwania sprzedaży detalicznej
... krajobrazu handlu detalicznego, na który coraz większy wpływ ma konsumpcyjne preferencje osób zamożnych. W Wielkiej Brytanii klasa średnia wyższa odnotowała największy wzrost, a ... się hit po kryzysie siły nabywczej? Rynek żywności ekologicznej i inne trendy konsumenckie oparte na zrównoważonym rozwoju stoją w Stanach Zjednoczonych i Europie w obliczu ...
-
Jakość obsługi klienta a pokolenie Y
... dokładnie od kilku dekad, wpływ jaki wywiera pokolenie Milenium na wydatki konsumenckie i postawy zbiorowe jest dopiero poznawany. Przedstawiciele pokolenia Milenium lub pokolenia ... przedstawiciele kadry zarządzającej zgadzają się (81%), że każde pokolenie ma określoną preferencje zawodowe i potrzeby rynkowe. Są oni jednak podzieleni, która grupa ...
-
Rośnie polska klasa średnia
... , dobrze sytuowanych, świadomych konsumentów. Badacze przewidują, że w dużej mierze to właśnie ta grupa będzie w najbliższych latach kształtować zachowania konsumenckie i preferencje szerszej rzeszy Polaków. Będzie też akceleratorem polskiej przedsiębiorczości. „Dzięki temu badaniu wiemy, że przedstawiciele polskiej klasy średniej to grupa o bardzo ...
-
Świąteczne przygotowania Polaków
... czas najbardziej wytężonej pracy. W sezonie bożonarodzeniowym liczba wysyłanych przesyłek rośnie o ok. 60%. Uzyskane rezultaty badań pozwalają nam poznać zwyczaje konsumenckie oraz preferencje i oczekiwania w stosunku do firm kurierskich. Dzięki temu, z każdym kolejnym rokiem możemy odpowiadać na potrzeby konsumentów” – powiedział Grzegorz Urban ...
-
Przetargi - raport X 2012
... roku. Wyraźnie widać zmiany w strukturze zakupów - gospodarstwa domowe zmieniły swoje preferencje w kierunku przede wszystkim dyskontów, ale także tych hiper- i supermarketów, ... wzrośnie o 1,7 proc. Barierą dla szybszego wzrostu spożycia będą słabe nastroje konsumenckie oraz spadająca siła nabywcza konsumentów wynikająca ze wzrostu bezrobocia oraz ...
-
Ochrona danych osobowych: tożsamość na celowniku
... . Spektrum wykorzystania informacji, które zostawiamy po sobie w sieci jest bardzo szerokie. Na ich podstawie można szybko zbadać nasze preferencje, przewidzieć zachowanie konsumenckie i w konsekwencji spersonalizować działania marketingowe. Zjawisko to jednak ma też swój odpowiednik biznesowy. Analizując dane pochodzące z firmowych zasobów czy ...
-
Technologie mobilne: do 2020 r. 70 proc. populacji będzie używać smartfonów
... ruchu danych. Wzrost napędzany jest głównie przez zmieniające się preferencje użytkowników odnośnie usług strumieniowego przesyłania treści wideo oraz rosnącą dominację treści tego ... prognostyczne, analizy i daje wgląd w ruch mobilny, subskrypcje i zachowania konsumenckie, dzięki czemu znamy obecne trendy dotyczące ruchu i rynków występujące w ...
-
Reklamy piwa IV kw. 2015
... ) była trzykrotnie mniejsza niż w 2014 roku (1914). Zmieniły się również preferencje reklamodawców. Na popularności najbardziej straciły reklamy radiowe (spadek o 97 p.p.), najmniej – reklamy ... , że w stosunku do żadnego z przekazów nie zostały zgłoszone skargi konsumenckie. Co więcej, w raporcie podkreślony został fakt, że większość reklam trzech ...
-
Galeria społecznościowa. Jakie będzie centrum handlowe nowej ery?
... społecznościowe” Nowe centrum handlowe to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumenckie. Galerie społecznościowe to dziś zaledwie dziesiąta część rynku nieruchomości ... długoterminowym analizom generowanych przez nich wyników. Czynnikiem ryzyka są również preferencje najemców z sektora rozrywka i gastronomia do rozliczania się w formie czynszu ...
-
Polski konsument odpowiedzialny na niby
... odpowiedzialnych klientów. Odmienną opinię wyraża tylko 8 proc. Za pozytywne zachowania konsumenckie ankietowani uznają przemyślane, wcześniej zaplanowane zakupy oraz kupowanie tylko tych ... „Czy Polacy są odpowiedzialnymi konsumentami” respondentów zapytano m.in. o ich preferencje dotyczące zakupu produktów finansowych. Aż 53 proc. ankietowanych ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 4/2018
... odpowiedzialnych klientów. Zaledwie 8 proc. jest odmiennego zdania. Za pozytywne zachowania konsumenckie ankietowani uznają przemyślane, wcześniej zaplanowane, zakupy oraz kupowanie tylko ... „Czy Polacy są odpowiedzialnymi konsumentami” respondentów zapytano m.in. o ich preferencje dotyczące zakupu produktów finansowych. Aż 53 proc. ankietowanych ...